ik vindt zelf nog steeds de sound van Cannibal Corpse echt super vet, Glassjaw heeft weer een iets subtielere sound maar ook erg vet
quote:muse heeft in veel nummers echt een hele vieze distortion. niet mooi in mijn ogen... maar goed. wie ben ik
Op dinsdag 25 november 2003 17:10 schreef Maidenfan het volgende:
wat vind je van muse?
quote:primus ownt. maar hij blinkt meer uit met z'n spel techniek dan met z'n speciale sound... maar nog steeds inderdaad erg vet
Op dinsdag 25 november 2003 17:17 schreef sebX het volgende:[..]
KYUSS
En Fu Manchu natuurlijk.
En voor de rest vind ik Peter Pan Speedrock en Rancid ook een lekker bass geluid hebben.
quote:
Op donderdag 27 november 2003 12:16 schreef El_Bassie het volgende:
7 nation army van the white stripes heeft ook een prima bas..
quote:Met een bassnaar erop
Op donderdag 27 november 2003 12:29 schreef gewoon-jan het volgende:[..]
dat is een gitaar he.......maar dan met absurd veel laag erin.
quote:Mick Karn heeft zeker wel een mooi geluid, maar in die linie vind ik de sound van Pino Palladino mooier.
Op donderdag 27 november 2003 12:31 schreef Doeke het volgende:
Japan met Mick Karn, King Crimson met Tony Levin en Sylvian/Fripp met Trey Gunn
Plus nog een boel, waar ik even niet op kan komen.
(PS dizzy Raskal mag er ook zijn)
quote:De album/radiouitvoering is een contrabas hoor
Op donderdag 27 november 2003 12:29 schreef gewoon-jan het volgende:[..]
dat is een gitaar he.......maar dan met absurd veel laag erin.
Luuk Franssen is de basgitarist!
quote:bedankt voor je reaktie man. ik zal echt eens gaan luisteren
Op donderdag 27 november 2003 17:11 schreef RigorMortis het volgende:
Een vrij onbekende band heeft echt vette bas!
FORCE 10 is de naam!Luuk Franssen is de basgitarist!
http://groups.msn.com/LuukFranssenFanclub/
Vooral die sub-bass onder de maat-bass is erg heftig.
En wat ook een erg heftige sub-bass heeft is een wat ouder nummer van Jam&Spoon "Right in the Night". ik weet het, dit is geen muziek, maar die bass is erg heftig
Bovengenoemde basgeluiden zul je op menig installatie niet eens horen!!!
Met andere woorden: wat bedoel je eigenlijk precies met "vet"?
quote:Ik ben eigenlijk nu ook wel benieuwd naar wat de TS bedoelt met vette bas.
Op donderdag 4 december 2003 11:28 schreef Maxxride62 het volgende:
mudvayne en zoals eerder vermeld rhcp
Bedoelt hij de basgitaar?
Ja, dan is rhcp zeker de moeite waard te noemen.
Gaat het om diepe ultra lage subbassen
Nee, dan gaat rhcp niet in dit straatje op...
quote:Kyuss it is!!!
Op donderdag 27 november 2003 12:12 schreef hyperfuzz het volgende:
GreenMachine, doe je nickname ff eer aan en vergeet Kyuss niet
de bassist en gitarist leggen hun geluid uit op een les op guitar.com: http://www.guitar.com/VideosMain.aspx?ParID=G de les is aardig groot maar zeker de moeite waard (ook voor gitaristen) omdat ze beide een zeer aparte style van spelen hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door _Etter_ op 04-12-2003 12:12]
Super! Heb ze een keer gezien in Amsterdam, spelen verder alleen in Limburg volgens mij...
quote:Ik verbaasde me er al over dat ze nog niet waren genoemd. Maar dus toch
Op donderdag 11 december 2003 16:21 schreef Forumschorem het volgende:
Massive Attack
quote:Zeker weten! Funky monks waarbij flea op zijn 5 snaars is een klapper. Als je de bass daar niet hoort moet je je oren laten schoonspuiten.
Op donderdag 27 november 2003 12:28 schreef gewoon-jan het volgende:Blood, Sugar, Sex, Magik van RHCP
het album One hot minute mag er trouwens ook wezen.
die bass is misschien wel een beetje overdreven
quote:ik ben nu wat van de bands die je noemde aan het downloaden. kijken/luisteren wat jij met VET bestempelt
Op donderdag 4 december 2003 09:53 schreef nipeng het volgende:
Zoek maar eens een doomplaat. De laatste twee albums van Electric Wizard. Anders Warhorse, Boris of Sunn. Stonerrock zoals Kyuss, Fu Manchu zal inderdaad ook wel voldoen. Motorspycho heeft ook een erg prettige bas naar mijn mening. Oja vergeet Los Natas niet.Met andere woorden: wat bedoel je eigenlijk precies met "vet"?
quote:Motorpsycho, zoals hierboven genoemd heeft niet per sé een vette dikke smerige ranzige sound, maar Hij speelt 'm wel lekker stuwend, Aanwezig en tempoversterkend. Soms met een aardige fuzz eroverheen (wat ook niet verkeerd klinkt). Niet hoogstaand, maar als je het over een lekkere goeie aanwezige bassound hebt, luister dat
Op zaterdag 20 december 2003 12:00 schreef humidity het volgende:
ik ben nu wat van de bands die je noemde aan het downloaden. kijken/luisteren wat jij met VET bestempelt
Zo heeft The Soft Machine ook een hele fijne bassist, aanwezig, hard, lekkere drukke jazzachtige partijen, niet smerig vet, wel vet, maar kwa sound is het eigenlijk heel schoon, geen effecten, gewoon de versterker vol open.
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 17-01-2004 15:30]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |