Maar echt strikt vegetarier zal ik nooit worden. Omdat het dan gewoon toch best moeilijk wordt om voldoende ijzer en vitamine B12 binnen te krijgen. En omdat ik me -sorry hoor- niet heel druk kan maken om het feit dat dieren worden afgeslacht, als dat ook nog met zoveel mensen in de wereld gebeurt.
En voor wie dat nergens op vindt slaan en over de wereldvoedselproduktie begint enzo: je zou altijd nog beter kunnen ophouden met snoepen, snoep heb je nergens voor nodig terwijl vlees nog enige nuttige vitamines levert, en met het geld dat je uitspaart kun je de Novib geweldig sponsoren!
Mijn zusje is al meer dan tien jaar vegetarier overigens, en ze is nog kerngezond. Het kan dus wel.
Maar ik WIL het gewoon niet (kroketten zijn lekker) en zie er dus ook niet echt het nut van in.
jammer mensen, jullie mogen van mij zoveel vlees eten dat je wilt, maar ga het niet een beetje proberen te verdedigen! Vlees eten is een zwakte die best te doorzien valt maar veel mensen zijn niet in staat daar wat aan te doen, geeft niet, maar niet die zwakte verdedigen!!! daar wordt ik pas pissig van, en nog veel pissiger wordt ik van die mensen die gaan protesteren tegen al die ruimingen door het MKZ en 's avonds lekker een karbonade op tafel hebben liggen! afschieten die lui!!! en ze niet eten he?!(dat kan weer niet
)
Ik ben vegetarier, al een jaar of 3 a 4 ofzo. Ik heb op zich niks tegen het feit dat de mens dieren eet, wat dat betreft is het "natuurlijk" ofzo. Ik heb alleen een stel ongelofelijke bezwaren tegen de manier waarop.
1) mest-> natuurvervuiling enzo
2) absolute dierenmishandeling (als iemand zoiets met een "edeler" dier als een paard zou doen zou men de eigenaar meteen gaan suen voor dierenmishandeling)
3) men eet veel teveel vlees--> 1 keer per week kan ook, dan geniet je er ook veel meer van. Vlees wordt dan een extratje ipv een hoofdbestanddeel
4) de ongelofelijke verspilling van voedsel ivm onze veel te grote vleesconsumptie (in gebieden in Afrika waar eventueel hongersnoden zouden kunnen ontstaan verbouwt men veevoer voor het westen ipv voedsel voor de mensen daar omdat dat meer oplevert)
Vegetarier en fokking proud of it !
[edit]
gruwelijke typo's
[/edit]
komt het van vegetable of komt het van 'vegetus'
dat zegt iemand anders nl. op een ander forum.
vegetus betekent levendig maar volgens hem is dat de oorsprong van het woord
iemand verstand van?
quote:ik ook
Op zaterdag 9 juni 2001 23:43 schreef Vork het volgende:[..]
ik ook
quote:Dat er vee 'overblijft' als de bevolking minder vlees gaat eten is toch zeker niet hun schuld?! Wij fokken die dieren en daarom moeten wij de verantwoording er ook voor nemen, er is genoeg ruimte voor die beestjes dus dat is het probleem ook niet.
Op maandag 11 juni 2001 08:24 schreef Angel22 het volgende:En echt met alle respect tegen over de mensen die het wel kunnen om vlees te laten staan, maar ik zie niet in wat er mis mee is.
Ik bedoel die beesten worden er voor gefokt en wat nou als ineens iedereen zeg van we eten geen vlees meer, dan krijg je een vee stapel waar je niet goed van wordt omdat de beesten niet meer afgemaakt worden en dan heb je een lekkere situatie.
Dan gaan die beesten kannibalisme toepassen(vooral varkens en kippen hebben daar last van).Laat ze die beesten maar lekker slachten en bij mij op mijn bord belanden want in mijn mening is vee er maar voor een ding en dat is om het vlees langer vers te houden.
Had die koe maar geen koe moeten worden...
Zelf ben ik trouwens al mijn hele leven vegetarier (ja ik heb 1 of 2 keer salami gegeten, verder niet) maar kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die niet zonder vlees kunnen leven, daar heb ik all begrip voor. Ik zou namelijk ook niet even zonder snoep of fruit kunnen (afgezien van de vitamines etc.), maar net zoals VerbodenAppel ben ik tegen de manier waarop men vlees eet. In grote porties elke dag zodat er massa's dieren geslacht moeten worden, waarvan 2/5 nog onnodig omdat het toch niet opgegeten wordt.
Persoonlijk ben ik er voor dat alleen de mensen die zelf het diertje kunnen slachten (en dan niet met een nucleare aanval maar desnoods blote handen) vlees 'mogen' eten, dan is het natuurlijk evenwicht weer wat hersteld.
Niet dat dat ook maar ooit gaat gebeuren
.
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 17:11 schreef Fulton het volgende:
kan iemand misschien zeggen wat de oorsprong van het woord vegetariėr is?komt het van vegetable of komt het van 'vegetus'
iemand verstand van?
quote:Ik zie nergens staan dat jij dit draadje hebt opgestart dus waarom zeur je zo?
Op zaterdag 12 oktober 2002 17:23 schreef Fulton het volgende:
nou wordt er opeens een jaar oude discussie doorgezet
ik had alleen maar een vraagje
quote:het tipocje was al een jaar stil...
Op zaterdag 12 oktober 2002 17:25 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
[..]Ik zie nergens staan dat jij dit draadje hebt opgestart dus waarom zeur je zo?
