abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14825506
Je stelt je niet aan, als 17 jarige die zonder te blijven zitten op een MBO is gekomen hoef je volgens mij neit echt te werken, was het nu zo dat je 8 jaar over je VWO hebt gedaan en al aan de 3e universitairestudie begint ... dan vind ik het weer een ander verhaal
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_14825538
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 19:39 schreef ElisaB het volgende:
Tsja, je kunt allemaal wel roepen 'niet betalen' maar die vlieger gaat gewoon niet op. Bovendien kun je niet van je ouders eisen dat ze voor jou net zo veel betalen als voor je zus.

Misschien kun je ze leuk voorstellen te middelen: je zus iets minder en jij iets meer... En dan kunnen jullie allebei een beetje bijwerken.

Zoals ik al zei... me zus heeft volgens mn ouders geen tijd om te werken en ik krijg ze er niet van overtuigd dat ze dat wel heeft. (ga er ook niet overdreven over zeuren, schiet ik niks mee op).
pi_14825572
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 19:43 schreef GWD het volgende:
Je stelt je niet aan, als 17 jarige die zonder te blijven zitten op een MBO is gekomen hoef je volgens mij neit echt te werken, was het nu zo dat je 8 jaar over je VWO hebt gedaan en al aan de 3e universitairestudie begint ... dan vind ik het weer een ander verhaal
Dus jij zou het bij wijze van spreken terecht vinden als ik plotseling mn baan op ga zeggen en mn ouders ALLES laten betalen of gaat dat tever? Want daartoe ben ik serieus in staat....
pi_14825579
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 19:44 schreef ekiLskooL het volgende:

[..]

Zoals ik al zei... me zus heeft volgens mn ouders geen tijd om te werken en ik krijg ze er niet van overtuigd dat ze dat wel heeft. (ga er ook niet overdreven over zeuren, schiet ik niks mee op).

Lees je mijn post goed
pi_14825647
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 19:46 schreef Nimitz het volgende:

[..]

Lees je mijn post goed

Ja.. maar echt profesioneel hoeft het ook weer niet te zijn, als het zover is dan zorg ik dat ik allang het huis uit ben.
pi_14825824
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 19:46 schreef ekiLskooL het volgende:

[..]

Dus jij zou het bij wijze van spreken terecht vinden als ik plotseling mn baan op ga zeggen en mn ouders ALLES laten betalen of gaat dat tever? Want daartoe ben ik serieus in staat....

tuurlijk... doe ik toch ook
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_14826338
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 19:55 schreef GWD het volgende:

[..]

tuurlijk... doe ik toch ook

.
pi_14826901
Met praten kom ik niet meer verder, zit niks anders op dan huidige baan opzeggen en hem eens lekker alles laten betalen. Heb nu echt schijt aan me vader.

&W$^)@)#@$ .

pi_14827059
Als je zou moeten werken om je eigen studie (gedeeltelijk) te betalen dan kan ik dat nog wel snappen, maar om jou te laten werken zodat je zus kan studeren en op vakantie kan, dat vind ik wel erg ver gaan, sterker nog, dat is echt walgelijk

Ik zou zeggen: zoek een leuk bijbaantje en hou het geld lekker zelf zodat jij kan doen wat je wil en dat je iig niks aan je zus hoeft te betalen.

pi_14827606
tja begint nu wel een beetje uit de hand te lopen en ik heb het idee dat ze niet eens doorhebben hoe kut k me voel door dit . Echt waar, zulke ouders gun ik niks... .
  † In Memoriam † vrijdag 21 november 2003 @ 21:20:52 #61
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_14828233
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 19:39 schreef ElisaB het volgende:
Tsja, je kunt allemaal wel roepen 'niet betalen' maar die vlieger gaat gewoon niet op. Bovendien kun je niet van je ouders eisen dat ze voor jou net zo veel betalen als voor je zus.

Misschien kun je ze leuk voorstellen te middelen: je zus iets minder en jij iets meer... En dan kunnen jullie allebei een beetje bijwerken.

Sorry hoor maar ik ging eens lekker informeren wat mijn school kost EN ook even naar de school van zuslief bellen om daar financieel plaatje van op papier te krijgen.
Dit idd even fijntjes naastelkaar aan paps/mams aanbieden..(+ het feit dat kleding van zuslief uiteraard nog even aan die kostenpost toegevoegd moet worden.)
  vrijdag 21 november 2003 @ 21:21:26 #62
74514 El_Fenomino
Onstuitbaar Supertalent
pi_14828243
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 19:17 schreef ekiLskooL het volgende:

[..]

Me zus heeft dus volgens hun geen tijd om te werken en zoals elke ouder gunnen ze het beste voor haar...

Donder op man.. Ik ben ook student.. Ik werk soms ook gewoon dertig uur in de week. (Ligt er net een beetje aan of ze me nodig hebben) Daarnaast ga ik drie keer per week een paar uurtjes naar de sportschool en lig ik op zondag zo goed als de hele dag op mijn nest.

Studenten hebben tijd zat. Overigens vinden mijn ouders ook dat ik wel wat van mijn school(universiteit) kan betalen. En terecht natuurlijk. Wel heb ik voor mijn achttiende verjaardag een spaarrekening gehad met daarop een bedrag om de komende vier jaar mijn collegegeld te kunnen betalen. Maarja ik betaal mijn boeken voor de helft zelf, en mijn kleding ook voor een fiks gedeelte. Dat heeft er mee te maken dat ik nog twee jongere zusjes heb die waarschijnlijk ook wel op een Universiteit terecht gaan komen, en mijn ouders zijn niet zo welgesteld dat ze alles voor drie van die lummels kunnen betalen. Maarja ze proberen het wel eerlijk te houden. En wat ik allemaal zelf dok en wat zij betalen dat schrijft mijn ma op, om later ook fair te kunnen zijn tegenover mijn zusjes.

En ik vind dat jou zus best wat kan werken, net zoals jij dat kan. Desnoods geven ze je zus 3/4 van wat ze nodig heeft en jou ook 3/4 van wat ze nodig heeft. Waarschijnlijk krijg jij dan wat minder, omdat je zus waarschijnlijk op kamers zit en jij niet. Ook is de Uni waarschijnlijk iets duurder, maar enige vorm van eerlijkheid moet er wel zijn. Het lijkt wel of ze jou als minderwaardig beschouwen ofzo.

[b][url=http://home.tiscali.nl/mytopia/vrouwen]Vrouwen fotoboek met 200 keer Anna Kournikova[/url][/b]
pi_14829039
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 19:03 schreef Godlike02 het volgende:
Beetje werken gaat niemand dood aan.
Maar voor je eigen geld niet voor school geld ofzo.

Zeker niet omdat ze alles wel voor je zus betalen.

Ben je mischien ongewenst thuis?

Nee precies
Mijn zus heeft hotelschool gedaan in Maastricht, daar is misschien wel 50 k euro in gepompt, en toen ik het op het eind van mn studie ECHT niet meer trok heb ik ook eens 3k gekregen..... Kwaad bloed zetten? Misschien niet, maar ik denk er wel het mijne over.....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 22 november 2003 @ 00:27:26 #64
34400 PietF
Captain Obvious
pi_14833557
je mag d'r best zelf wat voor doen, zolang ze maar verwachten dat je zus hetzelfde doet.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
pi_14834326
na ik zou het niet pikken.

Okay dat je aan je eige studie beetje moet meebetalen, kan ik wel snappen. Maar dan wel alleen als je zus net zoveel betaalt. En dat dus wel in evenwicht is.

En ze krijgt ook nog kleren van je ouders, terwijl die al der huur/school enz betalen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')