Olie bijgevuld, koelvloeistof bijgevuld, anti-vries en bandencheck. Maarrrr... het beestje stottert af en toe in de hogere toerentallen. Dit doet hij al sinds ik hem heb. Nu heb ik wat topics door zitten spitten en dit zou duiden op een vies brandstoffilter. Dat zou goed kunnen want de auto heeft van zomer 2002 tot september 2003 ongeveer 400 km gereden. Ik denk dat er wat prut is ingekomen ofzo.
Ik hoopte toen dat deze smuts er na een tijdje rijden vanzelf uit zou gaan maar nu ruim 6.000 km later stottert de auto nog steeds af en toe. Soms bokt de motor een fractie van een seconde. Ongeveer 1x op een rit van 90km. Warm/koud maakt niks uit.
Weet 99% zeker dat 't het brandstoffilter is maar om nu na al dit geblaat aan mijn vragen toe te komen:
Dikte van de olie.
Brandstoffilter vervangen: easy (als het een carburateur auto is)...Kijk waar de benzine de carb binnenkomt, volg deze leiding totdat je het benzinefilter tegenkomt, het filter is meestal een universele...zit meestal met 2 slangklemmen vast...dus easy...
Oh ja hoeveel zo'n ding kost hooguit een keer 1 euro.
quote:Is inderdaad een carburateur uitvoering. Ik wist niet dat zo'n filter zo goedkoop was!
Op dinsdag 25 november 2003 19:56 schreef mistermaniac het volgende:
Waar je op moet letten:Dikte van de olie.
Brandstoffilter vervangen: easy (als het een carburateur auto is)...Kijk waar de benzine de carb binnenkomt, volg deze leiding totdat je het benzinefilter tegenkomt, het filter is meestal een universele...zit meestal met 2 slangklemmen vast...dus easy...
Oh ja hoeveel zo'n ding kost hooguit een keer 1 euro.
Dikte van de olie? Wat bedoel je daarmee? Moet 't dik of dun zijn? 't viel me wel op dat de olie meteen donker was gekleurd nadat ik had gereden en toen weer peilde. Toen ik 't erin goot was 't gelig.
quote:Die heb ik wel zien hangen maar kan ik die gewoon eraf schroeven en dan de olie eruit laten lopen en 'n nieuwe erop zetten en nieuwe olie erin ketsen?
Op dinsdag 25 november 2003 20:10 schreef Furby het volgende:
Dan mag je je oliefilter ook wel vervangen. (gelijk met de olie)
Je olie wordt direct weer zwartig als je "gewoon" bijgevuld hebt, omdat de olie zich dan mengt met de oude olie in het carter die dus zwart is, omdat deze nogal afgelopen is. Daarom kun je ook beter eens in de zoveel tijd de olie + het oliefilter compleet vervangen.
*PS als je direct het filter erafschroeft krijg je zo'n teringzooi.. *
quote:Hmzz dat kan ik ook 'ns checken. Heb toch een mulitmeter liggen!
Op woensdag 26 november 2003 00:40 schreef Herr.Flick het volgende:
Ligt niet aan branstoffilter,eerder aan de bougiekabels(ohc motor).
Deze kun je doormeten met een multimeter,kabels mogen niet meer weerstand hebben dan 10 k ohm.
Het kan ook zijn dat je CO gehalte te laag staat,laat dit ff checken bij een garage.
quote:
Op woensdag 26 november 2003 18:58 schreef menmul het volgende:
uhh heb van de week nog een brandstoffilter van een 205 gekocht 26.05 euro schrok me dood als je dat omrekend is dat gewoon 60 guldens maja wat moet moet he. En het was gewoon bij de Brezan.
quote:CO-gehalte is de lucht/brandstof afstelling van je carberateur(koolmonoxide uitstoot bij stationair toerental).Deze moet bij een 12 OHC ongeveer 1 - 1,5 % zijn.
Op woensdag 26 november 2003 20:53 schreef SvenThaMan het volgende:[..]
Hmzz dat kan ik ook 'ns checken. Heb toch een mulitmeter liggen!
CO gehalte? Wat betekent dat?
[..]
Dat is dan weer minder... maar denk dat zo'n filter ook wel schoon te maken is
Bij crossmotoren kan het in ieder geval wel bij al die filters.
Je brandstoffilter is niet schoon te maken,die moet je gewoon vervangen.
Bij een carberateurmoter van opel zit er alleen een klein filtertje(hoeft niet).Deze vind je meestal net voor of na de brandstofpomp.Filtertje kost maar een paar euro(universeel tussenzet filter)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |