Ik weet niet wat erger is geestelijk of lichamelijk vreemdgaan.
Geestelijk is wel een stuk afstandelijker maar aan de ene kant kan het wel veel intenser zijn dan lichamelijk.
Puur alleen om de sex vreemdgaan is pijnlijk maar is niet zo ingrijpend als er nog meer gevoelens bij zitten.
Neem overigens niet weg dat ik vreemdgaan in welke vorm dan ook gewoon ontzettend stom vind.
quote:Dus alcohol vindt jij een goed excuus?
Op vrijdag 28 november 2003 00:53 schreef gekke_sandra het volgende:
Een relatie beginnen puur omdat je zin hebt in een relatie is wel erg triest. Áls ik ooit vreemd zou gaan, wat de bedoeling is dat niet gaat gebeuren, dan zou het echt puur door dronkenschap/domheid in combinatie met frustraties komen! Ik zou nooit bewust vreemdgaan, dus ik zou wel enorrrrrrm lam moeten zijn. Of heel triest wraak nemen ofzo. Maar gelukkig ben ik nooit zo kachel
En vreemdgaan laat ik wel uit mn hoofd, heb een prachtig vriendje die ik niet kwijt wil!
quote:Dus je kan de beslissing wel begrijpen, waarom iemand je dan toch zou dumpen?
Op vrijdag 28 november 2003 00:56 schreef gekke_sandra het volgende:
Nee, vind ik geen goede smoes.. maar dat zou de enige oorzaak kunnen zijn waarom ik vreemd zou gaan, want vreemdgaan vind ik walgelijk en zou ik nooit zomaar aan doen!
* Mr.Noodle is trouwens blij dat ie nooit domme dingen doet door overmatig alcoholgebruik, aangezien ie nooit strontlazarus daarvan is
quote:
Op woensdag 19 november 2003 11:30 schreef Frenkie het volgende:
Drank vind ik echt een kutargument. Het feit dat je met drank op je grenzen ruimer stelt geeft alleen maar aan dat je dus niet genoeg om je partner geeft (onderhuidse verlangens) om het te laten.Dat vreemdgaan geeft overigens niet, maakt je geen slechter mens. Maar voer drankgebruik niet als excuus aan zeg.
quote:Yups, been there, NOT done that....ik was een keertje de ontvangende partij, maar ik ben toen maar gewoon weggegaan...en ze was onder invloed van alcohol en XTC...dat samen met ongeremde gevoelens wilde ze ineens wel, maar ik dus niet...en later hebben we het besproken over waarom wel en niet en deels daarom heb ik het topic gestart.
Op vrijdag 28 november 2003 07:56 schreef xelzix het volgende:
zelfs als je lam bent weet je nog heel goed waar je mee bezig bent...
en weet je nog heel goed dat je harstikke fout bezig bent.
Ik wil best een relatie, maar alleen met de juiste redenen en niet zomaar omdat ik het nodig heb of wil ofzo...nee het moet wel allemaal met elkaar in verhouding staan, gevoelens, tijdgeest, praktische overwegingen, etc...
quote:Ik denk dat geestelijk vreemdgaan niet perse onder vreemdgaan valt...tenzij het je handelen gaat beinvloeden en je dus een soort obsessie erdoor krijgt....je kan niet meer helder denken daardoor en voegt daad bij gedachte....dan ben je dus WEL verkeerd bezig.
Op vrijdag 28 november 2003 00:29 schreef _OehOe_Loenatik_ het volgende:[..]
Valt kijken en fantaseren onder geestelijk vreemd gaan?
Het is net als in een museum als je een relatie hebt....kijken mag, aanraken niet.
quote:ik denk dat zodra jij een leuke meid (of jongen) tegenkomt waar je verliefd op wordt al die overwegingen er niet meer zo toe doen eigenlijk. dan wil je alleen nog maar genieten van elkaar en van het moment.
Op vrijdag 28 november 2003 11:19 schreef hassanjassan het volgende:[..]
Ik wil best een relatie, maar alleen met de juiste redenen en niet zomaar omdat ik het nodig heb of wil ofzo...nee het moet wel allemaal met elkaar in verhouding staan, gevoelens, tijdgeest, praktische overwegingen, etc...
quote:Natuurlijk gaat het zo, je gaat niet alle variabelen in een wiskundige formule gooien en kijken of er + of - uitkomt
Op vrijdag 28 november 2003 16:23 schreef xelzix het volgende:[..]
ik denk dat zodra jij een leuke meid (of jongen) tegenkomt waar je verliefd op wordt al die overwegingen er niet meer zo toe doen eigenlijk. dan wil je alleen nog maar genieten van elkaar en van het moment.
zo zou het iig wel moeten gaan...
quote:Ja, dat begrijp ik volkomen! Alleen, als ik vreemd zou gaan zou ik het zelf uitmaken. Zoiets schaad het vertrouwen enorm en word dan telkens bij elke ruzie weer opgehaald... besides, dat verdient iemand gewoon niet!
Op vrijdag 28 november 2003 01:24 schreef Mr.Noodle het volgende:[..]
Dus je kan de beslissing wel begrijpen, waarom iemand je dan toch zou dumpen?
* Mr.Noodle is trouwens blij dat ie nooit domme dingen doet door overmatig alcoholgebruik, aangezien ie nooit strontlazarus daarvan is
quote:Nee hoor, je kan ook enorm lam zijn... dat je bepaalde delen niet eens meer herinnerd. Besides, dan is het wel bewust... op het moment dat het al heeft plaatsgevonden besef je het pas. Maar dan is het alsnog te laat.
Op vrijdag 28 november 2003 07:56 schreef xelzix het volgende:
en weet je nog heel goed dat je harstikke fout bezig bent.
quote:Da;s een goeie houding, maar in hoeverre durf je daad bij woord te voegen als puntje bij paaltje komt?
Op vrijdag 28 november 2003 18:54 schreef gekke_sandra het volgende:[..]
Ja, dat begrijp ik volkomen! Alleen, als ik vreemd zou gaan zou ik het zelf uitmaken. Zoiets schaad het vertrouwen enorm en word dan telkens bij elke ruzie weer opgehaald... besides, dat verdient iemand gewoon niet!
quote:Euh bij mij wel hoor....ik heb heel veel en goed gepraat voordat ik mijn vriendin, vriendin kon noemen en dat het ook zo voelde.
Op vrijdag 28 november 2003 16:23 schreef xelzix het volgende:[..]
ik denk dat zodra jij een leuke meid (of jongen) tegenkomt waar je verliefd op wordt al die overwegingen er niet meer zo toe doen eigenlijk. dan wil je alleen nog maar genieten van elkaar en van het moment.
zo zou het iig wel moeten gaan...
Daarom is internet zo ideaal....je kan lekker brieven schrijven enzo en elkaar heel goed leren kennen.
En dit is allemaal "de grond egaliseren" voor het echte bouwwerk, zeg maar.
quote:Nee, maar je kan wel een beslissing WELOVERWOGEN maken.
Op vrijdag 28 november 2003 17:27 schreef 360sjors het volgende:[..]
Natuurlijk gaat het zo, je gaat niet alle variabelen in een wiskundige formule gooien en kijken of er + of - uitkomt
En ik ben dus van mening dat als je die beslissingen niet weloverwogen maakt dat je dan vatbaarder bent voor vreemdgaan met iemand anders, omdat de relatie je gaat vervelen of je hebt spijt of wat voor reden dan ook. Je hebt dan voor jezelf vanaf het begin de drempel tot bedriegen een stuk lager gelegd dan je zou kunnen.
Drank en drugs kunnen dus net dat ene zetje geven wat nodig is om de relatie te laten crashen
quote:Dat kan, maar is dat ook leuk.... Je moet er wel een beetje plezier in blijven houden me dunkt
Op vrijdag 28 november 2003 19:47 schreef hassanjassan het volgende:
Nee, maar je kan wel een beslissing WELOVERWOGEN maken.
quote:Wat een onzin, hoe bezopen je ook bent, je weet altijd nog wel wat je doet. Dat je het de volgende dag niet meer weet is een ander verhaal, op het moment zelf ben je je er wel van bewust.
Op vrijdag 28 november 2003 18:56 schreef gekke_sandra het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op vrijdag 28 november 2003 07:56 schreef xelzix het volgende:
en weet je nog heel goed dat je harstikke fout bezig bent.<hr></blockquote>Nee hoor, je kan ook enorm lam zijn... dat je bepaalde delen niet eens meer herinnerd. Besides, dan is het wel bewust... op het moment dat het al heeft plaatsgevonden besef je het pas. Maar dan is het alsnog te laat.
quote:je dunkt helemaal verkeerd vind ik. Iedereen spreekt over de magie, de kunst, het plezier van de hofmakerij....nou ik durf dus te beweren dat driekwart van de teleurstellingen dus komt van dit zg. "plezier" wat jij zo noemt.
Op zaterdag 29 november 2003 08:12 schreef 360sjors het volgende:[..]
Dat kan, maar is dat ook leuk.... Je moet er wel een beetje plezier in blijven houden me dunkt
Een relatie moet mijnsinziens gewoon groeien, er is niet een punt waarop je zegt: "Zo, nu hebben we een relatie".
Dat plezier is volgens mij namelijk een behoefte die komt vanuit je verliefdheid en dus in een tijd waarin je je voornamelijk fysiek aangetrokken voelt tot de ander...en dus zo snel mogelijk de ander persoon wilt beleven (om het maar zo uit te drukken).
Ik wil niet zeggen dat je geen lol moet hebben in de hofmakerij, nee zeer zeker moet dat, ik zeg alleen als je niet goed je verwachtingen op een rijtje hebt en dat ook niet goed "onderzocht" hebt bij de ander dat je dan een grote kans hebt op een gestrande relatie.
Maar da's een beetje mijn strategie, ik zie om me heen zoveel dingen fout gaan en weet en snap vaak ook de reden erachter. Ik heb het gelukkig allemaal niet hoeven meemaken, maar zonder dat voel ik me soms erg droevig, gewoon omdat het niet lukt bij sommigen en dat wil ik dus bij mezelf voorkomen..in dat geval ben ik dus behoorlijk risico-avers...ik vermijd dat liever, want da's nou eenmaal hoe ik ben...doordacht en behoedzaam, en daarbinnen ben ik de gekste persoon die je maar kan bedenken met de icidentele uitstap richting het waanzinnige.
En zo kom ik dus op dit topic, ik snap niet waarom mensen de ander bedriegen in een relatie als ze alles thuis hebben klaarliggen?
Ik bedoel ik vind het brood bij een ander thuis ook lekkerder dan bij mij, maar een persoon is iets anders dan een boterham.
quote:Het is geen excuus, maar vaak wel een teken van dat er niet iets goed zit in de relatie. Een onbalans in elkaars beeld en die gebreken zoeken ze dus bij iemand anders...
[..]Wat een onzin, hoe bezopen je ook bent, je weet altijd nog wel wat je doet. Dat je het de volgende dag niet meer weet is een ander verhaal, op het moment zelf ben je je er wel van bewust.
Als het mij zou overkomen, zou ik het zowiezo uitmaken dat staat buiten kijf, maar ik zou eerst willen weten WAT de reden was. Alcohol is drempelverlagend, toch? Er komen verlangens vrij die zonder drank zich niet manifesteren en juist DAT wil ik graag weten. Dan kan ik tenminste een "strategie" bedenken om dit op voorhand te ontdekke i.p.v. achteraf, als het al te laat is.
Dit overigens wel zonder het van invloed te laten zijn in "de jacht" naar een volgende. Want daar heb je jezelf alleen maar mee.
quote:Ik ben nooit écht vreemd gegaan, maar ik had wel een jongen die soort van mijn vriendje aan het worden was, toen ik met een andere jongen zoende. Ik heb het hem toen gelijk verteld en hem gezegd dat hij iemand verdiende die beter voor hem was.
Op vrijdag 28 november 2003 19:44 schreef hassanjassan het volgende:[..]
Da;s een goeie houding, maar in hoeverre durf je daad bij woord te voegen als puntje bij paaltje komt?
quote:dat is het hele punt van vreemdgaan; je bedriegt je partner niet als je alles thuis hebt "klaarliggen". vreemdgaan is juist een teken dat er iets niet helemaal lekker zit; op wat voor manier dan ook.
Op zaterdag 29 november 2003 11:28 schreef hassanjassan het volgende:[..]
En zo kom ik dus op dit topic, ik snap niet waarom mensen de ander bedriegen in een relatie als ze alles thuis hebben klaarliggen?Ik bedoel ik vind het brood bij een ander thuis ook lekkerder dan bij mij, maar een persoon is iets anders dan een boterham.
[..]
om je brood metafoor te gebruiken; als je thuis alleen maar droog brood krijgt dan is het logisch dat je ergens anders op zoek gaat naar een broodje gezond.
maar wat er ook fout zit in een relatie; misschien geeft vreemdgaan wel een goed excuus om het uit te maken. Als je dat zelf niet durft, of eigenlijk geen goede reden voor kan vinden maar weet dat het niet meer zo door kan gaan, het dan maar aan de ander overlaat om die stap te zetten. (*smiley, that yet has to be invented, expressing absolute horror, fright and despair after having this epiphany*)
quote:Door te zoenen met een ander heeft hij mijn vertrouwen in hem beschadigd. Ik vrij niet met iemand die ik niet 100% vertrouw. dat vertrouwen moet hij eerst maar weer zien op te bouwen voor ik me weer genoeg op mijn gemak voel om met hem het bed in te duiken. dat is de consequentie die ik er aan verbind.
Op donderdag 27 november 2003 13:13 schreef Bombie het volgende:[..]
Is dat wel zo? Trek je echt duidelijk die grens? Betekent dat ook niet dat er verregaande consequenties aan vast horen te zitten als je echt duidelijk een grens trekt?
[..]
zullen wel weer genoeg (flauwe reacties) komen dat ik een ontzettende bitch ben omdat ik hem straf dmv seks. Hij heeft het over zichzelf afgeroepen....
Je mist iets in je relatie en wil daar niet met je partner over communiceren maar met een ander.
quote:En groot gelijk heb je.
Op maandag 1 december 2003 13:02 schreef xelzix het volgende:[..]
Door te zoenen met een ander heeft hij mijn vertrouwen in hem beschadigd. Ik vrij niet met iemand die ik niet 100% vertrouw. dat vertrouwen moet hij eerst maar weer zien op te bouwen voor ik me weer genoeg op mijn gemak voel om met hem het bed in te duiken. dat is de consequentie die ik er aan verbind.
quote:Breng nou niemand op ideeën.
zullen wel weer genoeg (flauwe reacties) komen dat ik een ontzettende bitch ben omdat ik hem straf dmv seks. Hij heeft het over zichzelf afgeroepen....
quote:gaat hij die sex weer elders zoeken
Op maandag 1 december 2003 13:02 schreef xelzix het volgende:[..]
Door te zoenen met een ander heeft hij mijn vertrouwen in hem beschadigd. Ik vrij niet met iemand die ik niet 100% vertrouw. dat vertrouwen moet hij eerst maar weer zien op te bouwen voor ik me weer genoeg op mijn gemak voel om met hem het bed in te duiken. dat is de consequentie die ik er aan verbind.
Je kunt vreemdgaan omdat je partner sommige dingen niet heeft en je dat in een ander wel ziet.
Je kunt vreemdgaan omdat je hem/haar wilt straffen voor iets.
Je kunt ook gewoon met je partner praten ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |