abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 november 2003 @ 11:32:53 #51
136 V.
Like tears in rain...
pi_14752428
quote:
Op woensdag 19 november 2003 11:00 schreef Vamos het volgende:
Volgens mij werd er in de krant al gezegd dat je niet moet zeuren over privacy als je in een stadion voor het oog van tienduizenden bezoekers aan het slaan, schoppen en vernielen gaat.
En dat klopt...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_14754419
quote:
Op woensdag 19 november 2003 10:49 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Als er geen 'relletjes' zouden zijn, dan was er geen mug om een olifant van te maken.

Ik vind deze actie de enig juiste. Je moet deze moordenaars van het voetbal een keer keihard aanpakken en laten weten dat dit gedrag niet wordt getollereerd.

Moordenaars van het voetbal.... na pak 'em beet 25 jaar vermoorden is dat voetbal nog niet dood.

De enige moordenaars van het voetbal zijn die mensen die praten over het relgebeuren alsof ze er wat van weten, daarbij lekker de telegraaf na pratend... maar nooit in een voetbalstadion komen. Als al die mensen nou eens van hun luie reet afkwamen en naar het stadion komen wordt het misschien nog eens wat met dat voetbal hiero.

Iets meer on-topic. het stuit me een beetje tegen de borst dat deze foto's worden geplaatst om een andere reden dan opsporing. Buiten dat tsja... je weet dat er camera's hangen. Dus je neemt dit soort risico's zelf toch ook een beetje. Alleen voor de betrokkenen lullig als familie of werkgever je herkent. Vooral het laatste... al is dit geen reden voor ontslag zit je toch niet meer zo lekker op je werk.

Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_14754540
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 18:46 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Misschien omdat iemand mishandelen iets anders is dan een winkel overvallen?
Heb je ooit mishandelingen bij opsporing verzocht gezien? Puur en alleen omdat het voetbalsupporters zijn wordt er een item van gemaakt. Wees dan consequent en gooi ook andere mishandelingen in de uitzending. Dat doen ze dan weer niet want voetbalsupporters scoren lekker voor de kijkcijfers.
In mijn vorige reactie had ik het ook al over de foto's die in de spots stonden. Echt belachelijk.

De voetbalvandalen maken het voetbal niet kapot, dat doet de media!

Van de meeste mishandelingen zijn niet zulke duidelijke voideobeelden

verder zie ik nog steeds het verschil niet: mishandeling en een overval zijn allebei misdrijven en mogen dus allebei op dezelde manier in dit programma gebracht worden in het kader van opsporing.

Opsporing verzocht is bovendien niet bepaald een programma met lage kijkcijfers en ook geen programma dat zich daar heel erg op richt,

Verder wat betreft je laatste statement: voetbalsupporters maken het voetbal niet kapot, voetbalvandalen wel. Die zeggen namelijk dat ze om hun club geven, maar bezorgen diezelfde club alleen maar narigheid.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_14754609
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 09:38 schreef Fe2O3 het volgende:
IMHO gewoon lekker op TV die koppies

Dat soort tuig opsporen, opsluiten en permanente station verboden geven ~:-)

Bovendien zie ik het probleem niet van het op TV vertonen, verkrachters, overvallers ed. komen ook met hun kop op TV als ze gezocht worden.

Goep punt dat laatste.
Ik ben ermee eens dat personen die de maatschappij schade berokkenen ook door de maatschappij gezien moeten worden als bedreiging.
Maar dan inderdaad ook een johan v, mink k, volkert van der g. etc. en niet alleen mensen die door het amateurisme van poiltie/justitie niet op normale wijze opgespoord kunnen worden.
Ik vind het een teken van onamcht van justitie dat de samenleving deze mensen aan moet geven....
beetje laf van ze....
Yeah baby Yeah!
pi_14754704
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:44 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Goep punt dat laatste.
Ik ben ermee eens dat personen die de maatschappij schade berokkenen ook door de maatschappij gezien moeten worden als bedreiging.
Maar dan inderdaad ook een johan v, mink k, volkert van der g. etc. en niet alleen mensen die door het amateurisme van poiltie/justitie niet op normale wijze opgespoord kunnen worden.
Ik vind het een teken van onamcht van justitie dat de samenleving deze mensen aan moet geven....
beetje laf van ze....

Er is een verschil tussen iemand die op video vastgelegd is tijdens een misdrijf en een verdachte. Bij de eerste is zijn schuld bewezen en is het laten zien van zijn gezicht in dit geval van belang bij opsporing. Bij de tweede is de schuld vaak nog niet bewezen en is het tonen van zijn gezicht vaak niet in het belang van opsporing (want er is al een naam etc. bekend)
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_14756191
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:38 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Alleen voor de betrokkenen lullig als familie of werkgever je herkent. Vooral het laatste... al is dit geen reden voor ontslag zit je toch niet meer zo lekker op je werk.

En dat is het bijkomende voordeel van het plaatsen van die foto's.
Leert je familie en je werkgever je is wat beter kennen..
pi_14759793
Tsja... de werkgever kan er verder weinig mee. Beetje boos kijken, dat was het dan wel.
pi_14759879
tuurlijk mag het op tv komen en het is ook een hele eer voor die jongens, die kunnen het later aan het nageslacht laten zien, hoe te zien was op het nos-journaal hoe ze los gingen in het stadion.

En ik zal nooit een werknemer ontslaan omdat ik hem heb zien rellen op het nos-journaal. Er zitten ook directeuren en andere hoge mensen tussen de hooligans trouwens.

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_14760071
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:23 schreef JohnDope het volgende:

En ik zal nooit een werknemer ontslaan omdat ik hem heb zien rellen op het nos-journaal. Er zitten ook directeuren en andere hoge mensen tussen de hooligans trouwens.

Is geen gegronde reden voor ontslag. En dat is maar goed ook.

Je vindt er af en toe wel wat van die mensen tussen ja. Denk dat je tegenwoordig wel kunt stellen dat het een doorsnede is van de gehele bevoking tussen 15 en 35.

pi_14760386
dit is trouwens wel een geinig filmpje, dit is op een houseparty in italie en daar breekt ook binnen de pleuris uit, beetje jammer dat ze met ze alle achter 1 gozer aanrennen, maar ik denk dat hij wel wat op ze geweten heeft, zal wel voetbal zijn of zoiets.
Maar goed als de dj door krijgt dat er knokke binnen is, gaat hij snoeihard draaien en zegt ie: "i am gonna give you a track 2 fight 2".

http://www.thingstocome.com/video/performances/italy/DJSkinheadLIVEcervia03.mov

je moet wel quicktime hebben om het te zien.

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_14760582
Is het dan zo nodig om er een sensatieuitzending van te maken,want dat was het toch wel een beetje.Duurde veel langer als ze aan een verkrachter zouden doen terwijl ik dat toch iets erger vind.
Dat ze het zo doen ok,maar vond de uitvoering dan wel erg slapjes.
Als je zoiets doet moet het wel een goede reden hebben en vind zelf dat daar nu geen voldoende aanleiding naar was.
Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden......
  woensdag 19 november 2003 @ 15:50:58 #62
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_14760741
Ik snap zowieso niet waarom de staat niet 1 of 2 uur zendtijd per week inlast op een publieke omroep om foto's te laten zien van voortvluchtige misdadigers.

Ze hebben er boeken vol van liggen, gezocht voor de meest zware misdrijven...
En geen enkele nederlander zou ze herkennen omdat die foto's alleen op het politiebureau op een prikbord hangen.

1 uurtje zendtijd per week is toch niet teveel gevraagd..?

zzz
pi_14771481
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:50 schreef L.Denninger het volgende:
Ik snap zowieso niet waarom de staat niet 1 of 2 uur zendtijd per week inlast op een publieke omroep om foto's te laten zien van voortvluchtige misdadigers.

Ze hebben er boeken vol van liggen, gezocht voor de meest zware misdrijven...
En geen enkele nederlander zou ze herkennen omdat die foto's alleen op het politiebureau op een prikbord hangen.

1 uurtje zendtijd per week is toch niet teveel gevraagd..?

Ik ben het helemaal met je eens. Maar dan beginnen ze weer te zeiken over de wet op de privacy.
pi_14775513
mooi sjow eindelijk worden ze bij d enaam genoemd en verdwijnen ze niet in de grote groep goede supporters.
pi_14792338
Weet iemand hoeveel van deze getoonde gasten ze inmiddels hebben?
pi_14792997
0. Sommigen waren al eerder aangehouden.
  donderdag 20 november 2003 @ 19:35:30 #67
36246 ixion
ir ixion that is
pi_14796344
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:23 schreef JohnDope het volgende:
tuurlijk mag het op tv komen en het is ook een hele eer voor die jongens, die kunnen het later aan het nageslacht laten zien, hoe te zien was op het nos-journaal hoe ze los gingen in het stadion.

kan zijn dat ik wat sarcasme mis maar vind je dat soort gedrag cool ofzo???
en ik denk dat dergelijk gedrag zeker wel reden kan zijn voor ontslag. afhankelijk van de functie kan ik me voorstellen dat je dan als baas, wanneer je weet wat voor vlees je in de kuip hebt, even de werknemer evalueert.......

en natuurlijk zitten er directeurs en "hoge mensen" tussen de hoolies
alleen al de term "hoge mensen" geeft al aan dat je niet weet waar je het over hebt, en dat deze mensen zich na een 50 urige werkweek met zware verantwoordelijkheden te buiten gaan aan buitensporig geweld rond een voetbalwedstrijdje, laat me niet lachen (... ow te laat )

zucht
  donderdag 20 november 2003 @ 19:36:26 #68
36246 ixion
ir ixion that is
pi_14796368
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:29 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Je vindt er af en toe wel wat van die mensen tussen ja. Denk dat je tegenwoordig wel kunt stellen dat het een doorsnede is van de gehele bevoking tussen 15 en 35.

WHAAAAHAHAHAHAHA
hoe kom je daar nou bij man?
zucht
pi_14797805
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:29 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ja, de hemel verhoede dat je iemand zou mogen ontslaan nadat is gebleken dat hij een randdebiel is die in een kooitje thuishoort.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_14800864
quote:
Op donderdag 20 november 2003 19:36 schreef ixion het volgende:

[..]

WHAAAAHAHAHAHAHA
hoe kom je daar nou bij man?

In tegenstelling tot jou weet ik waarover ik praat. Bedoel ik verder niks mee.
quote:
Ja, de hemel verhoede dat je iemand zou mogen ontslaan nadat is gebleken dat hij een randdebiel is die in een kooitje thuishoort.
Inderdaad. Wat iemand in zijn/haar vrije tijd doet en verder geen invloed heeft op de prestaties op het werk zou geen reden moeten kunnen zijn voor ontslag.

En ach ja... in een kooitje thuishoren. Je moet maar zo bedenken dat in oorlogstijd deze mensen vaak de helden zijn. Dit in tegenstelling tot de schijtbakkerige blaaskaken waaruit 99% van de Nederlandse bevolking tegenwoordig bestaat.

Buiten oorlogstijd zijn deze mensen wat minder gewild. Agressie wordt niet erg op prijs gesteld (begrijpelijk, al is en blijft agressie iets menselijks) en als het dan nog geld kost en in sommige gevallen onschuldigen treft.. tsja... dan maak je geen vrienden.

Maar het beste is misschien toch om gewoon alles volgens de wet te doen. Wie de wet overtreedt kan daarvoor bestraft worden. En al die schreeuwerige reacties, tsja... dit soort gedrag zit nou eenmaal ook in de mens. Ook in 'vrij normale mensen' vind je primitief gedrag terug.

pi_14801225
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:08 schreef Pappie_Culo het volgende:

Inderdaad. Wat iemand in zijn/haar vrije tijd doet en verder geen invloed heeft op de prestaties op het werk zou geen reden moeten kunnen zijn voor ontslag.

En ach ja... in een kooitje thuishoren. Je moet maar zo bedenken dat in oorlogstijd deze mensen vaak de helden zijn. Dit in tegenstelling tot de schijtbakkerige blaaskaken waaruit 99% van de Nederlandse bevolking tegenwoordig bestaat.

Buiten oorlogstijd zijn deze mensen wat minder gewild. Agressie wordt niet erg op prijs gesteld (begrijpelijk, al is en blijft agressie iets menselijks) en als het dan nog geld kost en in sommige gevallen onschuldigen treft.. tsja... dan maak je geen vrienden.

Maar het beste is misschien toch om gewoon alles volgens de wet te doen. Wie de wet overtreedt kan daarvoor bestraft worden. En al die schreeuwerige reacties, tsja... dit soort gedrag zit nou eenmaal ook in de mens. Ook in 'vrij normale mensen' vind je primitief gedrag terug.

Dit is de grootste partij luchtverplaatsing die ik ooit heb meegemaakt. Bedrijven staan niet buiten de maatschappij, hoor. Als iemand zich als een volkomen primaat gedraagt buiten het werk om, dan heeft zijn werkgever de plicht hem minstens te corrigeren.

Ik moet helemaal niets maar zo bedenken (sic), dit soort mensen zou in oorlogstijd oorlogsmisdadigers zijn, geen helden. Echte soldaten leren zich te beheersen. Mag ik trouwens opmerken dat ik de opmerking over schijtbakkerige blaaskaken lichtelijk fascistisch vind ?

De rest is een walgelijk soort schouderophalen met gemeenplaatsen dat om te kotsen is.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_14802648
quote:
Op donderdag 20 november 2003 22:19 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Dit is de grootste partij luchtverplaatsing die ik ooit heb meegemaakt. Bedrijven staan niet buiten de maatschappij, hoor. Als iemand zich als een volkomen primaat gedraagt buiten het werk om, dan heeft zijn werkgever de plicht hem minstens te corrigeren.

Ik moet helemaal niets maar zo bedenken (sic), dit soort mensen zou in oorlogstijd oorlogsmisdadigers zijn, geen helden. Echte soldaten leren zich te beheersen. Mag ik trouwens opmerken dat ik de opmerking over schijtbakkerige blaaskaken lichtelijk fascistisch vind ?

De rest is een walgelijk soort schouderophalen met gemeenplaatsen dat om te kotsen is.

Jaja... dus als ik op een feest lekker de beest uithang en op maadag blijkt dat mijn baas er ook was... dan is het doodnormaal dat hij me daar even op aanspreekt. Welke planeet kom jij vandaan?
Mening geven okee... maar hij heeft alleen te maken met wie en hoe ik ben in zijn tijd. Zaken en persoonlijk... strikt gescheiden.

Echte soldaten leren zich beheersen. Absoluut. Daarom verlopen oorlogen ook altijd zo netjes en beschaafd he? Nee vriend, wat ik ermee bedoelde was dat deze mensen als het erop aankomt niet de andere kant op kijken maar wel durven vechten, en het waarschijnlijk ergens nog wel zouden waarderen ook. De vijand zouden ze afslachten ja.

Lichtelijk fascistisch? Het is gewoon de waarheid. Alleen in Nederland kunnen 3 15 jarige mannetjes in een volle tram meisjes de haren in de fik steken zonder dat iemand een poot uitsteekt. Dat is pas om te kotsen. En als de moffen morgen weer voor de deur staan, weet ik wel wie zich als eersten aanmelden voor het verzet. Niet de brave burgerlui...

pi_14803737
quote:
Op donderdag 20 november 2003 23:01 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Jaja... dus als ik op een feest lekker de beest uithang en op maadag blijkt dat mijn baas er ook was... dan is het doodnormaal dat hij me daar even op aanspreekt. Welke planeet kom jij vandaan?
Mening geven okee... maar hij heeft alleen te maken met wie en hoe ik ben in zijn tijd. Zaken en persoonlijk... strikt gescheiden.

Echte soldaten leren zich beheersen. Absoluut. Daarom verlopen oorlogen ook altijd zo netjes en beschaafd he? Nee vriend, wat ik ermee bedoelde was dat deze mensen als het erop aankomt niet de andere kant op kijken maar wel durven vechten, en het waarschijnlijk ergens nog wel zouden waarderen ook. De vijand zouden ze afslachten ja.

Lichtelijk fascistisch? Het is gewoon de waarheid. Alleen in Nederland kunnen 3 15 jarige mannetjes in een volle tram meisjes de haren in de fik steken zonder dat iemand een poot uitsteekt. Dat is pas om te kotsen. En als de moffen morgen weer voor de deur staan, weet ik wel wie zich als eersten aanmelden voor het verzet. Niet de brave burgerlui...

inderdaad!!!
  vrijdag 21 november 2003 @ 08:05:00 #74
36246 ixion
ir ixion that is
pi_14807423
quote:
Op donderdag 20 november 2003 23:01 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

helemaal mee eens,
alleen wat versta je dan onder "de beest uithangen"? is dat met je dronken kop dom gaan lopen auwehoeren en op de plee over je nek gaan? dan vind ik dat je baas daar idd niks over te mekkeren heeft (nogmaals: afhankelijk van je functie!)
maar ik heb het idee (even je post in de context van het topic plaatsend) dat je het hebt over het plegen van vandalisme en mishandeling, en dan is mijn vraag: van welke planeet kom jíj???
quote:

jij hebt werkelijk geen idee waar je over praat man!
oorlog is niet een normale staat van doen voor de mens. in oorlogstijd worden andere regels en andere plichten uit de kast getrokken. denk je echt dat geestelijk gezonde mensen zich amuseren met het doden van een ander mens? met het uit een bootje stappen onder zwaar machinegeweervuur terwijl je maten om je heen dood neervallen? bij het lopen door een mijnenveld met de kans in vijf stukken geblazen te worden?
misschien die psycho-billies van jouw wereld wel... maar dat zouden de slechtste soldaten denkbaar zijn! misschien moet je er eens achter komen dat oorlog geen rambo-film is!!!
quote:
licht fascistisch??? maak daar maar zwaar fascistisch van.

ow dus als ik je goed begrijp schaar jij vandalisten en geweldplegers in dezelfde groep als diegenen die heldhaftig op zouden staan voor de maatschappij!?
ergens mis ik dan een link ofzo, want dan zouden ze tegen zichzelf op moeten treden?!?!
en er is een groot verschil tussen kinderachtig en baldadig vandalisme en je misdragen en toetreden tot het verzet hoor; of anders gezegd, stel ik zou bij het verzet zitten, en er zou zoiemand aankomen die voor de kick op geweld mee zou willen doen, dan zou mijn antwoord zijn: nee dank je!

en ten slotte, als ik in de positie zou zijn iemand aan te nemen of te ontslaan (hetgeen als ik kijk naar de intelligentie die uit je posts blijkt, voor mij een waarschijnlijkere situatie is dan voor jou ) dan zal ik dit soort maatschappelijk wangedrag zéker mee laten wegen!

zucht
  vrijdag 21 november 2003 @ 08:05:39 #75
36246 ixion
ir ixion that is
pi_14807427
quote:
Op donderdag 20 november 2003 23:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

inderdaad!!!

wat ben jij? z'n sidekick ofzo?
zucht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo