Gitaren gaan niet kapot btw
Misschien valt de nek er af na te uitvoerig gebruik maar dat zal je wel niet meemaken... Tegen dan heb je waarschijnlijk al een andere gekocht
quote:Versterker is toch beetje bijzaak. Het gaat ff om de gitaar...is die ok?
Op zondag 23 november 2003 11:37 schreef Maidenfan het volgende:
Hangt ervan af welke versterker het is, er zijn squier packs te koop (gitaar + versterker + kabel + plectrums + stemapparaat) voor 250 euro.Gitaren gaan niet kapot btw
Misschien valt de nek er af na te uitvoerig gebruik maar dat zal je wel niet meemaken... Tegen dan heb je waarschijnlijk al een andere gekocht
quote:hmmm das helder
Op zondag 23 november 2003 11:42 schreef Maidenfan het volgende:
De gitaar is redelijk ja maar als je voor 50 euro meer een nieuwe kan kopen... Waarschijnlijk is die marshall een mg15 ofzo en dan zou ik persoonlijk een nieuwe kopen...
Soort huismerk van Albert Hein.
nix mis mee dus
De versterker is ZWAAAR kut (alhoewel clean wel aardig klinkt) die strat klinkt nog steeds best gaaf. Niet zo'n zwaar geluid, maar coole distortion op 'n fatsoenlijke versterker.
Kijk wel uit voor afbrekende headstocks
Lijkt me een goede deal.
Nu heb ik weer een SG er bij gekocht, en die speelt ook zeer fijn, maar goed, da's weer een ander verhaal
quote:Mis, Squiers worden inet in japan gemaakt maar in indonesie, china, india en andere lageloonlanden, japan maakt tegenwoordig high end gitaren. Squiers zijn op (bijna) alle gebieden inferieur ten opzichte van fender maar daar betaal je dan ook minder voor. Goede beginnersgitaren.
Op zondag 23 november 2003 11:57 schreef MetalMessiah het volgende:
Als ik het me goed herinner: Squier is van Fender maar gemaakt in Japan ipv Amerika. Net zo goed eigenlijk maar minder status.Soort huismerk van Albert Hein.
Ik ben er zelf ook op begonnen, maar ik had een vrij brakke ik raak hem nu nooit meer aan en hij ligt al maanden bij een vriend thuis die ook wat gitaar wil leren spelen. Verder ben ik nog nooit een squier tegengekomen waarvan ik dacht: die is niet eens zo slecht. Als je er wat meer oor voor krijgt hoor je dat de gitaar ontzettend veel tooooon mist.
[Dit bericht is gewijzigd door LenL op 23-11-2003 14:26]
quote:
Op zondag 23 november 2003 13:51 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ik heb 2 jaar geleden een Squier gekocht, om mijn Les Paul wat te ontlasten. Het was dus puur een gitaartje "voor er bij", maar ik moet zeggen: hij speelt zéér fijn.Nu heb ik weer een SG er bij gekocht, en die speelt ook zeer fijn, maar goed, da's weer een ander verhaal
Maar goed,... een squier kan redelijk goed klinken. Onze andere gitarist heeft er ook een als backup voor zijn LP. Misschien zet ie er nog een humbucker op om het geluid een beetje hetzelfde te krijgen.
Maar probeer ook ff erachter te komen wat voor Marshall het is. Het maakt al veel uit of het bijvoorbeeld een MG of een AVT is...
Ik heb deze week ook een Squier Stratocaster gekocht voor 200 euro.
Ik heb echter nergens op het web iets over deze gitaar kunnen vinden.
Het is een stratocaster uitgevoerd met twee humbuckers, geen slag-
plaat, volume en toonknop. er staat duidelijk (orginele tekst) Squier
Stratocaster, Fender, made in Japan. Aan de achterkant - op het
plaatje van de hals, staat A022014. De body is rood gelakt. Volgens
sommigen zou deze gitaar duurder zijn dan andere stratocasters.
Ik heb verschillende sites bezocht maar vindt alleen gewone strato-
casters, dus met slagplaat en drie elementen. Wel gitaren met een
humbucker en twee single coil elementen.Ook vond ik een tele-
caster zonder slagplaat, met twee humbuckers. Daarnaast lijkt de
showmaster op mijn gitaar. Maar verder heb ik geen enkele foto of infor-
matie kunnen vinden over deze gitaar. Kan iemand mij iets over deze
gitaar vertellen ?. met name interesse in de kwaliteit en nieuwprijs.
groetjes
quote:Goeie kwaliteit die Squier!:)
Op zondag 23 november 2003 13:22 schreef gretschcat het volgende:Kijk wel uit voor afbrekende headstocks
[afbeelding]
Effe on-topic: Ik zou niet zo gauw met deals meegaan, want ik ben dr ook nogal vaak ingestonken. Meestal zit dr een naar luchtje aan, tis meestal niet wat ze je proberen wijs te maken. Heb t ook altijd met een piano kopen gehad. Tot nu toe zijn deals bij mij altijd fout gelopen, tenzij je heel veel kennis van zaken hebt! Alleen nieuwe instrumenten zijn bij nog goed gegaan!
quote:Kun je inderdaad beter een nieuwe set kopen van een 250 euro ofzo. Als eerste gitaar is een Squier wel leuk. En voordat ie af is, voor zover dat kan, heb jij al wel weer een nieuwe...
Op zondag 23 november 2003 11:31 schreef Internationalist het volgende:
Ik wil dus heel graag gitaar leren spelen, en ben van plan om binnenkort mijn 1e te kopen
Maar ik ken iemand die mij een 1 jaar oude Squier wil aansmeren met een Marshall versterker voor 200 euro.
Mijn vraag is nu, is dit een goede deal? Hoe goed (of hoe slecht) zijn Squier gitaartjes en hoe lang gaan ze ong. mee?
quote:wrong answer, squier wordt niet (meer) gemaakt in japan, helaas. in japan maken ze echt top kwaliteit. de squirertjes worden tegenwoordig gemaakt in korea geloof ik, en zijn dus niet veel soeps.
Op zondag 23 november 2003 11:57 schreef MetalMessiah het volgende:
Als ik het me goed herinner: Squier is van Fender maar gemaakt in Japan ipv Amerika. Net zo goed eigenlijk maar minder status.Soort huismerk van Albert Hein.
quote:*noteert
Op donderdag 25 december 2003 12:54 schreef punchdrunk het volgende:
yamaha pacifica 112.
quote:Ik heb pas geleden een setje verkocht voor 250 euro.
Op zondag 23 november 2003 11:31 schreef Internationalist het volgende:
Ik wil dus heel graag gitaar leren spelen, en ben van plan om binnenkort mijn 1e te kopen
Maar ik ken iemand die mij een 1 jaar oude Squier wil aansmeren met een Marshall versterker voor 200 euro.
Mijn vraag is nu, is dit een goede deal? Hoe goed (of hoe slecht) zijn Squier gitaartjes en hoe lang gaan ze ong. mee?
Alleen zette die sukkel die hem kocht, de gitaar tegen de tafel, liep naar de keuken... *BATS* gitaar op de grond... gelukkig geen krasjes
quote:Je hebt een mooie te pakken, japanse squiers (uit de eerdere series) zijn vrij goed en staan ook redelijk hoog aangeschreven (japanse squiers in eht algemeen) die van jou zegt me op het eerste gezicht niets, maar aangaande van de beschrijving (géén slagplaat vooral) lijkt het mij een w at betere dan normaal omdat een gitaar zonder slagplaat wat moeilijk is te maken. Voor 200 euro heb je imo een erg goede deal te pakken en mocht je hem doorverkopen denk ik dat je dat er wel op zn misnt voor terugkrijgt.
Op woensdag 24 december 2003 13:45 schreef string het volgende:
Hoi,Ik heb deze week ook een Squier Stratocaster gekocht voor 200 euro. Ik heb echter nergens op het web iets over deze gitaar kunnen vinden. Het is een stratocaster uitgevoerd met twee humbuckers, geen slagplaat, volume en toonknop. er staat duidelijk (orginele tekst) Squier Stratocaster, Fender, made in Japan. Aan de achterkant - op het plaatje van de hals, staat A022014. De body is rood gelakt. Volgens
sommigen zou deze gitaar duurder zijn dan andere stratocasters. Ik heb verschillende sites bezocht maar vindt alleen gewone stratocasters, dus met slagplaat en drie elementen. Wel gitaren met een humbucker en twee single coil elementen. Ook vond ik een tele-
caster zonder slagplaat, met twee humbuckers. Daarnaast lijkt de showmaster op mijn gitaar. Maar verder heb ik geen enkele foto of informatie kunnen vinden over deze gitaar. Kan iemand mij iets over deze gitaar vertelle?. met name interesse in de kwaliteit en nieuwprijs.groetjes
Als je de elementen vervangt heb je denk ik een echte top gitaar, wat voor brug zit erop? Een standaard fender tremolo ding of iets floyd rose achtigs?
quote:wow, volgens mij heb je een of ander prototype ofzo te pakken, weet je zeker dat het echt een strat is?
Op zaterdag 27 december 2003 19:37 schreef string het volgende:
Ik denk dat er een standaard temelo op zit. Ik zal deze week een
foto van de gitaar plaatsen, ook in de muziek winkel kende men niet
het model. Wel weer een squier telecaster met twee humbuckers maar
niet een stratocaster met twee humbuckers. Opvallend is ook dat ik
geen enkele stratocaster vindt waarbij de input (snoer) niet op de body
zit, maar onder aan de zijkant. Een andere verkoper dacht eerst dat
men de gitaar zelf had verandert, maar hij is echt in de orginele staat.
Misschien is het een ouder model geweest. Hij speel echter wel goed.
Ik vraag mij af wat de nieuw prijs is geweest, maar ja, op zich is dat
niet zo erg belangrijk als hij maar goed speelt. Helaas kwam ik vandaag
een Ibanez semi acoustische gitaar tegen voor 400 euro !!! had ik dat
maar geweten.
Ik zou het eens vragen op het fender forum of iets dergelijks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |