abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53259425
M'n favoriete nummer is De Peel in brand.
pi_53259469
Zaterdag in Schijndel !

Band zonder Banaan en Normaal komen ook .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_53295035
Mn moeder vindt ze al jaren erg leuk. Maar toen ze hier laatst in de buurt waren, ging ze niet heen...
pi_53402066
Ze waren weer geweldig gisteravond , ruim een uur gespeeld .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 30 september 2007 @ 12:27:08 #130
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_53585799
Gaan er nog mensen naar Saus?
quote:
Saus: een geweldig stel gastmuzikanten!

Over een paar maanden is het zover: op 9 februari start in de Schouwburg in Cuijck Rowwen Hèze's nieuwe theatertour: 'Saus' oftewel 'Welcome to the Saus'. Een voorstelling die je zeker niet mag missen!

De voorbereidingen voor Saus zijn in volle gang. Op twee plaatsen in Limburg wordt al weken stevig geoefend. Ook de kaartverkoop gaat hard. Al heel wat theaters zijn uitverkocht. In onze Agenda kun je lezen waar je nog voor plaatsen terecht kunt.

Gastmuzikanten

Rowwen Hèze laat zich in Saus begeleiden door een 6-tal uitstekende gastmuzikanten. We stellen hen even aan je voor.

Hub Boesten: trompet, trombone, tuba.

Hub Boesten (alias Whoepy) komt uit een behoorlijk muzikale familie. Zijn overgrootvader was hoofd der school in Nuth en dirigent van de plaatselijke harmonie.Wat dit betreft kan hij Rowwen Hèze’s drummer Martîn Rongen dus een hand geven: zijn opa was hoofdonderwijzer en een van de oprichters van een plaatselijke fanfare, die van America. Hub kreeg zijn opleiding aan het conservatorium in Maastricht, en heeft daarna zijn muzikale sporen meer dan verdiend. Zo stond ie aan de basis van de eerste Limburgse Jazzrockformatie ‘Jazzirama’. Verder speelde hij onder andere op het North Sea Jazz Festival en met Rowwen Hèze in de Heineken Music Hall en bepaalde hij mede de klankkleur van Rowwen Hèze’s alom geprezen cd Rodus & Lucius. Hub, die overigens niet alleen blaast, maar ook een behoorlijk potje kan bassen, geeft leiding aan de Big Band Boesten, is daarnaast is een veelgevraagd studiomuzikant en, al zo’n dertig jaar, muziekdocent bij het Centrum voor de Kunsten in Roermond.

Mo ‘Jones: piano, hammond, mondharp, backings en percussie

Mo, die van jongs af aan een veelheid aan instrumenten bespeelt, is frontman van Mo ‘Jones. Deze band bracht in de afgelopen jaren een paar opvallende platen uit. Dat de titel van hun nieuwste plaat ‘Middle Aged Angry Man’ (een echt rock-album) niet uit de lucht komt vallen, bewees Mo in de door L1 uitgezonden dialectsoap ‘De Hemelpaort’ (waarin diverse Mo ‘Jones nummers en als titelsong ‘Blaad an de Palm’ van Rowwen Hèze) weer eens met verve. Eerder speelde hij onder andere met zijn band op Pinkpop, op het North Sea Jazzfestival en in het voorprogramma van Level 42. Net als de rest van zijn band paart Mo veelzijdigheid aan puurheid en rauwe energie. Voor Rowwen Hèze zeker geen onbekende eigenschappen. ‘En Mo, wat wordt het in Saus?’. Mo: ‘Wat improviseren op hammond, een tapijtje leggen onder een solo, een beetje spanning opbouwen, dat soort werk. Hammond is perfecte lijm om songs nog sterker te maken. Nee, dat komt helemaal goed. Trouwens: let ook op mijn cajunvest!’

Emil Szarkowicz: viool, klarinet, saxofoon

Multi-instrumentalist Emil Szarkowicz werd geboren in Polen. Als baby kwam hij naar Nederland, maar zijn Poolse roots heeft ie nooit losgelaten. Ook hem is de muziek met de paplepel ingegoten. Emil volgde een klassieke vioolopleiding, en studeerde daarnaast klarinet en saxofoon. Hij maakt deel uit van de formatie Juicy Lucy ( ‘rock, soul en fun(k)’) en van ‘nog tweehonderd andere muziekgezelschappen’. Ook dirigeert hij een jeugdorkest en onlangs trok ie voor het L1-tv programma ‘De tent van Emil’ met een circustent door Limburg op zoek naar jong muzikaal talent. Als lid van het duo ‘Holland en Polland’ontpopte deze duizendpoot zich bovendien als een impulsief theaterbeest. Eén ding is zeker: met hem in ons midden gaan we ons in de voorstelling Saus niet vervelen!

Linda Smeets: achtergrondzang, saxofoon en piano

Linda Smeets (‘passie voor soul, jazz en pop’) wilde van kindsafaan zingen. Op haar twaalfde won ze de Limburgse finale van het Vara-kindersongfestival en op haar zestiende het Benelux songfestival voor scholieren. Daarna volgden optredens voor radio en TV, waaronder een in Goede Tijden Slechte Tijden. Na haar middelbare school studeerde Linda Lichte Muziek Zang aan het conservatorium in Utrecht, waar ze zich tevens bekwaamde op de alt-saxofoon. Zo nodig kan ze dus Rowwen Hèze niet alleen met haar grote stembereik, maar ook op de saxofoon ondersteunen. Linda weet wat theater is: ze speelde onder andere in de productie She Got Game 3 van Leoni Jansen. En omdat ze regelmatig optreedt met grote orkesten is ook de fanfarekant van Los Limbos haar meer dan vertrouwd.
Kortom: ook bij deze muzikant zijn alle ingrediënten present om met veel enthousiasme van Saus een waar feest te gaan maken.

Pieter Vermeulen: steelgitaar en diverse andere snaarinstrumenten

Hij studeerde jazzgitaar aan het conservatorium in Hilversum bij Wim Overgaauw, geeft les aan de muziekschool in Heerlen, maar zijn Grote Liefde is de muziek van Ry Cooder. Via diens album Chicken Skin Music leerde hij ook Flaco Jimenez kennen. Vandaar dat Pieter Vermeulen, veelgevraagd sessie- en studiomuzikant, die onder andere met Volumia en The Crox speelde, Rowwen Hèze’s Saustour helemaal ziet zitten. Begrijpelijk: van Cooder-songs als ‘Goodnight Irene’ en ‘He’ll have to go’, naar Rowwen Hèze’s ‘De Moan’, dat is eigenlijk een stapje van niks. ‘Fantastisch om in de Rowwen Hèze-show al mijn Cooder-instrumenten, zoals pedalsteel, lapsteel en banjo te kunnen gebruiken, en wellicht de Bajo Sexto. En erg leuk om in de komende tour ook een deel van de Volumia-crew weer eens te ontmoeten’, aldus Pieter.

Simone Cox: achtergrondzang, percussie

Haar eerste vriendje zong, zij was zeventien, en dus ging ook Simone Cox zingen. Ze maakte deel uit van de nodige coverbandjes (waaronder Split Image, Forza en Go to the Max ). Tegenwoordig combineert ze haar baan als docent beeldende vorming met zingen in allerlei gelegenheidsformaties. Het bedrijfsfeesten en bruiloften en partijen-circuit is haar niet onbekend. Tren, Rowwen Hèze’s accordeonist, gezien zijn verleden ook vertrouwd met dat circuit, vroeg haar voor de backing vocals bij de opnames van Rodus & Lucius. En van het een komt het ander: de komende maanden neemt Simone een tijdje vrij om met Rowwen Hèze de landelijke theaters te verkennen. En ze heeft er zin in: ’leuk om bij de uitvoering van Rowwen Hèze’s liedjes ook zelf allerlei ideeën aan te kunnen dragen en ik ben benieuwd hoe op de bühne van al die schouwburgen het professionele geluid gaat klinken’.
De mensen zijn gek geworden
pi_54367093
Woehoe,

Nog 12 dagen tot het Slotconcert!
2 dagen groot feest en genoeg alcohol natuurlijk .

Wat betreft Saus, ja daar ga ik heen in het theater te Maastricht
pi_54649702
Kom er gisteren via de website van Rowwenheze.nl achter dat ik kaartjes voor vanavond heb gewonnen

En nu net met de post binnen gekregen
pi_54700065
Ben vrijdag voor de 1e keer naar slotconcert geweest, wist dat het er hard aan toe zou gaan maar zo extreem had ik het niet verwacht. Heerlijk met bier gooien en bij de sloopnummers van rowwen heze massaal duwen

En dat Guus zou komen had ik totaal niet verwacht, heb die gast nou al 5x live gezien zonder dat ik ooit kaartjes voor die kerel gekocht heb. En BZB was natuurlijk een briljante opwarmer voor Rowwen Heze

2 shirts armer maar een ervaring rijker, volgend jaar weer

Patat Friet
pi_54704819
het was een grote bende zaterdag
ik ben nog aan het bijkomen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_54710865
Over de vrijdag:

In een tweeëneenhalf uur durende show worden we achtereenvolgens getracteerd op:

50 Joar
D’n duvel is los
Auto vleegtuug (sterretjes!)
Ik wer alt
Gespeegeld in de raam
Geluksknikker
Twieje wurd (op de schermen verschijnt het lieveheersbeestje, het logo van de actie tegen zinloos geweld. Poels draagt het lied op aan de nagedachtenis van de eerder in de week omgekomen Sjoerd Rutten uit Lottum)
’T roeie klied.
Vergeate

PAUZE

Vechte, valle en opstoan
November
‘n Man en ’n Vrouw
Kroenenberg

De zes gastmuzikanten van de komende theatertour ‘Saus’ worden aan het publiek voorgesteld en samen met hen speelt de band:

Lied vur Limburg

Tijd voor de special guest. Speculaties waren er genoeg – onder andere Anouk werd genoemd - maar het is Guus Meeuwis. Met Guus staat een met Rowwen Hèze bevriende muzikant op het Slotconcertpodium. Eerder bouwden ze samen een feestje in het Philipsstadion en ook op enkele van Guus’ cd’s is een Rowwen Hèze-bijdrage te vinden. Tijd dus voor een tegenbezoek van de gerenomeerde Brabander,die, trots als ie is op zijn provincie, met Brabant voor een prachtige tegenhanger van Lied vur Limburg zorgt. Ook brengt ie zijn huidige hit Laten we proosten. En op zaterdag weet ie nog eens extra de harten van alle Noordlimburgers te veroveren door ineens het meest beroemde Venlose carnavalslied As de sterre dao baove Straole in te zetten. Bravo Guus!

Vervolgens worden we nog getracteerd op een Poels/Meeuwis-duet in De neus umhoeg (massale samenzang), waarna de band en de Sausmuzikanten vervolgen met:

Hey baby que paso
Irish intro (Tren treedt even op als concertmeester).

Daarna gaat Rowwen Hèze solo verder met:

Koning Hay
’t Greune monster
Blieve Loepe (aanstekers in de zaal!)
Krokodilleleaerelaarze (extended version).
Zondag in het Zuiden
Limburg

En in de toegiften:
Bestel Mar
De Peel in brand
De lamp ging oet
Bertje
Rosamunde/Trompetenecho
  maandag 19 november 2007 @ 18:47:49 #136
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_54721827
Hmm, voor het eerst sinds m'n 9e ofzo (ben nu 24) dit jaar niet geweest omdat ik in het buitenland zat.

Heb dus heel wat gemist begrijp ik.
Gourmetten of steengrillen?
pi_54723436
Nouh, ik ben er vorige week vrijdag geweest in Den Helder, het viel me wel wat tegen, maar dat kwam denk ik ook wel omdat het in het noorden de lands was en het was ook niet erg druk.

Wel goede muziek though.
pi_55091673
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:53 schreef Da hopman het volgende:
Enne Koning Hay met dat nieuwe intro is ook fantastisch
http://www.youtube.com/watch?v=GxXwFP0QvfY
Is die hele versie ook al ergens te krijgen? Geweldige intro vind ik dat, jammer dat ik er nergens aan kan komen
Patat Friet
pi_55114344
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 00:15 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Is die hele versie ook al ergens te krijgen? Geweldige intro vind ik dat, jammer dat ik er nergens aan kan komen
nee deze staat helaas nog niet op cd
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_62094979
Het slotconcert komt weer in zicht, vorige week de kaartjes binnen gekregen. Heb er vreselijk veel zin in, benieuwd welke nummers we dit jaar krijgen
Patat Friet
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 00:09:53 #141
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_62095352
sow zeg, wat een schop heeft dit topic gekregen!

belachelijk veel zin in het slotconcert, wordt mijn eerste dit jaar!

paar weken terug bij de studentenintroductie in Sittard was het weer top. Speelden zo'n beetje hun hele bekende repertoire en nog steeds met heel veel plezier, was er duidelijk aan af te zien.
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_62101074
Heb kaartjes voor hun theatertour in Eindhoven (januari pas)

Vandaag is de Live cd van de theatertour uitgekomen:
SAUS
quote:
De tracklist: Welkom in the saus; Dag geluk; 50 Jaor; Heilige Anthonius; 'T Roeie Klied; Vur Altied Is Vurbeej; Same Met Ow; Kilomeaters; De Moan; Que Paso; Auto, Vleegtuug; Shannon Song; November; Bestel Mar; De Peel In Brand; De Neus Umhoeg; Limburg.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:05:40 #143
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_62103799
Ik ben vorige week naar hun concert in Tivoli in Utrecht geweest, was écht fantastisch. Was al 2 jaar niet meer geweest, maar ze waren nog steeds als vréuger.

Baal er nu wel van dat ik geen kaartjes heb voor het slotconcert eigenlijk..
Gourmetten of steengrillen?
  maandag 3 november 2008 @ 16:05:02 #144
60704 LeonH
pi_62910280
nog 4 dagen
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_62922385
Jaaa:D Ik ben er zaterdag bij.. En kaartjes voor Theatertour breda (ergenst in december ofzo)
pi_62923168
Heb zo'n zin in vrijdag
Patat Friet
pi_62923203
Ik ben er komend weekend ook bij, Heb er weer erg veel zin in! Vorig jaar ben ik er ook bij geweest om te fotograferen incl Center Parcs overnachting. Dit jaar weer! Samen met mijn vriendin lopen wij met een camera iedereen te fotograferen voor op de website van Rowwen Heze. We delen flyers uit met daarop het adres en wanneer je de foto kunt bezichtigen online. Ik zal natuurlijk ook een paar mooie shots maken tijdens en van het RH optreden ;-)
  maandag 3 november 2008 @ 23:43:45 #148
60704 LeonH
pi_62923396
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:34 schreef Tunerd het volgende:
Ik ben er komend weekend ook bij, Heb er weer erg veel zin in! Vorig jaar ben ik er ook bij geweest om te fotograferen incl Center Parcs overnachting. Dit jaar weer! Samen met mijn vriendin lopen wij met een camera iedereen te fotograferen voor op de website van Rowwen Heze. We delen flyers uit met daarop het adres en wanneer je de foto kunt bezichtigen online. Ik zal natuurlijk ook een paar mooie shots maken tijdens en van het RH optreden ;-)
doe je die adres kaartjes goed sealen?
vocht en papier gaan normaal niet goed samen Als ik je tegenkom en nog in staat om te onthouden spreek ik je aan. Neem aan in officiële kleding met kaartjes enzo of iets?

zin in vrijdag!
pi_62923524
geen officiele kleding ik deel wel officiele rh kaartjes uit
  dinsdag 4 november 2008 @ 02:19:19 #150
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_62925733
Woon zo'n 20 km van America. Laatste 2 jaar waren echt geweldig bij het Slotconcert .Ongelofelijke goede sfeer, lekker beuken en bier gooien. Uiteindelijk ketslam zonder shirt en een stinkend lijf in de taxi terecht komen, geniaal .

Balen dat ik er dit jaar niet bij kan zijn, moet op vrijdag en zaterdag zelf optreden. BZB als voorprogramma was vorig jaar relaxed, verwacht er dit jaar ook maar wat van . Three Amigos twee jaar terug voor programma, waren ook goed, is een Johnny Cash Salute Band. Johnny Cash in een rockjasje gestoken.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')