abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 november 2003 @ 19:33:24 #1
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_14924640
afgelopen vrijdag 2 colbert jasjes naar de stomerij gebracht (voor de kenners: Palthe) één van de jasjes was jammerlijk genoeg door één van de katten gebruikt als tijdelijk toilet en stonk zodoende dus naar kattezeik.

haal ik die jasjes vandaag op krijg ik me toch een preek van die vent, de hele was die hij gedraaid had moest opnieuw gedaan worden en de lucht was er met geen mogelijkheid uit te krijgen. Als hij geweten had dat er een kat over gezeken had, had hij het jasje nooit aangepakt.

goed die lucht was nog steeds niet te harden, dus ik laat het bad vol lopen met lauw warm water en mik er wat robijn vloeibaar wasmiddel in in no time werd het water vies bruin, (trouwens een zwart colbert) en was het schuim snel verdwenen. Nu het jasje dus uitgespoeld en te drogen gehangen en vreemd genoeg geen zeik lucht meer te bekennen.

Wat is nu het stoom procedé? is het gewoon oplichterij?? of gewoon gemak zucht.... owja, het geintje kostte voor 2 jasjes ¤ 16,30 en beide niet schoon... iig niet fris.

dinsdag 25 november 2003 @ 19:37:16 #2
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_14924749
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 19:33 schreef Gumtree het volgende:
afgelopen vrijdag 2 colbert jasjes naar de stomerij gebracht (voor de kenners: Palthe) één van de jasjes was jammerlijk genoeg door één van de katten gebruikt als tijdelijk toilet en stonk zodoende dus naar kattezeik.

haal ik die jasjes vandaag op krijg ik me toch een preek van die vent, de hele was die hij gedraaid had moest opnieuw gedaan worden en de lucht was er met geen mogelijkheid uit te krijgen. Als hij geweten had dat er een kat over gezeken had, had hij het jasje nooit aangepakt.

goed die lucht was nog steeds niet te harden, dus ik laat het bad vol lopen met lauw warm water en mik er wat robijn vloeibaar wasmiddel in in no time werd het water vies bruin, (trouwens een zwart colbert) en was het schuim snel verdwenen. Nu het jasje dus uitgespoeld en te drogen gehangen en vreemd genoeg geen zeik lucht meer te bekennen.

Wat is nu het stoom procedé? is het gewoon oplichterij?? of gewoon gemak zucht.... owja, het geintje kostte voor 2 jasjes ¤ 16,30 en beide niet schoon... iig niet fris.

Het is uberhaubt erg typisch dat hij dat niet merkte voor dat colbert de machine in ging. Dat hij de klant die nog steeds koning is dan ook nog gaat staan uitkafferen omdat HIJ een fout maakt is eigenlijk ook te gek voor woorden. Ik kan goed begrijpen dat hij dat niet in zijn machines wil, maar daar zou hij dan beter op moeten letten, ik meen dat die lucht zo doordringend is dat je dat wel moet merken. Je geld terugvragen zal waarschijnlijk geen zin meer hebben, in ieder geval zou ik als ik jou was nooit meer je kleding aan zo'n asociale verkoper toevertrouwen.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_14925866
Ex-Palthe-bedrijfsleidster hier.

Stomen bestaat eigenlijk niet, het is chemisch reinigen, wat inhoudt dat kleding in een enorme wasmachine gaat waar het met een chemisch middel (per, afk) wordt gereingigd.
Daarna wordt kleding op een soort pop gezet, vastgeklemd en met een druk op de knop wordt er hete stoom doorheen geblazen.
De reden daarvan is dat het kledingstuk dan bijna helemaal zijn oorspronkelijke vorm terugkrijgt waardoor je het nog maar zo min mogelijk hoeft te persen/strijken.
Daar komt de term stomen vandaan, lijkt me zo.

Het is overigens idd zo dat luchtjes niet weg te krijgen zijn met het chemische wasmiddel, en kattenzeik al helemaal niet.
Ik hoop voor je dat je colberts het wassen zullen overleven btw, want de kreukels die er nu inzitten zul je er nooit meer uitkrijgen.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_14925882
Als je jasje weer warm wordt door het te dragen zul je de geur hoogstwaarschijnlijk weer ruiken, helaas.
  † In Memoriam † dinsdag 25 november 2003 @ 22:54:16 #5
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_14930753
Ik heb ook drie pakken (broek+colbertje) klaarliggen voor de stomerij. Gaat een dure grap worden dan. En niet naar Palthe gaan dus?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 25 november 2003 @ 22:55:14 #6
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_14930789
PS: Hiero geen kattenzeik, maar gewoon kreukelig en muffig zeg maar.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_14930956
Palthe werkt met franchisers, dus het ligt er maar net aan wie er de zaak runt, maar in principe mag je wel uitgaan van kwaliteit, en er is altijd nog het hoofdkantoor om mee te dreigen als er iets mis gaat.
Dat wil geen enkele 'eigenaar' dus de klachtenafhandeling gaat doorgaans wel netjes.

Voor kreukelig en muffig kun je ze best wegbrengen, hoor, komen ze keurig weer terug.
Voor die tijd even de boel een nachtje buiten laten luchten helpt ook wel.

Nog meer vragen?

† In Memoriam † dinsdag 25 november 2003 @ 23:12:33 #8
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_14931337
Ik rijd er morgen ff langs.

En als ze niet aardig doen, rij ik meteen ff door naar het hoofdkantoor.

Waar zit dat eigenlijk?

dinsdag 25 november 2003 @ 23:14:37 #9
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_14931388
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 23:00 schreef shmoopy het volgende:
Nog meer vragen?
Ja.

Ik kreeg een spontane bloedneus en nu zit er bloed op een van mijn pakken (mijn mooiste. ) gaat dat er nog uit?

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 25 november 2003 @ 23:35:05 #10
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_14931870
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 20:20 schreef shmoopy het volgende:
Ex-Palthe-bedrijfsleidster hier.

Stomen bestaat eigenlijk niet, het is chemisch reinigen, wat inhoudt dat kleding in een enorme wasmachine gaat waar het met een chemisch middel (per, afk) wordt gereingigd.
Daarna wordt kleding op een soort pop gezet, vastgeklemd en met een druk op de knop wordt er hete stoom doorheen geblazen.
De reden daarvan is dat het kledingstuk dan bijna helemaal zijn oorspronkelijke vorm terugkrijgt waardoor je het nog maar zo min mogelijk hoeft te persen/strijken.
Daar komt de term stomen vandaan, lijkt me zo.

Het is overigens idd zo dat luchtjes niet weg te krijgen zijn met het chemische wasmiddel, en kattenzeik al helemaal niet.
Ik hoop voor je dat je colberts het wassen zullen overleven btw, want de kreukels die er nu inzitten zul je er nooit meer uitkrijgen.

bedankt voor je uitleg, het meest vreemde is wel dat het andere colbertje nu ook naar kattenzeik stinkt. (hebben niet bij elkaar in een zak gezetten) Verder lees ik in jou reactie dat de kleding dus gewoon gewassen wordt in een grote wasmachine. Dit verklaart niet het bruine water wat er na het soppen overbleef. Dit wekt bij mij het idee dat het jasje helemaal niet gewassen is.

Het colbertje is gewoon in lauw warm water gelegd dus niet in de machine gedaan... kreukels vallen heel erg mee. Ik wacht het resultaat af en mocht het niet lukken dan is het jammer... op zoek naar een nieuw colbertje

pi_14932396
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 23:14 schreef static het volgende:

[..]

Ja.

Ik kreeg een spontane bloedneus en nu zit er bloed op een van mijn pakken (mijn mooiste. ) gaat dat er nog uit?

Als het een goed pak is: niet zelf mee klooien.
In principe haal je het meeste van de vlek weg met veel koud water, maar een pak kan daar niet tegen.
Dus naar de stomerij, aangeven dat het een bloedvlek is en zij zullen dan het juiste voorbehandelflesje pakken voordat het de machine ingaat.
Niet te lang laten liggen, het zou er zeker uit moeten gaan.
pi_14932498
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 23:35 schreef Gumtree het volgende:

[..]

bedankt voor je uitleg, het meest vreemde is wel dat het andere colbertje nu ook naar kattenzeik stinkt. (hebben niet bij elkaar in een zak gezetten) Verder lees ik in jou reactie dat de kleding dus gewoon gewassen wordt in een grote wasmachine. Dit verklaart niet het bruine water wat er na het soppen overbleef. Dit wekt bij mij het idee dat het jasje helemaal niet gewassen is.

Het colbertje is gewoon in lauw warm water gelegd dus niet in de machine gedaan... kreukels vallen heel erg mee. Ik wacht het resultaat af en mocht het niet lukken dan is het jammer... op zoek naar een nieuw colbertje

Dat bruine water is verklaarbaar, omdat het gewassen wordt in een vluchtige chemische stof, perchloorethyleen als ik me niet vergis.
Dan is het niet zozeer wassen, hoewel het wel nat wordt van de Per, maar met water krijg je heel andere smurrie eruit.
Hmm, moeilijk uit te leggen...
Maar ik kan me niet voorstellen dat het niet gereinigd is.
Wat staat er eigenlijk op het wasmerkje, alleen chemisch reinigen?
In dat geval is dat bruine water helemaal te verklaren, omdat er in Per andere stoffen loslaten dan in water, snap je het nog een beetje?
  woensdag 26 november 2003 @ 00:34:00 #13
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_14933050
het is me volkomen duidelijk, ik ben nu alleen erg benieuwd naar het resultaat wat ik zelf uitgevoerd heb...

ik hou je op de hoogte.

† In Memoriam † woensdag 26 november 2003 @ 07:01:14 #14
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_14934628
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 23:14 schreef static het volgende:
Een kwak Quick & Brite er op smeren. Tenminste, op TV werkte dat altijd perfect.
  woensdag 26 november 2003 @ 07:05:04 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_14934631
Ik heb het niet meer zo op stomerijen...

Er is inmiddels zoveel fout gegaan...

Dus ik heb nu alleen nog maar kleding die ik zelf kan wassen

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 26 november 2003 @ 07:35:08 #16
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_14934682
quote:
Op woensdag 26 november 2003 07:05 schreef Troel het volgende:
Klap eens uit de school, Troel.
Wat ging er allemaal mis dan? Palthe? Of ook andere stomerijen?

* Cynix ® durft al bijna niet meer.

pi_14936784
quote:
Op woensdag 26 november 2003 07:05 schreef Troel het volgende:
Ik heb het niet meer zo op stomerijen...

Dus ik heb nu alleen nog maar kleding die ik zelf kan wassen

Ik koop sowieso niets dat ik niet zelf kan wassen.

Buiten dat het duur is om alleen chemisch te reinigen kleren te hebben vind ik het ook nog eens niet zo fris.
Je kledingstuk gaat op een grote hoop in de machine, samen met kleding van anderen, waar bijv een kat op gezeken heeft of een broek van een niet meer zo continente oude man.

*ril*

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')