abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 29 november 2003 @ 23:36:56 #101
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_15029571
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 23:03 schreef Forever het volgende:
Hallo,

Is dit wat:
Samsung Digimax V4

hele vracht specs

Qua doen of niet doen zal ik niet snel een advies geven, wel voor de manier om je keuze te bepalen en eventuele weetjes over de camera.

Beginnen we met het belangrijkste, de lens.
Wat je ook van Samsung vindt, op dit lensje is weinig af te dingen. Schneider beweegt zich in dezelfde hoek als Carl Zeiss en Rodenstock, oftewel de meest serieuze glasslijpers in fotoland. dus, zoniet

Voor het verdere verhaal omtrent deze camera zou je eens in de reviewsites moeten gaan grutten. Beperk je daarbij tot 'redactionele reviews' en laat de user-reviews slechts beperkt meetellen.

Het prijsje lijkt voor het gebodene dik in orde. Ik zou er alleen wel eens wat foto's uit willen zien
Ik moest zelf ook maar eens op zoek

edit:
En gevonden, hier staat een foto (bijna 2MB ) rechtstreeks uit de camera. Het betreft een test uit Duitsland met een hoeveelheid testkaarten in een studiosituatie. Optimaal dus zowel voor meten als bekijken. Load 'm down en doe er uw voordeel mee

[Dit bericht is gewijzigd door Ouwesok op 29-11-2003 23:43]

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_15029652
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 23:36 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Qua doen of niet doen zal ik niet snel een advies geven, wel voor de manier om je keuze te bepalen en eventuele weetjes over de camera.

Beginnen we met het belangrijkste, de lens.
Wat je ook van Samsung vindt, op dit lensje is weinig af te dingen. Schneider beweegt zich in dezelfde hoek als Carl Zeiss en Rodenstock, oftewel de meest serieuze glasslijpers in fotoland. dus, zoniet

Voor het verdere verhaal omtrent deze camera zou je eens in de reviewsites moeten gaan grutten. Beperk je daarbij tot 'redactionele reviews' en laat de user-reviews slechts beperkt meetellen.

Het prijsje lijkt voor het gebodene dik in orde. Ik zou er alleen wel eens wat foto's uit willen zien
Ik moest zelf ook maar eens op zoek

In ieder geval al bedankt voor je advies Ik ga nog even wat reviews etc. zoeken
. . . i n t h e h o u s e . . .
. . . n e l l a c a s a . . .
pi_15029777
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 23:36 schreef Ouwesok het volgende:
edit:
En gevonden, hier staat een foto (bijna 2MB ) rechtstreeks uit de camera. Het betreft een test uit Duitsland met een hoeveelheid testkaarten in een studiosituatie. Optimaal dus zowel voor meten als bekijken. Load 'm down en doe er uw voordeel mee
Lijkt me aardig, maar aangezien ik geen kenner ben op dit gebied. Is de kwaliteit te vergelijken met bv. een canon powershot 4megapixel?
. . . i n t h e h o u s e . . .
. . . n e l l a c a s a . . .
  maandag 1 december 2003 @ 20:16:08 #104
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_15069296
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de Canon A80 en de Canon ixus digi 400???

Zit er aan te denken om de A80 te kopen.. Heb nu nog een oud bagger dingetje met nog ergere kwaliteit (Fuijifilm FinePix 1300) al aantal jaren oud). Ben dus op zoek naar degelijke camera van toch wel goede kwaliteit. Had de A80 in gedachten.

Oohja..de Minolta S414.. is die beter als de Canon Powershot A80?? Ziet hier toevallig aanbieding staan van 599 naar 399...

[Dit bericht is gewijzigd door ursel op 02-12-2003 10:17]

pi_15080278
Mensen, ik ben aan het twijfelen tussen volgende toestellen:
- Canon Powershot A70 of A80
- Sony DSC-P72 of P92
- Olympus Mju 400 digital

Wie kan mij helpen te kiezen ? Wat zijn de voor- en nadelen vd bovenstaande toestellen ? Alvast bedankt

dinsdag 2 december 2003 @ 17:28:15 #106
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_15094527
quote:
Op donderdag 20 november 2003 11:46 schreef Brad het volgende:
Maare, lees eens een tijdje alle bevindingen van mensen. Dat dit voor mij de ideale camera lijkt, hoeft niet te zeggen dat deze dat ook voor jou is.

Eigenlijk hangt het meer af waar je het voor wilt gebruiken. Al heb je met die penlites al een selectie gemaakt

Ik heb toch maar gekozen voor een camera zonder penlites en de Olympos Mju 400 gekozen. De voornaamste reden om die te verkiezen boven de Canon A80 is dat ik dat handmatig instellen en de lensopties van de canon ws toch niet gebruik. Bovendien stond het formaat van de olympus me meer aan. Hij is kleiner en handzamer.
  dinsdag 2 december 2003 @ 18:19:26 #107
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_15095840
* TC03 is reeds eigenaar van een Nikon Coolpix 2100. Geweldig dingetje .
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_15096716
Ik ben aan het twijfelen tussen de Minolta Dimage Z1 en de Fujifilm FinePix S5000. De specs zijn ongeveer hetzelfde. Hij is gewoon voor huis-tuin en keukengebruik. Belangrijke factor was voor mij de optische zoom. Welke kan ik volgens jullie het beste kopen? De prijzen zijn ongeveer gelijk.

dinsdag 2 december 2003 @ 19:06:42 #109
53267 TC03
pi_15097056
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 18:54 schreef jochem8 het volgende:
Ik ben aan het twijfelen tussen de Minolta Dimage Z1 en de Fujifilm FinePix S5000. De specs zijn ongeveer hetzelfde. Hij is gewoon voor huis-tuin en keukengebruik. Belangrijke factor was voor mij de optische zoom. Welke kan ik volgens jullie het beste kopen? De prijzen zijn ongeveer gelijk.

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat moet je met een spiegel-reflex camera voor huis, tuin en keuken gebruik? Volgens mij kan je dan beter gewoon een dure 'normale' digitale camera kopen met flink wat optische zoom .
pi_15097243
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 18:54 schreef jochem8 het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

Hmm.. volgens mij hebben al heel wat mensen voor deze keuze gestaan.

Eerst de Minolta maar eens nader bekijken... De lens is van goede kwaliteit en het bereik is natuurlijk prachtig... al zou ik graag wat maar aan de groothoekkant zien... 38 mm wordt erg krapjes. 380 mm is daarentegen prachtig, maar hoe vaak ga je dit gebruiken? Helaas is de constructie van de Z1 om te huilen... hij voelt aan als een produkt van Fisherprice..

Dan de Fuji... de constructie is iig heel wat beter voor elkaar... je hebt echt het gevoel een degelijke camera vast te hebben... Ook Fuji maakt erg goede lenzen... niks mis mee... Voor het bereik geldt hetzelfde als bij de Minolta.. Helaas valt de kwaliteit van de foto's gruwelijk tegen... voor voorbeeldfoto's verwijs ik je naar de site van Fujifilm... dan kan je zelf oordelen.. Daarmee vergeleken komt de Minolta er een stuk beter uit...

Het is aan jou om de voors en tegens af te wegen en aan de hand daarvan je keuze te maken..

Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_15097258
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 19:06 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat moet je met een spiegel-reflex camera voor huis, tuin en keuken gebruik? Volgens mij kan je dan beter gewoon een dure 'normale' digitale camera kopen met flink wat optische zoom .

Spiegelreflex? Geen van beiden is een spiegelreflex hoor...
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_15097417
Nee ik wou ook al zeggen...niet echt spiegelreflex nee.

Ik heb op verschillende reviewsites gelezen over de Z1. Iedereen zegt dat het dingetje nogal gammel aanvoelt, niet robuust. Veel problemen met software en nog wat dingetjes. Bij de S5000 zie ik daar niemand over. En fotokwaliteit van de S5000 is ook goed zeggen de gebruikers. Maarja het gaat mij vooral om de 10x optische zoom, en die hebben beide. Ik weet echt niet wat ik nou moet. Denk dat ik maar voor de S5000 ga.

dinsdag 2 december 2003 @ 20:41:08 #113
53267 TC03
pi_15099508
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 19:13 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

Spiegelreflex? Geen van beiden is een spiegelreflex hoor...

. Ik dacht dat als er zo'n grote lens aan zat, dat dan spiegelreflex was... Excusez-moi .

Maar goed, zo'n grote lens erop lijkt mij nogal wat onhandig voor huis tuin en keuken gebruik .

woensdag 3 december 2003 @ 08:34:35 #114
35834 Menyo
Ondertitel
pi_15108084
Weet iemand trouwens of er binnenkort nog leuk DSLR nieuws van minolta te wachten staat? Beetje 300D, Nikon D70 style?
pi_15114071
quote:
Op woensdag 3 december 2003 08:34 schreef Menyo het volgende:
Weet iemand trouwens of er binnenkort nog leuk DSLR nieuws van minolta te wachten staat? Beetje 300D, Nikon D70 style?
In hun jaarverslag staat dat ze bezig zijn met de ontwikkeling. Misschien wordt 'ie in februari op de PMA gepresenteerd.

Zie http://konicaminolta.net/investors/pdf/fr/km/2004/2004ifr_ps.pdf laatste pagina.

