Pas geleden begon "that i'll be unplugged" in de 013, de akoestische tour van Krezip. krezip akoestisch? normaal verwacht je van krezip redelijk beukende rockmuziek afgewisseld met muzikale ballads, maar een akoestische tour door een aantal theaters en schouwburgen in nederland klinkt toch raar.
Gistere ben ik met een groep vrienden in Heerlen naar hun tweede akoestische concert gegaan.
Het begon met een voorprogramma van een bandje, waarvan de muziesmaak eentonig was en ergens tussen travis, the verve, oasis en the beatles lag. Ze waren wel goed en speelden met veel enthousiasme maar het ontbrak aan afwisseling.
dat maakte niet uit want rond een uur of negen kwamen de leden van krezip het podium op! de drie vrouwelijke groepsleden (jacqueline, annelies en anne) gingen op her randje van het podium zitten, waamee al in het begin de toon werd gezet om de intimiteit in de zaal te maken! en da is ze gelukt..
het concert was een afwisseling van oude nummers (standing in her sun, all unsaid) en gloednieuwe liedjes die op de nieuwe cd komen. Hoewel je zag dat Krezip soms moeite had om zich in te houden bij de meer rocky nummers, die voor dit concert omgetoverd waren tot zwoele jazzy tracks, hadden ze zichtbaar veel plezier bij het spelen. vooral jacqueline, toch wel het boegbeeld van de groep, slingerde tussen de numemrs, en ook tijdens de nummers, een aantal grappen de zaal in, waardoor het publiek en ook de band los kwam!
De sfeer rondom de nummers was super: de ballads klonken door de stem van Jacqueline suepr en kippenvelopwekkend en de rocky nummers deden de mensen alsnog van de stoelen opkomen, ook al was dat niet de bedoeling. Grote verrassing waren that i'll be me en all unsaid. de eerste was tot een jazznummer verworden, waarbij alle bandleden vocaal hun kleine inbreng hadden. Ook de aparte microfoon die jacqeline tot haar beschikking had, maakte het nummer helemaal top. All unsaid, normaal een flink rocknummer, werd omgetoverd in een zwoele jamsessie met hier en daar wat caribische invloeden, waarbij jacqueline het aandurfde om semisexy mee te dansen.
twee en een half uur later kwamen we de zaal uit: HET WAS TOP!
nog meer mensen die hun unplugged concert gezien hebben of nog gaan bewonderen?? en wat is daar jullie mening over?
Heb die unplugged dvd ook. Errug gaaf (geluid én beeld)
quote:ja die ga ik dus ook aanschaffen!!! maar krezip unplugged is wat anders dan krezip normaal
Op woensdag 19 november 2003 12:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik heb in 2000 en 2001 Krezip een keer of elf live gezien. Als ik het zo lees, zijn ze live errug goed gebleven![]()
Heb die unplugged dvd ook. Errug gaaf (geluid én beeld)
quote:I know
Op woensdag 19 november 2003 12:36 schreef Jerruh het volgende:[..]
ja die ga ik dus ook aanschaffen!!! maar krezip unplugged is wat anders dan krezip normaal
.
ja wat kan ik er nog meer over zeggen...
Je hebt gelijk inderdaad....het voorprogramma was leuk, maar niet erg afwisselend....ik heb meer van de gitaar genoten, dan van het geheel denk ik....
Waar zat je? Ik zat linksachterin de zaal....
Krezip was verder erg leuk....erg goed optreden, met wel de nodige afwisseling....kheb verder weinig toe te voegen aan jouw omschrijving van de avond....zo heb ik het ook ervaren!
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:16 schreef Jerruh het volgende:
niet met search gevonden dus bij deze:Pas geleden begon "that i'll be unplugged" in de 013, de akoestische tour van Krezip. krezip akoestisch? normaal verwacht je van krezip redelijk beukende rockmuziek afgewisseld met muzikale ballads, maar een akoestische tour door een aantal theaters en schouwburgen in nederland klinkt toch raar.
Gistere ben ik met een groep vrienden in Heerlen naar hun tweede akoestische concert gegaan.
