abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 6 december 2003 @ 10:53:46 #126
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_15194376
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 08:10 schreef Riann het volgende:

[..]

ik had gehoopt dat iemand het had geweten.

Maar ik vind 119 euro geen paar euro. ik vind 119 euro nog wel om te doen. Ik ben ook maar een studentje. En wie weet is het goeie kwaliteit zo niet ga ik er mee terug en dan wil ik geld trug.

Momenteel mag je als ondergrens voor een bruikbare digitale camera stellen op zo'n 300 Euri, bijvoorbeeld een Canon A60 met een setje goeie accu's en een grotere geheugenkaart, maar ook andere merken hebben een bruikbaar alternatief. Je hebt dus nog keuze ook .

Ga je onder die ondergrens zitten, dan is de kans levensgroot dat je concessies moet doen aan kwaliteit en werkgemak.
Probeer voor je iets koopt zo goed mogelijk in te schatten wat je met je camera van plan bent(gewoon wat fun- en vakantiepicz of echt serieus hobby'en) en wat je ervan verwacht(alleen mailbare en websizeplaatjes of afdrukken).
Niets is zo frustrerend dan je budget te zien opgaan aan iets dat weliswaar goedkoop was, maar waarmee je net niet datgene kunt doen wat jij ermee van plan was.

Voor die bovengenoemde 300 Eur heb je een camera die in elk geval geschikt is voor afdrukken tot zeker 20/30, en waarmee je zowel lekker onbezorgd kunt funshooten als serieus hobby'en.

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_15194670
alleen maar een beetje hobbien en zo voor de fun
  maandag 8 december 2003 @ 10:57:20 #128
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_15242320
Hee een vraag.

Ik ben ook op zoek naar een digitale fotocamera. Maar er zit mij nog wat dingetjes dwars.
Is de scherpte van een 4mp camera per definitie beter dan de scherpte van een "duurdere" 3mp camera?

Ik zou dan zelf qua budget moeten kiezen uit een goedkopere 4mp of een wat duurdere 3mp.
Ik heb nu een beetje op het oog de volgende:
de Olympus C-700
de Olympus C4000
en de Minolta Dimage S414

Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
pi_15250892
quote:
Op maandag 8 december 2003 10:57 schreef nikanoru het volgende:
Hee een vraag.

Ik ben ook op zoek naar een digitale fotocamera. Maar er zit mij nog wat dingetjes dwars.
Is de scherpte van een 4mp camera per definitie beter dan de scherpte van een "duurdere" 3mp camera?

Ik zou dan zelf qua budget moeten kiezen uit een goedkopere 4mp of een wat duurdere 3mp.
Ik heb nu een beetje op het oog de volgende:
de Olympus C-700
de Olympus C4000
en de Minolta Dimage S414

Het aantal megapixels zegt niks over de scherpte.. Voor de scherpte is vooral het glaswerk en de kwaliteit van de CCD van belang. Waarom dan al die megapixels?
Dat wordt eigenlijk pas belangrijk op het moment dat je wilt gaan afdrukken... Vraag jezelf af hoevaak je dit zult doen.. en hoe vaak dit groter gaat worden dan de standaard 10*15. Met een goede 3M camera moeten afdrukken op A4-formaat nog mogelijk zijn...
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
  maandag 8 december 2003 @ 19:19:52 #130
35614 nikanoru
pi_15254798
Dank je wel.
Aangezien ik eigenlijk zelden foto's af laat drukken zou het dus overkill zijn om een 4 mp camera te kopen.

Misschien iemand een tip i.v.m. een toestel die wel scherpe en kleurechte foto's maakt. Voor zo rond de 300E

[Dit bericht is gewijzigd door nikanoru op 08-12-2003 19:25]

Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
pi_15269286
Ook ik zoek een nieuwe digicam, omdat ik nu toch wel tegen de beperkingen van mijn 2 jaar oude 2MP Sony DSC-P50 aanloop. Ik zou graag een camera willen met meer mogelijkheden tot handmatig instellen zodat ik een beetje kan experimenteren met sluitertijd, diafragma etc. Mijn budget is rond 300 euro, maar is flexibel. Als ik echt iets moois zie, spaar ik gewoon nog even door. Wat ik verder belangrijk vind is dat het een compacte camera is, zodat je em makkelijk in je tas gooit en meeneemt. En ik wil er toch wel weer minimaal twee jaar mee doen, dus liever niet een ouder model.
  dinsdag 9 december 2003 @ 12:04:56 #132
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_15271156
ik zoek eigenlijk ook een dig cam.
Van iets van 3 mp of meer

Maar wat ik erg belangrijk vindt is dat hij meteen de foto maakt wanneer ik op de knop druk omdat ik nogal wat actie fotos wil maken.

