abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15399797
CCD sensor CCD sensor van 3.3 megapixels
Beschikbare resoluties max. 2032x1524
Optische zoeker Real Image zoeker
LCD scherm LCD scherm van 4 cm
Mini afstand (macro) 13-70 cm
Normale Afstand 60cm tot oneindig
Optische Zoom 3X
Digitale Zoom 3.3x
Beschikbare ISO posities auto, 100, 200
openheid en snelheid f 2.7 - 5.2
1/2 - 1/1400 sec.
geïntegreerde flitser Auto, On/off, Anti rode ogen
Opslag
beeld formaat JPEG (EXIF 2.2)
Aanvaard memory type SD en MMC Memory Cards
Intern geheugen 16 Mb
Video reeks 320x240 pixels
tot 80mn naar gelang capaciteit van de gebruikte memory card
TV uitgang Pal/NTSC
Informatische Interface USB 2.0
Draadloze functie Nee
Boekhouding Mac & PC
bijgeleverde software Kodak EasyShare
Divers
mogelijke alimentatie 2 AA batterijen of 1 CRV3
Andere functies Vertrager 10 seconden
Dimensie 102.5x65x38 mm
gewicht 175 g
inclusief accessoires Kodak batterijen, video kabel, USB kabel, lus, Kodak Easyshare software, USB drivers
Handleiding Frans, Duits, Engels, Spaans, Italiaans, Portugees (evenals de software)

Even gecopy-paste van een site. Het toestel kost trouwens ongeveer 200 euro, niet veel vond ik. En de apparaten in de aanbieding bij AH en Trekpleister zijn 10 * niets.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 14 december 2003 @ 14:09:48 #152
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_15401257
quote:
Op zondag 14 december 2003 13:15 schreef danosa het volgende:
hele sliert specs
In dat geval zou ik toehappen voor 200 euri .

Let wel dat het dezelfde Kodak is als die van die apparaatjes die je tien keer niks vindt(hebt er kennelijk meer ervaring mee dan ik). Wanneer je voor vijftig euri meer de genoemde specs er allemaal bijkrijgt begin ik me toch af te vragen of er niet een kleine inheemse gifslang onder het gras schuilt......
Over het algemeen moet je op gaan passen wanneer ergens de termen Kodak en voordelig gecombineerd worden. Kodak weet doorgaans wel buiten de bodemprijzen te blijven.

Zit qua prijs gelijk met een Canon A60 . In Het Canon Powershot A60/A70/A80 topic deeltje 5 staat over de Canon A-serie ontzettend veel geschreven.

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_15403551
haha het was idd een hele rij specificaties. En dan had ik het nog ingekort ook Ik heb eigenlijk alleen de info van kieskeurig.nl heb daar ingevoerd wat voor "eisen" ik had (dat waren opzich niet veel: tot 300 euro, 3* optische + 3* digitale zoom) en dan komt er een hele rij uit voort rollen. Dus ik wist helemaal niet dat het zo voordelig was. Het is ook niet dat ik vind dat de toestellen te koop bij AH en Trekpleister slecht zijn, maar ze voldoen niet aan de eisen die ik stelde. De camera die ik nu heb heeft geen optische zoom en ik mis deze funcionaliteit, that's all. Is het echt zo'n goede koop dan? Hier heb je de link misschien heb je intresse om te kijken.
pi_15405039
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:32 schreef danosa het volgende:
haha het was idd een hele rij specificaties. En dan had ik het nog ingekort ook Ik heb eigenlijk alleen de info van kieskeurig.nl heb daar ingevoerd wat voor "eisen" ik had (dat waren opzich niet veel: tot 300 euro, 3* optische + 3* digitale zoom) en dan komt er een hele rij uit voort rollen. Dus ik wist helemaal niet dat het zo voordelig was. Het is ook niet dat ik vind dat de toestellen te koop bij AH en Trekpleister slecht zijn, maar ze voldoen niet aan de eisen die ik stelde. De camera die ik nu heb heeft geen optische zoom en ik mis deze funcionaliteit, that's all. Is het echt zo'n goede koop dan? Hier heb je de link misschien heb je intresse om te kijken.
Ik zou als ik jou was de "drie maal digitale zoom" van je verlanglijstje schrappen. Dat ga je nooit en te nimmer gebruiken. .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_15406969
quote:
Op zondag 14 december 2003 11:44 schreef danosa het volgende:
OK ik waag het er maar eens op na lang te hebben gelurkt, ik voel me behoorlijk een leek!

Op dit moment heb ik een baggertoestel. Een mustec 3000 ofzo dat ding is vanaf het begin nooit goed geweest en verknalt al mijn foto's. Te donker, te overbelicht, dan valt 'ie zo maar uit, het duurt eeuwen voordat ik eindelijk met flits een plaatje kan schieten (spontaniteit is ver te zoeken zo) kortom: dat ding moet weg!!!

Aangezien ik vooral een toestel wil hebben voor huis-tuin en keukengebruik wil ik in eerst instantie geen al te hoog budget hier aan meegeven. Mocht het toch nog een hobby worden kan ik altijd weer een investering doen. Ik heb na lang zoeken een voorkeur richting de Kodak CX 6330. Voldoende pixels, goede lens en 3* optiche vergroting (genoeg dacht ik?) en wat mij ook erg handig lijkt dat je het op een dockingstation kan zetten om snel op te laden. De penlites vliegen er hier door en daar ben ik ook behoorlijk zat van.

Mijn vraag: Is dit een goede keuze of zie ik iets over het hoofd? Zijn er bv betere opties?

Alvast bedankt!

Ik heb zelf de cx6330 en hij bevalt heel goed!
Heel veel specs voor de prijs idd
Ben er zelf wel tevreden mee.
pi_15409899
De Canon Powershot A80 of de Canon Powershot Ixus 400? Waar zitten de verschillen?
pi_15447484
quote:
Op zondag 14 december 2003 19:48 schreef RozePianoKat het volgende:
De Canon Powershot A80 of de Canon Powershot Ixus 400? Waar zitten de verschillen?
A80: groter en beter
IXUS: kleiner en duurder
  dinsdag 16 december 2003 @ 09:06:57 #158
35834 Menyo
Ondertitel
pi_15447915
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 08:32 schreef salgera het volgende:

[..]

A80: groter en beter
IXUS: kleiner en duurder

Zo zou je het kunnen noemen, ik zou alleen dat beter niet per definitie noemen. Verschillen:

Ixus heeft groothoek van 36, A80 van 38, daardoor is de groothoek van de ixus beter maar de zoom van de A80. Ik denk dat je groothoek vaker gebruikt dan zoom

De A80 heeft ook handmatige focus, ixus niet.

met de A80 kan je veel meer handmatig instellen, diafragma sluitertijd e.d.

De A80 werkt op penlites, de Ixus op een accu.

De Ixus heeft een sensor voor foto's op zijn kant.

De ixus is iets sneller (scheelt bijna niks)

De Ixus is veel mooier (design)

Conclusie:
Zoek je een camera waarbij je leuk kunt experimenteren met fotografie, aparte dingetjes wilt doen en maakt het formaat je niet zoveel uit, dan de A80.
Zoek je een camera voor de betere vakantiekiekjes, die je lekker makkelijk overal mee naar toe neemt en waarbij je buren je al bewonderen als hij uitstaat, dan de Ixus.

dinsdag 16 december 2003 @ 10:17:13 #159
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_15449234
Behuizing van de ixus is iets beter geloof ik.. Betere kwaliteit. Geloof metaal to meer plastic achtig voor de A80.. (hebben ze mij wijsgemaakt).
  dinsdag 16 december 2003 @ 10:21:57 #160
35834 Menyo
Ondertitel
pi_15449342
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 10:17 schreef ursel het volgende:
Behuizing van de ixus is iets beter geloof ik.. Betere kwaliteit. Geloof metaal to meer plastic achtig voor de A80.. (hebben ze mij wijsgemaakt).
Klopt, maar dat is niet zo heel boeiend, metaal ziet er ook mooier uit, maar als je een ixus en een A80 laat vallen zijn ze allebei even kapot.
  dinsdag 16 december 2003 @ 14:50:33 #161
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_15455912

Ik ben ook van plan om een digi camera te kopen
Maar ik weet niet welke
Ik dacht zelf zo ongeveer aan 3 of 4 MP
En zo rond de ¤300,-
Weet iemand een geschikte voor mij of heeft iemand ervaring met een goede camera uit die prijsklasse?
Bedankt
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  dinsdag 16 december 2003 @ 15:24:33 #162
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_15456733
Zijn er hier mensen met ervaring met de fuji s304, kan hem voor een zacht prijsje 2dehands kopen. Heb nu een nikon 3100 en die gaat mijn vrouw dan gebruiken. Mocht de fuji niet veel zijn ga ik een simpele 2mp camera kopen voor mijn vrouw ( 2100 of de a60 ) wat is de betere keus als er tussen de tweedehandse fuji en de nieuwe 2mp camera geen prijsverschil zit maar de fuji wel met een powerbank 1800 komt
  dinsdag 16 december 2003 @ 15:51:30 #163
68094 00.7
Succes is een keuze
pi_15457514
Van de Fuji S304 ben ik persoonlijk wel erg gecharmeerd. Sublieme handligging, lekker lichtsterke lens, mooie 6x optische zoom, ik vind het mooie, krachtige, scherpe foto's. En ja, Fuji is erg makkelijk in gebruik he. Filmpjes met geluid, alleen geen AV uitgang. Dat heeft z'n opvolger, de S3000 wel, maar die filmt weer zonder geluid . De S304 heeft ook een erg lekkere macrostand en heeft slechts een kleine afdrukvertraging. Ik vind het persoonlijk een betere keus dan de A60. Je behoudt je 3 megapixel van je Nikon 3100. Een stapje terug is nooit zo leuk natuurlijk. Nou goed, ik kan er wel over door blijven praten. Hier wat foto's die ik met de S304 heb gemaakt:

http://www.stefan-murre.fotopic.net/show_collection.php?id=84191

En die Powerbank is natuurlijk ook altijd welkom, alhoewel je niet weet hoe vaak de batterijen gebruikt zijn natuurlijk.

dinsdag 16 december 2003 @ 16:26:51 #164
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_15458509
hij is voor erbij hé, als ik een 2mp koop gaat die naar mijn vrouw, als ik de s304 koop gaat de 3100 naar mijn vrouw
  dinsdag 16 december 2003 @ 17:30:08 #165
68094 00.7
Succes is een keuze
pi_15460341
Eh.. oke. Anyway, neem de S304.
pi_15469340
Heeft iemand minolta dimage Xt kan die misschien paar foto's laten zien in het donker. Ik heb heel erg interesse in deze digitaal camera omdat die erg compact is om makkelijk mee te nemen. Het zal vaak gebruikt worden als ik uit ga dus is het belangrijk of de kwaliteit van de camera goed is in de donker.
Alvast bedankt
pi_15486045
Zoals ik al eerder schreef, heb ik een coolpix 5700 besteld. Maar net nu ik het geld moet gaan overmaken, lees ik veel slechte verhalen over de AF. Die zou in omstandigheden met iets minder licht erg slecht presteren. Ook zou de accu erbarmelijk kort meegaan.
Nu weet ik wel dat er aan elke camera nadelen zitten en dat mensen altijd wel wat te zeuren hebben. Maar het gaat (voor mij) toch om veel geld. Is er misschien een 5700-bezitter die me uit de brand kan helpen?
Verder lijkt het me namelijk echt een topcamera...
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_15497373
een goeie vriend van mij heeft vandaag (17-12) een Logitech pocket digital 130 voor ¤150,- gekocht.
nu heeft hij een andere digitale camera op het oog die een stuk duurder is.
ik heb aangegeven dat ik die dig.cam. van hem over wil komen (de logitech dus)....wat is een normale prijs om een digitale camera over te kopen die pas 1 dag oud is?
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 17 december 2003 @ 23:04:28 #169
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_15498165
quote:
Op woensdag 17 december 2003 22:45 schreef Famas het volgende:
een goeie vriend van mij heeft vandaag (17-12) een Logitech pocket digital 130 voor ¤150,- gekocht.
nu heeft hij een andere digitale camera op het oog die een stuk duurder is.
ik heb aangegeven dat ik die dig.cam. van hem over wil komen (de logitech dus)....wat is een normale prijs om een digitale camera over te kopen die pas 1 dag oud is?
Daar was ie dan snel achter .

Kijk voor je een duidelijk niet-fotomerk koopt of het wel een produkt is dat aan je verwachtingen voldoet. Vraag eerst eens of je de camera eens kunt uitproberen en kijk of er voor jou bruikbare beelden uitkomen.
Wat de juiste prijs is van een 'tweedehandsje' hangt er helemaal vanaf hoe graag jij het dingetje wilt hebben, ik kan er bij een Logitech geen zinnig woord over zeggen.

Ik raad overigens niet snel produkten af, maar ben toch huiverig voor dit soort camera's. Koop liever de goedkoopste varianten van een uitgesproken cameramerk (Trekvat en Kruitpleister stunten momenteel met Kodak-digitaaltjes ), dan de produkten van Trust, Logitech en andere namen uit de computerhoek. Dat zijn vaak eerder 'opgevoerde' webcams dan serieuze digitale camera's

Met de Kodak-aanbiedingen van eerdergenoemde drogistenketens in het achterhoofd vind ik de Logitech nieuw ook nog eens behoorlijk aan de prijs. Voor hetzelfde geld heb je een Kodak echte 3MP, met een LCD en een echte lens (weliswaar geen zoom, maar dat heeft de Logitech ook niet).

Ik zou dus voor een echte camera gaan

pi_15499006
Is het mogelijk om een pas gekochte camera om te ruilen voor een ander merk/type camera als deze 1 dag gebruikt is ? Ik zou namelijk een duurdere/professionelere camera willen hebben ipv deze.

Weet iemand trouwens welke merk digicam ze bij de bijenkorf verkopen? Het gaat om dat dingetje van 500 euro.

pi_15499825
quote:
Op woensdag 17 december 2003 23:04 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Daar was ie dan snel achter .

Kijk voor je een duidelijk niet-fotomerk koopt of het wel een produkt is dat aan je verwachtingen voldoet. Vraag eerst eens of je de camera eens kunt uitproberen en kijk of er voor jou bruikbare beelden uitkomen.
Wat de juiste prijs is van een 'tweedehandsje' hangt er helemaal vanaf hoe graag jij het dingetje wilt hebben, ik kan er bij een Logitech geen zinnig woord over zeggen.

Ik raad overigens niet snel produkten af, maar ben toch huiverig voor dit soort camera's. Koop liever de goedkoopste varianten van een uitgesproken cameramerk (Trekvat en Kruitpleister stunten momenteel met Kodak-digitaaltjes ), dan de produkten van Trust, Logitech en andere namen uit de computerhoek. Dat zijn vaak eerder 'opgevoerde' webcams dan serieuze digitale camera's

Met de Kodak-aanbiedingen van eerdergenoemde drogistenketens in het achterhoofd vind ik de Logitech nieuw ook nog eens behoorlijk aan de prijs. Voor hetzelfde geld heb je een Kodak echte 3MP, met een LCD en een echte lens (weliswaar geen zoom, maar dat heeft de Logitech ook niet).

Ik zou dus voor een echte camera gaan

ik wil alleen zo'n dig.cam. voor de fun zeg maar...als ik ergens ben en ik vind iets mooi dan kan ik een foto maken...en ik hoef niet naar de winkel te gaan om de foto's te laten ontwikkelen.
Gewoon dat ding aan m'n pc koppelen en whoppa...
Ik heb dat ding al gezien én getest...het resultaat heb ik ook al gezien en ik ben er best tevreden mee...
kan iemand mij vertellen hoe het zit met de kwaliteit van de Logitech pocket digital 130??
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 17 december 2003 @ 23:51:21 #172
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_15499892
quote:
Op woensdag 17 december 2003 23:26 schreef Dipstaart het volgende:
Is het mogelijk om een pas gekochte camera om te ruilen voor een ander merk/type camera als deze 1 dag gebruikt is ? Ik zou namelijk een duurdere/professionelere camera willen hebben ipv deze.
Daar kom je maar op één manier achter, terug naar de winkel en vragen. De ene winkel doet het wel, de andere niet.
quote:
Weet iemand trouwens welke merk digicam ze bij de bijenkorf verkopen? Het gaat om dat dingetje van 500 euro.
In de prijsklasse van 500 Euri zitten zoveel camera's, ik zou niet weten welke je precies bedoelt .
pi_15533214
Ik heb ook een vraag (voor velen hier misschien onverwacht ).

Ik ben aan het sparen voor een Canon 300D, ik denk zo ongeveer medio april/mei het geld bij elkaar te hebben. Echter, ik twijfel nog een klein beetje tussen de 300D en de 10D. De voornaamste verschillen kun je hier zien:

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos300d/

De 10D heeft toch wel een paar dingetjes die ik graag zou willen hebben (1ste/2de gordijn flits sync, flits sync in Av, grotere buffer, magnesium behuizing, etc.). Een 10D met objectief komt echter op ongeveer ¤ 2000, terwijl een 300D met objectief voor ongeveer ¤ 1100-1200 te krijgen is. Dat is een groot prijsverschil, maar ik ben zo bang dat ik met de 300D steeds tegen dingetjes zal aanlopen en dan denk 'had ik maar een 10D gekocht'. Om het nog ingewikkelder te maken heeft de 300D ook een paar voordelen: IR-afstandsbediening, kan EF-S objectieven gebruiken en hij is kleiner en lichter. Dat laatste vind ik niet zo'n punt.

Is er iemand die met dezelfde twijfels zit? Ik heb nu een G1 en de 300D zou al een gigantische sprong voorwaarts zijn, maar ik wil het graag gelijk goed doen.

vrijdag 19 december 2003 @ 09:31:46 #174
35834 Menyo
Ondertitel
pi_15533339
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 09:24 schreef JeroenH het volgende:
Ik heb ook een vraag (voor velen hier misschien onverwacht ).

Ik ben aan het sparen voor een Canon 300D, ik denk zo ongeveer medio april/mei het geld bij elkaar te hebben. Echter, ik twijfel nog een klein beetje tussen de 300D en de 10D. De voornaamste verschillen kun je hier zien:

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos300d/

De 10D heeft toch wel een paar dingetjes die ik graag zou willen hebben (1ste/2de gordijn flits sync, flits sync in Av, grotere buffer, magnesium behuizing, etc.). Een 10D met objectief komt echter op ongeveer ¤ 2000, terwijl een 300D met objectief voor ongeveer ¤ 1100-1200 te krijgen is. Dat is een groot prijsverschil, maar ik ben zo bang dat ik met de 300D steeds tegen dingetjes zal aanlopen en dan denk 'had ik maar een 10D gekocht'. Om het nog ingewikkelder te maken heeft de 300D ook een paar voordelen: IR-afstandsbediening, kan EF-S objectieven gebruiken en hij is kleiner en lichter. Dat laatste vind ik niet zo'n punt.

Is er iemand die met dezelfde twijfels zit? Ik heb nu een G1 en de 300D zou al een gigantische sprong voorwaarts zijn, maar ik wil het graag gelijk goed doen.

Dat ik ooit nog JeroenH zou bijstaan in een keuze

Ook al ken ik je niet, ik denk dat ik toch een redelijk inschatting kan maken van je "fotogrische behoeftes". Op basis daarvan zou ik je adviseren om door te sparen voor een D10. De 300D is uiteraard een hele mooie camera, maar nog wel steeds gericht op de consument. Ik kan toch wel stellen dat je meer dan gemiddeld bezig bent met fotografie, je geeft al aan dat je G1 al te weinig mogelijkheden heeft.

Ik denk dat de functies die de D10 heeft je ook wel gaat gebruiken. Dan kan je beter FF doorsparen voor dat toestel, want anders loop je geheid tegen dingen aan.

pi_15533865
Ik heb een keuze kunnen maken: heb vorige week de Sony Cybershot DSC-P92 gehaald, en ik moet zeggen dat ie heel goed bevalt, zeker waar voor zijn geld (heb hem bij een internetwinkel gehaald, scheelt veel), ik heb nog wel geen foto's laten ontwikkelen maar ben dat met de feestdagen enz. wel van plan. Ik ga nog wel een grotere memorystick halen want 16Mb is niet genoeg, heeft iemand ervaringen hiermee, bv. welk merk ? Apacher, Lexar, Sony zelf,...
Heeft misschien nog iemand zo'n camera. En wat zijn jullie meningen?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')