Leatherface | maandag 17 november 2003 @ 18:51 |
Richard Burns zal komend seizoen niet in actie komen, omdat bij de Engelsman een vorm van hersentumor is vastgesteld. ![]() ![]() Colin McRae is misschien wel de belangrijkste gegadigde om volgend seizoen de plaats van Richard Lionheart in te nemen bij Subaru. De Schot had immers nog geen contract voor het volgende seizoen. http://www.wrc.com/en_GB/News/2003/016/2003_R_GB_burnstomiss2004.htm Ik hoop in ieder geval dat Burns spoedig zal herstellen van zijn ziekte, en misschien zien we hem in 2005 weer in actie. | |
TimoBasso | maandag 17 november 2003 @ 18:59 |
King Richard .. veel sterkte | |
Bartoli | maandag 17 november 2003 @ 19:23 |
het was niet kwaardaardig | |
dolle_hond | maandag 17 november 2003 @ 20:25 |
het was wel schrikken toen ik t las. zal toch moeilijk worden om weer terug op oude niveau te komen. | |
jantje_uit_s | maandag 17 november 2003 @ 22:07 |
Dat is erg jammer. Ik ben bang dat dit wel eens het eind van de carriére van Richard Burns kan betekenen. Het is trouwens vandaag bekend geworden dat Freddy Loix de plek als tweede coureur bij Peugeot in neemt volgend seizoen. Waarschijnlijk gaat dit ten koste van Harry Rovanpera. | |
Leatherface | vrijdag 23 januari 2004 @ 20:09 |
Het seizoen is weer begonnen met de Rally van Monte Carlo. Sebastien Loeb gaat na de eerste dag aan de leiding. | |
dolle_hond | vrijdag 23 januari 2004 @ 20:22 |
quote:benieuwd naar de beelden ![]() | |
Bartoli | zaterdag 24 januari 2004 @ 20:20 |
en Loeb leidt na 11 van de 15 proeven og steeds voor Duval. | |
SaintOfKillers | zaterdag 24 januari 2004 @ 21:41 |
In België wordt gehoopt op de allereerste Belgische rallyzege in het WRC via Duval of Loix dit jaar. Als ik zo de voorlopige resultaten van de eerste race zie, moet dat er in zitten. | |
Leatherface | zaterdag 24 januari 2004 @ 22:10 |
Loeb gaat deze Rally waarschijnlijk wel winnen, maar het zal niet lang duren tot Duval zijn eerste overwinning behaalt. | |
Bartoli | zaterdag 24 januari 2004 @ 22:16 |
quote:Ik ben er wel van overtuigd dat Duval dit jaar nog wel wat moois gaat laten zien en zijn rally zal meepikken | |
Leatherface | zaterdag 7 februari 2004 @ 11:54 |
Markko Martin aan kop in de Rally van Zweden. http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/motorsport/world_rally/3468125.stm | |
dolle_hond | zaterdag 7 februari 2004 @ 12:36 |
gronholm had leiding verspeeld ![]() | |
dolle_hond | zaterdag 7 februari 2004 @ 20:11 |
tussenstand: 1. S LOEB 2:34:22.7 2. M GRÖNHOLM +40.6 3. P SOLBERG +1:28.1 4. J TUOHINO +1:55.7 5. C SAINZ +1:56.5 6. H SOLBERG +3:26.8 7. D CARLSSON +5:27.3 8. M MÄRTIN +5:44.5 9. M HIRVONEN +8:47.3 10. A ERIKSSON +10:25.8 | |
Leatherface | zaterdag 7 februari 2004 @ 20:38 |
quote:Wat is er met Martin gebeurd? | |
Bartoli | zaterdag 7 februari 2004 @ 20:46 |
geen idee weet wel dat Duval een ongeluk gehad heeft | |
Leatherface | zondag 8 februari 2004 @ 16:07 |
Loeb wint de Rally van Zweden, voor Gronholm en Solberg. http://teletekst.nos.nl/gif/609-02.html Wat is die man in korte tijd allround geworden, zeg. | |
Bartoli | zondag 8 februari 2004 @ 16:08 |
quote:Ze hebben van Citroen gewoon een goeie wagen gemaakt. En zelf lan hij ook goed rijden. | |
whosvegas | vrijdag 13 februari 2004 @ 17:25 |
Zal ik een voorspelling doen? Loeb wordt wrc kampioen 2004!! | |
Leatherface | maandag 15 maart 2004 @ 08:48 |
Markko Martin heeft de Rally van Mexico gewonnen, voor Duval en Sainz. Sebastien Loeb viel uit vanwege een olielekkage. http://teletekst.nos.nl/gif/609-01.html | |
Klonk | maandag 15 maart 2004 @ 08:55 |
Jammer dat we de beelden pas over 2 weken bij RTL ralley report te zien krijgen... Zend Eurosport het WRC ook nog steeds uit ? En dan nog een vraag, weet iemand waar je mooie (recente) wallpapers van het WRC kunt vinden want de site van het WRC zelf blinkt daar niet echt in uit. | |
mitt | maandag 15 maart 2004 @ 16:44 |
Iemand een stand voor mij? ken die hele Markko Martin niet ![]() | |
Leatherface | maandag 15 maart 2004 @ 17:43 |
quote:Alstublaft: 1. Loeb - 20 punten 2. Martin - 20 punten 3. Gronholm - 16 punten 4. Duval - 14 punten 5. Solberg - 13 punten | |
Impry | woensdag 17 maart 2004 @ 17:06 |
quote:Jup Eurosport zend het nog steeds uit, maar op de meest oncourante tijden die je je voor kan stellen :S Wallpapers weet ik niet echt, je kan kijken op www.rally-live.com of op www.rallysport.com ![]() | |
Impry | woensdag 17 maart 2004 @ 18:04 |
Er is nu rally op eurosport! ![]() | |
mitt | donderdag 18 maart 2004 @ 20:17 |
Hoe gaat het eigenlijk met Richard Burns? heeft ie nog steeds plannen voor een comeback? | |
Impry | vrijdag 19 maart 2004 @ 09:20 |
quote:Die rijdt voorlopig niet meer...wie weet over een jaar of 2/3, maar die moet eerst helemaal 'clean' zijn voordat hij weer toestemming krijgt om te gaan rijden. ![]() Maar rijden wil hij natuurlijk wel, het blijft tenslotte z'n baan | |
Leatherface | zondag 6 juni 2004 @ 19:16 |
Solberg wint de Acropolis Rally, voor Loeb en Rovanpera. http://teletekst.nos.nl/gif/609-01.html | |
dolle_hond | zondag 6 juni 2004 @ 20:44 |
loeb nog steeds 1 in de stand | |
whosvegas | woensdag 9 juni 2004 @ 21:50 |
Solberg afgelopen weekend gewonnen ![]() Solberg mag van mij dit jaar wel weer kampioen worden, ik vind het een sympatieke gast. Ik vind het altijd gaaf om te zien als hij heeft gewonnen, gaat hij helemaal uit z'n dak. | |
mitt | vrijdag 25 juni 2004 @ 17:18 |
quote: | |
dolle_hond | vrijdag 25 juni 2004 @ 20:24 |
alweer die Loeb | |
pfaf | zondag 27 juni 2004 @ 16:25 |
Eindstand: 1. Sebastien Loeb,Fr,Citroen 4.48.26,8 2. Marcus Grönholm,Fin,Peug. + 0.26,2 3. Petter Solberg,Noo,Subaru + 0.36,7 4. Carlos Sainz,Spa,Citroen + 2.49,3 5. Franois Duval,Bel,Ford + 4.26,8 6. Mikko Hirvonen,Fin,Subaru + 6.01,1 7. Janne Tuohino,Fin,Ford + 11.44,9 8. Anthony Warmbold,GB,Ford + 21.15,3 9. Serkan Yazici,Tur,Ford + 21.40,8 10. Gianluigi Galli,Ita,Mits. + 32.08,9 Stand WK na 7 van de 16 rally's: 1. Sebastien Loeb,Fra,Citroen 53 pnt 2. Petter Solberg,Noo,Subaru 44 ' 3. Markko Martin,Est,Ford 34 ' 4. Marcus Grönholm,Fin,Peugeot 32 ' 5. Carlos Sainz,Spa,Citroen 24 ' 6. Franois Duval,Bel,Ford 23 ' Niet veel veranderd meer dus. | |
pfaf | zondag 27 juni 2004 @ 16:27 |
Volgende rally: 15-17 July Argentinië. 26 proeven. | |
dolle_hond | zondag 27 juni 2004 @ 20:42 |
quote: ![]() | |
mitt | vrijdag 16 juli 2004 @ 22:21 |
Zijn we weer:quote: | |
dolle_hond | zaterdag 17 juli 2004 @ 07:13 |
Martin suffers huge roll Markko Martin and his co-driver Michael Park have been taken to Cordoba Hospital following a huge roll in their Ford WRC towards the end of SS5 in the Rally of Argentina. While both are understood not to be seriously injured they have been taken to hospital for precautionary checks after the both the crew's crash helmets were found to have been damaged in the shunt. | |
_-rally-_ | zaterdag 17 juli 2004 @ 07:37 |
quote:Ik las ook al ergens dat Märtin last had van tijdelijk gezichtsverlies ![]() | |
mitt | vrijdag 6 augustus 2004 @ 19:22 |
Finland ![]() quote: | |
_-rally-_ | vrijdag 6 augustus 2004 @ 19:26 |
quote:Hm, pak dan in ieder geval een recente stand. Harri ligt er al uit, gronholm ligt 1. (www.wrc.com, rally.racing-live.com/en) quote: | |
mitt | vrijdag 6 augustus 2004 @ 19:27 |
of pak jij eerder een stand, dan hoef ik het niet te doen met slechtere ![]() | |
Leatherface | vrijdag 6 augustus 2004 @ 19:39 |
Finland Rally vind ik de mooiste. Die enorme snelheid, en die jumps, gewoon geil. | |
dolle_hond | vrijdag 6 augustus 2004 @ 22:21 |
quote:ik vind zweden in de sneeuw de gaafste | |
Impry | vrijdag 6 augustus 2004 @ 23:39 |
quote:Ik kom net terug van vakantie in Zweden, heb samen met m'n vader nog 3 proeven gereden. Echt vet om te zien. | |
_-rally-_ | zaterdag 7 augustus 2004 @ 09:08 |
En de eerste 15 na proef 12 (de tweede van de tweede dag): 1. 5 Gronholm-Rautia Peugeot 307 A8 1h26'44"200 122.5 km/h 1 1 2. 7 Martin-Park Ford Focus A8 1h27'30"000 + 00'45"80 2 2 3. 4 Sainz-Marti Citroen Xsa A8 1h28'01"900 + 01'17"70 3 3 4. 8 Tuohino-Aho Ford Focus A8 1h28'06"300 + 01'22"10 4 4 5. 3 Loeb-Elena Citroen Xsa A8 1h28'23"000 + 01'38"80 5 5 6. 16 Paasonen-Vainik Skoda Fabia A8 1h28'32"800 + 01'48"60 6 6 7. 15 Duval-Prevot Ford Focus A8 1h28'50"100 + 02'05"90 7 7 8. 10 Sohlberg-Lindst Mitsubishi A8 1h28'59"600 + 02'15"40 8 8 9. 17 Carlsson-Anders Peugeot 206 A8 1h30'19"300 + 03'35"10 9 9 10. 12 Gardemeister-Lu Skoda Fabia A8 1h30'41"600 + 03'57"40 10 10 11. 18 H.Solberg-Menke Peugeot 206 A8 1h30'49"800 + 04'05"60 11 11 12. 9 Panizzi-Panizzi Mitsubishi A8 1h30'54"800 + 04'10"60 12 12 13. 11 Schwarz-Hiemer Skoda Fabia A8 1h32'49"100 + 06'04"90 13 13 14. 61 Galli-Damore Mitsubishi N4 1h35'21"800 + 08'37"60 1 1 15. 19 Ginley-Kennedy Subaru Impr A8 1h36'49"800 + 10'05"60 14 14 Opvallend: Märtin doet het erg goed, ondanks dat 'ie door het zware ongeval een tijdje geleden met één oog minder ziet, Paasonen rijdt met de over het algemeen niet erg sterke Fabia in de punten op de 6e plaats | |
whosvegas | zaterdag 7 augustus 2004 @ 10:26 |
Solberg ligt er weer af ![]() Hopen dat Loeb niet al te veel punten pakt | |
_-rally-_ | zondag 8 augustus 2004 @ 15:06 |
De uitslag:quote:En de stand na Finland: quote: | |
JohnnyKnoxville | zondag 8 augustus 2004 @ 15:12 |
Ik bedenk mij opeens dat Citroën wel eens de C4 WRC in kan gaan zetten als beide kampioenschappen binnen zijn. | |
Leatherface | maandag 9 augustus 2004 @ 09:46 |
Loeb heeft een goede zaak gedaan, en er komen nog een aantal asfaltrallies aan, wat normaal gesproken voor hem een voordeel is ten opzichte van Solberg. | |
_-rally-_ | maandag 9 augustus 2004 @ 09:58 |
quote:Voor zover ik weet is de combi Subaru/Solberg juist erg snel op asfalt en ik denk (en hoop) dat het nog best wel een spannende strijd kan worden. | |
zjroentje | maandag 9 augustus 2004 @ 18:28 |
Ik zag gisteren op Eurosport zo'n Fin echt gigantisch over de kop gaan. En idd LF, die sprongen zijn echt geil. Net schansspringen met die bordjes langs de weg. ![]() | |
Leatherface | vrijdag 3 september 2004 @ 22:39 |
Solberg aan kop in de Rally van Japan. http://news.bbc.co.uk/spo(...)ld_rally/3625200.stm | |
_-rally-_ | zaterdag 4 september 2004 @ 04:32 |
Helaas is Mitsu afgehaakt, en ook gaan er nu berichten dat Ford gaat stoppen, wat het aantal serieuze WK teams tot 3 zou beperken ![]() ![]() | |
Joost-mag-het-weten | zaterdag 4 september 2004 @ 04:34 |
Ford zal wellicht afbouwen of stoppen , want ze hebben aan Francois Duval (die ze toch als hun toekomstige toprijder beschouwden) laten weten dat hij voor volgend jaar een ander competetief team mag zoeken. | |
mitt | zaterdag 16 oktober 2004 @ 11:59 |
![]() quote: | |
Leatherface | zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:02 |
Loeb dus op weg naar de wereldtitel, zoals het er naar uit ziet. Solberg ligt veel te ver achter. | |
Klonk | zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:13 |
Dat dacht Loeb in Wales ook. | |
Leatherface | zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:18 |
quote:Yep, maar ongeveer 2 minuten goedmaken is wel veel. | |
Klonk | zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:21 |
Is het ook, maar Solberg heeft het kunstje al eerder geflikt. | |
Leatherface | zaterdag 16 oktober 2004 @ 16:26 |
Martin nu aan de leiding. Loeb verder uitgelopen op Solberg. | |
zjroentje | zaterdag 16 oktober 2004 @ 16:39 |
De rally op Sardinie gaf echt gave beelden. ![]() | |
Impry | zondag 17 oktober 2004 @ 14:22 |
Loeb is wereldkampioen geworden.![]() | |
Drive-r | zondag 17 oktober 2004 @ 14:24 |
Respect voor Loeb, verdiend kampioen!!! | |
Klonk | zondag 17 oktober 2004 @ 14:32 |
mooie revanche voor vorig jaar ![]() | |
Leatherface | zondag 17 oktober 2004 @ 14:34 |
Well done Seb. ![]() Toonde zich dit jaar verreweg de beste en meest consistente. | |
okee6 | zondag 17 oktober 2004 @ 14:50 |
Wanneer is dat alles op tv? | |
Bartoli | zondag 17 oktober 2004 @ 15:00 |
quote:vanavond rond een uur of 10 ofzo op Eurosport. Maar Loeb idd de terechte kampioen chapeau ![]() ![]() | |
dolle_hond | zondag 17 oktober 2004 @ 16:15 |
Sebastien Loeb is voor het eerst in zijn loopbaan wereldkampioen geworden. De Fransman eindigde in de Rally van Corsica als tweede achter Markko Martin en zag de Noor Petter Solberg,zijn enig overgebleven concurrent,slechts vijfde worden. Loeb won,samen met de navigator Daniel Elena,dit seizoen maar liefst vijf van de veertien rally's en eindigde ook nog eens zesmaal als tweede. Citroën,de renstal van Loeb,behaalde eveneens de constructeurstitel.Behalve Loeb rijdt ook Carlos Sainz voor de Franse renstal."Ik ben erg emotioneel nu.Mijn eerste wereldtitel,het is echt niet te bevatten",stamelde Loeb. | |
Impry | donderdag 21 oktober 2004 @ 16:10 |
quote:Ik vind het zelf aan de ene kant jammer dat hij stopt, maar aan de andere kant is een beetje vernieuwing ook niet slecht. | |
Klonk | donderdag 21 oktober 2004 @ 16:19 |
Jammer, was de laatste van de ouwe garde, maar ![]() | |
Leatherface | donderdag 21 oktober 2004 @ 16:30 |
hulde aan rey carlos. | |
rubbereend | donderdag 4 november 2004 @ 14:35 |
Citroën en Peugeot stoppen ermee; http://teletekst.nos.nl/gif/609-01.html?navi=609&submit=gaan | |
dolle_hond | donderdag 4 november 2004 @ 14:58 |
jammer | |
Klonk | donderdag 4 november 2004 @ 15:27 |
Toch maar eens gaan schroeven aan de regelgeving, want blijft er dan over ?, Ford, Subaru, Skoda en Mitshubishi, jammer. | |
henkyfox | donderdag 4 november 2004 @ 16:48 |
Denk dat de FIA zich nu maar eens achter de oren mag gaan krabben. Als je het voor de teams steeds lastiger maakt om van hun afgedankte auto's af te komen, weet je dat er minder geld beschikbaar komt bij de teams. Ford wil er ook al mee stoppen. De teams lopen gwoon een hoop inkomsten mis doordat ze de dure WRC's niet meer kunnen verkopen. (omdat er bijvoorbeeld in het Europees kampioenschap niet meer met deze auto's mag worden gereden). | |
Leatherface | donderdag 4 november 2004 @ 16:50 |
Zeer jammer, dat net zoiets al dat McLaren en Ferrari ermee stoppen in de Formule 1. | |
Drive-r | donderdag 4 november 2004 @ 17:03 |
Schrap dan het hele wrc maar en schuif het junior wrc maar naar voren, ook een fijne pot actie! | |
Klonk | donderdag 4 november 2004 @ 17:11 |
@ Henkyfox Ford stopt er niet mee, alleen is de organisatie niet meer in handen van Ford maar van de huidige teammanager Malcom Wilson. Ze hebben zelfs een focus WRC voor 2006 gepresenteerd: ![]() | |
Drive-r | donderdag 4 november 2004 @ 17:20 |
Zit niks anders op.... Haal de integrale maar weer uit de mottenballen... | |
Klonk | donderdag 4 november 2004 @ 17:22 |
WRC moet iets minder gecompliceerd, denk dat dat een belangrijk iets is, mensen willen spektakel, ze willen auto's dwars door de bocht zien gaan, in Belgie snappen ze dat en beginnen ze volgend jaar een rallycupseries voor Porsche 911 ![]() ![]() ![]() ![]() quote:bron: rtlrallyreport Veel meer info via een google search: http://www.google.nl/sear(...)nG=Zoeken&lr=lang_nl [ Bericht 37% gewijzigd door Klonk op 04-11-2004 17:29:31 ] | |
henkyfox | donderdag 4 november 2004 @ 17:43 |
quote:Ok, bedankt voor de correctie! | |
Klonk | donderdag 4 november 2004 @ 17:44 |
graag gedaan, er was idd sprake van dat ford er mee zou nokken, toen weer niet, toen weer wel en uiteindelijk blijven ze toch door gaan, beetje verwarrend. | |
Drive-r | donderdag 4 november 2004 @ 17:54 |
Heel coool die Porsche, maar of het een aanwinst is voor de rallysport? Gentlemen drivers die in een Prosche gaan knallen werkt volgens mij niet. De echte rijders zullen voor dat geld toch een iets geschiktere wagen willen (resultaat telt) en de mensen die achteloos 35mille neerleggen zijn vaak niet de meest fanatieke rallyrijders... | |
Impry | donderdag 4 november 2004 @ 18:01 |
quote:De Porsche kan heel erg goed meedraaien met de Lancers, hij is zelfs nog iets beter. Dus als je en spektakel en snelheid wil, kun je beter voor de Porsche gaan als dat je een Lancer koopt. Qua kosten is een Porsche misschien ook nog goedkoper, dat durf ik niet zeker te zeggen. quote: ![]() ![]() | |
Drive-r | donderdag 4 november 2004 @ 18:04 |
quote:Ik geloof graag dat de Porsche goed mee kan draaien, dat spreek ik ook niet tegen. Maar voor 35mille per rally kun je een hoopp andere wagens rijden die even hoog kunnen kwalificeren. Daarbij is spektakel leuk, maar de toprijders hebben al een aantal jaren geleden besloten voor de winst te gaan en niet voor het spektakel... Wees eerlijk, zie jij een rijder overstappen op Porsche? Ik zou het toejuichen, maar zie het niet gebeuren... | |
_-rally-_ | donderdag 4 november 2004 @ 18:22 |
quote:35 mille lijkt heel veel, maar een recente S1600 kost dat ook, net zoals een oudere WRC... | |
Drive-r | donderdag 4 november 2004 @ 21:25 |
quote:Precies, en menig serieus rally coureur zou dan toch voor de S1600 kiezen... Zeker in Nederland met zijn industrietereinen.... S1600 is misschien even snel, of zelf langzamer, maar wel een leukere competitie en op het randje van de techniek... Ik weet wat ik zou kiezen als ik het geld had en een betere auto kon rijden.... geen porsche, een s1600... Misschien mijn generatie hoor, ik geniet van de rwd's, maar de kleine fwd's hebben ook wat... Het vermogen, de wegligging en de remkracht ![]() | |
Klonk | donderdag 4 november 2004 @ 21:25 |
Ik denk dat de porsche wel degelijk een aanwinst is, al is het alleen maar vanwege het spektakel (het dwarsgaan) en het geluid. hoe groter de diversiteit in een startveld hoe leuker het is, lijkt mij briljant om op een dag alles van nissan micra's, ouwe manta's, super 1600's en porsche 911's langs te zien komen. de prijs moet hierbij niets uitmaken. | |
Drive-r | donderdag 4 november 2004 @ 21:27 |
quote:Prijs maakt ook niks uit en Porsche is ook veel spectaculairder... Ik ken de rallyrijders, die gaan niet rijden in een Porsche. Wellicht een paar rijke kerels, maar die zie je wellicht liever helemaal niet rijden. Dat is meer het punt dat ik wil maken... | |
Klonk | donderdag 4 november 2004 @ 21:30 |
ach, als ik zie hoe het er soms aan toegaat in de porsche cups (en daar zitten ook veel gentlemen drivers tussen), daar word het materiaal niet gespaard, ik hoop dat mensen met dezelfde instelling in de 911 gaan rijden, gewoon gaan met die banaan. | |
mitt | vrijdag 12 november 2004 @ 18:34 |
Sainz is door een crash alvast gestopt.. Gronholm in de laatste rally bovenaan, net voor Loeb. | |
Impry | vrijdag 12 november 2004 @ 20:07 |
Foutje | |
_-rally-_ | zondag 14 november 2004 @ 07:42 |
Gronholm is na proef 9 uitgevallen, waarmee de wereldkampioen Loeb aan de leiding gaat. | |
_-rally-_ | zondag 14 november 2004 @ 08:20 |
En de uitslag van Australië: 1. Loeb (Citroen) 2. Rovanpera (Peugeot) 3. Duval (Ford) 4. Hirvonen (Subaru) En dat zijn ook meteen enige 4 fabrieks-WRC's die aan de finish zijn gekomen. Loeb was al kampioen, dus aan de aan de standen verandert niets. De strijd om de standaardklasse kende nog enige spanning, Alister McRae zou kampioen worden als hij in de punten zou eindigen, maar hij is uitgevallen met een kapotte versnellingsbak. Daarna kwam McShae aan de leiding en ondanks dat hij maar 5e werd in deze wedstrijd, heeft hij wel het kampioenschap gewonnen. | |
Leatherface | zondag 14 november 2004 @ 08:40 |
Loeb heeft het record van Didier Auriol geëvenaard, door 6 rallies in een jaar te winnen. Dubbel en dwars verdiend kampioen dus. |