abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14858787
Ik wil dus heel graag gitaar leren spelen, en ben van plan om binnenkort mijn 1e te kopen
Maar ik ken iemand die mij een 1 jaar oude Squier wil aansmeren met een Marshall versterker voor 200 euro.
Mijn vraag is nu, is dit een goede deal? Hoe goed (of hoe slecht) zijn Squier gitaartjes en hoe lang gaan ze ong. mee?

Gitaren gaan niet kapot btw
Misschien valt de nek er af na te uitvoerig gebruik maar dat zal je wel niet meemaken... Tegen dan heb je waarschijnlijk al een andere gekocht

pi_14858885
quote:
Op zondag 23 november 2003 11:37 schreef Maidenfan het volgende:
Hangt ervan af welke versterker het is, er zijn squier packs te koop (gitaar + versterker + kabel + plectrums + stemapparaat) voor 250 euro.

Gitaren gaan niet kapot btw
Misschien valt de nek er af na te uitvoerig gebruik maar dat zal je wel niet meemaken... Tegen dan heb je waarschijnlijk al een andere gekocht

Versterker is toch beetje bijzaak. Het gaat ff om de gitaar...is die ok?
quote:
Op zondag 23 november 2003 11:42 schreef Maidenfan het volgende:
De gitaar is redelijk ja maar als je voor 50 euro meer een nieuwe kan kopen... Waarschijnlijk is die marshall een mg15 ofzo en dan zou ik persoonlijk een nieuwe kopen...
hmmm das helder
thx
  zondag 23 november 2003 @ 11:57:00 #6
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_14859132
Als ik het me goed herinner: Squier is van Fender maar gemaakt in Japan ipv Amerika. Net zo goed eigenlijk maar minder status.

Soort huismerk van Albert Hein.

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_14859493
mijn eerste gitaar was ook een Squier en Marshall bakkie. Ben er zeeeer tevreden over (de gitaar dan!). Hij speelt ontzettend licht, en zit lekker geluid in. Ik heb nu ook een gibson les paul en ibanez RG570, maar die Squier heeft zeker ook zijn geluid!

nix mis mee dus

pi_14859579
Vind ik ook. Ik heb nu ook een Les Paul, maar ik ben ook begonnen met 'n Squier Strat (die pack dus, met SP-10 versterker).

De versterker is ZWAAAR kut (alhoewel clean wel aardig klinkt) die strat klinkt nog steeds best gaaf. Niet zo'n zwaar geluid, maar coole distortion op 'n fatsoenlijke versterker.

pi_14860259
ok
Maar is de gitaar en versterker de 200 euro waard vinden jullie?
Aangezien ik afgelopen jaar bij fender heb gewerkt heb ik aardig wat squires in mijn handen gehad. Kwalitatief zijn ze niet heel goed, maar na wat aanpassingen kan je er een heel aardig gitaartje van maken. (ligt natuurlijk ook wat voor serie het is affinity, standard...) De electronica is niet geweldig en de pickups klinken erg scherp en zonder body. Een van de simpelste maar goed werkende aanpassing die je kunt doen is de hals bespeelbaarder maken. De halzen van squier zijn ongelakt en spelen niet heel soepel. Ikzelf vind de feel nogal iritant. Dit kun je makkelijk oplossen door de hals te schuren met licht staalwol. Hier wordt hij superglad van en veel sneller.

Kijk wel uit voor afbrekende headstocks

pi_14861041
Ik heb zelf. o.a. een Squier, prima gitaren, gaan lang mee (die van mij in ieder geval nu al 3 jaar). Een Fender is natuurlijk ff beter maar ja...

Lijkt me een goede deal.

me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  zondag 23 november 2003 @ 13:51:35 #12
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_14861467
Ik heb 2 jaar geleden een Squier gekocht, om mijn Les Paul wat te ontlasten. Het was dus puur een gitaartje "voor er bij", maar ik moet zeggen: hij speelt zéér fijn.

Nu heb ik weer een SG er bij gekocht, en die speelt ook zeer fijn, maar goed, da's weer een ander verhaal

.
pi_14862151
quote:
Op zondag 23 november 2003 11:57 schreef MetalMessiah het volgende:
Als ik het me goed herinner: Squier is van Fender maar gemaakt in Japan ipv Amerika. Net zo goed eigenlijk maar minder status.

Mis, Squiers worden inet in japan gemaakt maar in indonesie, china, india en andere lageloonlanden, japan maakt tegenwoordig high end gitaren. Squiers zijn op (bijna) alle gebieden inferieur ten opzichte van fender maar daar betaal je dan ook minder voor. Goede beginnersgitaren.

Ik ben er zelf ook op begonnen, maar ik had een vrij brakke ik raak hem nu nooit meer aan en hij ligt al maanden bij een vriend thuis die ook wat gitaar wil leren spelen. Verder ben ik nog nooit een squier tegengekomen waarvan ik dacht: die is niet eens zo slecht. Als je er wat meer oor voor krijgt hoor je dat de gitaar ontzettend veel tooooon mist.

[Dit bericht is gewijzigd door LenL op 23-11-2003 14:26]

zondag 23 november 2003 @ 14:24:28 #14
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_14862200
quote:
Op zondag 23 november 2003 13:51 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ik heb 2 jaar geleden een Squier gekocht, om mijn Les Paul wat te ontlasten. Het was dus puur een gitaartje "voor er bij", maar ik moet zeggen: hij speelt zéér fijn.

Nu heb ik weer een SG er bij gekocht, en die speelt ook zeer fijn, maar goed, da's weer een ander verhaal

Ik ga ook maar eens sparen voor een SG

Maar goed,... een squier kan redelijk goed klinken. Onze andere gitarist heeft er ook een als backup voor zijn LP. Misschien zet ie er nog een humbucker op om het geluid een beetje hetzelfde te krijgen.

Maar probeer ook ff erachter te komen wat voor Marshall het is. Het maakt al veel uit of het bijvoorbeeld een MG of een AVT is...

...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_15667456
Hoi,

Ik heb deze week ook een Squier Stratocaster gekocht voor 200 euro.
Ik heb echter nergens op het web iets over deze gitaar kunnen vinden.
Het is een stratocaster uitgevoerd met twee humbuckers, geen slag-
plaat, volume en toonknop. er staat duidelijk (orginele tekst) Squier
Stratocaster, Fender, made in Japan. Aan de achterkant - op het
plaatje van de hals, staat A022014. De body is rood gelakt. Volgens
sommigen zou deze gitaar duurder zijn dan andere stratocasters.
Ik heb verschillende sites bezocht maar vindt alleen gewone strato-
casters, dus met slagplaat en drie elementen. Wel gitaren met een
humbucker en twee single coil elementen.Ook vond ik een tele-
caster zonder slagplaat, met twee humbuckers. Daarnaast lijkt de
showmaster op mijn gitaar. Maar verder heb ik geen enkele foto of infor-
matie kunnen vinden over deze gitaar. Kan iemand mij iets over deze
gitaar vertellen ?. met name interesse in de kwaliteit en nieuwprijs.

groetjes

pi_15675448
quote:
Op zondag 23 november 2003 13:22 schreef gretschcat het volgende:

Kijk wel uit voor afbrekende headstocks
[afbeelding]

Goeie kwaliteit die Squier!:)
Effe off-topic: wel leuk dat al die gitaartopics zo uit de grond reizen.

Effe on-topic: Ik zou niet zo gauw met deals meegaan, want ik ben dr ook nogal vaak ingestonken. Meestal zit dr een naar luchtje aan, tis meestal niet wat ze je proberen wijs te maken. Heb t ook altijd met een piano kopen gehad. Tot nu toe zijn deals bij mij altijd fout gelopen, tenzij je heel veel kennis van zaken hebt! Alleen nieuwe instrumenten zijn bij nog goed gegaan!

Pluk de dag voordat anderen van je plukken
pi_15688002
ik speel zelf al jaren op een een squire strat. gekocht voor 350 gulden inc. marshall 20 watt versterker. speelt super fijn. geluid is ook wel ok. overigens staat er made in japan onder, dus ik neem aan dat hij in japan is gemaakt. goeie gitaar om mee te beginnen, maar ook om mee op te treden.
tsja, wat moet ik dan.....
Fotoboek
pi_15688890
quote:
Op zondag 23 november 2003 11:31 schreef Internationalist het volgende:
Ik wil dus heel graag gitaar leren spelen, en ben van plan om binnenkort mijn 1e te kopen
Maar ik ken iemand die mij een 1 jaar oude Squier wil aansmeren met een Marshall versterker voor 200 euro.
Mijn vraag is nu, is dit een goede deal? Hoe goed (of hoe slecht) zijn Squier gitaartjes en hoe lang gaan ze ong. mee?
Kun je inderdaad beter een nieuwe set kopen van een 250 euro ofzo. Als eerste gitaar is een Squier wel leuk. En voordat ie af is, voor zover dat kan, heb jij al wel weer een nieuwe...
  donderdag 25 december 2003 @ 12:53:33 #19
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_15691254
quote:
Op zondag 23 november 2003 11:57 schreef MetalMessiah het volgende:

wrong answer, squier wordt niet (meer) gemaakt in japan, helaas. in japan maken ze echt top kwaliteit. de squirertjes worden tegenwoordig gemaakt in korea geloof ik, en zijn dus niet veel soeps.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  donderdag 25 december 2003 @ 12:54:44 #20
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_15691277
ik zou overigens sowieso geen squier kopen, maar een yamaha pacifica 112. veel meer gitaar voor je geld!
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_15738351
quote:
Op donderdag 25 december 2003 12:54 schreef punchdrunk het volgende:
yamaha pacifica 112.
*noteert
  zaterdag 27 december 2003 @ 15:11:36 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_15742334
quote:
Op zondag 23 november 2003 11:31 schreef Internationalist het volgende:
Ik heb pas geleden een setje verkocht voor 250 euro.
Was een zwarte Squier Telecaster met een witte slagplaat en een Squier versterker erbij. Ik had hem vrijwel nog nooit gebruikt (in een opwelling verkocht), dus dat is wel een goede deal geweest, vind ik zelf.

Alleen zette die sukkel die hem kocht, de gitaar tegen de tafel, liep naar de keuken... *BATS* gitaar op de grond... gelukkig geen krasjes

Niet meer actief op Fok!
pi_15742479
quote:
Op woensdag 24 december 2003 13:45 schreef string het volgende:
Hoi,

Ik heb deze week ook een Squier Stratocaster gekocht voor 200 euro. Ik heb echter nergens op het web iets over deze gitaar kunnen vinden. Het is een stratocaster uitgevoerd met twee humbuckers, geen slagplaat, volume en toonknop. er staat duidelijk (orginele tekst) Squier Stratocaster, Fender, made in Japan. Aan de achterkant - op het plaatje van de hals, staat A022014. De body is rood gelakt. Volgens
sommigen zou deze gitaar duurder zijn dan andere stratocasters. Ik heb verschillende sites bezocht maar vindt alleen gewone stratocasters, dus met slagplaat en drie elementen. Wel gitaren met een humbucker en twee single coil elementen. Ook vond ik een tele-
caster zonder slagplaat, met twee humbuckers. Daarnaast lijkt de showmaster op mijn gitaar. Maar verder heb ik geen enkele foto of informatie kunnen vinden over deze gitaar. Kan iemand mij iets over deze gitaar vertelle?. met name interesse in de kwaliteit en nieuwprijs.

groetjes

Je hebt een mooie te pakken, japanse squiers (uit de eerdere series) zijn vrij goed en staan ook redelijk hoog aangeschreven (japanse squiers in eht algemeen) die van jou zegt me op het eerste gezicht niets, maar aangaande van de beschrijving (géén slagplaat vooral) lijkt het mij een w at betere dan normaal omdat een gitaar zonder slagplaat wat moeilijk is te maken. Voor 200 euro heb je imo een erg goede deal te pakken en mocht je hem doorverkopen denk ik dat je dat er wel op zn misnt voor terugkrijgt.

Als je de elementen vervangt heb je denk ik een echte top gitaar, wat voor brug zit erop? Een standaard fender tremolo ding of iets floyd rose achtigs?

pi_15749084
Ik denk dat er een standaard temelo op zit. Ik zal deze week een
foto van de gitaar plaatsen, ook in de muziek winkel kende men niet
het model. Wel weer een squier telecaster met twee humbuckers maar
niet een stratocaster met twee humbuckers. Opvallend is ook dat ik
geen enkele stratocaster vindt waarbij de input (snoer) niet op de body
zit, maar onder aan de zijkant. Een andere verkoper dacht eerst dat
men de gitaar zelf had verandert, maar hij is echt in de orginele staat.
Misschien is het een ouder model geweest. Hij speel echter wel goed.
Ik vraag mij af wat de nieuw prijs is geweest, maar ja, op zich is dat
niet zo erg belangrijk als hij maar goed speelt. Helaas kwam ik vandaag
een Ibanez semi acoustische gitaar tegen voor 400 euro !!! had ik dat
maar geweten.
pi_15770264
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:37 schreef string het volgende:
Ik denk dat er een standaard temelo op zit. Ik zal deze week een
foto van de gitaar plaatsen, ook in de muziek winkel kende men niet
het model. Wel weer een squier telecaster met twee humbuckers maar
niet een stratocaster met twee humbuckers. Opvallend is ook dat ik
geen enkele stratocaster vindt waarbij de input (snoer) niet op de body
zit, maar onder aan de zijkant. Een andere verkoper dacht eerst dat
men de gitaar zelf had verandert, maar hij is echt in de orginele staat.
Misschien is het een ouder model geweest. Hij speel echter wel goed.
Ik vraag mij af wat de nieuw prijs is geweest, maar ja, op zich is dat
niet zo erg belangrijk als hij maar goed speelt. Helaas kwam ik vandaag
een Ibanez semi acoustische gitaar tegen voor 400 euro !!! had ik dat
maar geweten.
wow, volgens mij heb je een of ander prototype ofzo te pakken, weet je zeker dat het echt een strat is?

Ik zou het eens vragen op het fender forum of iets dergelijks.

zondag 28 december 2003 @ 22:09:19 #26
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_15778451
quote:
Op donderdag 25 december 2003 12:54 schreef punchdrunk het volgende:
ik zou overigens sowieso geen squier kopen, maar een yamaha pacifica 112. veel meer gitaar voor je geld!
En dan de brug vastzetten met een blokje hout oid... damn wat een lekkere sustain krijg je dan...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_15780557
Koop geen Squier, ik ga nl ook gitaar leren en mij is het gewoon tot nu toe steeds afgeraden! DONT
Slechte kwaliteit................................................:7
Pluk de dag voordat anderen van je plukken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')