Laat iedereen toch in zijn eigen waarde en val er voor de rest niemand mee lastig.
quote:Dat kan ik dus over alles zeggen, als ik het met een bepaalde instelling van mensen, of gewoon slachting niet eens ben mag ik daar niks over zeggen?!
Op zaterdag 12 oktober 2002 17:44 schreef Angel22 het volgende:
dat komt omdat we met dit onderwerp nooit klaar zijn... de omnivoren zeggen vlees is lekker en gezond en de vegetarieersen veganisten zeggen ja maar dat is zielig en nog meer redenen om het niet te eten zijn: bla bla bla.Laat iedereen toch in zijn eigen waarde en val er voor de rest niemand mee lastig.
quote:die dieren hoeven helemala niet te lijden als ze maar op een normale manier zouden worden behandeld maar je hoeft geen vegetarier te worden om een standpunt te nemen tegen de bio industrie. je kan ook gewoon alleen maar dieren eten die op een "menselijke" manier geleeft hebben.
Het is de meest consequente manier van dieren beschermen: Jaarlijks lijden miljoenen dieren in de bio-industrie een ellendig bestaan. Dagelijks worden tienduizenden dieren opeengepropt naar veemarkten en slachterijen getransporteerd. Tijdens hun korte leven kennen ze alleen maar pijn en angst. Als vegetariėr neem je daar duidelijk stelling tegen.
quote:
Het is gezonder: De gemiddelde consument eet veel te veel vlees. Een vegetarische voeding is rijk aan vitaminen en mineralen en bevat veel voedingsvezel. Het bevat voornamelijk de gezondere, meervoudig onverzadigde vetzuren. Daarom is een vegetarische voeding ook gezonder.
ik heb altijd geleerd dat gevarieerd eten gezond voor je is dus waarom geen afwiseling met vlees? er bestaan natuurlijk een erg groot verschil tussen te veel vlees eten en gewoon zo af en toe eens vlees eten (zoals ik doe dus 2 keer per week). als iedereen dat zou doen dan heb je minder koeien nodig, gaat de bio industrie deels faliet, heb je veel minder mest (en dus minder vervuiling) en kan je gewoon je stukje vlees blijven eten en daarvan genieten en je hoeft dus niet iets te laten staan wat je lekker vind.
en natuurlijk het argument dat je geen recht hebt om andere dieren voor eten te doden terweil je dat eten eigenlijk niet nodig hebt. ik vind dit onzin als ik dier normaal behandel een normaal leven geef (mag ook best een leven van 2 weken zijn) en dan normaal slacht (dus snel zonder pijn/angst voor het dier) dan is er geen enkel probleem. het dier had zoizo niet eens bestaan als er geen mensen waren die m op wilden eten.
quote:Volgens merriamwebster.com
Op zaterdag 12 oktober 2002 17:11 schreef Fulton het volgende:
kan iemand misschien zeggen wat de oorsprong van het woord vegetariėr is?komt het van vegetable of komt het van 'vegetus'
iemand verstand van?
quote:
Etymology: 2vegetable + -arian
Date: 1839
quote:* vegetarier meldt
Op zaterdag 9 juni 2001 23:57 schreef Trainspotter het volgende:[..]
Klopt. Ik wist dat in eerste instantie helemaal niet. Veel vegetariėrs met wie ik op de een of andere reden in discussie kwam, konden nooit een zinniger argument opbrengen dan dat ze het 'zielig voor de diertjes' vonden. Dan vind ik bovenstaande vier en vooral het laatste argument wat steekhoudender. Vandaar mijn voornemen om wat minder vlees te gaan eten, zo'n tivallschnitzel van de appie is ook best lekker en kun je ook rauw opeten
En wat dacht je van het volgende argument:
In bijna al het vlees dat jij eet zitten resten van medicijnen, antibiotica, kleurstoffen (om het vlees "lekker" te laten ogen) en andere vervuiling (o.a door verontreinigd veevoeder).
En aangezien de meeste vleeseters nog steeds niet naar de scharrelslager gaan maar hun kilootje hoh gehakt nog steeds bij de buurtsuper of kiloknaller kopen krijgen ze een hoop rotzooi binnen...
quote:En jij dacht dat sla zonder rotzooi is?
Op zaterdag 12 oktober 2002 18:34 schreef Noayla_ het volgende:[..]
* vegetarier meldt
En wat dacht je van het volgende argument:
In bijna al het vlees dat jij eet zitten resten van medicijnen, antibiotica, kleurstoffen (om het vlees "lekker" te laten ogen) en andere vervuiling (o.a door verontreinigd veevoeder).En aangezien de meeste vleeseters nog steeds niet naar de scharrelslager gaan maar hun kilootje hoh gehakt nog steeds bij de buurtsuper of kiloknaller kopen krijgen ze een hoop rotzooi binnen...
quote:Integendeel. Veganisten zijn zwak. Zwak omdat ze hun eigen ik niet onder ogen durven zien.
Op zaterdag 9 juni 2001 23:32 schreef Femme het volgende:
"Omdat het lekker is..."zwak.
Ik ben een alleseter, en dieren horen daar bij. Ik gebruik ze om te overleven: eten en kleding.
Veganisten zijn doorgeslagen.
Edit: zie dat het over vegatariers gaat ipv veganisten. Dat is wat minder extreem. Ach...ze moeten het zelf weten, ik eet lekker wel vlees.
Ik vind het blijkbaar toch te lekker...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |