abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14955200
quote:
Op woensdag 26 november 2003 21:04 schreef Modus het volgende:

[..]

Ja sorry. Ik heb me wat ongenuanceerd uitgedrukt. Maar ik vind gewoon dat we mensen zoals de dader niet in onze maatschappij moeten dulden. Natuurlijk weet ik niks over de achtergrond, omstandigheden. Maar eik vind ik gewoon dat er geen excuus is voor dit soort daden. Dat ouders-verhaal is misschien een soort actie-reactie op het feit dat Maja's ouders nu met een trauma zitten.
Misschien niet goed, maar eik dus een soort oog om oog, tand om tand idee.

en wat heeft dat met die ouders van de dader(s) te maken
snap ik nu dat jij die ouders net zo wil zien lijden als haar ouders

denk jij dat ze dat niet al doen?
hoe denk jij dat een vader, een moeder zicht voelt als hun kind een koelbloedig moordenaar en verkrachter blijkt te zijn?

alsof een psychopaat, sociopaat, of watdanookpaat per definitie een product is van een mankerende opvoeding?

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 26 november 2003 @ 21:34:51 #252
73910 Ines
weet hoe laat het is
pi_14955389
quote:
Op woensdag 26 november 2003 21:29 schreef milagro het volgende:

[..]

alsof een psychopaat, sociopaat, of watdanookpaat per definitie een product is van een mankerende opvoeding?

Niet noodzakelijk, maar toch blijkt het vaak een generatie-ding te zijn. De ouders bij voorbaat schuldig verklaren gaat natuurlijk te ver.
pi_14955525
Dat lijkt me ook...
"Wat een gezeik over het pre-pensioen... je kan ook gewoon op je 50ste stoppen.... zoals Willem Endstra"
pi_14955709
quote:
Op woensdag 26 november 2003 21:29 schreef milagro het volgende:
en wat heeft dat met die ouders van de dader(s) te maken
snap ik nu dat jij die ouders net zo wil zien lijden als haar ouders

denk jij dat ze dat niet al doen?

Dat lijkt me een normale reactie ja. Maar we weten dus niet of het 'normale' ouders geweest zijn. Nou ja, laat maar. Mijn punt komt niet helemaal over. En ja, ik voer het wat te ver door.
quote:
hoe denk jij dat een vader, een moeder zicht voelt als hun kind een koelbloedig moordenaar en verkrachter blijkt te zijn?
Is een mogelijkheid. Niet per definitie nee.

Maar goed, het gaat uiteindelijk toch om de dader, wat daarmee gaat gebeuren.

woensdag 26 november 2003 @ 21:45:02 #255
28560 toska
Let's All Chant
pi_14955741
quote:
Op woensdag 26 november 2003 21:34 schreef Ines het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk, maar toch blijkt het vaak een generatie-ding te zijn. De ouders bij voorbaat schuldig verklaren gaat natuurlijk te ver.

Totale onzin wat jij hier nu zegt , wat nou een generatie ding???
Normaal zing ik de sterren van de hemel
pi_14955753
Van mijn part wordt-ie van zes hoog naar beneden geflikkerd.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')