quote:
Op woensdag 19 november 2003 17:35 schreef Conflict het volgende:
(zoals rap en hip-hop)?
Da's niet hetzelfde.
Ontopic: Ik geloof dat acidhouse meer de vroege variant was. Techno is daarna allerlei verschillende richtingen op geëvolueerd.
Ik vind Goa bijvoorbeeld meer op de oude acidhouse lijken.
quote:Ik weet dat rap en hip-hop niet hetzelfde is maar je snapt dat ik op deze manier de vergelijking wil maken.
Op woensdag 19 november 2003 17:37 schreef Posdnous het volgende:[..]
Da's niet hetzelfde.
Ontopic: Ik geloof dat acidhouse meer de vroege variant was. Techno is daarna allerlei verschillende richtingen op geëvolueerd.
Ik vind Goa bijvoorbeeld meer op de oude acidhouse lijken.
Ik vind goa trouwens heel anders dan acid en techno. Dat is meer een combinatie tussen acid, techno en trance.
techno is veel ritmischer en drukker, maar dat hangt er nogal vanaf welke stijl techno je hebt. Schranz is wel ff wat anders dan tribal
[Dit bericht is gewijzigd door Ache-T op 19-11-2003 17:43]
quote:Ja, klopt wel. Maar de originele acidhouse was ook wel veel meer gericht op bliepjes dan op beats vond ik. Ik vind acid en techno dan ook niet echt op elkaar lijken, maar goa en acid meer
Op woensdag 19 november 2003 17:37 schreef Conflict het volgende:
Ik vind goa trouwens heel anders dan acid en techno. Dat is meer een combinatie tussen acid, techno en trance.
[Dit bericht is gewijzigd door Posdnous op 19-11-2003 17:48]
quote:agree
Op woensdag 19 november 2003 17:42 schreef Posdnous het volgende:[..]
Ja, klopt wel. Maar de originele acidhouse was ook wel veel meer gericht op bliepjes dan op beats vond ik. Ik vind acid en techno dan ook niet echt op elkaar lijken, maar goa en acid meer
quote:Ik heb net namelijk een website gevonden waar ongeveer 200 livesets opstaan. Allemaal acid en techno door elkaar maar ik hoor geen verschil.
Op woensdag 19 november 2003 17:42 schreef Posdnous het volgende:[..]
Ja, klopt wel. Maar de originele acidhouse was ook wel veel meer gericht op bliepjes dan op beats vond ik. Ik vind acid en techno dan ook niet echt op elkaar lijken, maar goa en acid meer
quote:Het TB-303-geluid is inderdaad een typisch kenmerk van Acid, en minder van techno.
Op donderdag 20 november 2003 15:32 schreef teknomist het volgende:
303
quote:Mwoah, de TR-808 (en offcourse 909) worden zowel in Acid als Techno veelvuldig gebruikt.
Op donderdag 20 november 2003 15:33 schreef L.Denninger het volgende:
808
quote:Dat maakt juist het onderscheid zo lastig, bij nummers als:
Op donderdag 20 november 2003 15:35 schreef MaartenGrendel het volgende:[..]
Het TB-303-geluid is inderdaad een typisch kenmerk van Acid, en minder van techno.
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het om de manier waarop de acidgeluiden zijn verwerkt gaat. Dan denk ik qua acid aan klassiekers als:
Phuture - Acid trax
Armando - 151
Random XS - Give your body
Rude 66
Unit Moebius
Funkstorung
alledrie op het nederlands bunkerrecords.
quote:Kun je het adres van die site effe geven??
Op woensdag 19 november 2003 17:56 schreef Conflict het volgende:[..]
Ik heb net namelijk een website gevonden waar ongeveer 200 livesets opstaan. Allemaal acid en techno door elkaar maar ik hoor geen verschil.
Phuture is natuurlijk een legendarisch voorbeeld. Het geluid van de Roland TB-303 is dus erg typerend - zo niet onmisbaar - voor de acidhouse
quote:Vergeet niet "Beverly Hills 808303" oftewel I-F die zich uitleeft op de 303
Op dinsdag 30 december 2003 19:08 schreef HAL9000S het volgende:
legendarische rauwe acid van nederlandse bodem absolute aanraders:Rude 66
Unit Moebius
Funkstorungalledrie op het nederlands bunkerrecords.
Die oude Funkstorung trax op Acid Planet zijn wel
De laatste release van Sendex op Bunker schijnt trouwens oude stijl acid te zijn alsof de tijd 15 jaar stil gestaan heeft...
quote:Zoals er met drumcomputers geexperimenteerd werd, zo gebeurde dat ook met andere electronica. De Roland TB-303 was van oorsprong bedoelt als electronische vervanger van een basgitaar maar geen groot succes door de "rare geluiden".
Op woensdag 19 november 2003 17:35 schreef Conflict het volgende:
Is dat er wel?Of is het dezelfde muzieksoort met verschillende namen (zoals rap en hip-hop)?
Een aantal house pioniers hadden daar echter een heel andere mening over en maakten muziek die volledig leunde op de typische vette analoge geluiden van de 303. Denk hierbij aan "Phuture - Acid trax".
Deze platen waren voor die tijd erg succesvol. Al snel werden acid en soortgelijke geluiden dan ook geintegreerd in reguliere house/techno platen en waren er bijna geen "pure" acid platen meer hoewel acid nooit is verdwenen denk aan de "Acid Junkies" die al enige tijd meelopen of een klassieker als "Public Energy - Three o' three".
quote:eerder 606
Op donderdag 20 november 2003 15:33 schreef L.Denninger het volgende:
808
acid = 101 + 303 + 606
quote:Heel die acidrevival heeft zich vooral gemanifesteerd in de hardtrance en de 'chemical beats' (bestaat dat nog?).
Op woensdag 31 december 2003 10:14 schreef r0b1n het volgende:
Of Josh Wink - Higher State of Consiousness
quote:junky xl maakt zo nu en dan nog van die acid chemical beat muziek (luister maar naar de sound track van the animatrix)
Op vrijdag 2 januari 2004 15:31 schreef teknomist het volgende:[..]
Heel die acidrevival heeft zich vooral gemanifesteerd in de hardtrance en de 'chemical beats' (bestaat dat nog?).
quote:Gewoon bigbeat dus. Paul Oakenfold doet nu ook zoiets; dikke beats en gitaarsamples.
Op vrijdag 2 januari 2004 15:38 schreef FullySedated het volgende:[..]
junky xl maakt zo nu en dan nog van die acid chemical beat muziek (luister maar naar de sound track van the animatrix)
quote:Dat zijn typisch genres die ik ontwijk. Dan ga ik liever voor die typisch Duitse "zaagtand techno" en verwanten, wat je op de een of andere manier ook wel als een acid derivaat kunt zien.
Op vrijdag 2 januari 2004 15:31 schreef teknomist het volgende:[..]
Heel die acidrevival heeft zich vooral gemanifesteerd in de hardtrance en de 'chemical beats' (bestaat dat nog?).
"Thomas Gwodsz - Feuerwalze", "Fuchsbau - Null/Eins" op Auftrieb en "DJ Koze - Der sager von St. Georg" op Kompakt Extra zijn IMHO interessanter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |