quote:ik vroeg niets! gaf mijn mening over de spreekkoren
Op maandag 24 november 2003 10:08 schreef SCH het volgende:
Nee hoor. Ik geef antwoord op een vraag.

quote:Bron: AD
'Nou Sneijder, bedankt hč'
Van een onzer verslaggeversWesley Sneijder werd afgelopen week overladen met complimenten. Iedereen die genoot van zijn formidabele spel tegen Schotland.
Van de volwassen manier waarop de Ajacied de persboycot van de internationals beëindigde én van zijn opnieuw doeltreffende optreden tegen SC Heerenveen.
Maar de week van Wesley eindigde gistermiddag uiteindelijk wél met een smetje. De anders zo stoďcijnse belofte kon het niet laten na de 3-1 van Ibrahimovic de bal keihard de tribune in te knallen. Arbiter Roelof Luinge zag het en slingerde Sneijder zonder dralen op de bon. In een wedstrijd die al lang en breed beslist was, kwam de actie van Luinge pietluttig over. Dat vonden kennelijk ook de 50.000 fans in de Arena. Minutenlang scholden boze supporters de leidsman de huid vol. En dat vond Luinge op zijn beurt weer niet fijn - en zo ontspon zich bij het verlaten van het veld een vermakelijke discussie tussen de speler en de scheids.
Luinge, cynisch: ,,Nou Sneijder, bedankt hč.''
Sneijder: ,,Als je het hebt over die spreekkoren: je moet jezelf bedanken. Wie geeft er nou een gele kaart voor zoiets kleins?''
Luinge: ,,Waarom schiet je die bal dan ook weg?''
Sneijder: ,,Er liggen hier geloof ik 100 ballen rond het veld. En dan krijg ik straf als ik er eentje wegschiet?''
Even later gaf ook Ajax-trainer Ronald Koeman zijn visie op het voorval. ,,Ik kon me prima vinden in de beslissing van Luinge, die uitstekend floot'', zo toonde Koeman zich streng voor zijn pupil. De trainer had natuurlijk best gezien dat het Sneijders eerste vermaning was van het seizoen. Maar stel nou dat het toevallig zijn derde kaart was geweest. Dan had Sneijder door een stommiteit zomaar de klassieker Ajax-Feyenoord van komende zondag gemist. Koeman: ,,Maar sowieso vind ik: wie de bal na een doelpunt de tweede ring in schiet, die krijgt terecht een gele kaart.''
Ik vind het wel mooi hoe Koeman altijd streng reageert naar spelers om te proberen te zorgen dat ze niet gaan zweven. Dit is ook weer een mooi voorbeeld daarvan.

quote:Je hebt ook supporters die altijd gaan, in voor- en tegenspoed heet dat
Op maandag 24 november 2003 01:18 schreef sjun het volgende:
Tegenwoordig sla ik ook met regelmaat over i.v.m. werk en sociale verplichtingen. Vroeger dacht ik daar niet aan. Ik kan me voorstellen dat er meer mensen eens thuis overslaan sinds de Arena als 'thuis' fungeert.

Kan me geen sociale verplichting voorstellen (op bruiloft of begravenis na) die mij bij AJAX weghoud.

quote:ik wel, Luinge is gewoon een domme kuttukker, kinderachtig om zo'n gele kaart weg te geven. Alsof ie de bal zelf moet gaan halen
Op maandag 24 november 2003 09:24 schreef ChAoZ het volgende:
ik snapte die spreekkoren niet helemaal.
Luinge volgt gewoon zijn grensrechters. Die waren zo beroerd. Kan Luinge niet veel aan doen. Maar ok, Luinge is nou eenmaal niet echt geliefd bij de meeste Ajax supporters
[..]
 (je moeder is een ... zing ik btw nooit mee) Luige had zelf al een paar foutjes gemaakt en over die 2 pannekoeken met die vlaggen zal ik het helemaal niet hebben
 (je moeder is een ... zing ik btw nooit mee) Luige had zelf al een paar foutjes gemaakt en over die 2 pannekoeken met die vlaggen zal ik het helemaal niet hebben 
quote:Klopt, ligt echt aan de personen, niet aan ons.
zo zie je maar weer, ook het Ajax publiek kan het en het ligt dus niet aan het publiek, maar meer aan de speler zelf als er woensdag weer eens gefloten gaat worden
Over de aktie van 410, ik vond het leuk  Mooie was ook dat zuid aftelde (10,9,8...) en toen 410 weer volliep er Kampioenen, Kampioenen gezongen werd.
 Mooie was ook dat zuid aftelde (10,9,8...) en toen 410 weer volliep er Kampioenen, Kampioenen gezongen werd.
Je merkt dat 410 steeds meer respect krijgt van de F-side, door hun akties. Heb 1x tussen die klanten gestaan (JC-schaal 2 jaar terug hadden een groepje 410'ers zich genesteld op zuid) maar ik kreeg er toen echt een wegtrekker van. Kidz met pakjes wicky van thuis die alleen maar joden, joden konden zingen. Van mensen uit 410 hoor ik dat dat redelijk aan het veranderen is, de TIFO akties zijn vaak orgineel en dragen bij aan de sfeer in het stadion 
Zondag schijnt er ook goed uitgepakt te worden  

quote:
Op maandag 24 november 2003 11:16 schreef Doopy-X- het volgende:
kinderachtig om zo'n gele kaart weg te geven. Alsof ie de bal zelf moet gaan halen

Wie was er nou kinderachtig? Is juist goed om dit soort onzin te bestraffen vind ik.

quote:Man, als je zo'n bal wegschopt om tijd te rekken kan ik me het voorstellen dat je daar een kaart voor krijgt maar uit vreugde ff een bal de tribunes injekkeren is toch mooi man.
Op maandag 24 november 2003 11:18 schreef SCH het volgende:[..]
Goed argument zegWie was er nou kinderachtig? Is juist goed om dit soort onzin te bestraffen vind ik.
 Luinge
Luinge

quote:Mwoah, kvin er niet veel aan. En ut mag niet he.
Op maandag 24 november 2003 11:26 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
Man, als je zo'n bal wegschopt om tijd te rekken kan ik me het voorstellen dat je daar een kaart voor krijgt maar uit vreugde ff een bal de tribunes injekkeren is toch mooi man.

quote:
Op maandag 24 november 2003 11:43 schreef Speed1971 het volgende:
Dat kapsel van Zlatan!

Persoonlijk vind ik het erg mooi trouwens.

quote:Nee wij zullen het eens eens zijn over iets!
Op maandag 24 november 2003 11:44 schreef SCH het volgende:[..]
Hij wil de Kezman van Ajax worden denk ik.Persoonlijk vind ik het erg mooi trouwens.

quote:Dan hoop ik dat 'ie 't snel weer verandert
Op maandag 24 november 2003 11:44 schreef SCH het volgende:
Persoonlijk vind ik het erg mooi trouwens.

quote:Maar tegen Brugge ging het daarentegen weer heel goed, en vergeet ook niet dat Celta uit niet te vergelijken is met AC Milan thuis. Nee, ik denk dat je zoiets best kan proberen. Het zou mij zeker niet verbazen als Koeman voor een 4-3-3 systeem kiest. Ajax heeft daarmee in mijn ogen het meeste kans op 1 of 3 punten.
Op maandag 24 november 2003 08:38 schreef twi het volgende:[..]
Ja joh, laten we lekker weer in de messen gaan lopen, net als tegen Celta

Na magere jaren, waarin Ajax de weg kwijt was en hard zaagde aan de eigen wortels diende zich met Rafael van der Vaart twee jaar terug een lichtpunt aan. Eindelijk leverde de opleiding een student af die door de mazen van het dodelijke TIPS-netwerk was geglipt. Geglipt, want die S van snelheid bezat en bezit Van der Vaart vooral in zijn balbehandeling.
Met zijn fijne techniek wees Van der Vaart Ajax meer dan eens de goede weg. Dat gebeurde bij ontstentenis van een goede spits (Zlatan was dolende, Sonck nog aan de frites) en een goede 10. Reden genoeg voor de sportjournalistiek om in het haar opportunisme aan de haal te gaan met de Ajax-tiener. Hij werd plompverloren op een voetstuk geplaatst en in één adem genoemd met Cruijff en Van Basten.
Het kan verkeren, dat weet nu ook Rafael van der Vaart. De laatste tijd valt overal te beluisteren en te lezen dat hij aan een mindere periode bezig is, dat hij uit vorm zou zijn.
Onzin! Van der Vaart scoort niet, dus hij is uit vorm. De een beweert het, de rest scandeert hem na. Zonder uitleg, zonder verdieping, gewoon, boem, Van der Vaart is uit vorm. Leg uit, zeg wat er mis gaat. Verklaar zijn manier van spelen, pas dan kun je, als je gelooft in het fenomeen vorm beweren dat hij in een mindere periode zou verkeren.
Ik geloof niet in vorm en al helemaal niet dat Rafael van der Vaart plotseling minder zou zijn dan vorig jaar. Ook de opmerkingen van coach Koeman getuigden in dit opzicht niet van verheven inzicht.
Eerst aangeven wat de nog steeds pas 20-jarige international zelf fout doet. Jawel, helemaal brandschoon vind ook ik hem niet. Maar het enige dat ik hem aanwrijf is zijn momenteel niet correcte zelfbeeld. Hij hecht te zeer geloof aan de supersterstatus die de media hem hebben toegedicht en wil dat beeld te graag wekelijks bevestigen.
Afgelopen woensdag bijvoorbeeld toen Oranje Schotland versloeg was Van der Vaart regelmatig voor zichzelf bezig, deed hij precies waarvoor Seedorf werd uitgefloten en was hij in het tweede bedrijf rijp voor een wissel, al waren er in mijn optiek andere zwaarwegender redenen dat niet te doen.
Maar als gezegd, dat hij te graag het bijzondere van zijn talent wil tonen, is niet het grootste probleem. Dat is gelegen in de komst van Sonck bij Ajax. Daarom is er geen plaats meer voor Van der Vaart op de plek waar hij vorig jaar regelmatig zijn talent bewees. Nu moet hij links op het middenveld meters maken, zijn verdedigende taak uitvoeren, vuil werk opknappen, enzovoort.
Het is simpel: Van der Vaart wil (te) graag excelleren, heeft de klasse om dat op de 10 te doen, maar Koeman heeft hem verbannen naar een anoniemer plek. En dan schrijft en zegt men daarna dat VdV uit vorm zou zijn. Dat Van der Vaart minder scoort, minder opvalt heeft veel met de komst van Sonck te maken en de manier waarop Ajax speelt en weinig met vorm.
Voor Rafael van der Vaart bestaat maar één remedie: leren om te schitteren in anonimiteit, zoals een Zidane dat vaak bij Real Madrid doet.
Toch kan ik me voorstellen dat Van der Vaart niet echt gelukkig is met zijn plaats bij Ajax en zich steeds moeilijker zal schikken in zijn rol. En laten we wel wezen, hij heeft op de 10 genoeg klasse getoond om als eerste die plaats te mogen claimen.
Wordt vervolgd. Om te beginnen woensdag tegen AC Milan. Fijn, dat u nu weet hoe het zit van de vorm van Rafael van der Vaart en genuanceerd naar zijn optreden kunt kijken.
planet.nl

Nu is het er net wat krapper, maar was het niet zo dat van der Vaart juist heel goed is in de kleine ruimte om daarna de vrijheid op te zoeken?
Zegt die columnist wat over de algemene van der Vaart verheerlijking en de daarbij horende dip (en kritiek). Nee, hij gaat zelf lekker door door de schuld bij Sonck en Koeman neer te leggen...Wat was dat ook alweer over splinter en balk?

quote:En daar had ik zelfs niet eens over nagedacht! Afserveren die handel
Op maandag 24 november 2003 13:49 schreef mitt het volgende:
leuk stukje, maar wel laatste zinnen maken ze wel een grote fout natuurlijk, want vdV speelt niet eens tegen Milan.

Trouwens, op www.ajaxnet.com kan je nu de foto`s van de wedstrijd bekijken tegen Heerenveen!

quote:o o spam
Op maandag 24 november 2003 15:37 schreef PhilippeH het volgende:
Haha in dat stukje staat alleen maar bullshit zeg, niet normaal!Trouwens, op www.ajaxnet.com kan je nu de foto`s van de wedstrijd bekijken tegen Heerenveen!

quote:Ik betrap je wel vaker op dit soort spam berichten. Vanaf nu af aan ga ik elke keer als ik er eentje tegenkom de relevante foto's hier in het topic deeplinken.
Op maandag 24 november 2003 15:37 schreef PhilippeH het volgende:
Haha in dat stukje staat alleen maar bullshit zeg, niet normaal!Trouwens, op www.ajaxnet.com kan je nu de foto`s van de wedstrijd bekijken tegen Heerenveen!

quote:Goed zo twi kill and attack!
Op maandag 24 november 2003 17:21 schreef twi het volgende:[..]
Ik betrap je wel vaker op dit soort spam berichten. Vanaf nu af aan ga ik elke keer als ik er eentje tegenkom de relevante foto's hier in het topic deeplinken.

Het is wel duidelijk dat we gewoon met 5 verdedigers gaan spelen, net als in San Siro.
Krijg je dus zoiets:
Lobont
de Jong, Heitinga, Pasanen (Yakubu), Escudé, Maxwell (mits fit)
Galásek, Litmanen (Obodai), Sneijder
Sonck, Ibrahimovic

quote:In San Siro speelde Ajax 4-4-2 hoor, Yakubu stond daar op het middenveld, niet in de verdediging.
Op dinsdag 25 november 2003 16:31 schreef methodmich het volgende:
4-3-3 tegen Milan?Het is wel duidelijk dat we gewoon met 5 verdedigers gaan spelen, net als in San Siro.
Krijg je dus zoiets:
Lobont
de Jong, Heitinga, Pasanen (Yakubu), Escudé, Maxwell (mits fit)
Galásek, Litmanen (Obodai), Sneijder
Sonck, Ibrahimovic

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |