quote:nou als je mensen uit amerika wel eens heb gezien die zijn ongeveer 1.50 met net zulke grote handen en die spelen ook vaak genoeg veel te goed... dus het lijkt me sterk.
Op zondag 23 november 2003 11:39 schreef Clijntjuh het volgende:
Ik wil binnenkort (elec.)gitaar gaan spelen, en ik heb al een supermooie gezien... maar vrienden van mij zeggen dat ik misschien te kleine handen heb voor een gewone gitaar.
Moet ik voor een kleinere gitaar gaan kijken?? Er zijn toch wel meer mensen met kleine handen die gitaar spelen?
Heeft er iemand een kleinere gitaar gekocht omdat zijn/haar handen te klein zijn??
Iedereen die voor het eerst barre-akkoorden leert spelen denkt volgens mij dat z'n handen te klein zijn
quote:'Kleine' gitaren zijn er haast niet. Susanna Hoffs van The Bangles, miniatuurmeisje, speelde destijds op een Rickenbacker die sindsdien ook haar naam draagt
Op zondag 23 november 2003 11:39 schreef Clijntjuh het volgende:
Heeft er iemand een kleinere gitaar gekocht omdat zijn/haar handen te klein zijn??
Ik zag Allan Holdsworth een tijdje terug live spelen, en die pakt allerlei wazige accoorden waarbij er soms twee fretten tussen elke vinger zitten, dat zie ik mezelf nog niet zo snel nadoen.
quote:zal ik maar niet zeggen dat ik een extra lange nek bij me basgitaar hebt en dus ook extra grote fretten
Op zondag 23 november 2003 11:53 schreef Zander het volgende:
Als ik basgitaar speel is het soms wel lastig, mijn handen zijn te klein om bovenaan de hals '1 vinger per fret' te spelen, zoals het hoort.Ik zag Allan Holdsworth een tijdje terug live spelen, en die pakt allerlei wazige accoorden waarbij er soms twee fretten tussen elke vinger zitten, dat zie ik mezelf nog niet zo snel nadoen.
enja Allan Holdsworth dan noem je ook wel iemand die zo'n beetje niemand normaal kan meespelen
quote:Heheh, inderdaad. Volgens mij bestond het publiek dan ook voor 99% uit gitaristen, en bij elke moeilijke accoordengreep hoorde je letterlijk iemand in het publiek "au!" roepen.
Op zondag 23 november 2003 12:53 schreef _Etter_ het volgende:
enja Allan Holdsworth dan noem je ook wel iemand die zo'n beetje niemand normaal kan meespelen
Een plaatje er bij ter illustratie:
Hij speelt op Carvin gitaren (zijn eigen ontworpen model)
Ik heb ook ooit in een muziekwinkel op zo'n carvin Allan Holdsworth model gespeeld en die gitaar heeft me toch een dikke hals
niet normaal meer !!
Klinkt wel erg goed trouwens die gitaar (hollowbody)
ontopic,
Waarom probeer je geen Gibson SG ?
Die hebben een iets kleinere schaal en zijn lekker licht en hebben een dunne hals.
Succes
Peavey heeft vroeger een serie gitaren gemaakt de T-serie
Ik heb ooit een T-30 gehad die hebben en nog kortere schaal dan de Gibson SG en een filterdunne hals
Zoek eens op marktplaats of zo voor een 2-de-handsje van Peavey als je ze vind zijn ze waarschijnlijk niet te duur
ik schat 'vanaf zo'n 100 euro (ze zijn ooit allemaal geleverd met koffer)
Er staan er meerdere te koop op ebay
Ik heb wel gevoelens bij het weerzien van m'n ouwe T-30je
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2575312664&category=33046
quote:+1 vooral op electrische gitaren maakthet echt neit veel uit. Volgens mij kun je trouwens met kleine vingers ook meer snelheid en controle krijgen.
Op zondag 23 november 2003 13:32 schreef inkie1010 het volgende:
Ik ken genoeg mensen die fantastisch gitaar spelen op normale gitaren met kleine handen. Dus volgens mij is dat een beetje onzin dus.
quote:tenzij je de controle wil van Allan Holdsworth
Op zondag 23 november 2003 14:29 schreef LenL het volgende:[..]
+1 vooral op electrische gitaren maakthet echt neit veel uit. Volgens mij kun je trouwens met kleine vingers ook meer snelheid en controle krijgen.
quote:Ekskuses*********** Ik heb zelf ook kleine vingers en ik had ook niet gedacht dat ik ooit de eerste vier fretten per vinger kan pakken aan het begin van het fretboard.
Op zondag 23 november 2003 11:53 schreef Zander het volgende:
Ik heb ook redelijk kleine handen, maar bij gitaarspelen heb ik er zelf nooit echt problemen mee ondervonden. Het enige wat echt lastig is met kleine vingers, zijn accoorden waar je enorm voor moet stretchen, maar die kom je bij de meeste muziek toch niet echt tegen. Als ik basgitaar speel is het soms wel lastig, mijn handen zijn te klein om bovenaan de hals '1 vinger per fret' te spelen, zoals het hoort.Ik zag Allan Holdsworth een tijdje terug live spelen, en die pakt allerlei wazige accoorden waarbij er soms twee fretten tussen elke vinger zitten, dat zie ik mezelf nog niet zo snel nadoen.
[Dit bericht is gewijzigd door Brett-Anderson op 24-11-2003 01:41]
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 23-11-2003 17:44]
quote:Tell me about it. Ik heb op de vooropleiding volgens de nette manier moeten leren spelen. Mijn linkerpols kon daar niet bepaald tegen. Dat is nu, tien jaar later, nog steeds een serieuze blessure. Beter smokkelen dan forceren!
Op zondag 23 november 2003 17:38 schreef Zander het volgende:
En natuurlijk kun je met oefening wel je strekking tot op zekere hoogte wel verbeteren, maar er zijn nu eenmaal ook fysieke beperkingen waar je rekening mee moet houden: forceren is nooit goed.
quote:Zal wel een mislukt muzikant zijn die nu lesgeeft aan groter talent dan hij zelf is om z'n brood te verdienen. Daar worden mensen erg zuur van
Op zondag 23 november 2003 17:38 schreef Zander het volgende:
Christus, wat is dat voor een prekerig toontje?
Ik voel zelf geen pijn of een grens die zegt dat verder gaan niet mogelijk is, ik kan zelfs nog wel een beetje verder. En dat voor iemand als ik met korte vingers en kleinzerigheid die zat te gillen toen ik voor het eerst met vier vingers ging spelen op een gitaar.
[Dit bericht is gewijzigd door Brett-Anderson op 24-11-2003 02:24]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |