abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 november 2003 @ 13:31:22 #1
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_14861015
Gelukkig hebben we de foto's nog.

Het idee achter "Gelukkig hebben we de foto's nog" was simpel: men neme een nieuwsfoto en plakt daar een humoristische tekst onder. Dit ging een hele tijd goed, er ontstonden hele leuke topics, met leuke reacties en leuke foto's.

De laatste tijd is er van dat idee echter weinig meer over. De reeks wordt bijna enkel en alleen nog gebruikt om de eigen politieke standpunten wereldkundig te maken en onder het mom van "het is humor" de eigen ideologie door te drukken in beeld en woord.

Humor mag dan subjectief zijn, het is niet moeilijk om in te zien dat wat nu gebeurt in de reeks de titel "humor" niet verdient. Steeds zien we dezelfde soort foto's terug, dezelfde soort onderschriften, dezelfde politieke agenda. De creativiteit is bijkans 0,0. Het is posten om het posten geworden. En dat is gewoon niet de bedoeling.

Om bovenstaande te illustreren,

quote:

Palestijn maakt het 'V'-teken na met success afleggen van Nederlands inburgeringsexamen
, daar is op zich niets mis mee, maar dit is al de *ste keer dat iets soortgelijks de revue passeert. De eerste keer is het leuk, maar wanneer het topic na topic voorbij komt gaat de lol er toch wel af. Het lijkt daarom meer op preken voor eigen parochie dan werkelijk leuk posten.

Het is jammer, het was een ontzettende leuke reeks, een hoop mensen hebben zich opperbest vermaakt met lezen en posten, maar op deze manier verder kan het niet.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zondag 23 november 2003 @ 13:42:13 #2
63308 205GTi
http://www.peugeotgti.nl
pi_14861242
Ja sorry hoor, maar wat wil je hier mee zeggen
  zondag 23 november 2003 @ 13:43:12 #3
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_14861264
quote:
Op zondag 23 november 2003 13:42 schreef 205GTi het volgende:
Ja sorry hoor, maar wat wil je hier mee zeggen
kan je lezen??

ben het met robh eens, vaak was het niet eens grappig,veels te ver, en je zag telkens de veels te verre grappen opnieuw..

pi_14861271
De bedoeling is toch van zoiets dat iedereen op een "humoristische" wijze zijn eigen visie geeft
Dit onderdeel is tijdelijk gesloten in verband met onderhoudswerkzaamheden.[br][br]Wij vragen hiervoor uw begrip.[br][br]De directie
pi_14861278
helaas, we HADDEN de foto's ?

topic reeks gesloten wegens gebrek aan grappen

[Dit bericht is gewijzigd door 20Cent op 23-11-2003 13:46]

zondag 23 november 2003 @ 13:44:20 #6
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_14861291
quote:
Op zondag 23 november 2003 13:43 schreef TalkShowHost het volgende:
De bedoeling is toch van zoiets dat iedereen op een "humoristische" wijze zijn eigen visie geeft
idd.
pi_14861310
quote:
Op zondag 23 november 2003 13:44 schreef Tiemie het volgende:

[..]

idd.

Volgens mij is het tevens ook de bedoeling dat anderen er om kunnen lachen en helaas was het de laatste tijd meer 'kijk-mij-grappig-zijn'.
onder
pi_14861317
quote:
Op zondag 23 november 2003 13:43 schreef TalkShowHost het volgende:
Nee.

De bedoeling is om bij een actuele foto een humoristische tekst te plaatsen. En het is juist niet bedoeld als "agenda-pushing" topic.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_14861334
beginnen we hier ook al met het aan banden leggen van satire en humor?
  zondag 23 november 2003 @ 13:47:26 #10
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_14861362
quote:
Op zondag 23 november 2003 13:46 schreef _The_General_ het volgende:
welke satire en humor?!?
pi_14861368
quote:
Op zondag 23 november 2003 13:46 schreef _The_General_ het volgende:
Nee. Maar zoals die reeks nu grotendeels verloopt heeft weinig met humor of satire te maken.
pi_14861393
Hebben ze in OOG geen algemeen klaagtopique?
...
  zondag 23 november 2003 @ 13:50:38 #13
63308 205GTi
pi_14861438
quote:
Op zondag 23 november 2003 13:43 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

kan je lezen??

ben het met robh eens, vaak was het niet eens grappig,veels te ver, en je zag telkens de veels te verre grappen opnieuw..

Ik kan lezen ja! Maar zijn beredenering is allang het forum voorbij gekomen en wat gebeurde er ook altijd weer met topics die dubbel waren

Dus vandaar mijn vraag.

pi_14861439
het is toch alleen Mr-Mackey die dat doet?
pi_14861443
quote:
Op zondag 23 november 2003 13:49 schreef Kos het volgende:
normaal niet nodig denk ik
  zondag 23 november 2003 @ 13:51:19 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14861457
Het begin was erg leuk ja, ik heb de laatste 5 delen niet meer bekeken dus ik kan daar niet een goed oordeel over vellen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_14861462
quote:
het is geopend door een mod, dus het mag
pi_14861497
Is het nu de bedoeling dat we hier weer verder gaan, alleen dan met bovenstaande in het achterhoofd?

Of is dit een algemeen klaagtopic speciaal voor: 'Gelukkig hadden we de foto's nog'

pi_14861565
quote:
Omdat daar mensen doorgaans pas lezen als ze ergens een probleem mee hebben, hebben we voor deze reeks even een apart topicje aangemaakt.

Zie het als een laatste waarschuwing dat e.e.a. toch echt zal moeten verbeteren, anders is het gewoon "einde oefening".

zondag 23 november 2003 @ 13:59:47 #20
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_14861661
quote:
Op zondag 23 november 2003 13:31 schreef robh het volgende:
Helemaal mee eens, er liep daar iemand steeds foto's te posten en hij gaf er dan een onderschrift bij wat echt helemaal nergens op sloeg. Heel die -leuke- reeks is zo diep verkracht.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zondag 23 november 2003 @ 14:02:34 #21
33371 DeZzL
Zie signature
pi_14861719
quote:
Op zondag 23 november 2003 13:59 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, er liep daar iemand steeds foto's te posten en hij gaf er dan een onderschrift bij wat echt helemaal nergens op sloeg. Heel die -leuke- reeks is zo diep verkracht.

idd, die kerel haalt me het bloed onder de nagels uit! Wat was dat slecht aan het worden
Sssssst.......als ze erachter komt dan vermoordt ze me!!!
Live-Cam van m'n vriendin
  zondag 23 november 2003 @ 14:06:18 #22
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_14861782
Om Robs punt te illustreren:
Gelukkig hebben we de foto's nog -deel 11-

Lees de posts van:
bouwvakker666
brainovic
Martijn_77
Mr-Mackey

En zo gaat het maar door... ik wil niet lullig doen maar die zijn niet humoristisch.
Ik zeg niet dat ik altijd van die dijenkletsers geplaatst heb daar maar er is wel een ondergrens...

Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_14862155
Een beetje overdreven reacties, naar mijn smaak.
Het is ontegenzeggelijk waar dat er de laatste tijd veel geshopte en/of oude foto's tussen zitten en da's niet de bedoeling.
Verder wordt hier de indruk gewekt dat het allemaal erg eenzijdig is, maar dat is absoluut niet het geval. Dat er veel gein gemaakt wordt over allochtonen is niet zo vreemd, omdat die zich de laatste tijd bijzonder veel roeren, de ramadan aan de gang is en het nieuws gedomineerd wordt door moslimextremisten.

Dit topic gaat toch om de actualiteit?
Het is de bedoeling dat je nieuwsfoto's gebruikt, en wij maken het nieuws tenslotte niet zelf. De laatste tijd zie je ook veel foto's van Georgië, want dat is nu ook een hot-item. Evenals Wack Jacko, voetballers en anti-globalisten.
Wanneer de extremisten zich rustig houden, zullen de onderschriften vanzelf veranderen.

Tenslotte is Gelukkig hebben we de foto's nog een veelvuldig bekeken topic, dus zullen er ongetwijfeld veel Fok!kers zijn die er wel de humor van inzien.

De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  maandag 24 november 2003 @ 15:25:39 #24
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_14889226
quote:
Op zondag 23 november 2003 14:22 schreef Mr-Mackey het volgende:
Een beetje overdreven reacties, naar mijn smaak.
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 23:27 schreef Mr-Mackey het volgende:

Islamitische slagers in Rotterdam maken overuren ter voorbereiding van suikerfeest
Tja misschien naar jou smaak, persoonlijk vind ik dit vrij smakeloos, niet grappig en erg vergezocht.

Dusdanig vergezocht dat het lijkt alsof je er veel moeite voor moet doen om er een anti islam / buitenlander draai aan te geven. Soms grappig, maar na zoveel "grappen" van jouw hand straalt er een behoorlijke hoeveelheid frustratie vanaf...

maandag 24 november 2003 @ 19:35:47 #25
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_14895868
Het is ook niet de bedoeling dat er nu alleen maar politiek correcte grappen gemaakt gaan worden. Helaas houdt Mabeltje Wippe Smit zich schuil en zijn er alleen oude foto's van haar. Ook de Koningin laat zich niet meer in 't openbaar zien. Het vinden van geschikt fotomateriaal is daardoor een probleem voor de meeste posters. Alleen Mr-Mackey put uit de dagelijkse nieuwsfoto's van Reuters, met als nadeel dat er natuurlijk veel foto's van aanslagen bij zitten.

Er zitten in de laatste serie ook weer veel genummerde telegraaf-wereld-foto's, die per dag worden vervangen (omgenummerd). Het gevolg is dat je maar één dag of nog korter de tijd hebt om de grap te zien. Die foto's zijn wel te gebruiken, maar je zult ze eerst om een eigen site moeten zetten. Dit vraagt iets meer zorgvuldigheid en natuurlijk de noodzakelijke motivatie. Een extra hulp kan zijn om in de OP een lijstje met links naar news-photo databases op te nemen, als bron voor unieke en verse nieuwsfoto's.

Ik denk dat de posters ook (nog) meer gemotiveerd gemaakt kunnen worden door aan "Gelukkig hebben we de foto's nog" een competitie-element toe te voegen. Bijvoorbeeld de verkiezing van de drie grappigste post's van de afgelopen serie. Dat zou dan in een apart topic bijgehouden moeten worden. De die-hard posters zullen daardoor iets zorgvuldiger hun foto's selecteren en de (verborgen) politieke agenda's zullen dan wellicht ook in de prullebak verdwijnen.

Nieuwe bejaardenzorgmethode door kabinet Balkenende voorgesteld

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')