Lotjeb | woensdag 19 november 2003 @ 12:47 |
Gister kwam ik toevallig in een nieuwe trein van de NS terecht, een zogenaamde sprinter.... Dat ding rijdt tussen Alkmaar en Amsterdam en ik vond het helemaal niks... Het is een nieuw type trein, echt heel ongezellig! Stoelen allemaal veel te dicht op elkaar bla bla... Het leek meer op een metro dan op een trein, die sprinters hebben zelfs net als metro's zo'n bandje "dames en heren, het volgende station is bla bla bla, deze sprinter gaat verder in de richting van...." Zelfs als de deuren gaan sluiten hoor je een "metrogeluidje". Ik ben er dus niet erg over te spreken... maar zijn er meer mensen die als met dit fenomeen kennis hebben gemaakt? En wat vinden jullie ervan? | |
Lelijke_Aap | woensdag 19 november 2003 @ 12:49 |
In Nederland hebben we eigenlijk helemaal geen treinen nodig. De afstanden zijn zo kort en de stations liggen zo dicht bij elkaar (stoptrein) dat een metro veel beter werkt dan een trein. | |
Fred | woensdag 19 november 2003 @ 12:50 |
Heb er nog niet in gereden, maar wel gezien. vind ze er aan de buiten kant we leuk uitzien. Maar dat ze op een metro lijken klopt. Dat is namelijk ook de bedoeling. | |
zjroentje | woensdag 19 november 2003 @ 12:53 |
Sprinters zijn toch geen nieuwe treinen? | |
Jongen1977 | woensdag 19 november 2003 @ 12:56 |
Sprinters zijn toch zo oud dat ze bijna weer uit de dienst gehaald worden? Ze lijken inderdaad meer op een metro, ze zijn dan ook echt bedoeld als stoptrein... | |
sweek | woensdag 19 november 2003 @ 13:01 |
quote:Ze zijn gereviseerd. 1 van de nieuwe Sprinters is al even in actie op de Hofpleinlijn
En blijkbaar "ogen" in de deuren die als er een tijd niemand langskomt vanzelf sluiten, en geen auto sluitseinen, wel piepjes als de deuren dicht gaan. | |
sweek | woensdag 19 november 2003 @ 13:04 |
Ik heb er zelf nog niet ingezeten, maar vind het redelijk goed uitzien... ja, het is wat metro-achtig, maar het is dan ook bedoeld voor lijnen met veel stopplaatsen, en zodat mensen snel in- en uit kunnen stappen... echt veel ruimte om lekker te zitten heb je er misschien niet in... maar het zal toch ook niet al te erg zijn lijkt mij, op de foto dan... | |
Bigs | woensdag 19 november 2003 @ 13:05 |
quote:Nou als ik van Eindhoven naar Amsterdam ga (of zelfs maar naar Den Bosch) vind ik een comfortabele intercity wel fijn hoor. Voor al die stoptreinen zou een metrosysteem wel beter werken misschien. | |
zjroentje | woensdag 19 november 2003 @ 13:07 |
quote:Aha. | |
$tranger | woensdag 19 november 2003 @ 13:08 |
What's this? Zijn die gewoon de oude sprinters die zijn omgebouwd?? | |
sweek | woensdag 19 november 2003 @ 16:19 |
quote:Yep... zijn in Denemarken helemaal opgeknapt, en worden nu langzaamaan weer in gebruik genomen. Op de Hofpleinlijn en op Amsterdam - Alkmaar geloof ik... maar er waren nog heel wat fouten bij de eerste ritten. | |
Lucske | woensdag 19 november 2003 @ 16:41 |
quote:Alleen op Asd-Amr dus. | |
DIA | woensdag 19 november 2003 @ 16:53 |
wij hebben zogenaamde licht trienen (achterhoek) dat zijn pas echt plastice-demontabele voor chinezen gebouwde kut trienen. Je kunt het zien als een bus op wielen (zonder wc) maar met airco(tevens het enige voordeel) http://www.syntus.nl/01_OverSyntus/Nederlands/04/01_04_04_00_01.jpg btw hoe plaats je zo'n plaatje zichtbaar??? | |
sweek | woensdag 19 november 2003 @ 17:38 |
quote:Hmm, al weer weg op de Hofpleinlijn dus? Wist ik niet. ![]() quote:Licht treinen? Lint Treinen bedoel je denk ik. ![]() Je moet er tags omheen plaatsen, namelijk: code: | |
Lucske | donderdag 20 november 2003 @ 22:34 |
quote:Ja, Gvc-Rth was alleen proefbedrijf. |