Het idee achter "Gelukkig hebben we de foto's nog" was simpel: men neme een nieuwsfoto en plakt daar een humoristische tekst onder. Dit ging een hele tijd goed, er ontstonden hele leuke topics, met leuke reacties en leuke foto's.
De laatste tijd is er van dat idee echter weinig meer over. De reeks wordt bijna enkel en alleen nog gebruikt om de eigen politieke standpunten wereldkundig te maken en onder het mom van "het is humor" de eigen ideologie door te drukken in beeld en woord.
Humor mag dan subjectief zijn, het is niet moeilijk om in te zien dat wat nu gebeurt in de reeks de titel "humor" niet verdient. Steeds zien we dezelfde soort foto's terug, dezelfde soort onderschriften, dezelfde politieke agenda. De creativiteit is bijkans 0,0. Het is posten om het posten geworden. En dat is gewoon niet de bedoeling.
Om bovenstaande te illustreren,
quote:, daar is op zich niets mis mee, maar dit is al de *ste keer dat iets soortgelijks de revue passeert. De eerste keer is het leuk, maar wanneer het topic na topic voorbij komt gaat de lol er toch wel af. Het lijkt daarom meer op preken voor eigen parochie dan werkelijk leuk posten.
Palestijn maakt het 'V'-teken na met success afleggen van Nederlands inburgeringsexamen
Het is jammer, het was een ontzettende leuke reeks, een hoop mensen hebben zich opperbest vermaakt met lezen en posten, maar op deze manier verder kan het niet.
quote:kan je lezen??
Op zondag 23 november 2003 13:42 schreef 205GTi het volgende:
Ja sorry hoor, maar wat wil je hier mee zeggen
ben het met robh eens, vaak was het niet eens grappig,veels te ver, en je zag telkens de veels te verre grappen opnieuw..
topic reeks gesloten wegens gebrek aan grappen
[Dit bericht is gewijzigd door 20Cent op 23-11-2003 13:46]
quote:idd.
Op zondag 23 november 2003 13:43 schreef TalkShowHost het volgende:
De bedoeling is toch van zoiets dat iedereen op een "humoristische" wijze zijn eigen visie geeft
quote:Volgens mij is het tevens ook de bedoeling dat anderen er om kunnen lachen en helaas was het de laatste tijd meer 'kijk-mij-grappig-zijn'.
Op zondag 23 november 2003 13:44 schreef Tiemie het volgende:[..]
idd.
quote:Nee.
Op zondag 23 november 2003 13:43 schreef TalkShowHost het volgende:
De bedoeling is toch van zoiets dat iedereen op een "humoristische" wijze zijn eigen visie geeft
De bedoeling is om bij een actuele foto een humoristische tekst te plaatsen. En het is juist niet bedoeld als "agenda-pushing" topic.
quote:welke satire en humor?!?
Op zondag 23 november 2003 13:46 schreef _The_General_ het volgende:
beginnen we hier ook al met het aan banden leggen van satire en humor?
quote:Nee. Maar zoals die reeks nu grotendeels verloopt heeft weinig met humor of satire te maken.
Op zondag 23 november 2003 13:46 schreef _The_General_ het volgende:
beginnen we hier ook al met het aan banden leggen van satire en humor?
quote:Ik kan lezen ja! Maar zijn beredenering is allang het forum voorbij gekomen en wat gebeurde er ook altijd weer met topics die dubbel waren
Op zondag 23 november 2003 13:43 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
kan je lezen??
ben het met robh eens, vaak was het niet eens grappig,veels te ver, en je zag telkens de veels te verre grappen opnieuw..
Dus vandaar mijn vraag.
quote:normaal niet nodig denk ik
Op zondag 23 november 2003 13:49 schreef Kos het volgende:
Hebben ze in OOG geen algemeen klaagtopique?
quote:het is geopend door een mod, dus het mag
Of is dit een algemeen klaagtopic speciaal voor: 'Gelukkig hadden we de foto's nog'
quote:Omdat daar mensen doorgaans pas lezen als ze ergens een probleem mee hebben, hebben we voor deze reeks even een apart topicje aangemaakt.
Zie het als een laatste waarschuwing dat e.e.a. toch echt zal moeten verbeteren, anders is het gewoon "einde oefening".
quote:Helemaal mee eens, er liep daar iemand steeds foto's te posten en hij gaf er dan een onderschrift bij wat echt helemaal nergens op sloeg. Heel die -leuke- reeks is zo diep verkracht.
Op zondag 23 november 2003 13:31 schreef robh het volgende:
quote:idd, die kerel haalt me het bloed onder de nagels uit!
Op zondag 23 november 2003 13:59 schreef TrenTs het volgende:[..]
Helemaal mee eens, er liep daar iemand steeds foto's te posten en hij gaf er dan een onderschrift bij wat echt helemaal nergens op sloeg. Heel die -leuke- reeks is zo diep verkracht.
Lees de posts van:
bouwvakker666
brainovic
Martijn_77
Mr-Mackey
En zo gaat het maar door... ik wil niet lullig doen maar die zijn niet humoristisch.
Ik zeg niet dat ik altijd van die dijenkletsers geplaatst heb daar maar er is wel een ondergrens...
Dit topic gaat toch om de actualiteit?
Het is de bedoeling dat je nieuwsfoto's gebruikt, en wij maken het nieuws tenslotte niet zelf. De laatste tijd zie je ook veel foto's van Georgië, want dat is nu ook een hot-item. Evenals Wack Jacko, voetballers en anti-globalisten.
Wanneer de extremisten zich rustig houden, zullen de onderschriften vanzelf veranderen.
Tenslotte is Gelukkig hebben we de foto's nog een veelvuldig bekeken topic, dus zullen er ongetwijfeld veel Fok!kers zijn die er wel de humor van inzien.
quote:
Op zondag 23 november 2003 14:22 schreef Mr-Mackey het volgende:
Een beetje overdreven reacties, naar mijn smaak.
quote:Tja misschien naar jou smaak, persoonlijk vind ik dit vrij smakeloos, niet grappig en erg vergezocht.
Op zaterdag 22 november 2003 23:27 schreef Mr-Mackey het volgende:
Islamitische slagers in Rotterdam maken overuren ter voorbereiding van suikerfeest
Dusdanig vergezocht dat het lijkt alsof je er veel moeite voor moet doen om er een anti islam / buitenlander draai aan te geven. Soms grappig, maar na zoveel "grappen" van jouw hand straalt er een behoorlijke hoeveelheid frustratie vanaf...
Er zitten in de laatste serie ook weer veel genummerde telegraaf-wereld-foto's, die per dag worden vervangen (omgenummerd). Het gevolg is dat je maar één dag of nog korter de tijd hebt om de grap te zien. Die foto's zijn wel te gebruiken, maar je zult ze eerst om een eigen site moeten zetten. Dit vraagt iets meer zorgvuldigheid en natuurlijk de noodzakelijke motivatie. Een extra hulp kan zijn om in de OP een lijstje met links naar news-photo databases op te nemen, als bron voor unieke en verse nieuwsfoto's.
Ik denk dat de posters ook (nog) meer gemotiveerd gemaakt kunnen worden door aan "Gelukkig hebben we de foto's nog" een competitie-element toe te voegen. Bijvoorbeeld de verkiezing van de drie grappigste post's van de afgelopen serie. Dat zou dan in een apart topic bijgehouden moeten worden. De die-hard posters zullen daardoor iets zorgvuldiger hun foto's selecteren en de (verborgen) politieke agenda's zullen dan wellicht ook in de prullebak verdwijnen.
Nieuwe bejaardenzorgmethode door kabinet Balkenende voorgesteld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |