abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14754722
Gister kwam ik toevallig in een nieuwe trein van de NS terecht, een zogenaamde sprinter....
Dat ding rijdt tussen Alkmaar en Amsterdam en ik vond het helemaal niks... Het is een nieuw type trein, echt heel ongezellig! Stoelen allemaal veel te dicht op elkaar bla bla...
Het leek meer op een metro dan op een trein, die sprinters hebben zelfs net als metro's zo'n bandje "dames en heren, het volgende station is bla bla bla, deze sprinter gaat verder in de richting van...." Zelfs als de deuren gaan sluiten hoor je een "metrogeluidje".

Ik ben er dus niet erg over te spreken... maar zijn er meer mensen die als met dit fenomeen kennis hebben gemaakt? En wat vinden jullie ervan?

Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_14754772
In Nederland hebben we eigenlijk helemaal geen treinen nodig. De afstanden zijn zo kort en de stations liggen zo dicht bij elkaar (stoptrein) dat een metro veel beter werkt dan een trein.
  woensdag 19 november 2003 @ 12:50:52 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_14754808
Heb er nog niet in gereden, maar wel gezien. vind ze er aan de buiten kant we leuk uitzien.

Maar dat ze op een metro lijken klopt. Dat is namelijk ook de bedoeling.

So we just called him Fred
pi_14754901
Sprinters zijn toch geen nieuwe treinen?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 19 november 2003 @ 12:56:23 #5
21150 Jongen1977
Heeft bijz. persoon ontmoet
pi_14754994
Sprinters zijn toch zo oud dat ze bijna weer uit de dienst gehaald worden? Ze lijken inderdaad meer op een metro, ze zijn dan ook echt bedoeld als stoptrein...
pi_14755151
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:53 schreef zjroentje het volgende:
Sprinters zijn toch geen nieuwe treinen?
Ze zijn gereviseerd.

1 van de nieuwe Sprinters is al even in actie op de Hofpleinlijn



Displays en bijbehorende omroepberichten


Mooi nieuw interieur.


Cabine.

En blijkbaar "ogen" in de deuren die als er een tijd niemand langskomt vanzelf sluiten, en geen auto sluitseinen, wel piepjes als de deuren dicht gaan.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_14755242
Ik heb er zelf nog niet ingezeten, maar vind het redelijk goed uitzien... ja, het is wat metro-achtig, maar het is dan ook bedoeld voor lijnen met veel stopplaatsen, en zodat mensen snel in- en uit kunnen stappen... echt veel ruimte om lekker te zitten heb je er misschien niet in... maar het zal toch ook niet al te erg zijn lijkt mij, op de foto dan...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_14755294
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:49 schreef Lelijke_Aap het volgende:
In Nederland hebben we eigenlijk helemaal geen treinen nodig. De afstanden zijn zo kort en de stations liggen zo dicht bij elkaar (stoptrein) dat een metro veel beter werkt dan een trein.
Nou als ik van Eindhoven naar Amsterdam ga (of zelfs maar naar Den Bosch) vind ik een comfortabele intercity wel fijn hoor. Voor al die stoptreinen zou een metrosysteem wel beter werken misschien.
pi_14755344
quote:
Op woensdag 19 november 2003 13:01 schreef sweek het volgende:

[..]

Ze zijn gereviseerd.


Aha.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_14755392
What's this? Zijn die gewoon de oude sprinters die zijn omgebouwd??
pi_14761737
quote:
Op woensdag 19 november 2003 13:08 schreef $tranger het volgende:
What's this? Zijn die gewoon de oude sprinters die zijn omgebouwd??
Yep... zijn in Denemarken helemaal opgeknapt, en worden nu langzaamaan weer in gebruik genomen. Op de Hofpleinlijn en op Amsterdam - Alkmaar geloof ik... maar er waren nog heel wat fouten bij de eerste ritten.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_14762499
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:19 schreef sweek het volgende:

[..]

Yep... zijn in Denemarken helemaal opgeknapt, en worden nu langzaamaan weer in gebruik genomen. Op de Hofpleinlijn en op Amsterdam - Alkmaar geloof ik... maar er waren nog heel wat fouten bij de eerste ritten.


Alleen op Asd-Amr dus.
  woensdag 19 november 2003 @ 16:53:13 #13
73888 DIA
die ja .....
pi_14762873
wij hebben zogenaamde licht trienen (achterhoek) dat zijn pas echt plastice-demontabele voor chinezen gebouwde kut trienen. Je kunt het zien als een bus op wielen (zonder wc) maar met airco(tevens het enige voordeel)

http://www.syntus.nl/01_OverSyntus/Nederlands/04/01_04_04_00_01.jpg

btw hoe plaats je zo'n plaatje zichtbaar???

pi_14764198
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:41 schreef Lucske het volgende:

[..]

Alleen op Asd-Amr dus.


Hmm, al weer weg op de Hofpleinlijn dus? Wist ik niet. .
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:53 schreef DIA het volgende:
wij hebben zogenaamde licht trienen (achterhoek) dat zijn pas echt plastice-demontabele voor chinezen gebouwde kut trienen. Je kunt het zien als een bus op wielen (zonder wc) maar met airco(tevens het enige voordeel)

http://www.syntus.nl/01_OverSyntus/Nederlands/04/01_04_04_00_01.jpg

btw hoe plaats je zo'n plaatje zichtbaar???


Licht treinen? Lint Treinen bedoel je denk ik. .
Je moet er tags omheen plaatsen, namelijk:
code:
[img]url[/img]
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_14801701
quote:
Op woensdag 19 november 2003 17:38 schreef sweek het volgende:

[..]

Hmm, al weer weg op de Hofpleinlijn dus? Wist ik niet. .


Ja, Gvc-Rth was alleen proefbedrijf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')