Welke kan ik dan het beste nemen (tot 400 euro)

Of zijn er merken danwel types die bekend staan om snelle reactie tijden?

Drop you like an ill, bad habit
  dinsdag 9 december 2003 @ 12:13:51 #133
35485 rique
with Canon, I can
pi_15271371
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:04 schreef pmponer het volgende:
ik zoek eigenlijk ook een dig cam.
Van iets van 3 mp of meer

Maar wat ik erg belangrijk vindt is dat hij meteen de foto maakt wanneer ik op de knop druk omdat ik nogal wat actie fotos wil maken.

Welke kan ik dan het beste nemen (tot 400 euro)

Of zijn er merken danwel types die bekend staan om snelle reactie tijden?

Ricoh heeft een cammetje met een zeer kleine vertraging. Weet het typenummer niet zo snel uit mijn hoofd maar dat kan je natuurlijk even op de site van hun opzoeken.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  dinsdag 9 december 2003 @ 12:19:56 #134
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_15271538
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:13 schreef rique het volgende:

[..]

Ricoh heeft een cammetje met een zeer kleine vertraging. Weet het typenummer niet zo snel uit mijn hoofd maar dat kan je natuurlijk even op de site van hun opzoeken.

Bedankt ik zal ff zoeken.
Hoe zit het met de canon a serie dus bijvoorbeeld a70>?
Drop you like an ill, bad habit
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:06:14 #135
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_15272730
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:19 schreef pmponer het volgende:

[..]

Bedankt ik zal ff zoeken.
Hoe zit het met de canon a serie dus bijvoorbeeld a70>?

Weet niet of het bij de canon Powershots A serie zit, maar heb ooit eens gehoord dat sommige cams een optie hebben die een soort van foto-reeks maken.. Een soort van filmpje van foto's dus.. Ideaal dus voor actie foto's..pak je gewoon de beste eruit, rest knikker je weg.

Weet er iemand hier eigenlijk iets meer van.. En of dit eventueel ook op de Powershot A80 zit..(Welke ik zojuist besteld heb)

pi_15281501
Digitale Pocket camera
4.0 Megapixel
4 x digitale zoom
1.5" TFT-LCD-display
autofocus
automatische flits met rode ogen functie
videoclip functie met geïntegreerde microfoon
intern geheugen 16 MB
zelfontspanner
automatische uitschakeling na 1 minuut
werkt op 2 AA batterijen
Incl. USB- en videokabel, software CD, handboek, 32 MB Compact Flash geheugenkaart, ministatief, 4 oplaadbare batterijen en snellader

zou dit een goeie zijn???

pi_15281984
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 19:08 schreef Riann het volgende:
Digitale Pocket camera
4.0 Megapixel
4 x digitale zoom
1.5" TFT-LCD-display
autofocus
automatische flits met rode ogen functie
videoclip functie met geïntegreerde microfoon
intern geheugen 16 MB
zelfontspanner
automatische uitschakeling na 1 minuut
werkt op 2 AA batterijen
Incl. USB- en videokabel, software CD, handboek, 32 MB Compact Flash geheugenkaart, ministatief, 4 oplaadbare batterijen en snellader

zou dit een goeie zijn???

Auto met:

4 banden, zwart
rond stuur
blauw
werkt op benzine
incl radio

Is ook niet echt duidelijk he? Denk je echt dat iemand met die informatie een waarde-ordeel kan geven?

dinsdag 9 december 2003 @ 19:38:57 #138
67302 SjiebiediepSjauw
Professionele Plaatzwieler
pi_15282422
Allo! Ik ben op het moment hard op zoek naar een Canon Powershot A80, had em al 3 weken op bestelling bij Opus Supplies.
Ik gister ff vrage hoelang het nog zou duren. Antwoord gekregen.

Ik citeer: "Canon verwacht de eerste leveringen begin januari pas weer." Dat hadden ze me ook wel ff wat eerder kunnen laten weten. Maar goed, ik kan mn vooruitbetaling terugkrijgen! Toppie van Opus Heb geen zin om tot januari te wachten.

Heb daarna ff gekeken bij Informatique: OOK niet leverbaar! *GRRR*
Weten jullie nog goeie online-shops om bij te bestellen (die het apparaat op voorraad hebben) of moet ik gewoon maar ff gaan 'winkelen'

Thanx!

The modern dance destroys intellectual growth. The person who has the dance-craze cares no more for mental improvement and growth than a starving man cares for splendid recipes for fine cooking.
  dinsdag 9 december 2003 @ 19:50:47 #139
35485 rique
with Canon, I can
pi_15282794
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 19:38 schreef SjiebiediepSjauw het volgende:
Allo! Ik ben op het moment hard op zoek naar een Canon Powershot A80, had em al 3 weken op bestelling bij Opus Supplies.
Ik gister ff vrage hoelang het nog zou duren. Antwoord gekregen.

Ik citeer: "Canon verwacht de eerste leveringen begin januari pas weer." Dat hadden ze me ook wel ff wat eerder kunnen laten weten. Maar goed, ik kan mn vooruitbetaling terugkrijgen! Toppie van Opus Heb geen zin om tot januari te wachten.

Heb daarna ff gekeken bij Informatique: OOK niet leverbaar! *GRRR*
Weten jullie nog goeie online-shops om bij te bestellen (die het apparaat op voorraad hebben) of moet ik gewoon maar ff gaan 'winkelen'

Thanx!

Ik heb er 2 in voorraad

Kan alleen qua prijs niet met het Internet concurreren

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_15285576
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 19:24 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

Auto met:

4 banden, zwart
rond stuur
blauw
werkt op benzine
incl radio

Is ook niet echt duidelijk he? Denk je echt dat iemand met die informatie een waarde-ordeel kan geven?

Staat niet meer info over die digetale camera

nou ja smam koopt hem donderdag toch voor kerst

dinsdag 9 december 2003 @ 21:57:35 #141
67302 SjiebiediepSjauw
Professionele Plaatzwieler
pi_15286810
Ok! Het is al geregeld!

Heb ff geinformeerd bij een zaak in de buurt en daar hebben ze em tenminste op voorraad. Ga em morgen halen!

Sjiepiediepsjauw kan niet wachten!

The modern dance destroys intellectual growth. The person who has the dance-craze cares no more for mental improvement and growth than a starving man cares for splendid recipes for fine cooking.
  dinsdag 9 december 2003 @ 22:39:44 #142
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_15288336
Ik heb nu de beschikking over een Canon Ixus S330 en heb mijn oog laten vallen op óf een Fuji S602 of Fuji s7000

Ik wil sowieso meer fotos gaan nemen en ook betere kwaliteit, ook omdat ik van plan ben om volgend jaar ergens in Afrika op vakantie te gaan.

Welke van de twee, of iets in een soortgelijke prijsklasse kan ik het beste nemen?

Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_15294031
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 20:05 schreef DigiJasper het volgende:
Dit is een lekker goedkoop cammetje voor 70 euro
Wie heeft er ervaringen, hoe zijn de foto's? En wat is 1,3 megapixel nou écht? 800x600?
Sweex DC2100

Ervaringen?

donderdag 11 december 2003 @ 10:26:12 #144
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_15324425
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:06 schreef ursel het volgende:

[..]

Weet niet of het bij de canon Powershots A serie zit, maar heb ooit eens gehoord dat sommige cams een optie hebben die een soort van foto-reeks maken.. Een soort van filmpje van foto's dus.. Ideaal dus voor actie foto's..pak je gewoon de beste eruit, rest knikker je weg.

Weet er iemand hier eigenlijk iets meer van.. En of dit eventueel ook op de Powershot A80 zit..(Welke ik zojuist besteld heb)

Iemand??
  vrijdag 12 december 2003 @ 10:46:03 #145
35614 nikanoru
pi_15352455
quote:
Op donderdag 11 december 2003 10:26 schreef ursel het volgende:

[..]

Iemand??

Alle betere camera hebben wel zo´n functie geloof ik.
Kijk anders eens op deze pagina. Heb ik ook veel aan gehad en er staan VEEL verschillende cameras.
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a80.html
pi_15361545
quote:
Op woensdag 10 december 2003 08:27 schreef DigiJasper het volgende:

[..]

Sweex DC2100

Ervaringen?

Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 12 december 2003 @ 16:53:27 #147
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_15362376
quote:
Op woensdag 10 december 2003 08:27 schreef DigiJasper het volgende:

[..]

Sweex DC2100

Ervaringen?

Kennelijk is ie hier onbekend.

Ik moet ook bekennen dat ik het dingetje niet ken, laat staan dat ik er ervaring mee heb. De prijs doet echter vermoeden dat we niet aan de high-end-kant zitten.

pi_15383163
Na gigantisch veel wikken en wegen heb ik dan toch eindelijk een nieuwe camera besteld. Het is een Nikon Coolpix 5700 geworden. Ik hoop dat ik een goede keus heb gemaakt en dat ik er veel plezier aan ga beleven. . Helaas gaat het nog wel even duren voordat ik hem binnen heb, maar tegen die tijd zal ik jullie zeker lastig gaan vallen met mijn fotografische experimenten...
pi_15397964
OK ik waag het er maar eens op na lang te hebben gelurkt, ik voel me behoorlijk een leek!

Op dit moment heb ik een baggertoestel. Een mustec 3000 ofzo dat ding is vanaf het begin nooit goed geweest en verknalt al mijn foto's. Te donker, te overbelicht, dan valt 'ie zo maar uit, het duurt eeuwen voordat ik eindelijk met flits een plaatje kan schieten (spontaniteit is ver te zoeken zo) kortom: dat ding moet weg!!!

Aangezien ik vooral een toestel wil hebben voor huis-tuin en keukengebruik wil ik in eerst instantie geen al te hoog budget hier aan meegeven. Mocht het toch nog een hobby worden kan ik altijd weer een investering doen. Ik heb na lang zoeken een voorkeur richting de Kodak CX 6330. Voldoende pixels, goede lens en 3* optiche vergroting (genoeg dacht ik?) en wat mij ook erg handig lijkt dat je het op een dockingstation kan zetten om snel op te laden. De penlites vliegen er hier door en daar ben ik ook behoorlijk zat van.

Mijn vraag: Is dit een goede keuze of zie ik iets over het hoofd? Zijn er bv betere opties?

Alvast bedankt!

Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 14 december 2003 @ 12:14:08 #150
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_15398475
quote:
Op zondag 14 december 2003 11:44 schreef danosa het volgende:
OK ik waag het er maar eens op na lang te hebben gelurkt, ik voel me behoorlijk een leek!

/*heel verhaal*/

Ik heb na lang zoeken een voorkeur richting de Kodak CX 6330. Voldoende pixels, goede lens en 3* optiche vergroting (genoeg dacht ik?) en wat mij ook erg handig lijkt dat je het op een dockingstation kan zetten om snel op te laden. De penlites vliegen er hier door en daar ben ik ook behoorlijk zat van.

Mijn vraag: Is dit een goede keuze of zie ik iets over het hoofd? Zijn er bv betere opties?

Alvast bedankt!

Of er betere opties zijn is even afhankelijk van wat die Kodak kost, en wat ie kan. Mijn is dat een Kodak met flink wat features nogal aardig in je budget tekeer kan gaan. Voor point&shoot zonder enige pretentie hebben Trekvat en Kruitpleister momenteel leuke Kodak-aanbiedingen voor tussen de 100 en 149 Euri. Deze camera's hebben echter geen optische zoom en zitten nogal karig in de features.

Momenteel ben je in alle opzichten het beste bediend met een Canon uit de A-serie. Die bieden allen 3* optische zoom en een berekwaliteit.
Koop bij een Canon A altijd een setje NiMH-accu's met een lader. De camera springt relatief zuinig met zijn accu's om. Verder is het handig om er een compactflash van voldoende capaciteit in te zetten.
Foto's in je compu laden kan met een cardreader of direct met een USB-kabel (bijgeleverd).
Je kunt je budget laten bepalen of je een A60 (2MP) een A70(3MP) of een A80(4MP ) neemt. Een miskoop heb je in geen van de gevallen.

Een A60 heb je momenteel voor zo'n 200 Euri, waar dan nog een slordige 50 Euri bijkomen voor Accu's, lader en CF.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')