Het begon met een voorprogramma van een bandje, waarvan de muziesmaak eentonig was en ergens tussen travis, the verve, oasis en the beatles lag. Ze waren wel goed en speelden met veel enthousiasme maar het ontbrak aan afwisseling.
dat maakte niet uit want rond een uur of negen kwamen de leden van krezip het podium op! de drie vrouwelijke groepsleden (jacqueline, annelies en anne) gingen op her randje van het podium zitten, waamee al in het begin de toon werd gezet om de intimiteit in de zaal te maken! en da is ze gelukt..
het concert was een afwisseling van oude nummers (standing in her sun, all unsaid) en gloednieuwe liedjes die op de nieuwe cd komen. Hoewel je zag dat Krezip soms moeite had om zich in te houden bij de meer rocky nummers, die voor dit concert omgetoverd waren tot zwoele jazzy tracks, hadden ze zichtbaar veel plezier bij het spelen. vooral jacqueline, toch wel het boegbeeld van de groep, slingerde tussen de numemrs, en ook tijdens de nummers, een aantal grappen de zaal in, waardoor het publiek en ook de band los kwam!
De sfeer rondom de nummers was super: de ballads klonken door de stem van Jacqueline suepr en kippenvelopwekkend en de rocky nummers deden de mensen alsnog van de stoelen opkomen, ook al was dat niet de bedoeling. Grote verrassing waren that i'll be me en all unsaid. de eerste was tot een jazznummer verworden, waarbij alle bandleden vocaal hun kleine inbreng hadden. Ook de aparte microfoon die jacqeline tot haar beschikking had, maakte het nummer helemaal top. All unsaid, normaal een flink rocknummer, werd omgetoverd in een zwoele jamsessie met hier en daar wat caribische invloeden, waarbij jacqueline het aandurfde om semisexy mee te dansen.
twee en een half uur later kwamen we de zaal uit: HET WAS TOP!
nog meer mensen die hun unplugged concert gezien hebben of nog gaan bewonderen?? en wat is daar jullie mening over?
quote:ik zat ergens op rij elf, rechts voor
Op woensdag 19 november 2003 13:31 schreef eXplorion het volgende:
wat grappig...dan zijn we mekaar gister onbewust tegengekomen....ik was er namelijk ook!Je hebt gelijk inderdaad....het voorprogramma was leuk, maar niet erg afwisselend....ik heb meer van de gitaar genoten, dan van het geheel denk ik....
Waar zat je? Ik zat linksachterin de zaal....
Krezip was verder erg leuk....erg goed optreden, met wel de nodige afwisseling....kheb verder weinig toe te voegen aan jouw omschrijving van de avond....zo heb ik het ook ervaren!
[..]
was je daar met Scandalous?
quote:
Op woensdag 19 november 2003 13:52 schreef Jerruh het volgende:[..]
ik zat ergens op rij elf, rechts voor
. was jij die gillende vent? ("aaahw")
4 december in het Arsenaal in Vlissingen...
quote:haha nee ik was met me vriend en een groep andere vrienden en vriendinnen
Op woensdag 19 november 2003 14:44 schreef eXplorion het volgende:
hahahah....nee hoor....ik heb me netjes gedragenwas je daar met Scandalous?
[..]
I agree was idd een topnummer, evenals fine (love love lovesong . ) maar all unsaid en that i'll be me blijven me echt bij, bwoahbwoah bwoah bwoahwoah
.
wat is je volgend concert je jouw agenda??
Kga volgend jaar naar Bert Visscher
Maar je kent Scandalous toch wel he of zit ik er nu helemaal naast?
quote:
Op woensdag 19 november 2003 17:07 schreef Jerruh het volgende:[..]
haha nee ik was met me vriend en een groep andere vrienden en vriendinnen
.
I agree was idd een topnummer, evenals fine (love love lovesong
. ) maar all unsaid en that i'll be me blijven me echt bij, bwoahbwoah bwoah bwoahwoah
.
quote:haha inderdaad, toen de hele band dat trompetgeluid na moest doen, geweldig gewoon!
Op woensdag 19 november 2003 17:07 schreef Jerruh het volgende:[..]
haha nee ik was met me vriend en een groep andere vrienden en vriendinnen
.
I agree was idd een topnummer, evenals fine (love love lovesong
. ) maar all unsaid en that i'll be me blijven me echt bij, bwoahbwoah bwoah bwoahwoah
.
quote:tuurlijk ken ik haar haha, hoezo?
Op woensdag 19 november 2003 17:17 schreef eXplorion het volgende:
jaaj....ze hebben me wat afgepabwaohed hewat is je volgend concert je jouw agenda??
Kga volgend jaar naar Bert Visscher
Maar je kent Scandalous toch wel he of zit ik er nu helemaal naast?
[..]
mijn volgende "concert" wordt innercity, en de enige mensen van wie ik echt nog een concert wil zien is krezip, alanis morissette, tori amos of the sugababes .
ik vond het ook heeeel tof dat thomas niet die trompet nadeed maar dat op de basgitaar deed! .
quote:Ook geweest! Was top! Alleen dat voorprogramma had van mij niet gehoeven.
Op woensdag 19 november 2003 12:16 schreef Jerruh het volgende:
quote:mjwa, op zich wel lachen, dan kom je wel beetje in de sfeer alvast! alleen ze waren errug eentonig..
Op donderdag 20 november 2003 15:08 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ook geweest! Was top! Alleen dat voorprogramma had van mij niet gehoeven.
ben je in heerlen geweest of gisteren in deventer?
quote:Heerlen.
Op donderdag 20 november 2003 15:09 schreef Jerruh het volgende:
ben je in heerlen geweest of gisteren in deventer?
quote:waar zat je ergens in de zaal trouwens? was je een van die irritante mensen in dat dooie hoekje? of die vent die de hele tijd "aaawh" schreeuwde?
Op donderdag 20 november 2003 15:10 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Heerlen.
quote:ik zat ergens rechtsvoor, in een van die dooie hoekjes!
Op donderdag 20 november 2003 15:17 schreef Jerruh het volgende:
waar zat je ergens in de zaal trouwens? was je een van die irritante mensen in dat dooie hoekje? of die vent die de hele tijd "aaawh" schreeuwde?.
Mijn vriendin is into Krezip, ik was aanhang al vond ik het wel een erg goed concert!
quote:ow ik zat daar ook ergens! ik volg ze eigenlijk al sinds hun tweede demo album! maar dit concert was anders dan ik eerst van hen had gezien!
Op donderdag 20 november 2003 15:18 schreef Strolie75 het volgende:[..]
ik zat ergens rechtsvoor, in een van die dooie hoekjes!
Mijn vriendin is into Krezip, ik was aanhang al vond ik het wel een erg goed concert!
zat jij echt helemaal vooraan bij die giechelende peoples? .
quote:Nee, dat gelukkig niet!
Op donderdag 20 november 2003 15:20 schreef Jerruh het volgende:
zat jij echt helemaal vooraan bij die giechelende peoples?.
Er was wel een hoog breezah-gehalte in die zaal.
quote:ja... ach ik heb er nie op gelet, k heb gewoon mee geheadbanged op standing in her sun enzo
Op donderdag 20 november 2003 15:24 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Nee, dat gelukkig niet!
Er was wel een hoog breezah-gehalte in die zaal.
quote:Ik ben op het einde wel gaan staan!
Op donderdag 20 november 2003 15:28 schreef Jerruh het volgende:
ja... ach ik heb er nie op gelet, k heb gewoon mee geheadbanged op standing in her sun enzo.
Maar was een erg goed concert. Ik heb ze een paar jaar geleden in de Melkweg gezien en het concert in Heerlen was toch stukken beter, veel afwisselender.
Wat is die jacqueline trouwens eng dun geworden, en die zus van haar is juist wat dikker geworden.
quote:haha ze probeerde zelfs sexy te doen
Op donderdag 20 november 2003 15:30 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ik ben op het einde wel gaan staan!
Maar was een erg goed concert. Ik heb ze een paar jaar geleden in de Melkweg gezien en het concert in Heerlen was toch stukken beter, veel afwisselender.
Wat is die jacqueline trouwens eng dun geworden, en die zus van haar is juist wat dikker geworden.
trouwens: dat zusje van haar zong redelijk krampachtig, da zag je int begin toen ze op het randje van het podium zaten heel goed..
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:44 schreef eXplorion het volgende:
hahahah....nee hoor....ik heb me netjes gedragenwas je daar met Scandalous?
quote:
Op donderdag 20 november 2003 15:33 schreef Scandalous het volgende:[..]
Eww nee Krezip bah
quote:Ik denk dat Thomas gewoon op z'n Garrison speelde en toch een beetje meekrijste, Joost speelt bas (nog steeds z'n met stickers beplakte Fender, terwijl voor deze tour een Dingwall zo ontzettend mooi zou klinken.. jammer, jammer, jammer
Op donderdag 20 november 2003 15:04 schreef Jerruh het volgende:
ik vond het ook heeeel tof dat thomas niet die trompet nadeed maar dat op de basgitaar deed!.
Joost wil je ook echt niet horen zingen volgens mij..
Ik was dus ook in 013 en ben ook in Vredenburg te vinden binnenkort
Oh en het is That'll Be Unplugged
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |