FOK!forum / Sport Algemeen / [Autosport] World Rally Championship 2004
Leatherfacemaandag 17 november 2003 @ 18:51
Richard Burns zal komend seizoen niet in actie komen, omdat bij de Engelsman een vorm van hersentumor is vastgesteld. Hij zal chemotherapie moeten ondergaan, maar de doktoren zijn positief over een goede afloop.

Colin McRae is misschien wel de belangrijkste gegadigde om volgend seizoen de plaats van Richard Lionheart in te nemen bij Subaru. De Schot had immers nog geen contract voor het volgende seizoen.

http://www.wrc.com/en_GB/News/2003/016/2003_R_GB_burnstomiss2004.htm

Ik hoop in ieder geval dat Burns spoedig zal herstellen van zijn ziekte, en misschien zien we hem in 2005 weer in actie.

TimoBassomaandag 17 november 2003 @ 18:59
King Richard .. veel sterkte
Bartolimaandag 17 november 2003 @ 19:23
het was niet kwaardaardig
dolle_hondmaandag 17 november 2003 @ 20:25
het was wel schrikken toen ik t las.

zal toch moeilijk worden om weer terug op oude niveau te komen.

jantje_uit_smaandag 17 november 2003 @ 22:07
Dat is erg jammer. Ik ben bang dat dit wel eens het eind van de carriére van Richard Burns kan betekenen.
Het is trouwens vandaag bekend geworden dat Freddy Loix de plek als tweede coureur bij Peugeot in neemt volgend seizoen. Waarschijnlijk gaat dit ten koste van Harry Rovanpera.
Leatherfacevrijdag 23 januari 2004 @ 20:09
Het seizoen is weer begonnen met de Rally van Monte Carlo.

Sebastien Loeb gaat na de eerste dag aan de leiding.

http://www.wrc.com/en_GB/default.htm

dolle_hondvrijdag 23 januari 2004 @ 20:22
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:09 schreef Leatherface het volgende:
Het seizoen is weer begonnen met de Rally van Monte Carlo.

Sebastien Loeb gaat na de eerste dag aan de leiding.

http://www.wrc.com/en_GB/default.htm


benieuwd naar de beelden
Bartolizaterdag 24 januari 2004 @ 20:20
en Loeb leidt na 11 van de 15 proeven og steeds voor Duval.
SaintOfKillerszaterdag 24 januari 2004 @ 21:41
In België wordt gehoopt op de allereerste Belgische rallyzege in het WRC via Duval of Loix dit jaar. Als ik zo de voorlopige resultaten van de eerste race zie, moet dat er in zitten.
Leatherfacezaterdag 24 januari 2004 @ 22:10
Loeb gaat deze Rally waarschijnlijk wel winnen, maar het zal niet lang duren tot Duval zijn eerste overwinning behaalt.
Bartolizaterdag 24 januari 2004 @ 22:16
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 22:10 schreef Leatherface het volgende:
Loeb gaat deze Rally waarschijnlijk wel winnen, maar het zal niet lang duren tot Duval zijn eerste overwinning behaalt.
Ik ben er wel van overtuigd dat Duval dit jaar nog wel wat moois gaat laten zien en zijn rally zal meepikken
Leatherfacezaterdag 7 februari 2004 @ 11:54
Markko Martin aan kop in de Rally van Zweden.

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/motorsport/world_rally/3468125.stm

dolle_hondzaterdag 7 februari 2004 @ 12:36
gronholm had leiding verspeeld
dolle_hondzaterdag 7 februari 2004 @ 20:11
tussenstand:
1. S LOEB 2:34:22.7
2. M GRÖNHOLM +40.6
3. P SOLBERG +1:28.1
4. J TUOHINO +1:55.7
5. C SAINZ +1:56.5
6. H SOLBERG +3:26.8
7. D CARLSSON +5:27.3
8. M MÄRTIN +5:44.5
9. M HIRVONEN +8:47.3
10. A ERIKSSON +10:25.8
Leatherfacezaterdag 7 februari 2004 @ 20:38
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 20:11 schreef dolle_hond het volgende:
tussenstand:
1. S LOEB 2:34:22.7
2. M GRÖNHOLM +40.6
3. P SOLBERG +1:28.1
4. J TUOHINO +1:55.7
5. C SAINZ +1:56.5
6. H SOLBERG +3:26.8
7. D CARLSSON +5:27.3
8. M MÄRTIN +5:44.5
9. M HIRVONEN +8:47.3
10. A ERIKSSON +10:25.8
Wat is er met Martin gebeurd?
Bartolizaterdag 7 februari 2004 @ 20:46
geen idee weet wel dat Duval een ongeluk gehad heeft
Leatherfacezondag 8 februari 2004 @ 16:07
Loeb wint de Rally van Zweden, voor Gronholm en Solberg.

http://teletekst.nos.nl/gif/609-02.html

Wat is die man in korte tijd allround geworden, zeg.

Bartolizondag 8 februari 2004 @ 16:08
quote:
Op zondag 8 februari 2004 16:07 schreef Leatherface het volgende:
Loeb wint de Rally van Zweden, voor Gronholm en Solberg.

http://teletekst.nos.nl/gif/609-02.html

Wat is die man in korte tijd allround geworden, zeg.


Ze hebben van Citroen gewoon een goeie wagen gemaakt. En zelf lan hij ook goed rijden.
whosvegasvrijdag 13 februari 2004 @ 17:25
Zal ik een voorspelling doen?

Loeb wordt wrc kampioen 2004!!

Leatherfacemaandag 15 maart 2004 @ 08:48
Markko Martin heeft de Rally van Mexico gewonnen, voor Duval en Sainz.

Sebastien Loeb viel uit vanwege een olielekkage.

http://teletekst.nos.nl/gif/609-01.html
Klonkmaandag 15 maart 2004 @ 08:55
Jammer dat we de beelden pas over 2 weken bij RTL ralley report te zien krijgen...
Zend Eurosport het WRC ook nog steeds uit ?

En dan nog een vraag, weet iemand waar je mooie (recente) wallpapers van het WRC kunt vinden want de site van het WRC zelf blinkt daar niet echt in uit.
mittmaandag 15 maart 2004 @ 16:44
Iemand een stand voor mij?

ken die hele Markko Martin niet
Leatherfacemaandag 15 maart 2004 @ 17:43
quote:
Op maandag 15 maart 2004 16:44 schreef mitt het volgende:
Iemand een stand voor mij?

ken die hele Markko Martin niet
Alstublaft:

1. Loeb - 20 punten
2. Martin - 20 punten
3. Gronholm - 16 punten
4. Duval - 14 punten
5. Solberg - 13 punten
Imprywoensdag 17 maart 2004 @ 17:06
quote:
Op maandag 15 maart 2004 08:55 schreef Klonk het volgende:
Jammer dat we de beelden pas over 2 weken bij RTL ralley report te zien krijgen...
Zend Eurosport het WRC ook nog steeds uit ?

En dan nog een vraag, weet iemand waar je mooie (recente) wallpapers van het WRC kunt vinden want de site van het WRC zelf blinkt daar niet echt in uit.
Jup Eurosport zend het nog steeds uit, maar op de meest oncourante tijden die je je voor kan stellen :S

Wallpapers weet ik niet echt, je kan kijken op www.rally-live.com of op www.rallysport.com
Imprywoensdag 17 maart 2004 @ 18:04
Er is nu rally op eurosport!
mittdonderdag 18 maart 2004 @ 20:17
Hoe gaat het eigenlijk met Richard Burns?

heeft ie nog steeds plannen voor een comeback?
Impryvrijdag 19 maart 2004 @ 09:20
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 20:17 schreef mitt het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met Richard Burns?

heeft ie nog steeds plannen voor een comeback?
Die rijdt voorlopig niet meer...wie weet over een jaar of 2/3, maar die moet eerst helemaal 'clean' zijn voordat hij weer toestemming krijgt om te gaan rijden.

Maar rijden wil hij natuurlijk wel, het blijft tenslotte z'n baan
Leatherfacezondag 6 juni 2004 @ 19:16
Solberg wint de Acropolis Rally, voor Loeb en Rovanpera.

http://teletekst.nos.nl/gif/609-01.html
dolle_hondzondag 6 juni 2004 @ 20:44
loeb nog steeds 1 in de stand
whosvegaswoensdag 9 juni 2004 @ 21:50
Solberg afgelopen weekend gewonnen
Solberg mag van mij dit jaar wel weer kampioen worden, ik vind het een sympatieke gast. Ik vind het altijd gaaf om te zien als hij heeft gewonnen, gaat hij helemaal uit z'n dak.
mittvrijdag 25 juni 2004 @ 17:18
quote:
609 Teletekst vr 25 jun
*******UTOSPORT************************
******** WK rally Turkije
***************************************
Stand na vijf proeven:

1. Sébastien Loeb,Fra,Citroën 1.28.48,1
2. Marcus Grönholm,Fin,Peugeot + 13,1
3. Petter Solberg,Noo,Subaru + 49,7
4. Carlos Sainz,Spa,Citroën + 57,7
5. François Duval,Bel,Ford + 1.12,8
6. Harri Rovanpera,Fin,Peugeot + 1.38,4
7. Mikko Hirvonen,Fin,Subaru + 2.05,1
8. janne Tuohino,Fin,Ford + 3.06,6

Stand WK na 6 van de 16 rally's:

1. Sébastien Loeb,Fra,Citroën 43 pnt
2. Petter Solberg,Noo,Subaru 38 "
3. Markko Martin,Est,Ford 34 "
4. Marcus Grönholm,Fin,Peugeot 24 "
5. Carlos Sainz,Spa,Citroën 19 "
6. François Duval,Bel,Ford 19 "
dolle_hondvrijdag 25 juni 2004 @ 20:24
alweer die Loeb
pfafzondag 27 juni 2004 @ 16:25
Eindstand:
1. Sebastien Loeb,Fr,Citroen 4.48.26,8
2. Marcus Grönholm,Fin,Peug. + 0.26,2
3. Petter Solberg,Noo,Subaru + 0.36,7
4. Carlos Sainz,Spa,Citroen + 2.49,3
5. Franois Duval,Bel,Ford + 4.26,8
6. Mikko Hirvonen,Fin,Subaru + 6.01,1
7. Janne Tuohino,Fin,Ford + 11.44,9
8. Anthony Warmbold,GB,Ford + 21.15,3
9. Serkan Yazici,Tur,Ford + 21.40,8
10. Gianluigi Galli,Ita,Mits. + 32.08,9

Stand WK na 7 van de 16 rally's:
1. Sebastien Loeb,Fra,Citroen 53 pnt
2. Petter Solberg,Noo,Subaru 44 '
3. Markko Martin,Est,Ford 34 '
4. Marcus Grönholm,Fin,Peugeot 32 '
5. Carlos Sainz,Spa,Citroen 24 '
6. Franois Duval,Bel,Ford 23 '

Niet veel veranderd meer dus.
pfafzondag 27 juni 2004 @ 16:27
Volgende rally: 15-17 July
Argentinië.
26 proeven.
dolle_hondzondag 27 juni 2004 @ 20:42
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 20:24 schreef dolle_hond het volgende:
alweer die Loeb
mittvrijdag 16 juli 2004 @ 22:21
Zijn we weer:
quote:
609 Teletekst vr 16 jul
*******UTOSPORT************************
******** WK rally Argentinië 1/2
***************************************
Stand na zes proeven:
1. Marcus Grönholm,Fin,Peug. 1.00,31
2. Carlos Sainz,Spa,Citroën + 0,01
3. Sébastien Loeb,Fr,Citroën + 0,02
4. Petter Solberg,Noo,Subaru + 0,10
5. Harri Rovanpera,Fin,Peug. + 0,23
6. François Duval,Bel,Ford + 1,24
7. Mikko Hirvonen,Fin,Subaru + 1,58
8. Gilles Panizzi,Fra,Mitsu. + 2,02
Marrko Martin is na een botsing voor
onderzoek naar een ziekenhuis gebracht.

