erg kut.
Hij heeft onderandere muziek geschreven voor de films Die Hard, Lethal Weapon, Highlander, X-men, Band of Brothers. en heeft samengewerkt met bands en artiesten als Bryan Adams, Queen, Pink Floyd en Metallica
weer eentje die te vroeg gaat
Erg jammer inderdaad, had van mij nog jaren door mogen gaan.
die hard films met zijn muziek waren trouwens geweldig
ik kende hem sinds robin hood, wat geweldige muziek is...maar pas sinds Band of Brothers (te laat dus )ben ik hem echt gaan waarderen (
) meteen ook de soundtrack cd van gekocht
ook heeft ie een supermooie website tov andere composers
en dan zeg ik vaak voor de 'grap' 'als John Williams Starwars 3 maar haalt' en die is 73 ofzo en dan gaat iemand van 55 ineens dood maar t scheen dus dat ie al langer 'ziek' was......
jammer jammer jammer
Te vroeg gegaan idd....
quote:Filmcomponist Michael Kamen (55) overleden
Gisteren is op 55-jarige leeftijd de filmcomponist Michael Kamen overleden. Hij leed aan multiple sclerosis en stierf uiteindelijk door een hartaanval.
Kamen was één van de bekendste componisten van Hollywood. Hij verzorgde de muziek voor onder andere de reeks Lethal Weapon-films, Die Hard, Robin Hood: Prince of Thieves, X-men, Band of Brothers, Open Range en de James Bond-film Licence to Kill.
In de zeventiger jaren was hij actief in de ballet-wereld en voor David Bowie's Diamond Dogs Tour. Later hield hij zich bezig met de muziek voor diverse mainstream-films en begeleidde hij het San Francisco Orchestra bij het wereldberoemde S&M-concert van hardrockgroep Metallica.
Hij werd genomineerd voor Golden Globe-awards voor de films Robin Hood: Prince of Thieves en Don Juan deMarco.
Ondanks het feit dat al in 1996 bij hem multiple sclerosis werd geconstateerd, hield hij dit tot september dit jaar geheim.
Zal vanavond ook S&M eens draaien en andere meesterwerken van hem wetende dat het er niet meer worden.......
quote:Ja, dan had ik nu ook juichend over straat gelopen
Op woensdag 19 november 2003 13:48 schreef PDOA het volgende:
Das mooi klote. Als het nou John Williams was geweest met zijn oubollige composities...
quote:
Op woensdag 19 november 2003 13:48 schreef PDOA het volgende:
Das mooi klote. Als het nou John Williams was geweest met zijn oubollige composities...
groot componist die veel te vroeg overlijdt.
de soundtrack van Band of Brothers is bijna geniaal.
quote:band of brothers suite 2........kippenvel tot en met
Op woensdag 19 november 2003 18:24 schreef mitt het volgende:groot componist die veel te vroeg overlijdt.
de soundtrack van Band of Brothers is bijna geniaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |