abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 november 2003 @ 21:37:30 #51
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_14828646
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 21:11 schreef King_of_cubes het volgende:
Ik zou graag een site willen weten waar je lightwave trial van af kan hale
Lightwave 7
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  vrijdag 21 november 2003 @ 22:53:35 #52
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_14830716
Als je nog nooit hebt geprogrammeerd of iets dergelijks is QBasic misschien heel aardig om een paar daagjes mee te spelen .
  zaterdag 22 november 2003 @ 01:09:56 #53
69609 DePeer
Leve de postbank! Hoera! Hoera
pi_14834467
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 22:53 schreef Kang-He het volgende:
Als je nog nooit hebt geprogrammeerd of iets dergelijks is QBasic misschien heel aardig om een paar daagjes mee te spelen .
Praat niet zo vies!

QBasic en programmeren in 1 zin..

Dat is nou de kracht van de Postbank. Grrrauw!
pi_14836048
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 22:53 schreef Kang-He het volgende:
Als je nog nooit hebt geprogrammeerd of iets dergelijks is QBasic misschien heel aardig om een paar daagjes mee te spelen .
Dat is ook het enige wat ik ken maar daar kun je nooit iets fatsoenlijks mee maken? Je kunt dan naar visual basic overgaan, maar hoe wil je daar nou een soepeldraaiend spel in maken...
Nee dat is niks voor als je spellen wilt maken.
Heeft eindelijk een wii :) Friendcode: 7558 6230 3193 8605
Waarschuwing: Ik post meestal alleen op het forum als ik zwaar over de zeik ben.
  zaterdag 22 november 2003 @ 08:17:07 #55
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_14836125
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 22:53 schreef Kang-He het volgende:
Als je nog nooit hebt geprogrammeerd of iets dergelijks is QBasic misschien heel aardig om een paar daagjes mee te spelen .
heb ik een heel klein tijdje mee gewerkt toen overgestapt op visual basic. en nu probeer ik de overstap naar C/ C++ te maken
  zaterdag 22 november 2003 @ 08:18:57 #56
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_14836129
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 21:37 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Lightwave 7


de link werkt niet ik krijg een .torrent bestand binnen wat ik niet kan openen
pi_14836241
motte renamen appie
Heeft eindelijk een wii :) Friendcode: 7558 6230 3193 8605
Waarschuwing: Ik post meestal alleen op het forum als ik zwaar over de zeik ben.
  zaterdag 22 november 2003 @ 08:50:30 #58
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_14836252
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 08:47 schreef RoelRoel het volgende:
motte renamen appie
de watte renamen??
  zaterdag 22 november 2003 @ 09:45:23 #59
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_14836431
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 08:50 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

de watte renamen??


de extensie van .torrent (toch?) naar .exe of .zip denk ik
Bernie en ik zijn tof.
  zaterdag 22 november 2003 @ 09:52:21 #60
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_14836457
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 08:18 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

de link werkt niet ik krijg een .torrent bestand binnen wat ik niet kan openen


Dan heb je BitTorrent nodig om het te downloaden... kan je hier vinden: http://bitconjurer.org/BitTorrent/
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zaterdag 22 november 2003 @ 10:24:05 #61
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_14836613
weet iemand nog een andere link naar een trail van lightwave ?
  zaterdag 22 november 2003 @ 10:27:14 #62
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_14836638
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 10:24 schreef King_of_cubes het volgende:
weet iemand nog een andere link naar een trail van lightwave ?
kijk eens op http://www.download.com
Bernie en ik zijn tof.
  zaterdag 22 november 2003 @ 11:06:55 #63
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_14837044
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 10:27 schreef mordradead het volgende:

[..]

kijk eens op http://www.download.com


daar heb ik al gekeken en ook op tucows helaas nix gevonden maar thanx anyway.
nog iemand??
pi_14837425
http://www.gamedev.net/ heeft ook veel info over game programming.

Ik kon hem zo snel even niet meer vinden op deze site, maar deze Game programming beginners guide komt daar ook vandaan.

Realiteit is een illusie die zich voor doet bij gebrek aan alcohol
pi_14838025
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 10:24 schreef King_of_cubes het volgende:
weet iemand nog een andere link naar een trail van lightwave ?
zucht, waarom wil je perse lightwave gebruiken, het is een zeer onhandige programma.. de meeste gebruiken 3D Studio Max of Maya.. Als je snel models wil maken kan je ook nog TrueSpace gebruiken.
pi_14838229
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 20:44 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

misschien wil ik je wel helpen dan ga ik als je t niet erg vind wel eerst ff lightwave leren


Nadruk op ff..... Je moet niet denken dat je binnen nu en een weekje meteen de vetste dingen kan maken in lightwave. Daar doe je echt wel jaren over.
  zaterdag 22 november 2003 @ 15:29:21 #67
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_14841413
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 12:37 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Nadruk op ff..... Je moet niet denken dat je binnen nu en een weekje meteen de vetste dingen kan maken in lightwave. Daar doe je echt wel jaren over.


dat denk ik ook niet. sterker nog ik weet dat het jaren kan duren maar ik ben er in geeinterseerd dus...
  zaterdag 22 november 2003 @ 15:50:36 #68
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_14841718
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 12:23 schreef NullPointer het volgende:

[..]

zucht, waarom wil je perse lightwave gebruiken, het is een zeer onhandige programma.. de meeste gebruiken 3D Studio Max of Maya.. Als je snel models wil maken kan je ook nog TrueSpace gebruiken.


wat is het handigste om te gebruiken dan?
pi_14842263
Als zo'n spel ook nog leuk moet zijn en er mooi moet uitzien, dan zou ik er nooit in m'n eentje aan beginnen. Een beetje spel is tegenwoordig het resultaat van teamwork. En dan nog zijn professionals er minstens een jaar fulltime mee bezig.

Toen spelletjes nog op een floppy pasten en slechts een paar KB geheugen in beslag namen kon je nog wel in een half jaar tijd een redelijk spelletje in elkaar stampen. Maar games zijn tegenwoordig gewoon te uitgebreid om in je eentje te maken. Tenzij je er 10 jaar mee bezig wilt zijn natuurlijk.

Nou ja, iig veel plezier voor de eigenwijzen onder ons.

  zaterdag 22 november 2003 @ 17:18:10 #70
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_14843643
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 16:22 schreef DaveM het volgende:
Als zo'n spel ook nog leuk moet zijn en er mooi moet uitzien, dan zou ik er nooit in m'n eentje aan beginnen. Een beetje spel is tegenwoordig het resultaat van teamwork. En dan nog zijn professionals er minstens een jaar fulltime mee bezig.

Toen spelletjes nog op een floppy pasten en slechts een paar KB geheugen in beslag namen kon je nog wel in een half jaar tijd een redelijk spelletje in elkaar stampen. Maar games zijn tegenwoordig gewoon te uitgebreid om in je eentje te maken. Tenzij je er 10 jaar mee bezig wilt zijn natuurlijk.

Nou ja, iig veel plezier voor de eigenwijzen onder ons.


dat weet ik ik hoef ook geen 2e half life 2 te maken maar gewoon wat ervaring opdoen in het maken van redelijk kleine games als bijv. tetris ofzo
  maandag 24 november 2003 @ 00:35:15 #71
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_14877488
Je kan eens rondvragen op www.gameskool.nl

En verder natuurlijk rodnneuzen op
www.flipcode.com
www.gamedev.net
www.gamasutra.com
enzo.

zzz
  maandag 24 november 2003 @ 02:22:47 #72
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_14878691
ligt er helemaal aan wat je wilt doen.
Ik maak zelf regelmatig graphix voor games in flash, voor websites e.d.
Erg tof om te doen!
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_14886722
Ik ben met mijn studie bezig het het ontwikkelen van een mod. Een mod op de UT2003-engine om precies te zijn. En dit is allemaal zo aanpasbaar, dat je het een volledig spel kunt noemen.
Vaak is het zelf programmeren vanaf scratch teveel werk, en dat lukt je in je eentje nooit. Door eerst programmeerervaring op te doen (basic/java/pascal/C++), vervolgens 2d ervaring (paintshop/photoshop/texturing), en daarna 3d ervaring (lightwave, maya, 3dsmax) ben je al een heel eind.
Gezien het programmeren van een engine nooit zal lukken, maak je gebruik vanandersmans engine. Zoals in ons geval de UT2003-engine.

Mocht je er later echt serieus je werk van willen maken, kan je inderdaad een opleidinggaan volgen. (EA heeft er ook 1 in Engeland bijvoorbeeld). Verwacht in ieder geval nooit dat je in je eentje iets voor elkaar boxt. Bekijk de credits van een gemiddeld spel maar, voor elke scheet is een apart iemand aangesteld.

It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
  dinsdag 25 november 2003 @ 12:54:31 #74
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_14913589
quote:
Op maandag 24 november 2003 00:35 schreef L.Denninger het volgende:
Je kan eens rondvragen op www.gameskool.nl

En verder natuurlijk rodnneuzen op
www.flipcode.com
www.gamedev.net
www.gamasutra.com
enzo.


thanx
pi_14914784
Als je een game wilt maken, ga aan de slag met en MOD of een of ander instant-game pakket.
En realiseer je daarnaast dat er verschillende diciplines zijn binnen het maken van een game.
Je doet 3D (en dan nog de keuze tussen pre-rendered sprites/low-poly ingame, of cutscenes, take a pick) of je programmeert, of je doet level design (grafisch of verhaal) technisch...enz. enz. enz.

We zijn hier met een team van +- 8 (getalenteerde/geoefende)mensen zo rond de 1 a 2 jaar bezig met een spel. Probeer dan niet jezelf wijs te maken dat je het kwalitatief hetzelfde kan in een paar weekjes tijd (naast je school/werk whatever)
Het kost bloed, zweet en tranen om echt iets goeds origineels te maken...

Met een groepje een MOD maken ofzo is dan veel meer haalbaar dan een complete originele game (zonder uitgever)

"We put the FUN in dysFUNctional"
  dinsdag 25 november 2003 @ 15:00:22 #76
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_14916832
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 13:39 schreef pixar het volgende:
Als je een game wilt maken, ga aan de slag met en MOD of een of ander instant-game pakket.
En realiseer je daarnaast dat er verschillende diciplines zijn binnen het maken van een game.
Je doet 3D (en dan nog de keuze tussen pre-rendered sprites/low-poly ingame, of cutscenes, take a pick) of je programmeert, of je doet level design (grafisch of verhaal) technisch...enz. enz. enz.

We zijn hier met een team van +- 8 (getalenteerde/geoefende)mensen zo rond de 1 a 2 jaar bezig met een spel. Probeer dan niet jezelf wijs te maken dat je het kwalitatief hetzelfde kan in een paar weekjes tijd (naast je school/werk whatever)
Het kost bloed, zweet en tranen om echt iets goeds origineels te maken...

Met een groepje een MOD maken ofzo is dan veel meer haalbaar dan een complete originele game (zonder uitgever)


waar haal je die mods vandaan?!
  dinsdag 25 november 2003 @ 15:03:17 #77
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_14916925
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 15:00 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

waar haal je die mods vandaan?!


die maak je
(Of je download ze gewoon als je ze wilt spelen)
zzz
  Redactie Games dinsdag 25 november 2003 @ 15:10:18 #78
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_14917129
Ik ben een half jaar bezig geweest met een mario look a like
c++
LeChuck: I-- --am your brother!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
pi_14918458
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 15:00 schreef King_of_cubes het volgende:
waar haal je die mods vandaan?!
Een MOD is eigenlijk een afkorting voor Modificatie.
Dus je neemt een level (of compleet bestaand spel) en je gaat de objecten vervangen door eigen characters/props/tanks/autos whatever, en je verzint voor de levels nieuwe verhaaltjes...
"We put the FUN in dysFUNctional"
  dinsdag 25 november 2003 @ 16:53:25 #80
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_14920313
gameskool heeft een stand op de game expo , dit wordt mooi mensen komt allen kijken....
Bernie en ik zijn tof.
pi_14920503
Kheb een keer boter kaas en eieren gemaakt in C++
Mijn games
He jij daar! ja jij! Doorlopen nu!
pi_15083650
ik heb quest3d
www.quest3d.com
  maandag 8 december 2003 @ 00:31:16 #83
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_15238704
ff nog een vraagje, misschien dat NullPointer die kan beantwoorden..

ik ben bezig met het maken van een 2D game, ik hoop het te kunnen verkopen aan een uitgever, het is gericht op de budget-markt. Wat is dan handig qua scherm resolutie?

Ik heb nu als schermresolutie 640x480. Dit met in gedachte dat iedereen het spel dan kan draaien, en het ziet er in principe goed genoeg uit. Of kan ik toch beter over stappen naar 800x600 of "zelfs" naar 1024x768? meerdere tegelijk is helaas geen keuze..

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_15241276
800/600 lijkt me het beste.
  maandag 8 december 2003 @ 12:21:29 #85
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_15244367
quote:
Op maandag 8 december 2003 09:51 schreef NullPointer het volgende:
800/600 lijkt me het beste.
thanks for the reply, maar is er nog een speciale reden voor 800x600 ipv 640x480 of 1024x768?
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_15251792
mja je kan het desnoods in 1600/1200 doen, ligt er maar net aan hoe vol je scherm wordt, en hoe groot je sprites zijn, wat voor game het is.. ik denk dat 640/480 ook wel werkt voor een 2D game, maar vindt 800/600 net iets mooier..
  dinsdag 9 december 2003 @ 16:44:29 #87
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_15278069
Wat je nodig heb....

een goed tekenprogramma zo iets als paintshop pro... (en er goed mee om kunnen gaan natuurlijk)

Milkshape (werkt prima) om 3d poppetjes te maken....
kijk maar hier: maken van eigen characters

dan Ultimate Unwrap 3D om een mooie texture om je poppetjes te maken : http://www.unwrap3d.com/index.html

Valve Hammer Editor om 3d levels te maken.... te downloaden bij
http://mox.counter-strike.nl

en dan de 3d engine truevision3d http://www.truevision3d.com
deze engine is te gebruiken in
Visual basic 6.0 ,Visual C++ , Visual basic .net....

en is gratis...........

pi_15328588
Inderdaad zul je een hoop zelf moeten programmeren en wordt met name C++ (en ook wel Delphi) hievoor gebruikt. Maar als je een beginner bent, dan zou je eens kunnen kijken naar Dark Basic (darkbasic.thegamecreators.com). Dat is een Basic-achtige taal (erg makkelijk dus) die als schil rondom C++ routines is gemaakt, inclusief 3d engine. Je kunt er hele leuke games mee bouwen.

Wel heb je dan graphics, music, etc nodig. Mocht je trouwens op een simpele manier 3D levels willen bouwen, dan zou je DeleD kunnen proberen (3D editor ala Wings3D, Milkshape maar dan simpeler). Das mijn eigen 3D editor die ik speciaal voor games-creating gemaakt heb (in Delphi and still under development). Mail me als je interesse hebt (website ligt er momenteel effe uit).

  vrijdag 12 december 2003 @ 11:54:42 #89
54204 WackyD
Wacks out 4U...
pi_15354240
Weet iemand of je met Microsoft .NET ook goed spellen kunt maken? Zal toch niet veel verschillen van de mogelijkheden van C++?
Links anyone?
Wacky says be happy
pi_15508888
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:33 schreef King_of_cubes het volgende:
nou t word al duidelijk uit t onderwerp hoe maak je je eigen game? welk programma heb je nodig? (voor beginners ! )
Ik gebruik meestal, karton, lijm en papier (of is dan een andere treat)
  donderdag 18 december 2003 @ 12:45:54 #91
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_15509751
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 11:54 schreef WackyD het volgende:
Weet iemand of je met Microsoft .NET ook goed spellen kunt maken? Zal toch niet veel verschillen van de mogelijkheden van C++?
Links anyone?
.net is toch alleen voor het gebruik met communities enzo, wel mooi voor een online game maar niet om een game in te programeren, volgens mij dan
Bernie en ik zijn tof.
  donderdag 18 december 2003 @ 13:39:27 #92
69609 DePeer
Leve de postbank! Hoera! Hoera
pi_15511585
Het is maar net () wat je verstaat onder .NET ...

Als je de API bedoeld; natuurlijk, die kan je gebruiken.
Als je de MC++ (Managed C++) compiler bedoeld; natuurlijk, die kan je ook gebruiken.
Als je een van de andere talen bedoeld die je kan terugvinden in MSVC.NET; tuurlijk, die kan je ook gebruiken.

Wel leuk dat Microsoft alles zo 'makkelijk' heeft gemaakt door overal .NET achter te zetten.....

Dat is nou de kracht van de Postbank. Grrrauw!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')