Stand WK na 7 van de 16 rally's:
1. Sébastien Loeb,Fra,Citroën 53 pnt
2. Petter Solberg,Noo,Subaru 44 "
3. Markko Martin,Est,Ford 34 "
4. Marcus Grönholm,Fin,Peugeot 32 "
5. Carlos Sainz,Spa,Citroën 24 "
6. François Duval,Bel,Ford 23 "
***************************************
volgende nosnieuws nossport index sport
dolle_hondzaterdag 17 juli 2004 @ 07:13
Martin suffers huge roll

Markko Martin and his co-driver Michael Park have been taken to Cordoba Hospital following a huge roll in their Ford WRC towards the end of SS5 in the Rally of Argentina.


While both are understood not to be seriously injured they have been taken to hospital for precautionary checks after the both the crew's crash helmets were found to have been damaged in the shunt.
_-rally-_zaterdag 17 juli 2004 @ 07:37
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 07:13 schreef dolle_hond het volgende:
Martin suffers huge roll

Markko Martin and his co-driver Michael Park have been taken to Cordoba Hospital following a huge roll in their Ford WRC towards the end of SS5 in the Rally of Argentina.


While both are understood not to be seriously injured they have been taken to hospital for precautionary checks after the both the crew's crash helmets were found to have been damaged in the shunt.
Ik las ook al ergens dat Märtin last had van tijdelijk gezichtsverlies Ik weet niet of het klopt, maar het klonk in ieder geval niet goed.
mittvrijdag 6 augustus 2004 @ 19:22
Finland
quote:
609 Teletekst vr 06 aug
*******AUTOSPORT************************
******** WK rally Finland 2/4
***************************************
Stand drie van de tien ritten:
1. Harri Rovanpera,Fin,Peugeot 17.59,6
2. Sebastian Lindholm,Fin,Peug. + 05,9
3. Petter Solberg,Noo,Subaru + 13,1
4. Marcus Grönholm,Fin,Peugeot + 13,5
5. Janne Tuohino,Fin,Ford + 14,7
6. Markko Martin,Est,Ford + 15,7
7. Mikko Hirvonen,Fin,Subaru + 18,0
8. Carlos Sainz,Spa,Citroen + 21,4
9. Jani Paasonen,Fin,Skoda + 21,6
10. Toni Gardemeister,Fin,Skoda + 25,6

Stand WK na 8 van de 16 rally's:
1. Sébastien Loeb,Fra,Citroën 61 pnt
2. Petter Solberg,Noo,Subaru 44 "
3. Markko Martin,Est,Ford 34 "
4. Marcus Grönholm,Fin,Peugeot 34 "
5. Carlos Sainz,Spa,Citroën 32 "
6. François Duval,Bel,Ford 29 "
_-rally-_vrijdag 6 augustus 2004 @ 19:26
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 19:22 schreef mitt het volgende:
Finland
[..]
Hm, pak dan in ieder geval een recente stand. Harri ligt er al uit, gronholm ligt 1. (www.wrc.com, rally.racing-live.com/en)
quote:
1. 5 Gronholm-Rautia Peugeot 307 A8 59'08"600 121.4 km/h 1 1
2. 14 Lindholm-Tuomin Peugeot 307 A8 59'26"900 + 00'18"30 2 2
3. 7 Martin-Park Ford Focus A8 59'37"000 + 00'28"40 3 3
4. 8 Tuohino-Aho Ford Focus A8 59'51"000 + 00'42"40 4 4
5. 4 Sainz-Marti Citroen Xsa A8 59'59"900 + 00'51"30 5 5
6. 16 Paasonen-Vainik Skoda Fabia A8 1h00'05"100 + 00'56"50 6 6
7. 3 Loeb-Elena Citroen Xsa A8 1h00'09"800 + 01'01"20 7 7
8. 15 Duval-Prevot Ford Focus A8 1h00'10"300 + 01'01"70 8 8
9. 10 Sohlberg-Lindst Mitsubishi A8 1h00'36"000 + 01'27"40 9 9
10. 17 Carlsson-Anders Peugeot 206 A8 1h01'22"600 + 02'14"00 10 10
11. 18 H.Solberg-Menke Peugeot 206 A8 1h01'31"900 + 02'23"30 11 11
12. 12 Gardemeister-Lu Skoda Fabia A8 1h01'48"100 + 02'39"50 12 12
13. 9 Panizzi-Panizzi Mitsubishi A8 1h02'01"600 + 02'53"00 13 13
14. 11 Schwarz-Hiemer Skoda Fabia A8 1h02'41"600 + 03'33"00 14 14
15. 19 Ginley-Kennedy Subaru Impr A8 1h05'25"300 + 06'16"70 15 15
mittvrijdag 6 augustus 2004 @ 19:27
of pak jij eerder een stand, dan hoef ik het niet te doen met slechtere
Leatherfacevrijdag 6 augustus 2004 @ 19:39
Finland Rally vind ik de mooiste.

Die enorme snelheid, en die jumps, gewoon geil.
dolle_hondvrijdag 6 augustus 2004 @ 22:21
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 19:39 schreef Leatherface het volgende:
Finland Rally vind ik de mooiste.

Die enorme snelheid, en die jumps, gewoon geil.
ik vind zweden in de sneeuw de gaafste
Impryvrijdag 6 augustus 2004 @ 23:39
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 22:21 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

ik vind zweden in de sneeuw de gaafste
Ik kom net terug van vakantie in Zweden, heb samen met m'n vader nog 3 proeven gereden. Echt vet om te zien.
_-rally-_zaterdag 7 augustus 2004 @ 09:08
En de eerste 15 na proef 12 (de tweede van de tweede dag):

1. 5 Gronholm-Rautia Peugeot 307 A8 1h26'44"200 122.5 km/h 1 1
2. 7 Martin-Park Ford Focus A8 1h27'30"000 + 00'45"80 2 2
3. 4 Sainz-Marti Citroen Xsa A8 1h28'01"900 + 01'17"70 3 3
4. 8 Tuohino-Aho Ford Focus A8 1h28'06"300 + 01'22"10 4 4
5. 3 Loeb-Elena Citroen Xsa A8 1h28'23"000 + 01'38"80 5 5
6. 16 Paasonen-Vainik Skoda Fabia A8 1h28'32"800 + 01'48"60 6 6
7. 15 Duval-Prevot Ford Focus A8 1h28'50"100 + 02'05"90 7 7
8. 10 Sohlberg-Lindst Mitsubishi A8 1h28'59"600 + 02'15"40 8 8
9. 17 Carlsson-Anders Peugeot 206 A8 1h30'19"300 + 03'35"10 9 9
10. 12 Gardemeister-Lu Skoda Fabia A8 1h30'41"600 + 03'57"40 10 10
11. 18 H.Solberg-Menke Peugeot 206 A8 1h30'49"800 + 04'05"60 11 11
12. 9 Panizzi-Panizzi Mitsubishi A8 1h30'54"800 + 04'10"60 12 12
13. 11 Schwarz-Hiemer Skoda Fabia A8 1h32'49"100 + 06'04"90 13 13
14. 61 Galli-Damore Mitsubishi N4 1h35'21"800 + 08'37"60 1 1
15. 19 Ginley-Kennedy Subaru Impr A8 1h36'49"800 + 10'05"60 14 14

Opvallend:

Märtin doet het erg goed, ondanks dat 'ie door het zware ongeval een tijdje geleden met één oog minder ziet, Paasonen rijdt met de over het algemeen niet erg sterke Fabia in de punten op de 6e plaats
whosvegaszaterdag 7 augustus 2004 @ 10:26
Solberg ligt er weer af
Hopen dat Loeb niet al te veel punten pakt
_-rally-_zondag 8 augustus 2004 @ 15:06
De uitslag:
quote:
1. 5 Gronholm-Rautia Peugeot 307 A8 3h07'16"100 122.6 km/h 1 1
2. 7 Martin-Park Ford Focus A8 3h07'50"800 + 00'34"70 2 2
3. 4 Sainz-Marti Citroen Xsa A8 3h09'00"600 + 01'44"50 3 3
4. 3 Loeb-Elena Citroen Xsa A8 3h09'39"400 + 02'23"30 4 4
5. 8 Tuohino-Aho Ford Focus A8 3h09'52"800 + 02'36"70 5 5
6. 16 Paasonen-Vainik Skoda Fabia A8 3h11'52"300 + 04'36"20 6 6
7. 15 Duval-Prevot Ford Focus A8 3h13'07"100 + 05'51"00 7 7
8. 12 Gardemeister-Lu Skoda Fabia A8 3h13'19"300 + 06'03"20 8 8
9. 17 Carlsson-Anders Peugeot 206 A8 3h13'57"200 + 06'41"10 9 9
10. 18 H.Solberg-Menke Peugeot 206 A8 3h14'20"700 + 07'04"60 10 10
11. 9 Panizzi-Panizzi Mitsubishi A8 3h14'49"100 + 07'33"00 11 11
12. 11 Schwarz-Hiemer Skoda Fabia A8 3h19'14"400 + 11'58"30 12 12
13. 22 Viita-Hantunen Ford Focus A8 3h26'32"000 + 19'15"90 13 13
14. 61 Galli-Damore Mitsubishi N4 3h26'54"700 + 19'38"60 1 1
15. 19 Ginley-Kennedy Subaru Impr A8 3h27'20"400 + 20'04"30 14 14
16. 45 Andersson-Ander Suzuki Igni A6 3h29'11"600 + 21'55"50 15 1
17. 35 Katajamaki-Alan Suzuki Igni A6 3h29'24"900 + 22'08"80 16 2
18. 62 Kuistila-Jokine Mitsubishi N4 3h31'13"700 + 23'57"60 2 2
19. 39 Bernardi-Fortin Renault Cli A6 3h32'17"300 + 25'01"20 17 3
20. 31 Baldacci-Bernac Suzuki Igni A6 3h32'28"600 + 25'12"50 18 4
21. 66 Vuorela-Kapanen Mitsubishi N4 3h33'52"800 + 26'36"70 3 3
22. 71 Ketomaki-Alanen Suzuki Igni A6 3h33'55"000 + 26'38"90 19 5
23. 32 Aava-Sikk Suzuki Igni A6 3h34'00"800 + 26'44"70 20 6
24. 51 Cols-Godde Renault Cli A6 3h34'48"600 + 27'32"50 21 7
25. 67 Sipila-Koljonen Mitsubishi N4 3h37'08"200 + 29'52"10 4 4
26. 69 Valimaki-Honkan Suzuki Igni A6 3h37'31"800 + 30'15"70 22 8
27. 84 Dorossinski-Kor Subaru Impr N4 3h40'52"400 + 33'36"30 5 5
28. 46 Pons-Julia Fiat Punto A6 3h42'19"700 + 35'03"60 23 9
29. 81 Rossetti-Despos Citroen Sax A6 3h43'26"700 + 36'10"60 24 10
30. 86 Alsgaard-Petter Mitsubishi N4 3h43'29"900 + 36'13"80 6 6
31. 37 Cecchettini-Are Renault Cli A6 3h43'31"800 + 36'15"70 25 11
32. 42 Biasion-Domenec Fiat Punto A6 3h46'03"300 + 38'47"20 26 12
33. 73 Atkinson-Atkins Subaru Impr N4 3h48'52"100 + 41'36"00 7 7
34. 41 Barratt-William Renault Cli A6 3h53'25"100 + 46'09"00 27 13
En de stand na Finland:
quote:
wk rijders
1. Loeb 66 ptn.
2. Solberg 44
3. Martin 42
4. Grönholm 42
5. Sainz 40
6. Duval 31
7. Hirvonen 18
8. Tuohino 16
9. Rovanpera 14
10. Carlsson 6
11. Panizzi 6
12. Loix 4

wk merken

1. Citroën 109
2. Ford 83
3. Subaru 64
4. Peugeot 61
5. Mitsubishi 17

[b]Junior WRC (Super 1600 kampioenschap)

1. Bernardi 18
2. Wilks 16
3. Aava 12
4. Andersson 11
5. Cols 9
6. Katajamaki 8
JohnnyKnoxvillezondag 8 augustus 2004 @ 15:12
Ik bedenk mij opeens dat Citroën wel eens de C4 WRC in kan gaan zetten als beide kampioenschappen binnen zijn.
Leatherfacemaandag 9 augustus 2004 @ 09:46
Loeb heeft een goede zaak gedaan, en er komen nog een aantal asfaltrallies aan, wat normaal gesproken voor hem een voordeel is ten opzichte van Solberg.
_-rally-_maandag 9 augustus 2004 @ 09:58
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 09:46 schreef Leatherface het volgende:
Loeb heeft een goede zaak gedaan, en er komen nog een aantal asfaltrallies aan, wat normaal gesproken voor hem een voordeel is ten opzichte van Solberg.
Voor zover ik weet is de combi Subaru/Solberg juist erg snel op asfalt en ik denk (en hoop) dat het nog best wel een spannende strijd kan worden.
zjroentjemaandag 9 augustus 2004 @ 18:28
Ik zag gisteren op Eurosport zo'n Fin echt gigantisch over de kop gaan.

En idd LF, die sprongen zijn echt geil. Net schansspringen met die bordjes langs de weg.
Leatherfacevrijdag 3 september 2004 @ 22:39
Solberg aan kop in de Rally van Japan.

http://news.bbc.co.uk/spo(...)ld_rally/3625200.stm
_-rally-_zaterdag 4 september 2004 @ 04:32
Helaas is Mitsu afgehaakt, en ook gaan er nu berichten dat Ford gaat stoppen, wat het aantal serieuze WK teams tot 3 zou beperken , hoewel Skoda inmiddels wel de snelheid weer gevonden lijkt te hebben, maar nog niet het budget.
Joost-mag-het-wetenzaterdag 4 september 2004 @ 04:34
Ford zal wellicht afbouwen of stoppen , want ze hebben aan Francois Duval (die ze toch als hun toekomstige toprijder beschouwden) laten weten dat hij voor volgend jaar een ander competetief team mag zoeken.
mittzaterdag 16 oktober 2004 @ 11:59
quote:
609 Teletekst za 16 okt
*******UTOSPORT************************
******** WK-rally Corsica (Fra)
***************************************
Stand na vier proeven:
1. Francois Duval,Bel,Ford 1.15,50,6
2. Markko Martin,Est,Ford + 15,1
3. Sébastien Loeb,Fra,Citr. + 35,1
4. Carlos Sainz,Spa,Citroen + 50,6
5. Marcus Grönholm,Fin,Peug. + 1.06,8
6. Cedric Robert,Fra,Peugeot + 1.49,1
7. Petter Solberg,Noo,Subaru + 2.17,8
8. Steph.Sarrazin,Fra,Subaru + 2.31,6
9. Alex.Bengue,Fra,Peugeot + 2.33.0
10. Armin Schwarz,Dui,Skoda + 2.39,3

Stand WK na 13 van 16 rally's:
1. Sébastien Loeb,Fra,Citroën 100 pnt
2. Petter Solberg,Noo,Subaru 74 "
3. Carlos Sainz,Spa,Citroën 59 "
4. Markko Martin,Est,Ford 59 "
5. Marcus Grönholm,Fin,Peugeot 49 "
6. François Duval,Bel,Ford 47 "
***************************************
volgende nosnieuws nossport index sport
Leatherfacezaterdag 16 oktober 2004 @ 12:02
Loeb dus op weg naar de wereldtitel, zoals het er naar uit ziet. Solberg ligt veel te ver achter.
Klonkzaterdag 16 oktober 2004 @ 12:13
Dat dacht Loeb in Wales ook.
Leatherfacezaterdag 16 oktober 2004 @ 12:18
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 12:13 schreef Klonk het volgende:
Dat dacht Loeb in Wales ook.
Yep, maar ongeveer 2 minuten goedmaken is wel veel.
Klonkzaterdag 16 oktober 2004 @ 12:21
Is het ook, maar Solberg heeft het kunstje al eerder geflikt.
Leatherfacezaterdag 16 oktober 2004 @ 16:26
Martin nu aan de leiding. Loeb verder uitgelopen op Solberg.
zjroentjezaterdag 16 oktober 2004 @ 16:39
De rally op Sardinie gaf echt gave beelden.
Impryzondag 17 oktober 2004 @ 14:22
Loeb is wereldkampioen geworden.

Drive-rzondag 17 oktober 2004 @ 14:24
Respect voor Loeb, verdiend kampioen!!!
Klonkzondag 17 oktober 2004 @ 14:32
mooie revanche voor vorig jaar
Leatherfacezondag 17 oktober 2004 @ 14:34
Well done Seb.

Toonde zich dit jaar verreweg de beste en meest consistente.
okee6zondag 17 oktober 2004 @ 14:50
Wanneer is dat alles op tv?
Bartolizondag 17 oktober 2004 @ 15:00
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:50 schreef okee6 het volgende:
Wanneer is dat alles op tv?
vanavond rond een uur of 10 ofzo op Eurosport. Maar Loeb idd de terechte kampioen chapeau
dolle_hondzondag 17 oktober 2004 @ 16:15
Sebastien Loeb is voor het eerst in zijn loopbaan wereldkampioen geworden.
De Fransman eindigde in de Rally van Corsica als tweede achter Markko Martin
en zag de Noor Petter Solberg,zijn enig overgebleven concurrent,slechts vijfde
worden.

Loeb won,samen met de navigator Daniel Elena,dit seizoen maar liefst vijf van
de veertien rally's en eindigde ook nog eens zesmaal als tweede.

Citroën,de renstal van Loeb,behaalde eveneens de constructeurstitel.Behalve
Loeb rijdt ook Carlos Sainz voor de Franse renstal."Ik ben erg emotioneel
nu.Mijn eerste wereldtitel,het is echt niet te bevatten",stamelde Loeb.
Imprydonderdag 21 oktober 2004 @ 16:10
quote:
Carlos Sainz decides to retire
A difficult decision for an amazing Champion [21/10/04 - 15:04]

One week before his home event in Spain, Citroën driver Carlos Sainz has decided to retire at the end of this season after an impressive career in rallying. Twice World Champion and the record holder for the number of wins, Carlos Sainz will leave the sport but his success will remain the reference in WRC.

In his usual sportsmanship, Sainz explains the reasons behind his decision and takes the time to thank everyone involved in his career:

"During the last month and after 16 years participating in the World Rally Championship I have decided to make a big change in my life in order to have a little more time to spend with my family.

"During these last two years we have been able to win the Manufacturers' World Rally Championship with Citroen and we have also been fighting for the podium in each rally, achieving the record of 26 victories in the last Rally of Argentina.


Carlos Sainz : an inspiration for
the new generation of drivers


"After all this, I think it is a good moment for me to leave the World Rally Championship. It has been a extremely difficult decision, mainly because I still enjoy a lot every single rally.The fact that I am at the moment in the best team with the possibility of continuing during the next season, makes this decision even more complicated.

"I would like to thank Citroen for these last two years of my career where I have been enjoying and at the same time working with the best team. It has been a great pleasure to work in a such a profesional and capable team where since the first engineer until the last mechanic the only objective is the victory. The Citroen team has shown that it is the best and I hope that in the future we can somhow continue to have some kind of relationship. I would like to thank as well the support and confidence that Mr. Satinet, Magda Salarich and Guy Frequelin have shown me and I hope I haven't deceived them.


"Thank you to everybody!" - Sainz

"I also want to thank the whole national and international press that have followed me all over the world with their support and collaboration throughout these years. I would also like to thank very specially the thousands of fans who have shown me their affection in all the countries. I would not like to end without thanking all the members of the team with whom I have been working, as well as to the Manufactures that I have been racing with; Seat, Renault, Ford, Toyota, Lancia, Subaru and Citroen, and to my friends of Pirelli and Michelin, with whom I have shared many hours of effort and work.

"Of course a special mention as well to my sponsors, for their confidence during these years, specially to Telefónica and Repsol, and I would not like forget all my codrivers, Juanjo Lacalle, Antonio Boto, Luis Moya and Marc Martí that have been working with me throughout all these years.

"I would also like to thank The Spanish Federation, The Real Automobile Club of Catalunya, The Real Automobile Club of Spain and The Spanish Ministery of Sports that have always been next to me. And to finish up I would like to thank all my friends and my family specially my wife Reyes who has been and incredible support. I apologize if I forget somebody, thats why I repeat thank you to everybody."

Latest 15 stories, here...Carlos Sainz decides to...'Rally U.' is homecoming...Subaru sweeps top positions in...Five questions to Jacques...Thiry ready for European...Warmbold wins M-Sport Focus...Many OMV drivers will compete...Still leading the P-WRC...Subaru solid: 2nd, 3rd and...A highly successful weekend...Loeb, Citroën and Michelin...World Champions !¦koda gets both Fabias in top...Interview with Guy...Post race FIA press...

Hugo GIGUERE
© CAPSIS International
Ik vind het zelf aan de ene kant jammer dat hij stopt, maar aan de andere kant is een beetje vernieuwing ook niet slecht.
Klonkdonderdag 21 oktober 2004 @ 16:19
Jammer, was de laatste van de ouwe garde, maar voor zijn carriere
Leatherfacedonderdag 21 oktober 2004 @ 16:30
hulde aan rey carlos.
rubbereenddonderdag 4 november 2004 @ 14:35
Citroën en Peugeot stoppen ermee;
http://teletekst.nos.nl/gif/609-01.html?navi=609&submit=gaan
dolle_honddonderdag 4 november 2004 @ 14:58
jammer
Klonkdonderdag 4 november 2004 @ 15:27
Toch maar eens gaan schroeven aan de regelgeving, want blijft er dan over ?, Ford, Subaru, Skoda en Mitshubishi, jammer.
henkyfoxdonderdag 4 november 2004 @ 16:48
Denk dat de FIA zich nu maar eens achter de oren mag gaan krabben. Als je het voor de teams steeds lastiger maakt om van hun afgedankte auto's af te komen, weet je dat er minder geld beschikbaar komt bij de teams. Ford wil er ook al mee stoppen. De teams lopen gwoon een hoop inkomsten mis doordat ze de dure WRC's niet meer kunnen verkopen. (omdat er bijvoorbeeld in het Europees kampioenschap niet meer met deze auto's mag worden gereden).
Leatherfacedonderdag 4 november 2004 @ 16:50
Zeer jammer, dat net zoiets al dat McLaren en Ferrari ermee stoppen in de Formule 1.
Drive-rdonderdag 4 november 2004 @ 17:03
Schrap dan het hele wrc maar en schuif het junior wrc maar naar voren, ook een fijne pot actie!
Klonkdonderdag 4 november 2004 @ 17:11
@ Henkyfox

Ford stopt er niet mee, alleen is de organisatie niet meer in handen van Ford maar van de huidige teammanager Malcom Wilson.

Ze hebben zelfs een focus WRC voor 2006 gepresenteerd:

Drive-rdonderdag 4 november 2004 @ 17:20
Zit niks anders op....

Haal de integrale maar weer uit de mottenballen...
Klonkdonderdag 4 november 2004 @ 17:22
WRC moet iets minder gecompliceerd, denk dat dat een belangrijk iets is, mensen willen spektakel, ze willen auto's dwars door de bocht zien gaan, in Belgie snappen ze dat en beginnen ze volgend jaar een rallycupseries voor Porsche 911





quote:
Porsche terug op de rallypaden (in België)

Goed nieuws voor de liefhebbers van achterwielaandrijving, bulderende boxermotoren en vooral... van Porsche. Het Duitse sportwagenmerk keert terug op de rallyklassementsproeven, en wel met de ‘Porsche GT3 Road Challenge’ in België. Tuner Future World stoomt een aantal 911 GT3's klaar voor 'gentlemen drivers' die tegen de somma van zo'n 35.000 euro per wedstrijd in 2005 zichzelf en het publiek in Belgische rally's mogen gaan vermaken. Die prijs is echt inclusief alles, je hoeft alleen nog maar je overall en helm mee te nemen en kunt zo instappen. De Belgische sterpiloot Marc Duez testte de 911 GT3 vast in een aantal rally's, en met succes. De brullende bolide bleek vaak sneller dan de snelste groep N's en Super 1600's. En wie de Porsche dit jaar nog in actie wil zien, moet op 12 en 13 november gaan kijken bij de Rally van Luxemburg. Niemand minder dan Belgisch kampioen en Golden Tulip Rally-winnaar Pieter Tsjoen zal daar de dikke Duitser besturen.
bron: rtlrallyreport

Veel meer info via een google search: http://www.google.nl/sear(...)nG=Zoeken&lr=lang_nl

[ Bericht 37% gewijzigd door Klonk op 04-11-2004 17:29:31 ]
henkyfoxdonderdag 4 november 2004 @ 17:43
quote:
Op donderdag 4 november 2004 17:11 schreef Klonk het volgende:
@ Henkyfox

Ford stopt er niet mee, alleen is de organisatie niet meer in handen van Ford maar van de huidige teammanager Malcom Wilson.

Ze hebben zelfs een focus WRC voor 2006 gepresenteerd:

[afbeelding]
Ok, bedankt voor de correctie!
Klonkdonderdag 4 november 2004 @ 17:44
graag gedaan, er was idd sprake van dat ford er mee zou nokken, toen weer niet, toen weer wel en uiteindelijk blijven ze toch door gaan, beetje verwarrend.
Drive-rdonderdag 4 november 2004 @ 17:54
Heel coool die Porsche, maar of het een aanwinst is voor de rallysport? Gentlemen drivers die in een Prosche gaan knallen werkt volgens mij niet. De echte rijders zullen voor dat geld toch een iets geschiktere wagen willen (resultaat telt) en de mensen die achteloos 35mille neerleggen zijn vaak niet de meest fanatieke rallyrijders...
Imprydonderdag 4 november 2004 @ 18:01
quote:
Op donderdag 4 november 2004 17:54 schreef Drive-r het volgende:
Heel coool die Porsche, maar of het een aanwinst is voor de rallysport? Gentlemen drivers die in een Prosche gaan knallen werkt volgens mij niet. De echte rijders zullen voor dat geld toch een iets geschiktere wagen willen (resultaat telt) en de mensen die achteloos 35mille neerleggen zijn vaak niet de meest fanatieke rallyrijders...
De Porsche kan heel erg goed meedraaien met de Lancers, hij is zelfs nog iets beter. Dus als je en spektakel en snelheid wil, kun je beter voor de Porsche gaan als dat je een Lancer koopt.

Qua kosten is een Porsche misschien ook nog goedkoper, dat durf ik niet zeker te zeggen.
quote:
Peugeot and Citroën will stop beyond 2005!
due to tougher conditions in the car market [04/11/04 - 13:37]


Photo Rally-Live.com
No C4 in 2006
In five consecutive years of competition in the World Rally Championship, Peugeot and Citroën has won five manufacturers titles and three drivers titles. These results reflect the diligent, passionate determination of each marque, backed by a substantial financial commitment to motor sports competition.

Due to tougher conditions in the car market, new opportunities in motor sports will be reviewed in 2005, with a view to enabling the Group to significantly cut its sports budgets.

Peugeot and Citroën will remain strongly committed to the World Rally Championship in 2005.

However, PSA Peugeot Citroën has decided that the marques will no longer take part in the WRC beyond that date.

At the appropriate time, Citroën Sport and Peugeot Sport will announce the sports in which they will participate after 2005.
Heel slecht teken voor de toekomst v.d. rallysport...
Drive-rdonderdag 4 november 2004 @ 18:04
quote:
Op donderdag 4 november 2004 18:01 schreef Impry het volgende:

[..]

De Porsche kan heel erg goed meedraaien met de Lancers, hij is zelfs nog iets beter. Dus als je en spektakel en snelheid wil, kun je beter voor de Porsche gaan als dat je een Lancer koopt.

Qua kosten is een Porsche misschien ook nog goedkoper, dat durf ik niet zeker te zeggen.
[..]
Ik geloof graag dat de Porsche goed mee kan draaien, dat spreek ik ook niet tegen. Maar voor 35mille per rally kun je een hoopp andere wagens rijden die even hoog kunnen kwalificeren. Daarbij is spektakel leuk, maar de toprijders hebben al een aantal jaren geleden besloten voor de winst te gaan en niet voor het spektakel...
Wees eerlijk, zie jij een rijder overstappen op Porsche? Ik zou het toejuichen, maar zie het niet gebeuren...
_-rally-_donderdag 4 november 2004 @ 18:22
quote:
Op donderdag 4 november 2004 18:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik geloof graag dat de Porsche goed mee kan draaien, dat spreek ik ook niet tegen. Maar voor 35mille per rally kun je een hoopp andere wagens rijden die even hoog kunnen kwalificeren. Daarbij is spektakel leuk, maar de toprijders hebben al een aantal jaren geleden besloten voor de winst te gaan en niet voor het spektakel...
Wees eerlijk, zie jij een rijder overstappen op Porsche? Ik zou het toejuichen, maar zie het niet gebeuren...
35 mille lijkt heel veel, maar een recente S1600 kost dat ook, net zoals een oudere WRC...
Drive-rdonderdag 4 november 2004 @ 21:25
quote:
Op donderdag 4 november 2004 18:22 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

35 mille lijkt heel veel, maar een recente S1600 kost dat ook, net zoals een oudere WRC...
Precies, en menig serieus rally coureur zou dan toch voor de S1600 kiezen... Zeker in Nederland met zijn industrietereinen.... S1600 is misschien even snel, of zelf langzamer, maar wel een leukere competitie en op het randje van de techniek...
Ik weet wat ik zou kiezen als ik het geld had en een betere auto kon rijden.... geen porsche, een s1600...
Misschien mijn generatie hoor, ik geniet van de rwd's, maar de kleine fwd's hebben ook wat... Het vermogen, de wegligging en de remkracht
Klonkdonderdag 4 november 2004 @ 21:25
Ik denk dat de porsche wel degelijk een aanwinst is, al is het alleen maar vanwege het spektakel (het dwarsgaan) en het geluid.

hoe groter de diversiteit in een startveld hoe leuker het is, lijkt mij briljant om op een dag alles van nissan micra's, ouwe manta's, super 1600's en porsche 911's langs te zien komen. de prijs moet hierbij niets uitmaken.
Drive-rdonderdag 4 november 2004 @ 21:27
quote:
Op donderdag 4 november 2004 21:25 schreef Klonk het volgende:
Ik denk dat de porsche wel degelijk een aanwinst is, al is het alleen maar vanwege het spektakel (het dwarsgaan) en het geluid.

hoe groter de diversiteit in een startveld hoe leuker het is, lijkt mij briljant om op een dag alles van nissan micra's, ouwe manta's, super 1600's en porsche 911's langs te zien komen. de prijs moet hierbij niets uitmaken.
Prijs maakt ook niks uit en Porsche is ook veel spectaculairder... Ik ken de rallyrijders, die gaan niet rijden in een Porsche. Wellicht een paar rijke kerels, maar die zie je wellicht liever helemaal niet rijden. Dat is meer het punt dat ik wil maken...
Klonkdonderdag 4 november 2004 @ 21:30
ach, als ik zie hoe het er soms aan toegaat in de porsche cups (en daar zitten ook veel gentlemen drivers tussen), daar word het materiaal niet gespaard, ik hoop dat mensen met dezelfde instelling in de 911 gaan rijden, gewoon gaan met die banaan.
mittvrijdag 12 november 2004 @ 18:34
Sainz is door een crash alvast gestopt..

Gronholm in de laatste rally bovenaan, net voor Loeb.
Impryvrijdag 12 november 2004 @ 20:07
Foutje
_-rally-_zondag 14 november 2004 @ 07:42
Gronholm is na proef 9 uitgevallen, waarmee de wereldkampioen Loeb aan de leiding gaat.
_-rally-_zondag 14 november 2004 @ 08:20
En de uitslag van Australië:

1. Loeb (Citroen)
2. Rovanpera (Peugeot)
3. Duval (Ford)
4. Hirvonen (Subaru)

En dat zijn ook meteen enige 4 fabrieks-WRC's die aan de finish zijn gekomen.

Loeb was al kampioen, dus aan de aan de standen verandert niets.

De strijd om de standaardklasse kende nog enige spanning, Alister McRae zou kampioen worden als hij in de punten zou eindigen, maar hij is uitgevallen met een kapotte versnellingsbak. Daarna kwam McShae aan de leiding en ondanks dat hij maar 5e werd in deze wedstrijd, heeft hij wel het kampioenschap gewonnen.
Leatherfacezondag 14 november 2004 @ 08:40
Loeb heeft het record van Didier Auriol geëvenaard, door 6 rallies in een jaar te winnen.

Dubbel en dwars verdiend kampioen dus.