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_15148441
Bij de AH hadden ze nu ook een aanbieding
eentje voor 119 euro dat is niet zo duur. Ben de naam kwijt. Maaruh weet iemand toevallig of het een goede is????????? want dan koop ik um.
  donderdag 4 december 2003 @ 16:27:27 #117
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_15149119
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:21 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

Fijn om te horen! Wat was er uiteindelijk mis mee? Zou je een paar foto's kunnen posten?

Ik heb vandaag ook even met een S5000 gespeeld en ik vind hem erg lekker aanvoelen... ook erg belangrijk. Ik hoor alleen nog iets teveel negatieve verhalen om tot aankoop over te gaan...

Om niet al te veel offtopic te gaan heb ik toch maar even aparte topic geopent:

S500 Probleempjes

[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 04-12-2003 16:44]

pi_15180246
niemand antwoord?
  vrijdag 5 december 2003 @ 18:56:21 #119
63192 ursel
pi_15182434
Nopes.. Als je het forum leest wordt je altijd doodgegooit dat je naar "Het grote .... Topic"Moet.. Post je dar gelijk krijg je er geen antwoord...
quote:
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de Canon A80 en de Canon ixus digi 400???
Zit er aan te denken om de A80 te kopen.. Heb nu nog een oud bagger dingetje met nog ergere kwaliteit (Fuijifilm FinePix 1300) al aantal jaren oud). Ben dus op zoek naar degelijke camera van toch wel goede kwaliteit. Had de A80 in gedachten.

Oohja..de Minolta S414.. is die beter als de Canon Powershot A80?? Ziet hier toevallig aanbieding staan van 599 naar 399...

Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 5 december 2003 @ 21:27:31 #120
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_15186057
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:56 schreef ursel het volgende:
Nopes.. Als je het forum leest wordt je altijd doodgegooit dat je naar "Het grote .... Topic"Moet.. Post je dar gelijk krijg je er geen antwoord...
[..]
Kan niet overal tegelijk zijn .

De verschillen zitten vooral in de uitvoering van de camera. Van de Ixus is een kunstwerkje gemaakt, eigenlijk net iets te klein voor gebruik, maar bijzonder smaakvol en zo klein dat ie altijd mee kan.
Bij de A80 zijn geen bijzondere concessies gedaan voor wat de vormgeving betreft, en desondanks ziet ie er mooi uit. Kwalitatief durf ik de A80 iets hoger aan te slaan .

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_15186234
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:56 schreef ursel het volgende:
[..]
ik krijg ook geen antwoord

maaruh ik koop hem gewoon morgen als ie maar niet met airmailes is is het kutte kwaliteit dan ga ik er gewoon mee terug en dan krijg ik geld terug

zaterdag 6 december 2003 @ 02:05:56 #122
63192 ursel
pi_15192263
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 21:27 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Kan niet overal tegelijk zijn .

De verschillen zitten vooral in de uitvoering van de camera. Van de Ixus is een kunstwerkje gemaakt, eigenlijk net iets te klein voor gebruik, maar bijzonder smaakvol en zo klein dat ie altijd mee kan.
Bij de A80 zijn geen bijzondere concessies gedaan voor wat de vormgeving betreft, en desondanks ziet ie er mooi uit. Kwalitatief durf ik de A80 iets hoger aan te slaan .

Ok.. Maar da's mooi om te horen.. de A80 is reeds al in bestelling...
  FOK!fotograaf zaterdag 6 december 2003 @ 02:49:44 #123
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_15192754
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 21:37 schreef Riann het volgende:

[..]

ik krijg ook geen antwoord

maaruh ik koop hem gewoon morgen als ie maar niet met airmailes is is het kutte kwaliteit dan ga ik er gewoon mee terug en dan krijg ik geld terug

Vind je het gek?

jij weet niet eens het merk en model te noemen, dus dan moeten wij maar even gaan uitzoeken wat voor cam het is?

maar als je voor die "paar" euro meer dan een veredelde webcam kan kopen mag je je handjes dichtknijpen IMHO.

You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_15193619
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 02:49 schreef Marc H het volgende:

[..]

Vind je het gek?

jij weet niet eens het merk en model te noemen, dus dan moeten wij maar even gaan uitzoeken wat voor cam het is?

maar als je voor die "paar" euro meer dan een veredelde webcam kan kopen mag je je handjes dichtknijpen IMHO.

ik had gehoopt dat iemand het had geweten.

Maar ik vind 119 euro geen paar euro. ik vind 119 euro nog wel om te doen. Ik ben ook maar een studentje. En wie weet is het goeie kwaliteit zo niet ga ik er mee terug en dan wil ik geld trug.

pi_15194214
het was met airmiles ik ga komende weken goed op aanbiedingen kijken want als er voor kerst nog een aanbieding is krijg ik hem van smam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')