abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:17:16 #1
71777 Sietjuh
Walk like an Egyptian
pi_14919262
Laatst zat ik gedwongen As The World Turns te kijken... blijkt dat iemand in Den Bosch is beland. Vraagt ze aan de bevolking waar dat ligt, zeggen ze België... Sorry ik weet dat het een soap is maar als je dan eens een buitenlandse stad noemt, weet dan wel in welk land het ligt
Nog zo eentje: Vraag: Waar ligt Nederland? Antwoord: Dat is toch de hoofdstad van Denemarken?
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:18:26 #2
35413 Gozaru_X
The Ultimate Foxy Fix!
pi_14919300
Alsof het die mensen interesseert waar Nederland of Belgie zit....
So Now You Know!
pi_14919320
Vaak denken ze ook dat Den Haag de hoofdstad van Nederland is. En ze halen inderdaad Nederland en Denemarken vaak door elkaar.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_14919343
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:17 schreef Sietjuh het volgende:
<knip>
Nog zo eentje: Vraag: Waar ligt Nederland? Antwoord: Dat is toch de hoofdstad van Denemarken?
Ook vaak: Vraag: Waar ligt Nederland? Antwoord: Dat is toch de hoofdstad van Amsterdam?
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:19:42 #5
52571 Anahka2309
I excel at not giving a fuck..
pi_14919350
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:18 schreef Gozaru_X het volgende:
Alsof het die mensen interesseert waar Nederland of Belgie zit....
Wij weten toch ook waar de USA zich bevindt

Maar goed....wij zijn dan ook een stuk slimmer dan de gemiddelde Amerikaan

dinsdag 25 november 2003 @ 16:19:53 #6
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_14919356
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_14919389
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:19 schreef Anahka2309 het volgende:
Maar goed....wij zijn dan ook een stuk slimmer dan de gemiddelde Amerikaan
Opgelost! slotje
pi_14919391
Amerikanen hebben compleet geen idee wat er buiten hun eigen land gebeurt. Ze vinden het ook niet interessant. Maar goed, veel Nederlanders weten dat ook niet. Alleen is de Amerikaanse massa nog wat dommer dan de nederlandse volgens mij.
For great justice!
pi_14919403
Wil je nog een horen?

Yo man, I know where holland is. It's in the bronx.

En inderdaad, er is een hele wijk in New York die nederlandse namen heeft, zoals Amsterdamstreet, Rotterdamlane (overgebleven van onze koloniale dagen). Dat gebied wordt in de volksmond Holland genoemd.

Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_14919434
Ja, wij weten waar Amerika ligt... maar weten we allemaal waar de staat Illinois ligt? Nee. Das precies hetzelfde als dat Amerikanen wel weten waar Europa ligt, maar niet precies waar Belgie of Nederland ligt....

Amerika ziet Amerika zoals wij Europa zien, en Amerika ziet ons zoals wij Amerika zien.. Sim-pel

Mangs moj de koo 's bie de heurns vat'n
pi_14919474
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:21 schreef SocialDisorder het volgende:
Wil je nog een horen?

Yo man, I know where holland is. It's in the bronx.

En inderdaad, er is een hele wijk in New York die nederlandse namen heeft, zoals Amsterdamstreet, Rotterdamlane (overgebleven van onze koloniale dagen). Dat gebied wordt in de volksmond Holland genoemd.

Harlem
Flushing
Brooklyn
Staten Island

Allemaal namen uit de nederlandse tijd daar.

For great justice!
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:23:32 #12
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_14919483
Die van mij is dan wel het leukste. Ikke, oernuchtere Hollandse meid, blond haar, 1.87 lang, nog net geen blauwe ogen, kom in Amerika, en vertel mensen daar dat ik uit Nederland kom.

'Ja', zegt een iemand daar, 'Nederland, dat is toch de hoofdstad van China?' ...Ja, ik zie er ook echt Chinees uit! Domme Amerikanen!

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_14919491
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:22 schreef ReSiever het volgende:
Ja, wij weten waar Amerika ligt... maar weten we allemaal waar de staat Illinois ligt? Nee.
Speak for yourself. Ik ken alle staten.
For great justice!
pi_14919493
Nog eentje:

Tijdens 9/11 hadden we Amerikaanse familie in Nederland. Twee dagen later belt één van hen naar het thuisland om te vragen of alles daar OK is na de aanslagen. Krijgt ze als antwoord: "O, wisten jullie wat hier gebeurd is? We wilden jullie dit pas vertellen als je terug was." .

123
pi_14919499
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:23 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Harlem
Flushing
Brooklyn
Staten Island

Allemaal namen uit de nederlandse tijd daar.

we vergeten de bekendste: Wallstreet!
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:24:44 #16
71777 Sietjuh
Walk like an Egyptian
pi_14919527
quote:
Ja, wij weten waar Amerika ligt... maar weten we allemaal waar de staat Illinois ligt? Nee. Das precies hetzelfde als dat Amerikanen wel weten waar Europa ligt, maar niet precies waar Belgie of Nederland ligt....
Maar is het voor hun zo moeilijk om het op te zoeken? Ik bedoel ze hebben die naam (in dat geval) opgezocht, kijk dan ook nog ff waar het ligt. Niet dat ik er verder van wakker lig hoor, het irriteerde me alleen nogal.
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:25:00 #17
35413 Gozaru_X
The Ultimate Foxy Fix!
pi_14919536
quote:
Wij weten toch ook waar de USA zich bevindt
Dit stuk kennis heeft mij iig nog nooit blij gemaakt :p
So Now You Know!
pi_14919553
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:23 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Speak for yourself. Ik ken alle staten.

Ja, er zijn ook wel Amerikanen die alle landen in Europa kennen... so what's new?
Mangs moj de koo 's bie de heurns vat'n
pi_14919569
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:23 schreef K3 het volgende:
Nog eentje:

Tijdens 9/11 hadden we Amerikaanse familie in Nederland. Twee dagen later belt één van hen naar het thuisland om te vragen of alles daar OK is na de aanslagen. Krijgt ze als antwoord: "O, wisten jullie wat hier gebeurd is? We wilden jullie dit pas vertellen als je terug was." .

Ja, want hier lopen we natuurlijk nog in berenvellen. .
For great justice!
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:26:33 #20
63269 N1nj4
... Smult van bagger!
pi_14919591
w00den shoes - en berenvellen
uitslapen - eten - dod - sex
pi_14919655
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:20 schreef QyRoZ het volgende:
Amerikanen hebben compleet geen idee wat er buiten hun eigen land gebeurt.
Weet jij precies wat er zich allemaal buiten Europa afspeelt?
quote:
Ze vinden het ook niet interessant.
Ken jij alle staten van Amerika uit je hoofd? Plus hoofdsteden?
quote:
Maar goed, veel Nederlanders weten dat ook niet.
Idd, en dat is hun goed recht.
quote:
Alleen is de Amerikaanse massa nog wat dommer dan de nederlandse volgens mij.
Deze opmerking bewijst anders het tegendeel .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:29:57 #22
52571 Anahka2309
I excel at not giving a fuck..
pi_14919684
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:25 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Ja, want hier lopen we natuurlijk nog in berenvellen. .

Rooksignalen zijn wel verwarrend na dat soort rampen natuurlijk

Maar het is inderdaad wel de mentaliteit van de US of A.

[Dit bericht is gewijzigd door Anahka2309 op 25-11-2003 16:30]

dinsdag 25 november 2003 @ 16:30:05 #23
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_14919685
Ik las ooit in Management Team een artikel waar gewoon glashard werd vermeld dat New York de Hoofdstad van de VS was. Ik ga mee met de eerdere reactie dat lang niet iedereen weet wat de Hoofdstad van bijvoorbeeld Alaska is. Dat je het in een TV show of artikel niet controleerd zegt meer over laksheid dan gebrek aan paraatte kennis
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_14919701
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:23 schreef K3 het volgende:
Is dat zo raar? Het zou nog eerder arrogant van ze zijn om er automatisch vanuit te gaan dat de hele wereld weet wat er gebeurd is. Net zoals de meeste Amerikanen er nu nog steeds heilig van overtuigd zijn dat 9/11 de grootste ramp was die de afgelopen duizend jaar op deze planeet plaats heeft gevonden.

Nu was 9/11 uiteindelijk toch geen kattenpis, dus wat dat betreft niet raar dat het hier in het nieuws was. Maar ik zie het probleem toch niet helemaal. Maar misschien kijk ik er verkeerd tegenaan.

I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:31:02 #25
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14919703
Godver

Den Bosch

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_14919728
Idd, ik ken er een paar die geeneens wisten dat je Engels in Engeland praat. =)
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:32:49 #27
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_14919763
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:28 schreef keeper het volgende:
Weet jij precies wat er zich allemaal buiten Europa afspeelt?
Mensen in Europa weten veel beter wat er zich buiten hun eigen continent afspeelt dan Amerikanen
quote:
Ken jij alle staten van Amerika uit je hoofd? Plus hoofdsteden?
Dat is niet echt nuttige informatie. Hoewel een beetje topografische kennis geen schande is.
quote:
Idd, en dat is hun goed recht.
Omdat het hun recht is betekent niet dat het niet dom is.
quote:
Deze opmerking bewijst anders het tegendeel .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:35:45 #28
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_14919834
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:30 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ik las ooit in Management Team een artikel waar gewoon glashard werd vermeld dat New York de Hoofdstad van de VS was. Ik ga mee met de eerdere reactie dat lang niet iedereen weet wat de Hoofdstad van bijvoorbeeld Alaska is. Dat je het in een TV show of artikel niet controleerd zegt meer over laksheid dan gebrek aan paraatte kennis
Ik ken maar één stad in Alaska, en dat is Anchorage. Dat zal dan vast ook wel de hoofdstad zijn?

//edit: Even opgezocht. EN NIET GOED GEKEKEN Het is Juneau.

[Dit bericht is gewijzigd door Sjaakman op 25-11-2003 16:41]

Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:36:10 #29
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_14919844
Je kan Europa inderdaad vergelijken met de VS als zodanig dat men de staten van amerika kan zien als de landen in europa.

Maar toch denk ik dat je als je een gemiddelde amerikaan vraagt alle liggingen te noemen van alle landen in europa, ze lang niet zover komen als dat je een gemiddelde europeaan vraagt naar de locaties van de amerikaanse staten.

"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:36:51 #30
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_14919858
quote:
Laatst zat ik gedwongen As The World Turns te kijken... blijkt dat iemand in Den Bosch is beland. Vraagt ze aan de bevolking waar dat ligt, zeggen ze België... Sorry ik weet dat het een soap is maar als je dan eens een buitenlandse stad noemt, weet dan wel in welk land het ligt
Alsof Nederlanders weten wat de hoofdstad van Florida is zonder in de atlas te kijken. Of weten wat "Big Bear" nu eigenlijk is. Of ook maar enig idee hebben wat de 2e stad van Mexico is.

Heb je wel eens naar de Vakantieman gekeken met Frits Bom? Wordt er in Salou ofzo een kaart van Europa neergezet, en dan moeten Nederlandse vakantiegangers aanwijzen waar ze nu zitten. Er zijn mensen die wijzen Griekenland aan, er was zelfs iemand die de Canarische Eilanden aanwees.... Ik weet niet of dat programma nu nog bestaat, maar als je denkt dat Nederlanders ook enig benul hebben wat er buiten Nederland, of buiten Europa gebeurd dan heb je het mooi mis....

Echt weer zo'n media misvatting die iedereen meteen geloofd.

En nu uit je hoofd de hoofdstad van Florida opnoemen.

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_14919882
Hoezo? Ligt Den Bosch dan niet in Belgie??

Even als domme Randstadse trut regeren, doet 't altijd goed...

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_14919888
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:32 schreef Posdnous het volgende:
Mensen in Europa weten veel beter wat er zich buiten hun eigen continent afspeelt dan Amerikanen
Dat durf ik te betwijfelen. Ik denk dat het elkaar niet zo veel ontloopt.
quote:
Dat is niet echt nuttige informatie. Hoewel een beetje topografische kennis geen schande is.
Waarom zou de hoofdstad van Nederland wel nuttige kennis zijn dan?

Ik bedoel, ik weet ook wel veel hoofdsteden van landen in Zuid-Amerika, Midden-Amerika en Afrika, maar of dat nuttig is?

[Dit bericht is gewijzigd door keeper op 25-11-2003 16:38]

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_14919900
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:35 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Ik ken maar één stad in Alaska, en dat is Anchorage. Dat zal dan vast ook wel de hoofdstad zijn?

Ik dacht Juneau..

En ik vraag me af hoe goed Europeanen Afrika kennen.
Zuid Afrika zullen de meesten nog wel weten te vinden, maar verder...

dinsdag 25 november 2003 @ 16:38:25 #34
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_14919902
Talahassee
pi_14919905
quote:
Hebben Amerikanen geen atlas?
jawel .. maar ze kunnen de gebruiksaanwijzingen niet vinden . . .
Religion : Mankind's worst invention !
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:39:47 #36
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_14919934
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:38 schreef Elevation het volgende:

[..]

Ik dacht Juneau..
...

Ik heb m'n post aangepast. Check...
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:40:11 #37
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_14919941
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:32 schreef Posdnous het volgende:
Weet jij dan wat er hier allemaal op het nieuws komt? Echt niet alleen Amerikaans nieuws hoor..... Mensen in Nederland komen meestal niet eens buiten Nederland, want als er regionale verkiezingen in Frankrijk zijn intresseerd dat ons echt geen drol
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_14919948
atlas te gebruiken om de andere boeken te steunen, dus vooral in de kast laten staan
pi_14919957
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:38 schreef Frollo het volgende:
Talahassee
Fout, het is Tallahassee.
pi_14919983
Heel veel van de Amerikanen gaan nooit in hun leven naar een ander land. (hooguit paar kilometertjes over de grens van mexico/canada als ze in de grens van de buurt wonen.)

Ik zelf vind het meer belachelijker dat ze onze taal aanzien voor duits. Ik zelf zie echter maar weinig overeenkomsten.

Dat topografie valt nog wel mee als je bedenkt van al die vooroordelen er zullen beslist mensen zijn die denken dat wij hier elke dag kaas vervoeren op een plank dat vastzit met een touw aan ons lijf (hoe heet dat ook alweer ) En dat wij alleen maar molens gebruiken en op klompen lopen.
Het is iedere keer weer erg lachwekkend hoe je die japanners (die hier bij zaanse schans uitstappen) weer met verbluffende ogen naar je kijken als je langs komt fietsen op je mountainbike en stekeltjes haar

Toen ik In Amerika met me gezin was zag je ze allemaal naar ons kijken, door andere kleding etc. Moet je zelf maar es ervaren

dinsdag 25 november 2003 @ 16:42:18 #41
15967 Frollo
pi_14919996
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:40 schreef NightH4wk het volgende:
Fout, het is Tallahassee.
O ja, ik zat nog te twijfelen over dubbel l of niet.
Maar goed, de meeste mensen zullen Miami gezegd hebben, ik neem tenminste aan dat je dat bedoelde met je vraag.

En de hoofdstad van New York?

pi_14920000
Ik weet het nog precies : aflevering van de reis ombudsman, Frits Bom :
Mensen gingen naar Oostenrijk op vakantie ( ELK jaar met de AUTO ). Wezen Spanje aan op de kaart van Europa...............
Dit waren NEDERLANDERS.
pi_14920030
quote:
Ja viel me ook op
Ze denken zeker ook dat we nog in de jaren 30 leven
Nederlanders die frans praten
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:44:01 #44
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_14920041
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:42 schreef Mr_Average het volgende:
Dit waren NEDERLANDERS.
..... met het iq van een hondedrol ja
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:44:35 #45
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_14920058
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:42 schreef Frollo het volgende:

[..]

En de hoofdstad van New York?

Albany.
pi_14920064
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:41 schreef koffiegast het volgende:
Heel veel van de Amerikanen gaan nooit in hun leven naar een ander land. (hooguit paar kilometertjes over de grens van mexico/canada als ze in de grens van de buurt wonen.)
En hoe zou dat toch komen hé....

Als ik nu in de auto spring kan ik over een uur of 12 in weet ik veel hoeveel verschillende landen zijn. Als een Amerikaan hetzelfde doet is hij nog steeds in de states...

dinsdag 25 november 2003 @ 16:47:01 #47
15967 Frollo
pi_14920121
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:41 schreef koffiegast het volgende:
Ik zelf vind het meer belachelijker dat ze onze taal aanzien voor duits. Ik zelf zie echter maar weinig overeenkomsten.
Sorry hoor, maar Duits en Nederlands hebben juist ontzettend veel met elkaar te maken. Er zijn haast geen twee talen te noemen die zo nauw verwant zijn en nog maar zo kort geleden van elkaar afgesplitst zijn.
pi_14920141
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:42 schreef Mr_Average het volgende:
Ik weet het nog precies : aflevering van de reis ombudsman, Frits Bom :
Mensen gingen naar Oostenrijk op vakantie ( ELK jaar met de AUTO ). Wezen Spanje aan op de kaart van Europa...............
Dit waren NEDERLANDERS.
Of ze wezen Noorwegen aan als "Nederland".
Wat een verzameling ongelofelijke stommelingen was dat altijd... je vraagt je haast af (lees: je hoopt haast) dat zoiets in scene gezet is. Maar ik vrees van niet
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_14920150
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:47 schreef Levitation het volgende:

[..]

Of ze wezen Noorwegen aan als "Nederland".
Wat een verzameling ongelofelijke stommelingen was dat altijd... je vraagt je haast af (lees: je hoopt haast) dat zoiets in scene gezet is. Maar ik vrees van niet

RTL 4-niveau.
For great justice!
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:48:25 #50
15967 Frollo
pi_14920158
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 16:44 schreef sleepflower het volgende:
Albany.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: