Gianfranco Fini, de leider van de post-fascistische Nationale Alliantie, wordt vice-premier.
Umberto Bossi, voorzitter van de Lega Nord zal zich als minister bezighouden met de verdeling van de macht onder de verscheidene Italiaanse regio's. Bossi was eerder voorstander van afscheiding van het rijke noorden van Italië. Lega Nord levert in totaal drie ministers aan het kabinet, onder wie de minister van Justitie Castelli.
De Nationale Alliantie van Fini (met onder andere Alessandra Mussolini in zijn partij) krijgt vijf bewindslieden. Berlusconi's eigen partij Forza Italia neemt 10 van de 25 ministers voor haar rekening. De christen-democratische alliantie CCD-CDU levert twee ministers. Vijf kabinetsleden, onder meer Ruggiero, zijn partijloos. De nieuwe minister van Defensie, Antonio Martino, is lid van Forza Italia.
Toen in Oostenrijk, amper een jaar geleden, de partij van Jorg Haider in de regering tevoorschijn kwam stond heel Europa op zijn kop. We moesten Oostenrijk boycotten en de koningin was fout omdat ze toch ging.
Nu in Italie naar mijn mening iets gebeurt wat 2x slechter is (namelijk 2 fascistische partijen in 1 kabinet) horen we van niemand meer iets. Zelfs de linkse kranten en partijen houden hun mond dicht.
Parool, Trouw, Volkskrant. Groen Links, SP en PvdA.
Wat is er aan de hand? Waarom Oostenrijk wel maar Italie niet?
(Deze brief wordt doorgestuurd naar alle Nederlandse ochtendbladen, alle Nederlandse partijen, verscheidene fora op het internet en de Nederlandse publieke omroepen.)
Ik zal alle reacties die ik krijg van de partijen hier ook posten
quote:na die afgang met oostenrijk durven ze niet meer te zeggen...
Parool, Trouw, Volkskrant. Groen Links, SP en PvdA.
Wat is er aan de hand? Waarom Oostenrijk wel maar Italie niet?
Wij waren al niet voor de boykot van oostenrijk en nu ook niet voor een eventuele boykot van italie: dat is in ieder geval de reden waarom er van de kant van de SP geen geluid wordt vernomen.
quote:Goed van ze dat ze een reactie sturen.
Op woensdag 13 juni 2001 09:46 schreef Jeromar het volgende:
De SP heeft dit te melden:Wij waren al niet voor de boykot van oostenrijk en nu ook niet voor een eventuele boykot van italie: dat is in ieder geval de reden waarom er van de kant van de SP geen geluid wordt vernomen.
Toch zou ik Italië heeeeel goed in de gaten houden. Voor je het weet en die fascistische stokers hebben niet alleen de democratie om zeep geholpen, maar ook de eenheid in het land. Als Noord maar moeilijk genoeg doet tegen Zuid, heb je zo een tweede Joegoslavië, aan de andere kant van de Adriatische Zee. Jippie.
goedemiddag,
enigszins verlaat, maar welgemeend, hierbij mijn reactie op uw ingezonden brief in het dagblad de telegraaf van alweer enige weken geleden; uw 'Italië/oostenrijk-reactie...'
natuurlijk heeft u gelijk als u zegt...waarom Italië niet en oostenrijk wel...ja waarom.....wie het weet mag het zeggen...
ook u bent er dus van overtuigd dat het anders kan/moet in Nederland!
daarom vraag ik u vriendelijk om eens te kijken op onze website:
http://www.groen-rechts.nl
gaarne verneem ik van u een reactie inzake uw bevindingen!
alvast bedankt voor de medewerking
tot meels
dhr. dick van someren - nijkerk
e-mail: d.vsomeren@chello.nl
quote:Wow...dat moeten we niet hebben...Italiaanse vrouwtjes zijn wel vaak lekker volgens mij
Op woensdag 13 juni 2001 14:38 schreef Ringo het volgende:
Toch zou ik Italië heeeeel goed in de gaten houden. Voor je het weet en die fascistische stokers hebben niet alleen de democratie om zeep geholpen, maar ook de eenheid in het land. Als Noord maar moeilijk genoeg doet tegen Zuid, heb je zo een tweede Joegoslavië, aan de andere kant van de Adriatische Zee. Jippie.
quote:En dat vind ik dus een beetje raar. Je zou nl. ook kunnen zeggen dat doordat Europa enigszins overtrokken heeft gereageerd het achteraf is meegevallen. Oostenrijk let nu heel goed op op wat het wel en niet kan maken.
Op maandag 11 juni 2001 09:12 schreef Tokus het volgende:
Bij Oostenrijk heeft Europa geleerd dat ze niet te snel moeten reageren, want het is achteraf reuze meegevallen, en als ze bij Italie weer zo reageren en het blijkt een storm in een glas water te zijn, staat Europa weer voor lul en dat risico lopen ze liever niet.
Een belangrijk signaal is het dus denk ik geweest.
Dentist
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |