quote:Daarom kom ik dus op mijn "theorie" dat je beter eerst vrienden kan zijn en dan pas verkering. Immers met vriendschap leer je elkaar echt goed kennen en ook veel laagdrempeliger elkaar accepteren.
Op woensdag 19 november 2003 08:42 schreef SEMTEX het volgende:
Mannen/jongens gaan meestal vreemd tijdens hun relatie omdat ze geen volledige bevrediging in die relatie vinden of omdat hun huidige partner iets tekort komt, wat ze vervolgens bij een ander zoeken.
en zo zou internet een goeie manier zijn om elkaar eerst te leren kennen en niet "verbloemd" te raken door uiterlijk enzo.
dat en dan toch die ene niet los kunnen/durven/willen laten.
quote:ja, ik heb al die excuses bijna allemaal es gehoord (niet persoonlijk overigens) en dan die laatste zin is erg pakkend.
Op woensdag 19 november 2003 10:25 schreef milagro het volgende:
omdat monogamie iets onnatuurlijks is, in feite.
je de rest niet kan haten om 1
het vrij onwaarschijnlijk is dat je je hele leven alleen oog voor die ene zal hebben en dat dus ook niet hebt.
er meer deksels op het potje passen.
je uit elkaar groeit.
iemand je gewoon helemaal gek kan maken soms
je verliefd wordt
je geil wordt
sleur
drankdat en dan toch die ene niet los kunnen/durven/willen laten.
En dan snap ik het dus niet, het is ZO tegenstrijdig....is de mens dan helemaal niet zo ver ontwikkeld als men denkt?
Ik zou graag problemen bij de wortel willen uitroeien vaak en dit is er ook zo eentje.
En we hebben bijna de grootste stel hersenen, zo niet DE grootste, en daarmee kunnen we ook het meeste empathie tonen en jammer genoeg ook het meest onvoorspelbaar zijn. Dit is allemaal biologisch onderzocht en een feit.
Nadruk op KUNNEN, want ik las dus ook het andere topic "lager opgeleiden gaan meer vreemd" en misschien omdat als je je koppie minder traint dan snap je de gevolgen en implicaties niet van je acties?
Dan snap je niet dat 90% van milagro's lijstje allemaal drogredenen zijn?
quote:het zijn geen redenen, het zijn geen excuses, het zijn aanleidingen en een verklaring.
Op woensdag 19 november 2003 10:34 schreef hassanjassan het volgende:[..]
ja, ik heb al die excuses bijna allemaal es gehoord (niet persoonlijk overigens) en dan die laatste zin is erg pakkend.
En dan snap ik het dus niet, het is ZO tegenstrijdig....is de mens dan helemaal niet zo ver ontwikkeld als men denkt?
Ik zou graag problemen bij de wortel willen uitroeien vaak en dit is er ook zo eentje.
En we hebben bijna de grootste stel hersenen, zo niet DE grootste, en daarmee kunnen we ook het meeste empathie tonen en jammer genoeg ook het meest onvoorspelbaar zijn. Dit is allemaal biologisch onderzocht en een feit.
Nadruk op KUNNEN, want ik las dus ook het andere topic "lager opgeleiden gaan meer vreemd" en misschien omdat als je je koppie minder traint dan snap je de gevolgen en implicaties niet van je acties?
Dan snap je niet dat 90% van milagro's lijstje allemaal drogredenen zijn?
Ik vind het helemaal niet raar dat als je al lange tijd met 1 iemand bent, en je plots hoteldebotel raakt van een ander, en dat verder gaat dan wenselijk is, dat je niet meteen je relatie verbreekt.
Ik zie niet in waarom het anders is, die twijfel, die warboel van gevoelens zodat je niet weet wát te doen, als er een ander in het spel is, als wanneer er geen ander in het spel is.
In mijn geval was er géén ander in het spel, tóch heeft het een jaar geduurd vanaf het moment dat ik wist 'dit is het niet' , voordat ik daadwerkelijk de stap zette.
Het is allemaal heel makkelijk kletsen voor hen die niet in de situatie verkeren en die ook dat gevoel niet kennen.
En nog makkelijker is het te (ver) oordelen over hen die in een dergelijke situatie zitten, makkelijk maar zeer ongepast.
Ieder mens is anders, niet iedereen gaat hetzelfde om met bepaalde situaties en niet iedere fout daad maakt de 'dader' een fout mens.
Dat vreemdgaan geeft overigens niet, maakt je geen slechter mens. Maar voer drankgebruik niet als excuus aan zeg.
quote:Is ook zo, drank verlegt je grenzen, maar laten je niet de dingen doen die je eigenlijk niet wilt, het laat je dingen doen die je normaal niet durft.
Op woensdag 19 november 2003 11:30 schreef Frenkie het volgende:
Drank vind ik echt een kutargument. Het feit dat je met drank op je grenzen ruimer stelt geeft alleen maar aan dat je dus niet genoeg om je partner geeft (onderhuidse verlangens) om het te laten.Dat vreemdgaan geeft overigens niet, maakt je geen slechter mens. Maar voer drankgebruik niet als excuus aan zeg.
En in die zin is drank een verklaring of een aanleiding, niet een excuus, geen oorzaak.
Je doet oiv drank dan eindelijk eens wat je werkelijk wilt (maar ms niet zou moeten doen).
Maar niets is een excuus natuurlijk.
quote:Dat bedoel ik dus. Drank als excuus voor vreemdgaan geeft alleen maar aan dat je de werkelijke reden wil verbloemen. En of dat voor jezelf is of voor de ander is een tweede.
Op woensdag 19 november 2003 11:34 schreef milagro het volgende:
En in die zin is drank een verklaring of een aanleiding, niet een excuus, geen oorzaak.
Je doet oiv drank dan eindelijk eens wat je werkelijk wilt (maar ms niet zou moeten doen).
quote:
Op woensdag 19 november 2003 11:34 schreef milagro het volgende:
Maar niets is een excuus natuurlijk.
Na dit gemierenneuk:
Vreemdgaan is zo oud als de mensheid en zal ook wel altijd blijven bestaan.
Als een relatie op wat voor manier dan ook in een sleur belandt, is de verleiding van het verbodene des te groter. Dat geldt voor man en vrouw.
En dan zijn er natuurlijk de notoire schuinsmarcheerders die vreemdgaan als iets doodnormaals zien. Die geen enkele verleiding kunnen weerstaan.
Een excuus is een excuus, geen geldige verantwoording.
quote:maar de vrouwen dan?
Op woensdag 19 november 2003 08:42 schreef SEMTEX het volgende:
Mannen/jongens gaan meestal vreemd tijdens hun relatie omdat ze geen volledige bevrediging in die relatie vinden of omdat hun huidige partner iets tekort komt, wat ze vervolgens bij een ander zoeken.
quote:Ja het was een beetje kort door de bocht, maar ik kan neit meer tekens gebruiken zonder het onduidelijker te maken.
Op woensdag 19 november 2003 11:58 schreef Copycat het volgende:
Niet om het een of ander, maar vind de topictitel een beetje raar.
Je kunt toch alleen vreemdgaan áls je in een relatie zit??
Anders is het 'er vrijblijvend op los neuken'.Na dit gemierenneuk:
Vreemdgaan is zo oud als de mensheid en zal ook wel altijd blijven bestaan.Als een relatie op wat voor manier dan ook in een sleur belandt, is de verleiding van het verbodene des te groter. Dat geldt voor man en vrouw.
En dan zijn er natuurlijk de notoire schuinsmarcheerders die vreemdgaan als iets doodnormaals zien. Die geen enkele verleiding kunnen weerstaan.Een excuus is een excuus, geen geldige verantwoording.
Maar goed OT, ik ben voor mezelf erg streng in dit soort dingen. Ik probeer nl. mijn uiterste best om de relatie in goede banen te leiden en dat kan ik niet alleen. Ik heb de ander nodig om een relatie in stand te houden en dat weet ze ook, maar mijn mening en visie heb ik al vele jaren gelden opgebouwd uit eigen en andermans ervaringen en verhalen. Dit wil ik wel en dit wil ik niet, dit zijn mijn grenzen en dit zijn breekpunten.
Ik vind het heel prettig want zo heb ik voor mezelf een genoeg solide basis gemaakt waarop ik een relatie zaligmakend vind, het zijn idd ook heel basale dingen die iedereen wel weet, maar mijn invulling, grenzen en kritische meetpunten zijn denk ik wel anders. Ik beoordeel zoiets denk ik wel anders.
Die basisfactoren heb ik besproken en aangevuld en gewijzigd in mijn huidige relatie naar haar wensen en haar basisfactoren en dat is zeg maar onze eigen grondwet geworden.
We hadden het er nl. een tijdje geleden over, over wie "de broek" aan heeft en we kwamen tot de conclusie dat we allebei of geen van beiden de broek aan heeft. Ik hou nl. van wederzijds respect en vertrouwen in een relatie en ik heb het nog nooit zo ervaren in andere relaties (die dus ook nooit lang duurden)...mede door vreemdgaan overigens.
quote:Die doen het veel vaker uit wraak of uit spanning/fantasie.
Op woensdag 19 november 2003 12:28 schreef zwaaibaai het volgende:[..]
maar de vrouwen dan?
Er zijn allemaal redenen te noemen, maar ik wilde graag het gevoel, de motivatie weten erachter. Want als ik redeneer dan kan ik met 1 reden alle andere excuses de wind in slaan...die is nl.:
je hebt alles al in huis met een relatie.
Een vrouw die je kan nueken, een vrouw die lief voor je is en tegen je aan kruipt en dingen voor je wilt doen en het enige wat je als man moet doen is hetzelfde terug doen, misschien wat vrouwelijke dingen zoals masseren, voetmassage, samen douchen, samen koken, dat soort dingen. Je moet je relatie verzorgen op een manier zoals je ook voor jezelf zorgt. Je hoeft helemaal niet in een sleur te raken, daar moet je samen wat aan doen, je hoeft niet dronken te zijn en als je dat wil moet je dat samen doen, niet met iemand anders ofzo...
quote:Ook al heb ik nu een vriendin. Je wil altijd wel weten hoe het met dat ene meisje is die je gisteren ben tegengekomen bij het uitgaan (noem maar iets) Tis een "jacht" instinct
je wel eens meer wilt proeven dan iedere dag een boterham met pindakaas
quote:JA maar als je toegeeft aan dat instinct dan mag je wat mij betreft weggaan en lekker spelen met de andere dieren die het niet kunnen helpen dat ze zo zijn, een leeuw bijvoorbeeld of een gorilla.
Op woensdag 19 november 2003 13:08 schreef Boy_Snakeye het volgende:[..]
Ook al heb ik nu een vriendin. Je wil altijd wel weten hoe het met dat ene meisje is die je gisteren ben tegengekomen bij het uitgaan (noem maar iets) Tis een "jacht" instinct
Enne moet je DIt wat je nu post es tegen je vriendin vertellen...kijken of ze dat leuk vind en of dat je relatie goed doet.
Klinkt allemaal stoer enzo, maar ik ben benieuwd of je ook de ballen hebt om het tegen je vriendin te zeggen ALS het je overkomt dan he...
quote:Ik wil ook niet zeggen dat je er achter aan gaat . Maar die gedachte heeft iedereen wel een keer in een relatie. Maar echte liefde wint altijd. Ik ben iemand die het alleen maar denkt. Maar het liefst kruip ik weer bij mijn vriendin in bed
Op woensdag 19 november 2003 13:11 schreef hassanjassan het volgende:[..]
JA maar als je toegeeft aan dat instinct dan mag je wat mij betreft weggaan en lekker spelen met de andere dieren die het niet kunnen helpen dat ze zo zijn, een leeuw bijvoorbeeld of een gorilla.
Enne moet je DIt wat je nu post es tegen je vriendin vertellen...kijken of ze dat leuk vind en of dat je relatie goed doet.
Klinkt allemaal stoer enzo, maar ik ben benieuwd of je ook de ballen hebt om het tegen je vriendin te zeggen ALS het je overkomt dan he...
Dat het gewoon aan de spanning ligt.. Als je al een tijdje een vriend/ vriendin hebt.. Word et gewoon wat saaier op bepaalde punten..
En mocht et dan zo zijn dat er een mega lekkerding (zal geen namen noemen) je leuk vind.. dan kan je een beetje in de war raken..
Je moet gewoon sterk in je schoenen staan om op dat moment nee te kunnen zeggen
Tuurlijk vindt ze dat niet leuk, maar eerlijk zijn is beter...
Probleem alleen is dat ook al ben ik niet vreemd gegaan, ik het waarschijnlijk NIET zou vertellen wanneer ik dat wel zou doen! Dit omdat dat nou juist heeft geleid tot einde van mijn vorige relatie terwijl ik alleen maar eerlijk wilde zijn en mijn vreemdgaan (enkel keertje zoenen in kroeg) NIETS voorstelde behalve avondje fun.
Blijft lastig.. beste is NIET DOEN natuurlijk, maar het gaat hier om het WAAROM.. Waarom? Voor de afwisseling/afleiding/fun.
quote:Kijk iemand die het begrijpt
Op woensdag 19 november 2003 13:25 schreef Lemoentje het volgende:
Weet je wat ik denk...Dat het gewoon aan de spanning ligt.. Als je al een tijdje een vriend/ vriendin hebt.. Word et gewoon wat saaier op bepaalde punten..
En mocht et dan zo zijn dat er een mega lekkerding (zal geen namen noemen) je leuk vind.. dan kan je een beetje in de war raken..
Je moet gewoon sterk in je schoenen staan om op dat moment nee te kunnen zeggen
quote:Anders doe je even een klein beetje normaal.
Op woensdag 19 november 2003 13:48 schreef MariekeP het volgende:
Edit: reactie op edit
Ontopic:
Vreemdgaan kan inderdaad voorkomen als je relatie na een langere tijd een beetje saai begint te worden, maar ook juist als je het allemaal nog niet zo serieus ziet aan het begin van een relatie.
[Dit bericht is gewijzigd door Frenkie op 19-11-2003 14:26]
quote:Spreek je uit ervaring..??
Op woensdag 19 november 2003 14:21 schreef poebeertjuh het volgende:
Vreemdgaan kan inderdaad voorkomen als je relatie na een langere tijd een beetje saai begint te worden, maar ook juist als je het allemaal nog niet zo serieus ziet aan het begin van een relatie.
quote:Volgens mijn vriend omdat hij MIJ miste....(en hij was zat)
Op woensdag 19 november 2003 01:33 schreef hassanjassan het volgende:
Als je reeds een relatie hebt, waarom gaan mensen dan toch vreemd?
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:41 schreef xelzix het volgende:[..]
Volgens mijn vriend omdat hij MIJ miste....(en hij was zat)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |