quote:Zijn televisieprogramma's:
Sir David Attenborough's distinguished career in broadcasting spans 50 years. It began in 1952 when he joined BBC Television Talks Department at Alexandra Palace. In 1954 he launched the first of his famous Zoo Quest series which, over the next 10 years, took him to the wilder parts of the world. In between times, his programmes included political broadcasts, archaeological quizzes, short stories, gardening and religious programmes.In 1965, Sir David became Controller of BBC2 and was responsible for the introduction of colour television into Britain. In January 1969, he was appointed Director of Programmes with editorial responsibility for both of the BBC's television networks. Then, in 1973, he resigned to return to programme-making, claiming "I haven't even seen the Galapagos Islands". First came Eastwards with Attenborough, a natural history series set in South East Asia, then The Tribal Eye, examining tribal art.
An estimated 500 million people worldwide watched the 13-part series Life on Earth, written and presented by Sir David. At the time it was the most ambitious series ever produced by the BBC Natural History Unit. Its sequel, The Living Planet, came five years later in 1984 and in 1990 the final part of the trilogy, The Trials of Life was broadcast. He also wrote and presented two shorter series, The First Eden, on the long history of mankind's relationship with the natural world in the lands around the Mediterranean, and Lost Worlds, Vanished Lives, about fossils.
In 1993, Sir David presented the spectacular Life in the Freezer, a celebration of Antarctica and in 1995, he wrote and presented the epic The Private Life of Plants. In 1996, Attenborough in Paradise fulfilled a lifelong ambition to make a special film about the elusive but beautiful birds of paradise. In 1997, he narrated the award-winning Wildlife Specials, marking 40 years of the BBC Natural History Unit. In 1998, he completed an epic 10-part series for the BBC, The Life of Birds. In Autumn 2000 he presented State of the Planet and in Autumn 2001 he narrated The Blue Planet. He is currently working on a major BBC1 series for 2002, The Life of Mammals.
In 1985, Sir David was knighted. Over the years he has received honorary degrees and a number of prestigious awards including Fellowship of The Royal Society. He is a Trustee of the British Museum, and the Royal Botanic Gardens, Kew and President of the Royal Society for Nature Conservation.
Wat een ongelooflijk mooie natuurseries maakt deze man. Ze staan aan de top van de wereld met dank aan de BBC. Zo nu en dan komen deze series langs en als je geluk hebt dat je er net op zapt, blijf dan even hangen om dit te volgen. Verbijsterend mooi neergezet.
Ik ben nu de gelukkige eigenaar van 4 dvd-boxen van Attenborough en er komen binnenkort nog meer mijn schap vullen.
Heb jij een van deze series ook gezien en vond je het ook zo prachtig?
David Bellamy
Anton van Hooff
Ik vind het altijd zo mooi om te zien hoe hij een plezier in het presenteren heeft. Hij leidt vaak het filmpje op locatie terwijl om de voor- of achtergrond de wilde dieren te zien zijn. Of het nou in een duikboot is of in een termietenheuvel. Prachtig.
quote:Natuurlijk
Op zaterdag 22 november 2003 18:54 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Heeft niemand één van zijn prachtseries gezien?
Geniale films natuurlijk, prachtig, hoewel ik wel eens gehoord heb dat je er van moet houden.
Ik wel iig . Met veel liefde gemaakt, erg interessant en bovendien prachtig gefilmd. Doe er maar eentje elke avond op tv zou ik zeggen.
P.s. vond die natuurfilms met commentaar van Lorne Greene ook altijd erg goed.
Heb twee boeken van hem, echt geweldig om te lezen! k wil alle boeken hebben maar ze zijn niet zo makkelijk te vinden en nogal duur (arme student..)
k zou echt supergraag films van hem willen zien, vooral the life of birds.. helaas heb ik nog geen enkele film van hem gezien maar gaat zeker binnenkort gebeuren
... mijn idool....
(natuurlijk is de rest van z'n team ook super, dat spreekt voor zich!)
quote:De eerste aflevering vond ik wat minder dan de rest. Later wordt het echt mooi. Jammer dat deze box niet in breedbeeld is. En krijg jij de Engelse ondertiteling er ook niet op?
Op dinsdag 25 november 2003 01:03 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Heb toevallig The Life of Birds DVD-box hier naast me liggen. Ik heb hem nog maar net, dus ik moet nog 9 van de 10 afleveringen kijken.
quote:Zijn boeken heb ik niet gelezen maar die zullen ongetwijfeld boeiend zijn. Wat films betreft kan je alle kanten op, hij heeft elk stukje natuur wel behandeld. Vooral van Life of Mammals was ik erg onder de indruk.
Op dinsdag 25 november 2003 12:17 schreef freaky-me het volgende:![]()
David Attenborough
![]()
Heb twee boeken van hem, echt geweldig om te lezen! k wil alle boeken hebben maar ze zijn niet zo makkelijk te vinden en nogal duur (arme student..)
k zou echt supergraag films van hem willen zien, vooral the life of birds.. helaas heb ik nog geen enkele film van hem gezien maar gaat zeker binnenkort gebeuren
... mijn idool....
![]()
(natuurlijk is de rest van z'n team ook super, dat spreekt voor zich!)
[Dit bericht is gewijzigd door Blackraven op 25-11-2003 20:36]
Ik geloof dat ie van heel veel films ook een boek heeft geschreven.. Zijn echt zeer interresante boeken om te lezen, als je eenmaal bent begonnen stop je niet zo snel meer...
quote:Werkt hier prima hoor.
Op dinsdag 25 november 2003 15:43 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
De eerste aflevering vond ik wat minder dan de rest. Later wordt het echt mooi. Jammer dat deze box niet in breedbeeld is. En krijg jij de Engelse ondertiteling er ook niet op?
quote:Ik heb het nu ook voor elkaar.
Op dinsdag 25 november 2003 17:18 schreef The_Lizard_Queen het volgende:[..]
Werkt hier prima hoor.
Staan jullie ook zo te kijken van de schitterende camerastandpunten en kleurrijke beelden? En het aparte gedrag van sommige dieren maakt het helemaal interessant.
Ik heb de mijne van Amazon.co.ukquote:Op vrijdag 21 mei 2004 11:30 schreef Rio het volgende:
Waar hebben jullie Life of Mammals als set gekocht?
Oh ja: David Attenborough![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |