abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14725406
....een beetje redelijk gitaar konden spelen?
Dus na hoeveel lessen en oefenen konden jullie nummers van bands meespelen?
En hoe vaak oefen(de) je per week?

Ben namelijk bezig met gitaarlessen, en ben wel benieuwd hoe goed de Fok!ker het gitaar spel kan leren

pi_14725448
ik kan het niet...heb hier wel een gitaar staan....wilde het mezelf gaan leren dmv boekjes enzo, maar het lukt me voor geen meter. Vriendin van me kan het een beetje, dus misschien dat zij me het kan leren...maar ik heb iig geen lessen gehad ofzo
Duckie is liev...
pi_14725577
dat hangt af van je talent en hoevaak je oefent. Ik heb zelf eerst wat basisakkoorden geleerd en heb daarna les genomen. Meespelen met nummers kan al snel hoor. (nummers met basisakkoorden dus).
Nirvana nummers ofzo
pi_14725580
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:14 schreef _Reggie_ het volgende:
ik kan het niet...heb hier wel een gitaar staan....wilde het mezelf gaan leren dmv boekjes enzo, maar het lukt me voor geen meter. Vriendin van me kan het een beetje, dus misschien dat zij me het kan leren...maar ik heb iig geen lessen gehad ofzo
ik ben zelf wel met lessen bezig, en dat gaat op zich redelijk.
heb drie lessen gehad, en begin al met mijn 2e boek.
ik ga er dus twee tegelijk doen.

samenspelen met cd, zortg er wel voor dat het leuker wordt

pi_14725620
ik heb er 4 jaar op gezeten.. jaar of 5 terug
Maarja toen ging het gewoon rustig aan met het lessen. Duurde een paar maandjes voordat we GOED mee konden spelen met nummers
het begin komt al na een paar weekjes
i'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotamy
pi_14725631
Het ligt er helemaal aan wat voor muziek je wilt meespelen, wat voor soort gitaar je speelt ( klassiek, electrisch, staalsnarig-acoustisch ) en hoelang je oefent. Ik oefende in het begin 2 uur per dag op mn acoustische, later toen ik een electrische had soms wel 3 uur per dag. Ik speel nu 5-6 jaar en ik soleer Slash van Guns 'n Roses er helemaal uit
pi_14725670
Het ligt ook aan de soort van Muziek. Als je idd Korn of Nirvana of iets dergelijks wil meespelen kun je dat al in 2-3 maanden leren. Wil je ECHTE muziek maken, duurt het stukken langer. Maar oefening baart kunst.
pi_14725947
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:20 schreef GuitarMaistro het volgende:
...... ik soleer Slash van Guns 'n Roses er helemaal uit
Whahaha als je dat kon mocht je bij mijn muziek de solo's inspelen...
pi_14725970
agreed

oefening baart kunst...Nirvana kon ik al in 3 dagen (1 nummer natuurlijk dan)

pi_14726181
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:34 schreef BramKamsma het volgende:
agreed

oefening baart kunst...Nirvana kon ik al in 3 dagen (1 nummer natuurlijk dan)

en hoelang oefende je per dag dan op dat nummer? welk nummer eigenlijk?
pi_14726216
Na een jaartje of zo gingen standaard powerchord nummers prima (pop, nirvana, punk e.d.). Na een jaar of drie kon ik best aardig bluesen, beetje soleren dus. Na een jaar of vijf speelde ik wat ingewikkeldere solo's (Satriani, Slash, Gary Moore) soms al heel aardig. De laatste jaren speel ik wat minder vaak, vooral door tijdgebrek, dus ik ben een beetje op dit niveau blijven hangen, of misschien zelfs wel achteruitgegaan . Ik probeer nu een beetje funk/jazz invloeden in mijn spel te krijgen (funky slaggitaar, wah wah, vage jazz akkoordjes ), en wat minder te letten op techniek en snelheid.
Genoeg is genoeg, wat jullie allemaal bezighoudt is al droevig genoeg!
pi_14726660
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:33 schreef OutKast het volgende:

[..]

Whahaha als je dat kon mocht je bij mijn muziek de solo's inspelen...

Sweet Child 'o Mine speel ik helemaal exact na Wedden??
pi_14726800
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:58 schreef GuitarMaistro het volgende:

[..]

hmmz mp3-tje online staan?
pi_14726865
Ik heb het opgegeven.... Ik kon het redelijk, maar vond blaasinstrumenten toch interessanter.
pi_14726873
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:58 schreef GuitarMaistro het volgende:

[..]

Zet maar een mp3 online dan!!!!!

Als je ook zulke goede solo's kunt bedenken op bestaande muziek, dan ben je bij deze aangenomen om solo's in te spelen op mijn eigen muziek....

pi_14727047
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:20 schreef GuitarMaistro het volgende:
ik soleer Slash van Guns 'n Roses er helemaal uit
Ja maar allé sweet child is nie alles wat slash speelt en je kunt em wel naspelen, maar als je hem dr uit wil spelen moet je hipper spelen en zoieso zelf dingen kunnen verzinnen, naspelen kan uiteindelijk iedereen.
Red een Boom, eet een bever.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')