quote:Spreek eerst die CRX boys even aan.
Op maandag 24 november 2003 10:32 schreef Viper_74 het volgende:
V8 is voor mietjes, doe mij maar een 8 liter V10 dat maakt pas geluid
quote:Wat dacht je van een Civic VTi met een 1.6 160pk van 0 -100 in 7,3 sec? Heb je geen 6,6 ltr voor nodig, zuipt je arm ook nog...
Op maandag 24 november 2003 02:02 schreef mighty_myte het volgende:
Persoonlijk heb ik het niet op CRX-en, Golfjes en meer van dat soort
prut. Het ziet er niet uit. Al helemaal niet als je ziet wat ze er nog
allemaal voor lelijks aan versleutelen. Vieze te grote spoilers (verspillers),
lelijke chromen velgen enz. En dan zit er nog steeds maar een 1.6 in.Nee, doe mij maar een amerikaanse MuscleCar met hoofdletters.
Ik ga lekker potten en dan koop ik me zoiets:
Indernaad, een Pontiac Firebird Trans AM.
Geen zielige 1.6 maar een 6,6 liter V8. Heerlijk gebrul.
quote:Daar gaat het toch niet om. Zo'n Amerikaan is gewoon machtig om te rijden met die V8 en gewoon het hele plaatje, en zo'n CRX-je is gewoon een snel jankerdje.
Op maandag 24 november 2003 11:15 schreef BadBoy het volgende:[..]
Wat dacht je van een Civic VTi met een 1.6 160pk van 0 -100 in 7,3 sec? Heb je geen 6,6 ltr voor nodig, zuipt je arm ook nog...
voorlopig moet ik het ook doen met een peugje die 4000tpm draait met 120
En op LPG moet je koken, als je 24 gallon tank niet vol kan gooien met Super begin er dan niet aan!!!!!! ga maar eens vragen wat een cilincer kop revisie kost (enne v8 dus 2 stuks)
quote:Inderdaad.
Op maandag 24 november 2003 11:45 schreef killerb het volgende:[..]
Daar gaat het toch niet om. Zo'n Amerikaan is gewoon machtig om te rijden met die V8 en gewoon het hele plaatje, en zo'n CRX-je is gewoon een snel jankerdje.
Als ik moest en kon kiezen wist ik het welvoorlopig moet ik het ook doen met een peugje die 4000tpm draait met 120
bovendien is zo'n amerikaan enorm groot en dat maakt indruk.
de motorkap is zo ongeveer even groot als een CRX in zijn geheel ![]()
dan hebben we het nog niet eens gehad over de tuningsmogelijkheden.
met die 6.6 liter kun je natuurlij klimmen in pk's zoveel je budget je
toegeeft. die 1.6 houdt wel eens op.
zorg iig voor een goede deal met het lokale tankstation, want daar ga je veel tijd doorbrengen....
quote:gelukkig hoef ik niet te kiezen
Op maandag 24 november 2003 14:12 schreef DeStedebouwer het volgende:[..]
Inderdaad.
![]()
quote:Hehe, dat was mij ook al bekend
Op maandag 24 november 2003 03:21 schreef dimage het volgende:[..]
bij mij wel.. en ja oplichter eerste klas..
die man naait zijn eigen moeder nog voor 25 euro denk ik
dus de groot / stoutendijk![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Ach ja nou kom maar lekker voorbij met je 1.6'je (leveren zie die kettingzaag motortjes nog steeds in die zakjapannertje's
Op maandag 24 november 2003 09:12 schreef VVK het volgende:
Tja, kun je doen ja...... veel lawaai, van pomp naar pomp, maar iets meer dan 200 pk uit een V8 in een wagen van ongeveer 1600 kg, met bedenkelijk bochtenwerk. Sta je nog steeds mooi te kijken als er zo'n 1.6 16 voorbij komt zetten......
quote:Is optelossen hoor, heb zelf het volgende gedaan:
Op maandag 24 november 2003 14:09 schreef Mustang_driver het volgende:
Ach ja,, wat een discussie over auto's
Ja een jaren 60 muscle car ligt als een drol op de weg. Ik houd mijn broer met zijn 76'r triumph spitfire 1500 met 75 Pk niet bij op de polder weggen. Tja zit op het rechte stuk met mijn 5.0 V8 en 225 Pk wel weer zo op zijn bumper, maar bochten .. nee daar zijn Amerikanen niet voor gemaakt.. tja wat wil je met 8 baans High ways..
En een starre achteras met blad veren is niet echt high tech.En op LPG moet je koken, als je 24 gallon tank niet vol kan gooien met Super begin er dan niet aan!!!!!! ga maar eens vragen wat een cilincer kop revisie kost (enne v8 dus 2 stuks)
Stugere veren voor + veerwegbegrenzers
Koni Schokdempers voor (rode)
Nastelbare MAD schokdempers achter (met een veer om de demper)
5blads bladveren achter ipv 4blads
Stugere rubbers in de ophanging, zowel voor als achter
Monte Carlo Brace en export Brace onder de motorkap
Stabilisator om de achteras
Shelby Bars voor en achter (Zitten standaard alleen onder de Shelby's)
En een setje goede banden (heb zelf BF Goodrich Cobra's)
En deze winter wil ik nog Torq Boxes monteren. Dit alles zit dus op mijn 65'er mustang. En hier kan je nu dus goed hard mee door de bochten. Hij is zelfs stug tenoemen nu ![]()
En tja gas is om tekoken.... ieder zijn mening maar leer eerst eens wat van Gas voor je die uitspraken doet
. In mijn mustang zat gas toen ik hem kocht. Maar nu het nieuwe "HiPo" Blok erin zit loopt hij lekker op Euro 98. En hij zuipt inderdaad als een ketter maar het boeit me niets
quote:pak eens een jap met 300 pk ,is zeker zo spectaculair..........
Op maandag 24 november 2003 09:59 schreef Patrick281 het volgende:[..]
1988'er Camaro gehad met 5.7TPi V8 .. dotje gas in de bocht en je draait om je as
Wegligging is niet zo dweilerig als Amerikaanse luxe bakken, kon op hoge snelheidsbochten gewoon auto's buitenom inhalen met +160.
OK een Jap is in de totaal/eindafrekening iets strakker, maar ook minder spectaculair.
[afbeelding]
quote:maar uit een 6.6 blok maar zo weinig pk's halen
Op maandag 24 november 2003 14:13 schreef mighty_myte het volgende:
het gaat om het grote gemak waarmee zo'n amerikaan rijdt.
het geluid is gewoon niet te versmaden. als jij op de boulevard
loopt kijk je echt wel eerder om als je een 6.6 liter hoort bulken
bij 750 toeren dan zo'n CRX met te grote uitlaat.bovendien is zo'n amerikaan enorm groot en dat maakt indruk.
de motorkap is zo ongeveer even groot als een CRX in zijn geheeldan hebben we het nog niet eens gehad over de tuningsmogelijkheden.
met die 6.6 liter kun je natuurlij klimmen in pk's zoveel je budget je
toegeeft. die 1.6 houdt wel eens op.
quote:Ja, en nog is die 1.6 V-tec sneller en zuipt 4 keer minder.
Op maandag 24 november 2003 02:02 schreef mighty_myte het volgende:Indernaad, een Pontiac Firebird Trans AM.
Geen zielige 1.6 maar een 6,6 liter V8. Heerlijk gebrul.
Veel plezier met die 500 in de min
. In liters.
Dus ik ga toch liever voor zo'n 'plastic jappanertje'.
quote:en wat is er mis met een 1.6 ja
Op dinsdag 25 november 2003 23:32 schreef Coupe het volgende:[..]
Ach ja nou kom maar lekker voorbij met je 1.6'je (leveren zie die kettingzaag motortjes nog steeds in die zakjapannertje's
) Waarna je op een rechtstuk weer al brullend ingehaald wordt door American muscle
Pk's wil ook niet alles zeggen, Koppel is the magic word
En voor er weer begonnen wordt dat je uit een 4 cilinder meer vermogen haalt dan uit een dikke 8 cilinder, vergeten het koppel en hoe makkelijk deze motoren op tefokken zijn
in de dragrace zelfs tot enkele duizenden pk's
maar zo'n amerikaanse wagen is ECHT gruwelijk ja
quote:Koppel is vooral van belang voor optrekken, en zelfs daar zijn die bakken niet goed in.
Op dinsdag 25 november 2003 23:32 schreef Coupe het volgende:[..]
Ach ja nou kom maar lekker voorbij met je 1.6'je (leveren zie die kettingzaag motortjes nog steeds in die zakjapannertje's
) Waarna je op een rechtstuk weer al brullend ingehaald wordt door American muscle
Pk's wil ook niet alles zeggen, Koppel is the magic word
En voor er weer begonnen wordt dat je uit een 4 cilinder meer vermogen haalt dan uit een dikke 8 cilinder, vergeten het koppel en hoe makkelijk deze motoren op tefokken zijn
in de dragrace zelfs tot enkele duizenden pk's
Ik vind Amerikaanse autos zoooo inefficient. Enorme motor, maar niet voorbij te branden.
Doe dan een 3.0 BMW
. Die veegt de vloer aan met zowel die Jappen als die Yanks.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |