Ik zie een Skoda met dik 275000 km te koop staan.
Is dat nog te doen, of is het feitelijk het begin van een boel reparaties?
Hoeveel km doet een Skoda Diesel? (Octavia, 1.9 ltr)
Minimum geadviseerde occasionprijs op autoweek is 5800 euro. En van een xantia? Niet opgezocht, maar zeg eens een 2000 euro ofzo?
suc6
quote:De motor wel, maar of de Octavia dat haalt?
Op vrijdag 19 december 2003 09:38 schreef bigal61 het volgende:
Dus een 400.000 km moet een octavia kunnen halen? Ik zelf moet er ook nog even in rijden natuurlijk...
De TDI van Volkswagen die erin licht is uiterst betrouwbaar, maar rond deze kilometerstand krijg je nou eenmaal te maken met hoge kosten.
Wees slim en laat hem staan.
quote:Binnenkort nieuwe dieselverstuivers enzo ..
Op vrijdag 19 december 2003 17:30 schreef Goodluck het volgende:
Reken op een hoop kosten.De TDI van Volkswagen die erin licht is uiterst betrouwbaar, maar rond deze kilometerstand krijg je nou eenmaal te maken met hoge kosten.
Wees slim en laat hem staan.
Wanneer dit netjes gebeurd is kun je zo de 5 ton en meer halen
Gewoon compleet laten nakijken en je weet het zeker
Ik heb een VW 1.9tdi blok wat 250.000 gedraaid heeft en na reparatie van lekkend retour-olie leiding vd turbo heb ik de laatste 3000km (1 maand) nog geen druppel olie gebruikt, en ik kom op de snelweg zelfden onder de 160...
Maarja, als ik die lekkage niet gezien had was de leiding helemaal kapot gegaan met als gevolg dat alle olie uit de motor liep, dan is het einde verhaal als je pech hebt
Je kunt zo'n ANWB keurig laten doen , dan lopen ze alles na
Zorg in ieder geval dat je die bescherm plaat onder de motor weghaald bij het bekijken. Zo worden veel (olie) lekkages verborgen zonder dat je het doorhebt
[Dit bericht is gewijzigd door renkie op 19-12-2003 22:28]
quote:Bij mijn Seat dealer (die een onderdeel is van de VW dealer hier) is een passat in onderhoud met 7 ton op de teller. En die loopt nog steeds als een zonnetje. Kwestie van op tijd je distributieketting vervangen en regelmatig zijn beurten geven.
Op vrijdag 19 december 2003 09:38 schreef bigal61 het volgende:
Dus een 400.000 km moet een octavia kunnen halen? Ik zelf moet er ook nog even in rijden natuurlijk...
quote:Jaja, jij hebt dr verstand van..... not
Op vrijdag 19 december 2003 22:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
........... Kwestie van op tijd je distributieketting vervangen .........
quote:Oh sorry. Mijn dealer blijkbaar ook niet want dat is namelijk precies wat ze maandag bij mijn TDI gaan doen.
Op vrijdag 19 december 2003 22:55 schreef renkie het volgende:[..]
Jaja, jij hebt dr verstand van..... not
quote:Leuk geprobeerd maar een TDI heeft toch echt een RIEM en geen ketting
Op vrijdag 19 december 2003 23:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Oh sorry. Mijn dealer blijkbaar ook niet want dat is namelijk precies wat ze maandag bij mijn TDI gaan doen.
quote:Ik heb een gechipte 110 pk golf, die waar ik meestal het uiterste van verg, en nu staat 'ie op bijna 3 ton en nog steeds doet dat ding het perfect, ik merk geen enkel verschil met toen ik 'm net had. Ik kocht met 168k.
Op zondag 23 november 2003 14:05 schreef bigal61 het volgende:
Ik heb een nieuwe station nodig...oude Xantia is nog wel goed, maar ik wil wat goedkoper gaan.Ik zie een Skoda met dik 275000 km te koop staan.
Is dat nog te doen, of is het feitelijk het begin van een boel reparaties?
Hoeveel km doet een Skoda Diesel? (Octavia, 1.9 ltr)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |