quote:Ook vaak: Vraag: Waar ligt Nederland? Antwoord: Dat is toch de hoofdstad van Amsterdam?
Op dinsdag 25 november 2003 16:17 schreef Sietjuh het volgende:
<knip>
Nog zo eentje: Vraag: Waar ligt Nederland? Antwoord: Dat is toch de hoofdstad van Denemarken?
quote:Wij weten toch ook waar de USA zich bevindt
Op dinsdag 25 november 2003 16:18 schreef Gozaru_X het volgende:
Alsof het die mensen interesseert waar Nederland of Belgie zit....
Maar goed....wij zijn dan ook een stuk slimmer dan de gemiddelde Amerikaan
quote:Opgelost! slotje
Op dinsdag 25 november 2003 16:19 schreef Anahka2309 het volgende:
Maar goed....wij zijn dan ook een stuk slimmer dan de gemiddelde Amerikaan
Yo man, I know where holland is. It's in the bronx.
En inderdaad, er is een hele wijk in New York die nederlandse namen heeft, zoals Amsterdamstreet, Rotterdamlane (overgebleven van onze koloniale dagen). Dat gebied wordt in de volksmond Holland genoemd.
Amerika ziet Amerika zoals wij Europa zien, en Amerika ziet ons zoals wij Amerika zien.. Sim-pel
quote:Harlem
Op dinsdag 25 november 2003 16:21 schreef SocialDisorder het volgende:
Wil je nog een horen?Yo man, I know where holland is. It's in the bronx.
En inderdaad, er is een hele wijk in New York die nederlandse namen heeft, zoals Amsterdamstreet, Rotterdamlane (overgebleven van onze koloniale dagen). Dat gebied wordt in de volksmond Holland genoemd.
Allemaal namen uit de nederlandse tijd daar.
'Ja', zegt een iemand daar, 'Nederland, dat is toch de hoofdstad van China?' ...Ja, ik zie er ook echt Chinees uit! Domme Amerikanen!
quote:Speak for yourself. Ik ken alle staten.
Op dinsdag 25 november 2003 16:22 schreef ReSiever het volgende:
Ja, wij weten waar Amerika ligt... maar weten we allemaal waar de staat Illinois ligt? Nee.
Tijdens 9/11 hadden we Amerikaanse familie in Nederland. Twee dagen later belt één van hen naar het thuisland om te vragen of alles daar OK is na de aanslagen. Krijgt ze als antwoord: "O, wisten jullie wat hier gebeurd is? We wilden jullie dit pas vertellen als je terug was." .
quote:we vergeten de bekendste: Wallstreet!
Op dinsdag 25 november 2003 16:23 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Harlem
Flushing
Brooklyn
Staten IslandAllemaal namen uit de nederlandse tijd daar.
quote:Maar is het voor hun zo moeilijk om het op te zoeken? Ik bedoel ze hebben die naam (in dat geval) opgezocht, kijk dan ook nog ff waar het ligt. Niet dat ik er verder van wakker lig hoor, het irriteerde me alleen nogal.
Ja, wij weten waar Amerika ligt... maar weten we allemaal waar de staat Illinois ligt? Nee. Das precies hetzelfde als dat Amerikanen wel weten waar Europa ligt, maar niet precies waar Belgie of Nederland ligt....
quote:Dit stuk kennis heeft mij iig nog nooit blij gemaakt :p
Wij weten toch ook waar de USA zich bevindt
quote:Ja, er zijn ook wel Amerikanen die alle landen in Europa kennen... so what's new?
Op dinsdag 25 november 2003 16:23 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Speak for yourself. Ik ken alle staten.
quote:Ja, want hier lopen we natuurlijk nog in berenvellen.
Op dinsdag 25 november 2003 16:23 schreef K3 het volgende:
Nog eentje:Tijdens 9/11 hadden we Amerikaanse familie in Nederland. Twee dagen later belt één van hen naar het thuisland om te vragen of alles daar OK is na de aanslagen. Krijgt ze als antwoord: "O, wisten jullie wat hier gebeurd is? We wilden jullie dit pas vertellen als je terug was."
.
quote:Weet jij precies wat er zich allemaal buiten Europa afspeelt?
Op dinsdag 25 november 2003 16:20 schreef QyRoZ het volgende:
Amerikanen hebben compleet geen idee wat er buiten hun eigen land gebeurt.
quote:Ken jij alle staten van Amerika uit je hoofd? Plus hoofdsteden?
Ze vinden het ook niet interessant.
quote:Idd, en dat is hun goed recht.
Maar goed, veel Nederlanders weten dat ook niet.
quote:Deze opmerking bewijst anders het tegendeel
Alleen is de Amerikaanse massa nog wat dommer dan de nederlandse volgens mij.
quote:Rooksignalen zijn wel verwarrend na dat soort rampen natuurlijk
Op dinsdag 25 november 2003 16:25 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Ja, want hier lopen we natuurlijk nog in berenvellen.
.
Maar het is inderdaad wel de mentaliteit van de US of A.
[Dit bericht is gewijzigd door Anahka2309 op 25-11-2003 16:30]
quote:Is dat zo raar? Het zou nog eerder arrogant van ze zijn om er automatisch vanuit te gaan dat de hele wereld weet wat er gebeurd is. Net zoals de meeste Amerikanen er nu nog steeds heilig van overtuigd zijn dat 9/11 de grootste ramp was die de afgelopen duizend jaar op deze planeet plaats heeft gevonden.
Op dinsdag 25 november 2003 16:23 schreef K3 het volgende:
Tijdens 9/11 hadden we Amerikaanse familie in Nederland. Twee dagen later belt één van hen naar het thuisland om te vragen of alles daar OK is na de aanslagen. Krijgt ze als antwoord: "O, wisten jullie wat hier gebeurd is? We wilden jullie dit pas vertellen als je terug was.".
Nu was 9/11 uiteindelijk toch geen kattenpis, dus wat dat betreft niet raar dat het hier in het nieuws was. Maar ik zie het probleem toch niet helemaal. Maar misschien kijk ik er verkeerd tegenaan.
Den Bosch
quote:Mensen in Europa weten veel beter wat er zich buiten hun eigen continent afspeelt dan Amerikanen
Op dinsdag 25 november 2003 16:28 schreef keeper het volgende:
Weet jij precies wat er zich allemaal buiten Europa afspeelt?
quote:Dat is niet echt nuttige informatie. Hoewel een beetje topografische kennis geen schande is.
Ken jij alle staten van Amerika uit je hoofd? Plus hoofdsteden?
quote:Omdat het hun recht is betekent niet dat het niet dom is.
Idd, en dat is hun goed recht.
quote:
Deze opmerking bewijst anders het tegendeel.
quote:Ik ken maar één stad in Alaska, en dat is Anchorage. Dat zal dan vast ook wel de hoofdstad zijn?
Op dinsdag 25 november 2003 16:30 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ik las ooit in Management Team een artikel waar gewoon glashard werd vermeld dat New York de Hoofdstad van de VS was. Ik ga mee met de eerdere reactie dat lang niet iedereen weet wat de Hoofdstad van bijvoorbeeld Alaska is. Dat je het in een TV show of artikel niet controleerd zegt meer over laksheid dan gebrek aan paraatte kennis
//edit: Even opgezocht. EN NIET GOED GEKEKEN
Het is Juneau.
[Dit bericht is gewijzigd door Sjaakman op 25-11-2003 16:41]
Maar toch denk ik dat je als je een gemiddelde amerikaan vraagt alle liggingen te noemen van alle landen in europa, ze lang niet zover komen als dat je een gemiddelde europeaan vraagt naar de locaties van de amerikaanse staten.
quote:Alsof Nederlanders weten wat de hoofdstad van Florida is zonder in de atlas te kijken. Of weten wat "Big Bear" nu eigenlijk is. Of ook maar enig idee hebben wat de 2e stad van Mexico is.
Laatst zat ik gedwongen As The World Turns te kijken... blijkt dat iemand in Den Bosch is beland. Vraagt ze aan de bevolking waar dat ligt, zeggen ze België... Sorry ik weet dat het een soap is maar als je dan eens een buitenlandse stad noemt, weet dan wel in welk land het ligt
Nog zo eentje: Vraag: Waar ligt Nederland? Antwoord: Dat is toch de hoofdstad van Denemarken?
Heb je wel eens naar de Vakantieman gekeken met Frits Bom? Wordt er in Salou ofzo een kaart van Europa neergezet, en dan moeten Nederlandse vakantiegangers aanwijzen waar ze nu zitten. Er zijn mensen die wijzen Griekenland aan, er was zelfs iemand die de Canarische Eilanden aanwees.... Ik weet niet of dat programma nu nog bestaat, maar als je denkt dat Nederlanders ook enig benul hebben wat er buiten Nederland, of buiten Europa gebeurd dan heb je het mooi mis....
Echt weer zo'n media misvatting die iedereen meteen geloofd.
En nu uit je hoofd de hoofdstad van Florida opnoemen.
Even als domme Randstadse trut regeren, doet 't altijd goed...
quote:Dat durf ik te betwijfelen. Ik denk dat het elkaar niet zo veel ontloopt.
Op dinsdag 25 november 2003 16:32 schreef Posdnous het volgende:
Mensen in Europa weten veel beter wat er zich buiten hun eigen continent afspeelt dan Amerikanen
quote:Waarom zou de hoofdstad van Nederland wel nuttige kennis zijn dan?
Dat is niet echt nuttige informatie. Hoewel een beetje topografische kennis geen schande is.
Ik bedoel, ik weet ook wel veel hoofdsteden van landen in Zuid-Amerika, Midden-Amerika en Afrika, maar of dat nuttig is?
[Dit bericht is gewijzigd door keeper op 25-11-2003 16:38]
quote:Ik dacht Juneau..
Op dinsdag 25 november 2003 16:35 schreef Sjaakman het volgende:[..]
Ik ken maar één stad in Alaska, en dat is Anchorage. Dat zal dan vast ook wel de hoofdstad zijn?
En ik vraag me af hoe goed Europeanen Afrika kennen.
Zuid Afrika zullen de meesten nog wel weten te vinden, maar verder...
quote:jawel .. maar ze kunnen de gebruiksaanwijzingen niet vinden . . .
Hebben Amerikanen geen atlas?
quote:Ik heb m'n post aangepast. Check...
Op dinsdag 25 november 2003 16:38 schreef Elevation het volgende:[..]
Ik dacht Juneau..
...
quote:Weet jij dan wat er hier allemaal op het nieuws komt?
Op dinsdag 25 november 2003 16:32 schreef Posdnous het volgende:
Mensen in Europa weten veel beter wat er zich buiten hun eigen continent afspeelt dan Amerikanen
quote:Fout, het is Tallahassee.
Op dinsdag 25 november 2003 16:38 schreef Frollo het volgende:
Talahassee
Ik zelf vind het meer belachelijker dat ze onze taal aanzien voor duits. Ik zelf zie echter maar weinig overeenkomsten.
Dat topografie valt nog wel mee als je bedenkt van al die vooroordelen er zullen beslist mensen zijn die denken dat wij hier elke dag kaas vervoeren op een plank dat vastzit met een touw aan ons lijf (hoe heet dat ook alweer ) En dat wij alleen maar molens gebruiken en op klompen lopen.
Het is iedere keer weer erg lachwekkend hoe je die japanners (die hier bij zaanse schans uitstappen) weer met verbluffende ogen naar je kijken als je langs komt fietsen op je mountainbike en stekeltjes haar
Toen ik In Amerika met me gezin was zag je ze allemaal naar ons kijken, door andere kleding etc. Moet je zelf maar es ervaren
quote:O ja, ik zat nog te twijfelen over dubbel l of niet.
Op dinsdag 25 november 2003 16:40 schreef NightH4wk het volgende:
Fout, het is Tallahassee.
En de hoofdstad van New York?
quote:Ja viel me ook op
Laatst zat ik gedwongen As The World Turns te kijken... blijkt dat iemand in Den Bosch is beland. Vraagt ze aan de bevolking waar dat ligt, zeggen ze België... Sorry ik weet dat het een soap is maar als je dan eens een buitenlandse stad noemt, weet dan wel in welk land het ligt
quote:..... met het iq van een hondedrol ja
Op dinsdag 25 november 2003 16:42 schreef Mr_Average het volgende:
Dit waren NEDERLANDERS.
quote:Albany.
Op dinsdag 25 november 2003 16:42 schreef Frollo het volgende:[..]
En de hoofdstad van New York?
quote:En hoe zou dat toch komen hé....
Op dinsdag 25 november 2003 16:41 schreef koffiegast het volgende:
Heel veel van de Amerikanen gaan nooit in hun leven naar een ander land. (hooguit paar kilometertjes over de grens van mexico/canada als ze in de grens van de buurt wonen.)
Als ik nu in de auto spring kan ik over een uur of 12 in weet ik veel hoeveel verschillende landen zijn. Als een Amerikaan hetzelfde doet is hij nog steeds in de states...
quote:Sorry hoor, maar Duits en Nederlands hebben juist ontzettend veel met elkaar te maken. Er zijn haast geen twee talen te noemen die zo nauw verwant zijn en nog maar zo kort geleden van elkaar afgesplitst zijn.
Op dinsdag 25 november 2003 16:41 schreef koffiegast het volgende:
Ik zelf vind het meer belachelijker dat ze onze taal aanzien voor duits. Ik zelf zie echter maar weinig overeenkomsten.
quote:Of ze wezen Noorwegen aan als "Nederland".
Op dinsdag 25 november 2003 16:42 schreef Mr_Average het volgende:
Ik weet het nog precies : aflevering van de reis ombudsman, Frits Bom :
Mensen gingen naar Oostenrijk op vakantie ( ELK jaar met de AUTO ). Wezen Spanje aan op de kaart van Europa...............
Dit waren NEDERLANDERS.
quote:RTL 4-niveau.
Op dinsdag 25 november 2003 16:47 schreef Levitation het volgende:[..]
Of ze wezen Noorwegen aan als "Nederland".
Wat een verzameling ongelofelijke stommelingen was dat altijd... je vraagt je haast af (lees: je hoopt haast) dat zoiets in scene gezet is. Maar ik vrees van niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |