zijn er nog bassisten die goede ervaringen hebben met andere effecten/pre-amps die het geluid subtiel rauw maken maar niet echt storend "verstoren" ?!
oh, by the way... de muziek die ik speel schommelt een beetje tussen de rock/metal/hardcore.
Ik ben wel zeer tevreden over mijn Hartke, maar het ligt een beetje aan je equalization hoe vet het geluid is wat je eruit haalt.
Als je effecten neemt, neem dan een gitaar effectenbak, die zijn over het algemeen wat beter dan bass effecten
Maar op sommige basversterkers kun je toch ook een vervorming instellen? Dat merk met die groene letters geloof ik (ben naam ff kwijt
(tja ik drum zelf dus....)
quote:wat je bedoelt is (T)race Elliot ?! moet zeggen dat ik daar nog nooit over heb gespeeld. maar qua cleane sound die ik uit de HARTKE haal ben ik redelijk tevreden. wordt alleen op den duur wat saai...
Op dinsdag 25 november 2003 13:06 schreef basset het volgende:
Ik zou zeggen, koop gewoon een goede versterker en een bas met de juiste elementen. Als je dan toch ooit wil gaan vervormen, doe het dan met het mengpaneel.Maar op sommige basversterkers kun je toch ook een vervorming instellen? Dat merk met die groene letters geloof ik (ben naam ff kwijt
(tja ik drum zelf dus....)
quote:Waarschijnlijk bedoelt hij inderdaad Trace Elliot, maar dat is nou juist een volledig cleane versterker die alleen maar vervormd als je hem echt heel hard zet.(en dan wil je in het geval van mijn AH250 Top niet in dezelfde ruimte als je installatie verkeren) Het frequentiebereik rond de 1k is bij de basgitaar altijd belangrijk/problematisch. Bij mij vrijwel helemaal dicht, de 'truuk' om een goed slapgeluid te krijgen. Om je bas wat meer te laten scheuren kun je de 'Gain' verder open draaien dan strikt noodzakelijk, zo overstuur je je voorversterker
Op dinsdag 25 november 2003 13:16 schreef humidity het volgende:[..]
wat je bedoelt is (T)race Elliot ?! moet zeggen dat ik daar nog nooit over heb gespeeld. maar qua cleane sound die ik uit de HARTKE haal ben ik redelijk tevreden. wordt alleen op den duur wat saai...
quote:Ik bedoelde idd Trace Elliot
Op dinsdag 25 november 2003 13:27 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Waarschijnlijk bedoelt hij inderdaad Trace Elliot, maar dat is nou juist een volledig cleane versterker die alleen maar vervormd als je hem echt heel hard zet.(en dan wil je in het geval van mijn AH250 Top niet in dezelfde ruimte als je installatie verkeren) Het frequentiebereik rond de 1k is bij de basgitaar altijd belangrijk/problematisch. Bij mij vrijwel helemaal dicht, de 'truuk' om een goed slapgeluid te krijgen. Om je bas wat meer te laten scheuren kun je de 'Gain' verder open draaien dan strikt noodzakelijk, zo overstuur je je voorversterker
Ik dacht echt dat daar een mooi knopje opzat die dat kon regelen?
Maar goed, ik blijf er bij dat een combo versterker/bas het beste verschil kan maken. In mn oude band heeft onze bassist toen ook wel eens een effect op zijn bas gezet en als drummer irriteerde ik mij daar mateloos aan . De gitaar, maakt er al zo'n zooitje van. Laat de bas gewoon lekker de bas! Strak, simpel en HARD!
quote:Nee, dat is de middle-cut pre-shape waarmee je snel kunt overschakelen van een breed helder basgeluid naar een in de mid-range afgekapte fabrieksinstelling die meer geschikt is voor het slappen. Heeft niets met vervorming te maken.
Op dinsdag 25 november 2003 13:51 schreef basset het volgende:[..]
Ik bedoelde idd Trace Elliot
Ik dacht echt dat daar een mooi knopje opzat die dat kon regelen?
quote:yep.
Op dinsdag 25 november 2003 13:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Je hebt ook Hartke speakers?
quote:Met die speakers blijf je altijd clean vermoed ik. Zelfs met gebruik van effectpedalen gaat dat niet 'grommen'. Wél een leuk setje trouwens.
Op dinsdag 25 november 2003 13:57 schreef humidity het volgende:[..]
yep.
410XL en 115TP
quote:wat is jouw ervaring dan met welke speakers? waar heb jij de beste "grom" in kunnen ontdekken? uiteindelijk wil ik namelijk eindigen op het geluid wat ik echt wil. nu kan ik het niet betalen, maar misschien over een paar maanden wel...
Op dinsdag 25 november 2003 14:02 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Met die speakers blijf je altijd clean vermoed ik. Zelfs met gebruik van effectpedalen gaat dat niet 'grommen'. Wél een leuk setje trouwens.
tot nu toe goeie tips, maar ik zoek dus ook een beetje variate. lichte effecten, lichte oversturing, lichte distortion misschien. als het maar licht is ik wil in elk geval voornamelijk een cleane naklank hebben... das gewoon lekker
Mijn overige ervaringen heb je waarschijnlijk vrij weinig aan, aangezien ik beschik over een actieve Alembic basgitaar. Die heeft legio mogelijkheden tot vervorming dmv de Q-switch waardoor de toonregeling hele subtiele veranderingen ondergaat. Hard aanslaan alleen op een Alembic zou jou waarschijnlijk al een eind dichterbij je gewenste geluid krijgen. Denk bijvoorbeeld aan de breaks van John Entwhistle van The Who, die zijn behoorlijk goor.
Ik heb ooit eens over een Fender Bassman gespeeld met de originele 4X12" (hippie)baskast erbij, dat was echt smullen. Helaas past dat niet in mijn auto
quote:I think so too.
Op dinsdag 25 november 2003 14:57 schreef humidity het volgende:
grootste bottleneck in de installatie is op dit moment het draadloos ding.
Is die hartke top stereo? (bi-amping noemen ze dat geloof ik in geval van backline-versterking) In dat geval zou je ervoor kunnen kiezen het ene kanaal clean te laten en het andere middels een effect te vervormen
quote:ik heb de mono bak van HARTKE. de bi amp bak heeft overiggens niet twee losse inputs, maar wel een ingebouwde crossover. moet je dus wel weer meer of zwaardere cabs aan hangen, dus dat schiet niet op. kan dat b.v. wel met die POD doen. dan kan ik b.v. clean via de D.I. naar de P.A. laten gaan en "dirty" naar de amp. kan dan alleen niet de cleane partij op podium horen, maar dat lijkt me niet echt een probleem.
Op dinsdag 25 november 2003 15:05 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
I think so too.
Is die hartke top stereo? (bi-amping noemen ze dat geloof ik in geval van backline-versterking) In dat geval zou je ervoor kunnen kiezen het ene kanaal clean te laten en het andere middels een effect te vervormen
quote:nou... nee... zo'n goede klant ben ik daar nou ook weer niet. ik hed daar alleen mijn eerste beginners setje gehaald. ben toen nog een klein beetje getilt ook nog, maar goed. hoort er bij. ik heb al mijn nieuwste shit in duitsland gehaald bij musik produktiv... scheelt vaak meerdere 100-en pleuro's voor dezelfde shit. en anders zou ik wel naar paul's bass matters gaan. die zit ook in nijmegen. nu ik het zo typ, is dat misschien niet eens zo'n slecht idee. ik denk dat ik gewoon effe bij paul langs ga droppen. kijken wat hij mij kan vertellen...
Op dinsdag 25 november 2003 15:23 schreef Scrutinizer het volgende:
Misschien kun je van Eygenhuijsen, zo heet die zaak in Nijmegen toch, een keertje een POD meekrijgen om het eens te proberen. Zo te horen/lezen ben je daar al een goede klant
Ik heb er zelf ook ooit eentje gekocht (terwijl ik drummer ben) met het idee ooit eens te gaan lessen. Tja, woonde toen nog thuis en 400 gulden voor een actieve bas was relatief weinig.
Had(en heb) er ook de ballen verstand van. Kocht ik zo'n houtkleurige ibanez met een zwarte plaat, waar ze de passieve elementen af hadden gesloopt en er actieve elementen van (ik dacht) CMG op hebben gezet.
Batterij aan de buitenkant geplact (later nog zelf een compartimentje in gemaakt ) Ik weet niet welk type dat was. Hij ligt al jaren op zolder inmiddels. Zou hem weer eens op moeten pakken denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |