abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14716068
Joan of Arcadia is een leuke nieuwe serie, gericht op jongeren.

Het gaat over een meisje (duh) genaamd Joan, die de nare gewoonte heeft ontwikkeld om God tegen het lijf te lopen en met hem regelmatige een gezellig gesprek heeft.
Joan heeft een oudere broer die na een auto-ongeluk in een rolstoel is beland en sindsdien vrij depressief en somber is ingesteld.
Ook heeft Joan het genoegen om een jongere broer te hebben, die intelligent is, maar zo goed als ondergesneeuwd wordt binnen het gezin.

Pappa is een politie agent, en mamma werkt op dezelfde school als waar Joan naartoe gaat.

Nu denk je 'he getver, meisje dat praat met God, dat zal wel weer een EO programma zijn dat goede christelijke waarden en normen promoot, en die ons op onze teentjes houd wat betreft die goede man daarboven.'

Niet is minder waar. Joan of Arcadia heeft een religieuze inslag zonder in een akelige feel-good serie te veranderen. Verwacht geen wijze levenslessen van de grote man, verwacht geen helden daden. God is vaag, en Joan vind het vrij frustrerend om telkens door God te worden aangesproken.

En om het allemaal nog leuker te maken waart er in de stad een serie moordenaar rond...

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_14716845
Bedankt voor de uitleg, ik zal zo eens een paar afleveringen downloaden en het een kans geven. Nog niet gedaan omdat ik idd dat "praten met god" idee helemáál niet zag zitten.
pi_14717460
Overigens, deze serie is me aanbevolen door een semi-bekende amerikaanse mormoon. Hij is geen bekende mormoon, maar een bekende Amerikaan die toevallig mormoons is.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zaterdag 10 januari 2004 @ 16:23:37 #4
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_16130069
Er zijn nu 12 afleveringen uit van deze serie en het is ECHT geweldig. Zeker de beste nieuwe series van dit seizoen. De 'premise' van deze serie lijkt nogal typisch amerikaans en erg conservatief, maar daar merk je gelukkig niks van. Ik vind het echt heel goed en ik ben Atheistisch. Hier volgt een kleine samenvatting :

Joan of Arcadia is a drama that follows a typical family facing atypical situations, not the least of which is their teenage daughter's sudden, unexpected conversations with God.

A tough but soft-hearted police chief, Will Girardi is new to the city of Arcadia and dreams of providing a safe haven for his family and his community. An outbreak of serious crime in his idyllic new town challenges Girardi's desire for order, as do the ups-and-downs he faces with his family. Daughter Joan, an average teenager, has begun acting a little strange. No one knows that it has to do with the unusual way various people keep popping up, introducing themselves as God, and then giving her specific directions to do things, such as get a job. The appearances are hard for her to believe, even more so as she never knows who's going to turn up next. One minute it's a cute boy her own age, the next it's the lunch lady. For now, she's keeping it all a secret. Rounding out the Girardi family are her mother, Helen, her 15-year-old science-geek brother, Luke, and her older brother, Kevin, a former high-school sports star who is in a wheelchair as a result of a car accident. Unsure of what God wants, and if she's even sane, Joan tentatively begins to follow God's cryptic directives, all the while trying to retain a "normal" teen-aged existence.

Het is echt heel leuk, en misschien klinkt het wel een beetje cliche maar dat is het niet. Zijn er nog meer mensen die er na kijken (alleen in de vs, en het internet ). en dat vrouwke die Joan speelt (Amber Tamblyn) is zeker cute.

Widening the bell curve.. one step at a time
pi_17772508
Deze serie is echt zooooooo leuk, het heeft niet zo'n hoog EO gehalte dus is voor iedereen leuk om naar te kijken :-P

Meer info over JOA: http://www.entertain-dom.(...)es/joanofarcadia.htm
pi_19363752
De laatste aflevering o my! heeft iemand het al gezien?????/
  woensdag 26 mei 2004 @ 13:44:13 #7
44736 Phennim
Yes, I am a puppet!
pi_19419245
quote:
Op maandag 24 mei 2004 14:59 schreef Faith5321 het volgende:
De laatste aflevering o my! heeft iemand het al gezien?????/
Jazeker, en het was weer een goeie.

Vreemd dat dit draadje zo klein is gebleven, de serie verdient wat meer aandacht.
- .... he did resurrect from the dead after three days.
- Jesus is not a zombie!
pi_19472646
ja ik hoop dat het hier op tv komt, echt een geweldige serie
pi_22213386
Tweede seizoen is begonnen
  zondag 26 september 2004 @ 15:23:55 #10
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_22215203
in Nederland zien mensen deze serie als een EO-productie, te braaf, niet genoeg bloed, niet genoeg sex, niet genoeg drama. Het is niet cool om toe te geven dat je naar een serie zoals Joan of Arcadia kijkt...

en dat terwijl de serie toch behoorlijk succesvol is in de Verenigde Staten.

Nieuwe seizoen begon weer lekker.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_22216346
Toen ik voor het eerst hoorde over deze serie dacht ik: nee heh, niet weer zo'n EO-serie. Gelukkig bleek dat niet zo te zijn. De serie zou in Nederland door iedere zender uitgezonden kunnen worden. Het is al weer een tijdje geleden dat ik seizoen 1 heb gezien en ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren in seizoen 2.
pi_22278896
Vanaf 28 november komt het op rtl4!!!
pi_22385357
Hebben jullie de eerste afl van seizoen 2 al gezien?
Ik vond hem echt geweldig vooral dat einde
pi_22593600
Wat vinden jullie tot nu toe van seizoen 2?
pi_23092889
Oke ben ik nou de enige die seizoen 2 volgt? En blij is dat het op tv hier komt?
  vrijdag 5 november 2004 @ 16:50:51 #16
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_23100807
tot nu toen valt seizoen twee me een beetje tegen. Seizoen 1 was leuker.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_23421672
Goedemorgen,

Hartelijk dank voor uw reactie.
Dit programma komt vanaf 2 januari 2005.

Met vriendelijke groet,
RTL Nederland

-----Oorspronkelijk bericht-----

Reactie:
Beste publieksvoorlichting

Een tijdje geleden stond in de programmering van 28 novemver Joan Of Arcadia
op zondag RTL 4 om 22:00

Nu zie ik deze serie niet meer in de planning staat, terwijl de serie al
behoorlijk op internet is gepromoot in Nederland.

Gaat deze serie pas in 2005 van start of is het helemaal uit de
programmering gehaald?

Met vriendelijke groet,
Inge Haverkamp
pi_24239491
Aanstaande zondag dus!

Nieuw jaar, nieuwe serie, ik ben erg benieuwd.
Hopelijk haal RTL4 het niet in haar hoofd om het na een aantal afleveringen van de buis te halen, dat zou zonde zijn.
Now is a never-ending thing.
pi_24240895
Als ik er zondag aan denk zal ik het eens gaan kijken, ben heel benieuwd.
And there was much rejoicing.
pi_24242441
Zag ik nou Joe Mantegna (Joey Zaza uit Godfather III) in de promo?

Edit:
Het is um.

[ Bericht 30% gewijzigd door fratsman op 27-12-2004 21:32:26 ]
  dinsdag 28 december 2004 @ 00:48:20 #21
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_24247452
Leek erg interessant! Nieuwe zondagavond vulling
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_24284190
Ik heb nog geen promo gezien, maar ik kijk ook niet zoooo super vaak rtl 4 :-D
pi_24350312
Ik heb die promo inmiddels zes keer gezien. Dat krijg je, door oudejaarsavond gezellig met de hele familie de Staatsloterijshow te kijken. Lijkt me wel leuke serie, ga morgen even kijken.
  zondag 2 januari 2005 @ 10:49:36 #24
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_24351544
Begint nu seizoen 1 of 2 vanavond op de Nederlandse tv?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_24351701
Ik heb nu al heel vaak de reclame van deze serie op RTL4 gezien en ik ben best nieuwsgierig geworden. Vandaag is de eerste aflevering. Ik ben benieuwd! Het lijkt me overigens wel een leuke serie. Weer eens wat anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')