Vooral in Rap en R&B maar ook in de Punk Rock worden veel nieuwe nummers gemaakt met samples van oude nummers. Doel dus niet op covers, maar het sampelen van oude riedeltjes, beats of zelfs klassieke stukken in nieuwe nummers waardoor je bijna zou vergeten van wie de originele samples zijn.
Warren G, Snoop en Nate Dogg maakten ooit het nummer Regulate met een sample van Not In Love Anymore van Michael McDonald (80's).
FF testje/lesje muziekkennis voor de jonkies doen?
[Dit bericht is gewijzigd door Manono op 25-11-2003 22:03]
quote:Dat is iets anders toch omdat ze gewoon t complete nummer "coverde",..
Op dinsdag 25 november 2003 21:08 schreef Biggs het volgende:
Puff daddy met ill be missing you (is van the police toch?)
Niet dat ik er enigsinds fan van ben (ongeloofelijke kut muziek namelijk) Maar in dat nummer van Blue Cantrell en jean paul, dat deuntje kende ik vaag ergens van
quote:Is een hele andere tekst toch??
Op dinsdag 25 november 2003 21:12 schreef PsychoDude_666 het volgende:[..]
Dat is iets anders toch omdat ze gewoon t complete nummer "coverde",..
Niet dat ik er enigsinds fan van ben (ongeloofelijke kut muziek namelijk) Maar in dat nummer van Blue Cantrell en jean paul, dat deuntje kende ik vaag ergens van
[Dit bericht is gewijzigd door Biggs op 25-11-2003 21:17]
quote:I'll be missing you was een regelrechte cover, geen sample. Maar ? met cold as ice wel ja.
Op dinsdag 25 november 2003 21:08 schreef Biggs het volgende:
Puff daddy met ill be missing you (is van the police toch?)
? met as cold as ice van foreigner
Richard marx met right here waiting van stef bos met papa
Thicke met 'When I get you alone' gebruikte een sample van Beethoven, of liever gezegd van de BeeGee 's uit Saturday Night Fever die Beethovens Fifth zelf ook gesampled hadden
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 21:10 schreef Modus het volgende:
De zanglijn in dat nummer van Roger Sanchez (met die clip met dat meisje met dat enorme hart). Raad maar..
quote:Jajaja inderdaad! Wel meteen de antwoorden bijleveren he!
Op dinsdag 25 november 2003 21:12 schreef PsychoDude_666 het volgende:
quote:O ik dacht dat ze moesten raden.
Op dinsdag 25 november 2003 21:19 schreef Manono het volgende:
Jajaja inderdaad! Wel meteen de antwoorden bijleveren he!
quote:Top, ik wist em niet
Op dinsdag 25 november 2003 21:29 schreef Modus het volgende:
O ik dacht dat ze moesten raden..
Nou, komt dus uit I Won't Hold You Back Now van Toto..
quote:Oja, ga ik meteen ff halen
Op dinsdag 25 november 2003 21:31 schreef SunChaser het volgende:
Open Your Mind van Usura had een sample van The Simple Minds. New Gold Dream.
quote:Dat is van Dr.Dre (Next Episode).
Op dinsdag 25 november 2003 21:12 schreef PsychoDude_666 het volgende:
quote:? = M.O.P.
Op dinsdag 25 november 2003 21:15 schreef Manono het volgende:
? met cold as ice wel ja.
www.the-breaks.com is hiervoor wel een nuttige site. Zeker voor hiphop/r&b tracks.
Zander weet er ook wel veel. Bij de hiphoppers zijn vooral funk/soulsterren als Herbie Hancock (Cantaloupe Island, Wiggle Waggle) populair. Maar ook Joe Cocker (Woman to Woman) is gesamplet (Tupac - California Love).
The Fugees - Ready or Not, tekst is een cover van The Delfonics, terwijl die "hum" gesamplet is van Enya (Boadicea).
En de lijst is eindeloos .
quote:Nou? Ga verder dan?
Op dinsdag 25 november 2003 21:42 schreef keeper het volgende:
The Fugees - Ready or Not, tekst is een cover van The Delfonics, terwijl die "hum" gesamplet is van Enya (Boadicea).En de lijst is eindeloos
.
Volgens mij is dat niet van Enya (of die moet het ook weer gesampled hebben) maar ehhhh kan er ff nie opkomen, moet nu steeds aan The Fugees denken
Had Eminem niet iets van Led Zeppelin gesampled?
Zo ongeveer elk hiphop nummer/hit heeft wel een sample van 1 of ander oud nummer.
[Dit bericht is gewijzigd door IsaacD op 25-11-2003 22:06]
quote:En da's weer een sample wat veeel eerder door Missin' Linx gebruikt werd.
Op dinsdag 25 november 2003 21:39 schreef keeper het volgende:
Dat is van Dr.Dre (Next Episode)..
David McCallum dus, * "The Edge" Music, a Bit More of Me
[Dit bericht is gewijzigd door Manono op 25-11-2003 22:14]
quote:Niet dat ik weet, maar 1 van z'n bekendste samples (van my name is) is van Labri Siffre - I got the...
Had Eminem niet iets van Led Zeppelin gesampled?
quote:En idd een nr van Led Zeppelin op "Kim"
Op dinsdag 25 november 2003 22:04 schreef IsaacD het volgende:
Niet dat ik weet, maar 1 van z'n bekendste samples (van my name is) is van Labri Siffre - I got the...
Led Zeppelin IV: (Atlantic 1971)
* "When the Levee Breaks" (Drums)
quote:OKok het is geen regelrechte cover maar aangepast in the memory of notorious BIG. Refrein en de muziek zijn echter wel hetzelfde. Dus het is meer een 'ode aan'. Liever the police maar dat terzijde.
Op dinsdag 25 november 2003 22:09 schreef JedaiNait het volgende:
Of I'll Be Missing You (Puff Daddy) nu een verkrachting is of niet, de tekst is NIET gelijk aan die van Every Breath You Take (Police). Dat zie je al aan de titel. Dus lijkt het mij ook geen regelechte cover...Bestaat hier een definitie van trouwens?
quote:When the levee breaks is ook gesampled door the beastie boys in het nummer rhymin' & stealin'
Op dinsdag 25 november 2003 22:09 schreef Manono het volgende:[..]
En idd een nr van Led Zeppelin op "Kim"
Led Zeppelin IV: (Atlantic 1971)
* "When the Levee Breaks" (Drums)
quote:Dat laatste ben ik met je eens, al vind ik die van puffy lang niet zo slecht als de meesten hier.
Op dinsdag 25 november 2003 22:12 schreef Manono het volgende:[..]
OKok het is geen regelrechte cover maar aangepast in the memory of notorious BIG. Refrein en de muziek zijn echter wel hetzelfde. Dus het is meer een 'ode aan'. Liever the police maar dat terzijde.
quote:Nee toch
Op dinsdag 25 november 2003 21:08 schreef Biggs het volgende:Richard marx met right here waiting van stef bos met papa
Luister eens naar deze nummers zou ik zeggen
Ronald Stein - Go home pigs
Bohannon - Me and the Gang
War - Smile happy
Om er maar eens drie te noemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |