quote:Zoals ik al zei... me zus heeft volgens mn ouders geen tijd om te werken en ik krijg ze er niet van overtuigd dat ze dat wel heeft. (ga er ook niet overdreven over zeuren, schiet ik niks mee op).
Op vrijdag 21 november 2003 19:39 schreef ElisaB het volgende:
Tsja, je kunt allemaal wel roepen 'niet betalen' maar die vlieger gaat gewoon niet op. Bovendien kun je niet van je ouders eisen dat ze voor jou net zo veel betalen als voor je zus.Misschien kun je ze leuk voorstellen te middelen: je zus iets minder en jij iets meer... En dan kunnen jullie allebei een beetje bijwerken.
quote:Dus jij zou het bij wijze van spreken terecht vinden als ik plotseling mn baan op ga zeggen en mn ouders ALLES laten betalen of gaat dat tever? Want daartoe ben ik serieus in staat....
Op vrijdag 21 november 2003 19:43 schreef GWD het volgende:
Je stelt je niet aan, als 17 jarige die zonder te blijven zitten op een MBO is gekomen hoef je volgens mij neit echt te werken, was het nu zo dat je 8 jaar over je VWO hebt gedaan en al aan de 3e universitairestudie begint ... dan vind ik het weer een ander verhaal
quote:Lees je mijn post goed
Op vrijdag 21 november 2003 19:44 schreef ekiLskooL het volgende:[..]
Zoals ik al zei... me zus heeft volgens mn ouders geen tijd om te werken en ik krijg ze er niet van overtuigd dat ze dat wel heeft. (ga er ook niet overdreven over zeuren, schiet ik niks mee op).
quote:Ja.. maar echt profesioneel hoeft het ook weer niet te zijn, als het zover is dan zorg ik dat ik allang het huis uit ben.
Op vrijdag 21 november 2003 19:46 schreef Nimitz het volgende:[..]
Lees je mijn post goed
quote:tuurlijk... doe ik toch ook
Op vrijdag 21 november 2003 19:46 schreef ekiLskooL het volgende:[..]
Dus jij zou het bij wijze van spreken terecht vinden als ik plotseling mn baan op ga zeggen en mn ouders ALLES laten betalen of gaat dat tever? Want daartoe ben ik serieus in staat....
&W$^)@)#@$
.
Ik zou zeggen: zoek een leuk bijbaantje en hou het geld lekker zelf zodat jij kan doen wat je wil en dat je iig niks aan je zus hoeft te betalen.
quote:Sorry hoor maar ik ging eens lekker informeren wat mijn school kost EN ook even naar de school van zuslief bellen om daar financieel plaatje van op papier te krijgen.
Op vrijdag 21 november 2003 19:39 schreef ElisaB het volgende:
Tsja, je kunt allemaal wel roepen 'niet betalen' maar die vlieger gaat gewoon niet op. Bovendien kun je niet van je ouders eisen dat ze voor jou net zo veel betalen als voor je zus.Misschien kun je ze leuk voorstellen te middelen: je zus iets minder en jij iets meer... En dan kunnen jullie allebei een beetje bijwerken.
quote:Donder op man.. Ik ben ook student.. Ik werk soms ook gewoon dertig uur in de week. (Ligt er net een beetje aan of ze me nodig hebben) Daarnaast ga ik drie keer per week een paar uurtjes naar de sportschool en lig ik op zondag zo goed als de hele dag op mijn nest.
Op vrijdag 21 november 2003 19:17 schreef ekiLskooL het volgende:[..]
Me zus heeft dus volgens hun geen tijd om te werken en zoals elke ouder gunnen ze het beste voor haar...
Studenten hebben tijd zat. Overigens vinden mijn ouders ook dat ik wel wat van mijn school(universiteit) kan betalen. En terecht natuurlijk. Wel heb ik voor mijn achttiende verjaardag een spaarrekening gehad met daarop een bedrag om de komende vier jaar mijn collegegeld te kunnen betalen. Maarja ik betaal mijn boeken voor de helft zelf, en mijn kleding ook voor een fiks gedeelte. Dat heeft er mee te maken dat ik nog twee jongere zusjes heb die waarschijnlijk ook wel op een Universiteit terecht gaan komen, en mijn ouders zijn niet zo welgesteld dat ze alles voor drie van die lummels kunnen betalen. Maarja ze proberen het wel eerlijk te houden. En wat ik allemaal zelf dok en wat zij betalen dat schrijft mijn ma op, om later ook fair te kunnen zijn tegenover mijn zusjes.
En ik vind dat jou zus best wat kan werken, net zoals jij dat kan. Desnoods geven ze je zus 3/4 van wat ze nodig heeft en jou ook 3/4 van wat ze nodig heeft. Waarschijnlijk krijg jij dan wat minder, omdat je zus waarschijnlijk op kamers zit en jij niet. Ook is de Uni waarschijnlijk iets duurder, maar enige vorm van eerlijkheid moet er wel zijn. Het lijkt wel of ze jou als minderwaardig beschouwen ofzo.
quote:Nee precies
Op vrijdag 21 november 2003 19:03 schreef Godlike02 het volgende:
Beetje werken gaat niemand dood aan.
Maar voor je eigen geld niet voor school geld ofzo.Zeker niet omdat ze alles wel voor je zus betalen.
Ben je mischien ongewenst thuis?
Okay dat je aan je eige studie beetje moet meebetalen, kan ik wel snappen. Maar dan wel alleen als je zus net zoveel betaalt. En dat dus wel in evenwicht is.
En ze krijgt ook nog kleren van je ouders, terwijl die al der huur/school enz betalen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |