Uitgegeven: 20 november 2003 12:39
ALPHEN AAN DE RIJN - Hans Verkerk Keukens heeft donderdag faillissement aangevraagd. Het bedrijf dat de keukens van Verkerk installeert, Home Retail Facilities, dreigt ook over de kop te gaan. Dat heeft de advocaat van de twee bedrijven donderdag laten weten.
De twee bedrijven proberen met investeerders een doorstart te maken. Een deel van de ongeveer 130 werknemers zou hierdoor hun baan kunnen behouden. Ook moeten consumenten die een aanbetaling hebben gemaakt zo toch nog hun keuken krijgen.
Hans Verkerk kwam in de problemen door een terugval in de vraag naar keukens. Volgens het bedrijf kopen Nederlanders door de economische malaise minder vaak een nieuwe keuken. Eerder dit jaar hief het bedrijf al dertien van de 27 winkels op.
-----
In navolging van het faillissement van Horn Keukens eerder dit jaar, waar ik zelf ook de dupe van wordt, zal ook dit wel weer gaan stormen. Veel succes voor al die mensen die hier de dupe van gaan worden...
[Dit bericht is gewijzigd door Frutsel op 20-11-2003 14:34]
quote:Ja klopt.
Op donderdag 20 november 2003 14:35 schreef Plaapje het volgende:
Dat is de tweede grote keuken leverancier die failliet gaat. Horn was toch die andere???
quote:Horn was van Hans Verkerk, ik heb er gewerkt in de zomer vakanties, en wij bezorgden keukens van Horn, Hans Verkerk en Siematic.
Op donderdag 20 november 2003 14:35 schreef Plaapje het volgende:
Dat is de tweede grote keuken leverancier die failliet gaat. Horn was toch die andere???
quote:hehehe
Op donderdag 20 november 2003 14:37 schreef Tiemie het volgende:
Eindelijk. hadden ze maar niet moeten stoppen als shirt-sponsor van de Graafschap
.
Half Jaartje zonder keuken? heerlijk toch...
* Denocorp vindt dat Beter Bed daarom ook wel failliet mag gaan
quote:is alweer een paar jaar geleden, maar sindsdien is het nooit meer goed gekomen met Hans Verkerk Keukens
Op donderdag 20 november 2003 14:40 schreef JaWi het volgende:[..]
hehehe
quote:Met de graafschap ook niet
Op donderdag 20 november 2003 15:22 schreef Tiemie het volgende:[..]
is alweer een paar jaar geleden, maar sindsdien is het nooit meer goed gekomen met Hans Verkerk Keukens
.
Alle keukens half geld.
quote:STFU JaWi
Op donderdag 20 november 2003 15:26 schreef JaWi het volgende:[..]
Met de graafschap ook niet
quote:ach je hebt pech of je hebt pech. ik ben dus dubbel slachtoffer...
Op donderdag 20 november 2003 15:19 schreef Frutsel het volgende:
JE ZULT maar een keuken van Horn hebben besteld en betaald en die ging faillliet en een Hans Verkerk keuken hebben besteld...en die gaat ook failliet...Half Jaartje zonder keuken? heerlijk toch...
Ik heb bij horn aanbetaald. en toen bij verkerk exact dezelfde keuken besteld met mijn aanbetalig als korting. Inmiddels staat de keuken maar dan nog wel zonder blad, kookplaat, achterwanden, wasbakken en kraan. Ik heb nog geld achter gehouden. (had zwart op wit te betalen na levering en montage)
Het vervelende is dat het vandaag geleverd zou worden en morgen gemonteerd.
Oorspronkelijk zou de keuken in week 29 komen, toen bij Verkerk in week 38. Hij is uiteindelijk deels geleverd in week 41. Nu in week 47 zou dus het blad komen. Niet dus ik ben echt tot alles in staat op dit moment.....
quote:Sja, de eerste keer dat we iets groots gingen kopen hebben we aanbetaald. Horn was aangesloten bij het CBW, wat zou er verkeerd kunnen gaan, toch???
Op donderdag 20 november 2003 21:51 schreef 001 het volgende:
Dat er nog steeds mensen zijn die geld aanbetalen! Ik heb dat nog nooit gedaan, veel te gevaarlijk.
quote:Wat, voor het geval het bedrijf failliet zou gaan?
Op donderdag 20 november 2003 21:51 schreef 001 het volgende:
Dat er nog steeds mensen zijn die geld aanbetalen! Ik heb dat nog nooit gedaan, veel te gevaarlijk.
quote:Beste kerel SieMatic is ZEKER NIET van Hans Verkerk, maar een duits merk.
Op donderdag 20 november 2003 14:40 schreef hullepim het volgende:[..]
Horn was van Hans Verkerk, ik heb er gewerkt in de zomer vakanties, en wij bezorgden keukens van Horn, Hans Verkerk en Siematic.
Allen waren van Hans Verkerk!
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:10 schreef Najra het volgende:Wat, voor het geval het bedrijf failliet zou gaan?
Goed en wat heb je bedacht voor de garantie en dat soort zaken?
quote:Dat idee hadden wij dus ook. Het CBW was toch alles waard? We hadden onze keuken van Horn destijds al wel , maar nog niet compleet. De naslaap duurde weken tot maanden todat ze failliet gingen. Ben met de curator overeen gekomen dat het restbedrag niet meer door mij betaald werd. Daar heb ik wel een voordeeltje uit kunnen slaan.
Op donderdag 20 november 2003 22:00 schreef Hezhi het volgende:[..]
Sja, de eerste keer dat we iets groots gingen kopen hebben we aanbetaald. Horn was aangesloten bij het CBW, wat zou er verkeerd kunnen gaan, toch???
En dan blijkt dat zo'n garantie helemaal nergens voor staat en ga je zowat door het lint.
Sindsdien hebben we nergens meer aanbetaald eigenlijk, en dat doen we in de toekomst ook niet meer!
Ik zie dus dat jij dubbel slachtoffer wordt... Kan me voorstellen dat je tot alles in staat bent... Sterkte...
quote:Och, om met JC te spreken: ieder nadeel heb z'n voordeel
Op donderdag 20 november 2003 14:33 schreef JaWi het volgende:
Vervelend.
We zijn verlost van deze gek (mag ik toch hopen)
Hij werd gesponserd door Verkerk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |