Weet iemand hoe ze dat doen?
quote:Die gast van Coldplay geloof ik...
Op dinsdag 25 november 2003 16:43 schreef Rolex het volgende:
chris wie
quote:Chris Martin is de zanger van Coldplay. Wat ik overigens erg goed vindt dus het is niet om hem te bashen ofzo. Maar het viel mij op dat hij niet altijd zuiver zingt en soms tegen vals aan.
Op dinsdag 25 november 2003 16:43 schreef Rolex het volgende:
chris wie
quote:Ik vindt dat juist alleen maar goed dat z'n stem niet helemaal perfect is.
Op dinsdag 25 november 2003 16:44 schreef Alcatraz het volgende:
Soms net denk ik. Maar dat hoort wel een beetje bij z'n stem die ook veel voordelen kent. Ik vind het niet zo storend hoor, geen enkel live-concert is perfect. En dat zo die CD's zo oppoetsen: mooi, toch?
Alleen vraag ik me af hoe ze dat dan wegmixen omdat het normaal gesproken heel storend is, en bij hem niet (althans op de cd, live heb ik ze nog nooit gehoord).
quote:Mhmm, gebruiken ze dat bij veel artiesten? Want ik werk me helemaal in het zweet om mijn zang beter te krijgen, en trek me op aan wat ik op cd's hoor. Maar als dat allemaal opgepoetst is.....
Op dinsdag 25 november 2003 16:48 schreef Zander het volgende:
Misschien smokkelen ze op de cd een beetje door zo'n Antares Auto-tune apparaat te gebruiken? (of, zoals een bevriende studio-eigenaar altijd zegt: "Antares, voor als de zang gaar is").
quote:Het zijn ook niet de makkelijkste liedjes. Maar volgens mij valt het ook bij Thom Yorke (van Radiohead) best mee. Misschien moet hij ook eens zo'n apparaatje kopen dan.
Op dinsdag 25 november 2003 16:52 schreef PDOA het volgende:
Thom Yorke zingt live ook vals.
Jeeejj!! Zie mij volgend jaar bij de MTV Awards.
quote:Ja, een apparaat dat de waarheid verdoezelt en zangers die niet de moeite hoeven te nemen om te leren zingen.
Op dinsdag 25 november 2003 16:47 schreef drugsgebruiker het volgende:
Vriend van mij heeft een apparaat dat iedereen mooi kan laten zingen. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat.
quote:Anthony Kiedis van de Chili Peppers bakt er live ook niet veel van.
Op dinsdag 25 november 2003 16:52 schreef PDOA het volgende:
Thom Yorke zingt live ook vals.
David Bowy doet best nog wel goede pogingen maar meestal te vergeefs.
Mick Jagger schreeuwd maar wat
Madonna weet zich altijd gesterkt door perfecte backingvocals
Dido gehoord bij de mtv gedoe volgens mij kan ze het wel maar lukte het niet.
Justin Thimberlake echt heel erg.
Bleu samen zingen is een kunst apart.
Dat knulletje van van Dikhout echt heel erg vals maar als je het verheft tot cult mag het van de media.
Huub van der Lubbe niet echt heel erg en in zijn soort doet hij best aardige pogingen.
Henk Westbroek kan gewoon absoluut niet zingen maar weet het gelukkig zelf ook .
etc.
Je kan nog wel even zo doorgaan. Er zijn er maar weinig die live goed kunnen zingen zeker in de hardere muziek.
[Dit bericht is gewijzigd door marky op 25-11-2003 17:15]
quote:Ik had het vooral over op de plaat. Niet live. Bowie etc. zingen niet vals op plaat. Tenminste niet op mijn cd's
Op dinsdag 25 november 2003 17:13 schreef marky het volgende:
Goh dat we er nu pas achter komenDavid Bowy doet best nog wel goede pogingen maar meestal te vergeefs.
Mick Jagger schreeuwd maar wat
Madonna weet zich altijd gesterkt door perfecte backingvocals
Dido gehoord bij de mtv gedoe volgens mij kan ze het wel maar lukte het niet.
Justin Thimberlake echt heel erg.
Dat knulletje van van Dikhout echt heel erg vals maar als je het verheft tot cult mag het van de media.
Huub van der Lubbe niet echt heel erg en in zijn soort doet hij best aardige pogingen.
Henk Westbroek kan gewoon absoluut niet zingen maar weet het gelukkig zelf ook .
etc.Je kan nog wel even zo doorgaan. Er zijn er maar weinig die live goed kunnen zingen zeker in de hardere muziek.
quote:Blue spellen ook.
Op dinsdag 25 november 2003 17:13 schreef marky het volgende:
quote:Bleu... zo goed ha ha ha
Op dinsdag 25 november 2003 21:10 schreef TheSeeker_NL het volgende:[..]
Blue spellen ook.
Das denk ik juist wel mooi. Live moet het juist niet perfect zijn. Op een bepaalde manier is t dan mooier. Echter.
Heb ik ook met bijvoorbeeld Guns n Roses (Axl klinkt soms als een botte cirkelzaag, maar toch ben k ook groot G n R fan )
Die mensen treden keer op keer nacht na nacht op en dan gaat je stem daar uiteraard onder lijden op een gegeven moment. Maar dat ze t dan juist zo doen, en niet gaan playbacken...dat is juist weer zoals t hoort!
- paar hertzjes meer? klik
- wat extra galm? klik
- 20 zanglijnen over elkaar? klik
- backing nodig? klik
Freddie
Kon live niet alles, maar kon het meeste wel waarmaken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |