quote:Bron: dvhn.nl
'Lucas en Gea pikten schaamteloos ons liedje'
Jon van Schilt
groningen/oude pekela - Corry en Kees de Jonge uit Groningen nemen gerechtelijke stappen tegen Lucas en Gea Hulshof uit Oude Pekela. Het liedje Jij bent het doel in mijn leven, dat door Corry is geschreven en door haar man (De Zingende Buschauffeur) vorig jaar maart op cd is gezet, staat in bewerkte vorm op de cd Volle maan en rode wijn van Lucas en Gea. "Er is ons niets gevraagd. Lucas en Gea hebben het gewoon schaamteloos gepikt", zegt een verbijsterde Corry de Jonge.
Al voordat woensdag bekend werd dat Lucas en Gea hun vroegere producer Jo Swart uit Valthermond voor de rechter dagen, om een flinke som geld en de rechten te claimen van drie cd's die Swart in eigen beheer uitbracht, had het Groninger echtpaar al een advocaat in de arm genomen.Aangetekende brief
"We hebben het duo een aangetekende brief gestuurd, maar er wordt gewoon niet gereageerd. Nu gaan we verdere stappen nemen. Ze proberen succes te hebben over andermans rug. Het is hen alleen om geld te doen. Wij vinden dat dit liedje van ons is en dat zij het niet mogen stelen."
Het liedje en de muziek van Corry en Kees de Jonge zijn auteursrechtelijk beschermd. Wim Kwakman van de auteursrechtenorganisatie Buma/Stemra legt uit dat geregistreerde liedjes niet zonder toestemming van de oorspronkelijke maker mogen worden bewerkt. "Is daar niet aan voldaan, kunnen mensen worden aangepakt."
Laconiek
Lucas Hulshof reageert laconiek op de aantijging van Corry de Jonge: "Die nummers krijgen wij aangeleverd en ik maak er dan een nieuw arrangement voor. We handelen dat netjes af door de naam van de schrijver op de cd te vermelden en te betalen voor de rechten."
Lucas en Gea liggen wel flink onder vuur de laatste dagen!
Arme Gea, ik hoop dat ze het zich niet teveel aantrekt!
quote:I second that
Op donderdag 20 november 2003 18:34 schreef DirtyCutFreak het volgende:
schijt muziek
quote:Lucas en Gea eisen geld van ontdekker
Op donderdag 20 november 2003 19:43 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Wat zijn dit voor onbekende boeren. Heb ik wat gemist?
Onder andere.
quote:Nooit van gehoord, maar zo te zien heb ik weinig gemist.
Op donderdag 20 november 2003 19:46 schreef Tijn het volgende:[..]
Lucas en Gea eisen geld van ontdekker
Het grote Lucas&Gea fantopic!
Lucas en Gea brengen sfeer op lijsttrekkersdebat
Het Grote Lucas En Gea Muziek Toernooi!
Is Gea zwanger?Onder andere.
quote:Het zal wel weer aan mij liggen, maar een modje als Robhhh met zijn Lucas en Gea adoratie is toch wel bedenkelijk.....
Op donderdag 20 november 2003 19:47 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Nooit van gehoord, maar zo te zien heb ik weinig gemist.
& besides, who the beep are they? De reincarnatie van Jan en Swaan (wie kent ze nog, ouwe piratenhelden)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |