quote:Is er een camera met vergelijkbare kwaliteit, maar dan goedkoper en minder (voor mij) nutteloze functies?
Op vrijdag 26 december 2003 13:27 schreef Xante het volgende:[..]
Jep, da's wel een goede keuze (alhoewel er veel functies opzitten die je dan waarschijnlijk niet gebruikt).
quote:Mwoah, een Kodak CX6230 voor ¤150 bij de Kruidvat (geloof ik, kan ook Trekpleister zijn, maar hij's 2 megapixel) of voor dezelfde prijs een Nikon Coolpix 2100
Op zaterdag 27 december 2003 16:23 schreef Molletje het volgende:[..]
Is er een camera met vergelijkbare kwaliteit, maar dan goedkoper en minder (voor mij) nutteloze functies?
quote:Ik kan er nergens een met lader vinden, waar had je hem gezien dan?
Op vrijdag 26 december 2003 00:31 schreef TC03 het volgende:[..]
Ik denk de Nikon Coolpix 2100. Is erg gebruiksvriendelijk, en levert zeer goede plaatjes. 2 MP, 3x analoge zoom. Bovendien zitten er batterijen + oplader bij, dat scheelt weer in de kosten
.
quote:Dat zit er overal bij hoor, zit gewoon in de doos. Anders word je opgelicht
Op zaterdag 27 december 2003 18:09 schreef Sitethief het volgende:[..]
Ik kan er nergens een met lader vinden, waar had je hem gezien dan?
Budget is tot ¤400.- en we gaan er in Duitsland voor kijken waar ze al gauw ¤100.- goedkoper zijn dan in Nederland.
Oke wat is belangrijk:
*kwaliteit van de foto's
*hoeveelheid foto's die je kunt maken (opslaan)
*lekker veel verschillende functies
*liefst wel eentje die een echte lens heeft (dus geen compact dingetje)
*professioneel ogend
*tot +/- ¤400,- tot ¤450.-
Niet belangrijk:
*de grootte van het toestel (liever te groot dan te klein)
*het gewicht
*eventuele infrarood opties (als dat bestaat)
Heeft iemand een idee welk(e) toestel(len) geschikt is/zijn?
B.v.d
quote:Misschien dat de Fuji s5000 wat is:
Op zaterdag 27 december 2003 20:02 schreef ramses het volgende:
Mijn vader wil aanstaande maandag een digitale camera kopen, maar wat is nu eigenlijk een goede camera?Budget is tot ¤400.- en we gaan er in Duitsland voor kijken waar ze al gauw ¤100.- goedkoper zijn dan in Nederland.
Oke wat is belangrijk:
*kwaliteit van de foto's
*hoeveelheid foto's die je kunt maken (opslaan)
*lekker veel verschillende functies
*liefst wel eentje die een echte lens heeft (dus geen compact dingetje)
*professioneel ogend
*tot +/- ¤400,- tot ¤450.-Niet belangrijk:
*de grootte van het toestel (liever te groot dan te klein)
*het gewicht
*eventuele infrarood opties (als dat bestaat)Heeft iemand een idee welk(e) toestel(len) geschikt is/zijn?
B.v.d
quote:Ik heb zelf de Minolta Dimage A1.Geen spiegelreflex,maar wel erg snel,maakt mooie foto's en hele snelle AF.
Op zaterdag 27 december 2003 21:40 schreef Skull-splitter het volgende:
ik zoek er een die iig Spiegelreflex heeft, dus zit al vrij snel aan de EOS 300D, maar suggesties zijn welkom
[Dit bericht is gewijzigd door Suikermais op 27-12-2003 21:51]
quote:optisch scherpstellen is een must, die fucking micro-TFT dingen werken voor geen meter
Op zaterdag 27 december 2003 21:43 schreef Suikermais het volgende:[..]
Ik heb zelf de Minolta Dimage A1.Geen spiegelreflex,maar wel erg snel,maakt mooie foto's en hele snelle AF.
En wie kan mij vertellen wat een beter toestel is, als je kijkt naar het type geheugen, de batterijduur, de kwaliteit foto (kleur enz) de flitser en de mogelijkheden (zoals handmatige instelling: sluitertijd enz)??
Ik wil er rond de 300 euro voor uitgeven.
Wat adviseren jullie?
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Olympus D-560 misschien?
--------------------------------------------------------------------------------
quote:
Sony P72, rond de ¤259-¤279
mensuh de sony is afgevallen in me keuze, kan iemand me een doorslaggevende redenen geven om een keus tussen de overige 2 te maken?
Ik zie trouwens soms zo'n camera met zo'n oranje/rood lampje, ik neem aan dat die is om te richten? en in het donker makkelijker te fotograveren? zit die ook op 1 van de 2 camera hierboven?
Zo'n moment waarop je dus dacht "shit, had ik maar de 10D gekocht".
Want ik zit nu met een G3 die niet voldoet (ruis, geen objectieven, prutcam) en wil graag de 300D wel hebben. Maar zit met hetzelfde dilemma als JeroenH.
quote:denk je niet dat dat hippe schermpje eraf breekt als je een scheet laat?
Op donderdag 20 november 2003 11:33 schreef Brad het volgende:
Zoals ik net al zei, de canon powershot A80. Is alleen nog wat lastig verkrijgbaar, maar 400euro is te doen.Koop je er 256MB geheugen bij en oplaadbare penlites (ja, gaat op penlites
), oplader en camtasje. Ik denk iets meer als 500euro
4megapixels, een swivel lcd (kan super handig zijn in plaats dat je door lens moet kijken), goede beginnerscamera door de automatische functies, maar biedt ook heel veel functies manueel aan om het te leren.
* Brad staat op punt deze ook te kopen
koop de ixus 400, klein, mooi, handig in de omgang, snel, en heb ik al gezegd dat ie mooi is?
waarom kies je voor de a80? en neit voor een andere?
(ik heb pas de ixus 400 gekocht, en hij bevalt)
quote:* Scheet afvuurt richting schermpje van de G5
Op vrijdag 2 januari 2004 15:19 schreef geekmeister het volgende:[..]
denk je niet dat dat hippe schermpje eraf breekt als je een scheet laat?
Niks aan de hand.
Die van mijn videocamera zit na drie jaar gebruik en het incasseren van menig darmwind ook nog keurig op zijn plaats.
Geen probleem dus die draaibare schermpjes.
Wat ik als probleem bij de Ixus heb is dat ie veeeeeeeel te klein en licht is, waardoor je een stuk 'stevigheid' mist, zeker wanneer je met wat langere belichtingstijden werkt.
Wie echter iets kleins wil en voor vormgeving gaat is bij een Ixus aan het goeie adres
quote:Ik heb in juni een G3 gekocht.
Op vrijdag 2 januari 2004 15:19 schreef geekmeister het volgende:[..]
denk je niet dat dat hippe schermpje eraf breekt als je een scheet laat?
koop de ixus 400, klein, mooi, handig in de omgang, snel, en heb ik al gezegd dat ie mooi is?
waarom kies je voor de a80? en neit voor een andere?
(ik heb pas de ixus 400 gekocht, en hij bevalt)
10.000 foto's later zit dat schermpje er nog wel op hoor. Geen enkel probleem.
Ik heb een probleem, nou ja, een probleem, een luxeprobleem. Ik heb op dit moment een Digitale Camera; een HP Photosmart 315 (Resolutie max. 1600 x 1200; Lens 5,8 mm )
met 2,1 megapixel. Deze camera maakt zeker aardige plaatjes, maar door een donatie van mijn oma's kant ben ik rond aan het kijken naar een nieuwe. Nu zie ik veel mensen een A60 van Canon aanschaffen. (Resolutie max. 1600 x 1200
Beeldpunten 2 megapixel
Lens 35 - 105 mm.)
Nu lijkt me dat de lens wel iets uitmaakt (ik ben een fototoestel noob ), maar zou deze nou echt mooiere foto's maken dan mijn 3jaar oude Hp ? Of stel ik nu een hele domme vraag
quote:[flauw]
Op zaterdag 3 januari 2004 00:16 schreef detulp050 het volgende:
Heren Fotograven,Ik heb een probleem, nou ja, een probleem, een luxeprobleem. Ik heb op dit moment een Digitale Camera; een HP Photosmart 315 (Resolutie max. 1600 x 1200; Lens 5,8 mm )
met 2,1 megapixel. Deze camera maakt zeker aardige plaatjes, maar door een donatie van mijn oma's kant ben ik rond aan het kijken naar een nieuwe. Nu zie ik veel mensen een A60 van Canon aanschaffen. (Resolutie max. 1600 x 1200
Beeldpunten 2 megapixel
Lens 35 - 105 mm.)
Nu lijkt me dat de lens wel iets uitmaakt (ik ben een fototoestel noob), maar zou deze nou echt mooiere foto's maken dan mijn 3jaar oude Hp ? Of stel ik nu een hele domme vraag
Qua resolutie maken de twee elkaar niets, maar dat hoeft geen bezwaar te zijn, met 2MP kun je heel gelukkig worden/zijn.
Wat wel een verschil maakt is ten eerste de kwaliteit van de sensor, die is bij Canon een stuk beter.
Wat verder verschil maakt is de kwaliteit van de optiek, die is bij Canon ook een stuk beter ('t wordt al saai )
Tenslotte heb je door de zoomlens van de Canon tegenover de vastbrandpunt van de HP een enorme winst aan mogelijkheden. Nog meer winst in creatieve mogelijkheden krijg je door het verschijnsel dat de Canon veel meer instelmogelijkheden heeft als de HP, maar voor de beginner even eenvoudig werkt als de HP.
Als je budget het trekt zou je ook een A70 kunnen overwegen waar net een megapixeltje meer in zit (in het kader van geen betere daad dan overdaad). Met de A60 ben je in elk geval ook al goed bediend
quote:Behalve de resolutie is de A80 handzamer door het zwenk en draaibare LCD . De feature zit ook op mijn G5 en je bent er binnen een minuut verslingerd aan.
Op zaterdag 3 januari 2004 09:38 schreef detulp050 het volgende:
Ik zit te dubben tussen de A60, A70 en de A80 (allen binnen budget). Is de A80 qua lens etc beter dan de A60 of komt het dan voornamelijk door de MegaPixels ? ()
Ik zal laten weten wat ik ga doen, maar de A80 ziet er wel aantrekkelijk uit
Succes met de keuze
of ik het hier mee makkelijker heb gemaakt ?
succes
[Dit bericht is gewijzigd door dop op 03-01-2004 11:49]
quote:Yups! de ingebouwe flitser voldoet niet
Op vrijdag 2 januari 2004 00:52 schreef mvdlubbe het volgende:
Goed. Is er dan al iemand tegen de beperkingen van de Eos300D aangelopen?
quote:macro
Op zaterdag 3 januari 2004 12:26 schreef detulp050 het volgende:
Dank je dop, zelf had ik inderdaad ook de twijfels tussen de A70 en de A80. Resoluties etc. worden dan wel steeds groter, mijn scherm en mijn foto's niet![]()
Zelf wil ik graag op 'macro' niveau meer fotograferen (dat is toch dat je bijvoorbeeld insecten kunt fotograferen?) Volgens mij is de A70 dan voldoende; het voordeel van het LCD scherm van de A80 heb ik nog niet gezien, maar misschien moet ik me daar nog even in verdiepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |