abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 november 2003 @ 18:09:13 #1
67663 fractalis
we (all) search
pi_14922490
Ik vind zelf sommige nummers/muziekstukken werkelijk geniaal, maar krijg soms het rare gevoel dat ik de enige ben die het mooi vind!

Ik vind bijvoorbeeld veel werk van Zorn werkelijk geniaal, maar als ik m'n vrienden wat laat horen en zeg dat ik het mooi vind, kijken ze me aan alsof ze water zie branden!
Ook m'n ouders vinden veel muziek die ik draai niet om aan te horen.

Ander voorbeeld is bijvoorbeeld Hallogallo van Neu. Ook dit nummer vind ik geniaal, maar toen ik deze plaat laatst toevallig in het bijzijn van m'n vriendin draaide, zei ze: wat is daar nou goed aan, vindt het maar saai!

Nu weet ik dat er hier bijvoorbeeld meer Zorn-aanhangers en Neu!-liefhebbers zijn (ik noem maar even iets), maar daar gaat het dus niet om. Reageer hier je frustraties af, en post de nummers waarvan jij het idee hebt dat je de "enige" bent die ze mooi vind!

Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
pi_14922607
Vocal Test van Integrity.....Voor de massa een hoop herrie...voor mij kippevel.
fuck what you think...it's about what you know
pi_14922685
Bij de meeste dingen vind ik wel medestanders, maar voorlopig kan ik in mijn vriendenkring niet terecht met mijn enthousiasme over EAT en Flash and the Pan, en met mijn stellige overtuiging dat Prince een genie is. Voor dat laatste weet ik dat ik hier op het forum wel medestanders vind, maar daar heb ik in het dagelijks leven niets aan.
pi_14922733
De hele cd van the new radicals.

Misschien 1 of 2 vrienden van me vinden hem wel ok maar de rest vind het bagger. Het is mijn favoriete album

pi_14922770
De nummers Spring en Reality van RMB vind ik geniaal. Helaas is dit één van de weinige soorten muziek die m'n medebewoners werkelijk niet waarderen, vooral als ik het hard zet. Die muziek moet nou eenmaal wat luider gedraaid worden.
What's it going to be then, eh?
  dinsdag 25 november 2003 @ 18:22:52 #6
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_14922809
Iced Earth - Horror show
Iron Maiden - No prayer for the dying

Zelfs de fans zijn het niet met me eens

pi_14922818
Veel mensen vinden mijn muziek wel goed, alleen mijn vrienden niet.

Muziek als: Ryan Adams, Damien Rice etc vinden ze echt niets!

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_14922820
de new radical cd is best leuk ja
pi_14922875
In m'n directe omgeving zijn er weinig of bijna geen mensen die m'n complete muzieksmaak kunnen waarderen. Stukken ervan wel, dus dat is wel weer fijn.

Vind het wel jammer.

pi_14922918
In de oefenruimte lachen ze me altijd uit omdat ik ook naar hiphop luister.. "Dat is toch geen muziek", "Ze gebruiken niet eens echte instrumenten", u kunt deze cliches moeiteloos aanvullen. Alleen de Beastie Boys schijnen nog wel door de beugel te kunnen in die kringen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 25 november 2003 @ 18:28:21 #11
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_14922932
The downward spiral van nine inch nails... zit een rode lijn door alle nummers waarin de hoofdpersoon steeds dieper in de shit raakt en zelfmoord pleegt in het op 1 na laatste nummer.... fantastisch mooi.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_14922987
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 18:23 schreef Trainspotting95 het volgende:
de new radical cd is best leuk ja
Yes, een medestander

Een echte muziekliefhebber

pi_14922989
De stem van de zanger van Anti-Flag, echt iedereen die ik ken irl ergert zich er aan :\
  dinsdag 25 november 2003 @ 18:32:55 #14
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_14923058
iron butterfly - inna gada da vida ofzoiets

16 minuten lang flippen, 16 minuten land de rest van het gezin boos. 16 minuten langs de buren chagarijnig

dinsdag 25 november 2003 @ 18:35:06 #15
20023 Retro
studio bruxelles
pi_14923097
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 18:30 schreef Internationalist het volgende:
De stem van de zanger van Anti-Flag, echt iedereen die ik ken irl ergert zich er aan :\
Dat herken ik ja, argumenten als "ja maar hij zingt vals en klinkt als een wijf", je kent het wel. Ik vind 'm juist een hele fijne stem hebben, erg herkenbaar als zijnde van Anti-Flag.

Ik luister overigens veel punkrock en electronica, maar beide genre's kunnen mijn vrienden ook totaal niet boeien, ze luisteren vrijwel uitsluitend naar goedkope trance

pi_14923151
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 18:21 schreef Gillingham het volgende:
De nummers Spring en Reality van RMB vind ik geniaal. Helaas is dit één van de weinige soorten muziek die m'n medebewoners werkelijk niet waarderen, vooral als ik het hard zet. Die muziek moet nou eenmaal wat luider gedraaid worden.
Ik geniet mee
Die Menstruation gehört zu den natürlichsten Dingen der Welt. Je mehr man darüber weiß, desto einfacher ist es, damit umzugehen.
Sollten Sie sich einmal nicht sicher sein, wann die nächste Periode beginnt, hilft Ihnen der
Menstruationskalender.
pi_14923158
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 18:35 schreef Retro het volgende:

[..]

Dat herken ik ja, argumenten als "ja maar hij zingt vals en klinkt als een wijf", je kent het wel. Ik vind 'm juist een hele fijne stem hebben, erg herkenbaar als zijnde van Anti-Flag.

idd
Best unieke stem ook.

-edit- dat zei je al :\

[Dit bericht is gewijzigd door Internationalist op 25-11-2003 18:39]

Op dinsdag 25 november 2003 18:21 schreef Gillingham het volgende:
Die zijn ook geniaal!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_14923323
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 18:22 schreef Djaser het volgende:

Iron Maiden - No prayer for the dying

Die vind ik wel goed eigenlijk
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_14923391
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 18:30 schreef erikh het volgende:

[..]

Yes, een medestander

Een echte muziekliefhebber

En nog een

Heb het album ook... en draai hem vrij vaak...
lekkere cd

Leuker kunnen we het niet maken.....
pi_14925021
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 18:32 schreef dimage het volgende:
iron butterfly - inna gada da vida ofzoiets

16 minuten lang flippen, 16 minuten land de rest van het gezin boos. 16 minuten langs de buren chagarijnig

Dat nummer is prachtig! Dat heb ik pas gedownload nadat ik het ontdekt had door de film Red Dragon, maar dan de originele versie Manhunter heet die, over Hannibal (een film uit de jaren 80). Op het moment dat ene vent gaat flippen en haar wil vermoorden zet hij keihard dit nummer op.....!
pi_14925140
Henk & Henk - Sinterklaas wie kent hem niet

Ondanks het wellicht ietwat ludieke idee achter het nummer, vind ik dit een briljante popsong met een geweldige drive. Sowieso 1 van de betere nummers van de 2 Henken. .

dinsdag 25 november 2003 @ 19:54:47 #23
24054 search64
Avec le grande
pi_14925227
Zo'n beetje alles wat ik luister, maar met name Fantomas en Dillinger Escape Plan kunnen niet op sympathie van anderen rekenen.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_14925282
Wilco - Yankee Hotel Foxtrot.

..en niemand in mijn omgeving die 't begrijpt.

suburban gangster flow
pi_14925313
Ben Harper
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')