quote:Lightwave 7
Op vrijdag 21 november 2003 21:11 schreef King_of_cubes het volgende:
Ik zou graag een site willen weten waar je lightwave trial van af kan hale
quote:Praat niet zo vies!
Op vrijdag 21 november 2003 22:53 schreef Kang-He het volgende:
Als je nog nooit hebt geprogrammeerd of iets dergelijks is QBasic misschien heel aardig om een paar daagjes mee te spelen.
QBasic en programmeren in 1 zin..
quote:Dat is ook het enige wat ik ken maar daar kun je nooit iets fatsoenlijks mee maken? Je kunt dan naar visual basic overgaan, maar hoe wil je daar nou een soepeldraaiend spel in maken...
Op vrijdag 21 november 2003 22:53 schreef Kang-He het volgende:
Als je nog nooit hebt geprogrammeerd of iets dergelijks is QBasic misschien heel aardig om een paar daagjes mee te spelen.
quote:heb ik een heel klein tijdje mee gewerkt toen overgestapt op visual basic. en nu probeer ik de overstap naar C/ C++ te maken
Op vrijdag 21 november 2003 22:53 schreef Kang-He het volgende:
Als je nog nooit hebt geprogrammeerd of iets dergelijks is QBasic misschien heel aardig om een paar daagjes mee te spelen.
quote:de link werkt niet ik krijg een .torrent bestand binnen wat ik niet kan openen
Op vrijdag 21 november 2003 21:37 schreef hollander172 het volgende:[..]
quote:de watte renamen??
Op zaterdag 22 november 2003 08:47 schreef RoelRoel het volgende:
motte renamen appie
quote:de extensie van .torrent (toch?) naar .exe of .zip denk ik
Op zaterdag 22 november 2003 08:50 schreef King_of_cubes het volgende:[..]
de watte renamen??
quote:Dan heb je BitTorrent nodig om het te downloaden... kan je hier vinden: http://bitconjurer.org/BitTorrent/
Op zaterdag 22 november 2003 08:18 schreef King_of_cubes het volgende:[..]
de link werkt niet ik krijg een .torrent bestand binnen wat ik niet kan openen
quote:kijk eens op http://www.download.com
Op zaterdag 22 november 2003 10:24 schreef King_of_cubes het volgende:
weet iemand nog een andere link naar een trail van lightwave ?
quote:daar heb ik al gekeken en ook op tucows helaas nix gevonden maar thanx anyway.
Op zaterdag 22 november 2003 10:27 schreef mordradead het volgende:[..]
kijk eens op http://www.download.com
Ik kon hem zo snel even niet meer vinden op deze site, maar deze Game programming beginners guide komt daar ook vandaan.
quote:zucht, waarom wil je perse lightwave gebruiken, het is een zeer onhandige programma.. de meeste gebruiken 3D Studio Max of Maya.. Als je snel models wil maken kan je ook nog TrueSpace gebruiken.
Op zaterdag 22 november 2003 10:24 schreef King_of_cubes het volgende:
weet iemand nog een andere link naar een trail van lightwave ?
quote:Nadruk op ff..... Je moet niet denken dat je binnen nu en een weekje meteen de vetste dingen kan maken in lightwave. Daar doe je echt wel jaren over.
Op vrijdag 21 november 2003 20:44 schreef King_of_cubes het volgende:[..]
misschien wil ik je wel helpen dan ga ik als je t niet erg vind wel eerst ff lightwave leren
quote:dat denk ik ook niet. sterker nog ik weet dat het jaren kan duren maar ik ben er in geeinterseerd dus...
Op zaterdag 22 november 2003 12:37 schreef _VoiD_ het volgende:[..]
Nadruk op ff..... Je moet niet denken dat je binnen nu en een weekje meteen de vetste dingen kan maken in lightwave. Daar doe je echt wel jaren over.
quote:wat is het handigste om te gebruiken dan?
Op zaterdag 22 november 2003 12:23 schreef NullPointer het volgende:[..]
zucht, waarom wil je perse lightwave gebruiken, het is een zeer onhandige programma.. de meeste gebruiken 3D Studio Max of Maya.. Als je snel models wil maken kan je ook nog TrueSpace gebruiken.
Toen spelletjes nog op een floppy pasten en slechts een paar KB geheugen in beslag namen kon je nog wel in een half jaar tijd een redelijk spelletje in elkaar stampen. Maar games zijn tegenwoordig gewoon te uitgebreid om in je eentje te maken. Tenzij je er 10 jaar mee bezig wilt zijn natuurlijk.
Nou ja, iig veel plezier voor de eigenwijzen onder ons.
quote:dat weet ik ik hoef ook geen 2e half life 2 te maken maar gewoon wat ervaring opdoen in het maken van redelijk kleine games als bijv. tetris ofzo
Op zaterdag 22 november 2003 16:22 schreef DaveM het volgende:
Als zo'n spel ook nog leuk moet zijn en er mooi moet uitzien, dan zou ik er nooit in m'n eentje aan beginnen. Een beetje spel is tegenwoordig het resultaat van teamwork. En dan nog zijn professionals er minstens een jaar fulltime mee bezig.Toen spelletjes nog op een floppy pasten en slechts een paar KB geheugen in beslag namen kon je nog wel in een half jaar tijd een redelijk spelletje in elkaar stampen. Maar games zijn tegenwoordig gewoon te uitgebreid om in je eentje te maken. Tenzij je er 10 jaar mee bezig wilt zijn natuurlijk.
Nou ja, iig veel plezier voor de eigenwijzen onder ons.
En verder natuurlijk rodnneuzen op
www.flipcode.com
www.gamedev.net
www.gamasutra.com
enzo.
Mocht je er later echt serieus je werk van willen maken, kan je inderdaad een opleidinggaan volgen. (EA heeft er ook 1 in Engeland bijvoorbeeld). Verwacht in ieder geval nooit dat je in je eentje iets voor elkaar boxt. Bekijk de credits van een gemiddeld spel maar, voor elke scheet is een apart iemand aangesteld.
quote:thanx
Op maandag 24 november 2003 00:35 schreef L.Denninger het volgende:
Je kan eens rondvragen op www.gameskool.nlEn verder natuurlijk rodnneuzen op
www.flipcode.com
www.gamedev.net
www.gamasutra.com
enzo.
We zijn hier met een team van +- 8 (getalenteerde/geoefende)mensen zo rond de 1 a 2 jaar bezig met een spel. Probeer dan niet jezelf wijs te maken dat je het kwalitatief hetzelfde kan in een paar weekjes tijd (naast je school/werk whatever)
Het kost bloed, zweet en tranen om echt iets goeds origineels te maken...
Met een groepje een MOD maken ofzo is dan veel meer haalbaar dan een complete originele game (zonder uitgever)
quote:waar haal je die mods vandaan?!
Op dinsdag 25 november 2003 13:39 schreef pixar het volgende:
Als je een game wilt maken, ga aan de slag met en MOD of een of ander instant-game pakket.
En realiseer je daarnaast dat er verschillende diciplines zijn binnen het maken van een game.
Je doet 3D (en dan nog de keuze tussen pre-rendered sprites/low-poly ingame, of cutscenes, take a pick) of je programmeert, of je doet level design (grafisch of verhaal) technisch...enz. enz. enz.We zijn hier met een team van +- 8 (getalenteerde/geoefende)mensen zo rond de 1 a 2 jaar bezig met een spel. Probeer dan niet jezelf wijs te maken dat je het kwalitatief hetzelfde kan in een paar weekjes tijd (naast je school/werk whatever)
Het kost bloed, zweet en tranen om echt iets goeds origineels te maken...Met een groepje een MOD maken ofzo is dan veel meer haalbaar dan een complete originele game (zonder uitgever)
quote:die maak je
Op dinsdag 25 november 2003 15:00 schreef King_of_cubes het volgende:[..]
waar haal je die mods vandaan?!
quote:Een MOD is eigenlijk een afkorting voor Modificatie.
Op dinsdag 25 november 2003 15:00 schreef King_of_cubes het volgende:
waar haal je die mods vandaan?!
ik ben bezig met het maken van een 2D game, ik hoop het te kunnen verkopen aan een uitgever, het is gericht op de budget-markt. Wat is dan handig qua scherm resolutie?
Ik heb nu als schermresolutie 640x480. Dit met in gedachte dat iedereen het spel dan kan draaien, en het ziet er in principe goed genoeg uit. Of kan ik toch beter over stappen naar 800x600 of "zelfs" naar 1024x768? meerdere tegelijk is helaas geen keuze..
quote:thanks for the reply, maar is er nog een speciale reden voor 800x600 ipv 640x480 of 1024x768?
Op maandag 8 december 2003 09:51 schreef NullPointer het volgende:
800/600 lijkt me het beste.
een goed tekenprogramma zo iets als paintshop pro... (en er goed mee om kunnen gaan natuurlijk)
Milkshape (werkt prima) om 3d poppetjes te maken....
kijk maar hier: maken van eigen characters
dan Ultimate Unwrap 3D om een mooie texture om je poppetjes te maken : http://www.unwrap3d.com/index.html
Valve Hammer Editor om 3d levels te maken.... te downloaden bij
http://mox.counter-strike.nl
en dan de 3d engine truevision3d http://www.truevision3d.com
deze engine is te gebruiken in
Visual basic 6.0 ,Visual C++ , Visual basic .net....
en is gratis...........
Wel heb je dan graphics, music, etc nodig. Mocht je trouwens op een simpele manier 3D levels willen bouwen, dan zou je DeleD kunnen proberen (3D editor ala Wings3D, Milkshape maar dan simpeler). Das mijn eigen 3D editor die ik speciaal voor games-creating gemaakt heb (in Delphi and still under development). Mail me als je interesse hebt (website ligt er momenteel effe uit).
quote:Ik gebruik meestal, karton, lijm en papier
Op donderdag 20 november 2003 20:33 schreef King_of_cubes het volgende:
nou t word al duidelijk uit t onderwerp hoe maak je je eigen game? welk programma heb je nodig? (voor beginners! )
quote:.net is toch alleen voor het gebruik met communities enzo, wel mooi voor een online game maar niet om een game in te programeren, volgens mij dan
Op vrijdag 12 december 2003 11:54 schreef WackyD het volgende:
Weet iemand of je met Microsoft .NET ook goed spellen kunt maken? Zal toch niet veel verschillen van de mogelijkheden van C++?
Links anyone?
Als je de API bedoeld; natuurlijk, die kan je gebruiken.
Als je de MC++ (Managed C++) compiler bedoeld; natuurlijk, die kan je ook gebruiken.
Als je een van de andere talen bedoeld die je kan terugvinden in MSVC.NET; tuurlijk, die kan je ook gebruiken.
Wel leuk dat Microsoft alles zo 'makkelijk' heeft gemaakt door overal .NET achter te zetten.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |