verdere bands waar ik naar luister zijn bauhaus, sisters of mercy, corvus corax, deine lakeien, elend, dead can dance, samsas traum, lacrimosa, gothica, theatres des vampires, raison d'etre, soko friedhof, goethes erben, bella morte, estampie en qntal...
vooral naar deze laatste twee bands luister ik best veel en ik ben op zoek naar bands die soortgelijk zijn of naar bands die meer een middeleeuwse sfeer oproepen (medival gothic)... ook bands die latijnse koralen (of teksten) gebruiken --- humn, misschien staat er tussen de andere topics iets over dit onderwerp maar dat heb ik dan gemist en het was teveel werk om alle topics na te gaan die over gothic muziek gaan, dus daarom dit topic
quote:Kerkmuziek.
Op donderdag 20 november 2003 20:38 schreef am.morgen.fruo het volgende:ook bands die latijnse koralen (of teksten) gebruiken
zeer gothic
jammer genoeg moet ik er 80 minuut van memorizeren *zucht*
Check ze eens op www.allmusic.com
(Tones : Ethereal, Somber, Eerie, Melancholy, Brooding )
quote:Gregoriaans is dat toch?
Op donderdag 20 november 2003 20:53 schreef TrenTs het volgende:[..]
Kerkmuziek.
quote:Niet alleen gregoriaans. Hoewel dat wel een van de bekendere soorten is.
Op vrijdag 21 november 2003 01:08 schreef Cazman het volgende:[..]
Gregoriaans is dat toch?
Du Fay
Janequin
Wert
De Machaut Hoquetus
De Machaut Messe de Notre Dame
Ockeghem
zou wel verast zijn als je ze zomaar vindt
quote:kent wel goede platenwinkel in de buurt hehe
Op vrijdag 21 november 2003 02:45 schreef SilentSinner het volgende:
middeleeuws-wat namen-Du Fay
Janequin
Wert
De Machaut Hoquetus
De Machaut Messe de Notre Dame
Ockeghemzou wel verast zijn als je ze zomaar vindt
voor de rest, ga eens op zoek naar bands als Arcana, Ataraxia, Autumn Tears, Stille Volk, Mila Mar.. en sowieso naar de labels Cold Meat Industry en Prikosnovenie, Projekt, Red Stream en Holy Records.. er zitten ook een heel stel niet-middeleeuwse/gothic bands tussen, maar een simpele zoektocht naar 'medieval, neo folk, gothic' zal je zeker naar dit soort bands wijzen.. ik ga nog even verder kijken in m'n stapeltje cd's.. k heb er teveel
quote:bedankt
Op vrijdag 21 november 2003 19:28 schreef surrealm het volgende:
mediaeval baebes spelen/zingen vooral middeleeuwse liederen (origineel)in duits, frans, latijn en af en toe engels... katherine blake - en enkele andere leden uit heden en verleden - zou je kunnen kennen uit Miranda Sex Gardenvoor de rest, ga eens op zoek naar bands als Arcana, Ataraxia, Autumn Tears, Stille Volk, Mila Mar.. en sowieso naar de labels Cold Meat Industry en Prikosnovenie, Projekt, Red Stream en Holy Records.. er zitten ook een heel stel niet-middeleeuwse/gothic bands tussen, maar een simpele zoektocht naar 'medieval, neo folk, gothic' zal je zeker naar dit soort bands wijzen.. ik ga nog even verder kijken in m'n stapeltje cd's.. k heb er teveel
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 01:09 schreef Seborik het volgende:[..]
Niet alleen gregoriaans. Hoewel dat wel een van de bekendere soorten is.
Dargaard
Die Verbannten Kinder Eva's
Estampie
Pilori
Collection d'Arnell-Andrea
Ataraxia
Arcana
Ophelia's Dream
Rajna
The Soil Bleeds Black
Belborn
A Challenge of Honour
Les Sécrets de Morphée
Fleur
GOR
Jack or Jive
XVIIe Vie
Hagelaz Runedance
Rêgard Extrème
Gae Bolg
Rosa Crux
Medieval Babes
In Extremo
O Quam Tristis
Hide & Seek
While Angels Watch
Corvus Corax
The Machine in the Garden
STOA
Engelsstaub
Forseti
Sephiroth
Unto Ashes
Weltenbrand
Karnnos
Eridu Arcane
Othila
Autopsia
In Gowan Ring
Matt Howden
Sieben
Daemonia Nymphe
Naevus
Angels of Venice
Lux Interna
Labels onder andere Cynfeirdd, Prikosnovenie, Eis & Licht, Avondland, Dysphorie, CMI, World Serpet/Tesco, Oktagon, Palace of Worms
Ook interessant:
Dernière Volonté
Der Blutharsch
Novy Svet
Kirlian Camera
Stalingrad
Von Thronstahl
The Days of the Trumpet Call
Sol Invictus
Predella Avant
Kutna Hora
Leger des Heils
Blood Axis
Darkwood
In The Nursery
Labels: Hau Ruck!, Wir Kapitulieren Niemals!, World Serpent, Matrix Cube, Tesco, Fasci-Nation, ITN, Cold Spring, Black Sun, Heidenvolk, Eis & Licht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |