Volano | maandag 17 november 2003 @ 18:29 |
In de reclame van de NS over de vierkante wielen zitten de mensen in het treinstel op gele banken.. maar in welke treinen zitten gele banken? Ik reis elke dag met een stop- en sneltrein.. maar heb nog nooit gele banken gezien? Iemand wel? ![]() | |
JaWi | maandag 17 november 2003 @ 18:30 |
quote:Groen, Paars, Rood, maar nog nooit geel nee ![]() | |
Nealz | maandag 17 november 2003 @ 18:30 |
ik denk dat de treinstellen zijn die je in de intercity vind die van haarlem naar eindhoven/maastrict rijden daar zie ik ze namelijk wel eens in. dat zijn de enige gele banken die ik me kan herrineren | |
Hayek | maandag 17 november 2003 @ 18:31 |
in die reclames rijden de treinen ook altijd op tijd.. | |
okkie-man | maandag 17 november 2003 @ 18:32 |
quote: ![]() Misschien lagen er op dat moment geen bladeren op de rails | |
sweek | maandag 17 november 2003 @ 18:33 |
Gele, nouja, geel-bruine, zitten in de ICRm's... Kom je tegen op Haarlem-Maastricht, en af en toe op Zwolle-Roosendaal. | |
AArt | maandag 17 november 2003 @ 18:34 |
quote:ja, daar kom je die gele banken wel eens tegen | |
okkie-man | maandag 17 november 2003 @ 18:34 |
quote:Gafe foto ![]() Heb je die zelf gemaakt ![]() ![]() | |
ik_hier | maandag 17 november 2003 @ 18:35 |
er zijn een aantal nieuwe intercity rijstellen, die volgens mij ook die kleur banken hebben. reden onder andere op het traject Eindhoven-Den Haag (ja die trein komt ook nog ergens vandaan, maar dat varieert: Venlo of Heerlen uit mijn hoofd). Hebben een geel gespikkelde stof. Te herkennen aan de dichte aansluiting van de ramen met de rest van de buitenkant van de trein edit: Nou ja, die van het plaatje dus. | |
Volano | maandag 17 november 2003 @ 18:37 |
* Volano rijdt op het traject Hoek Van Holland - Rotterdam .. Wij krijgen daar alleen de oude klote treinstellen ![]() | |
sweek | maandag 17 november 2003 @ 18:37 |
quote:Nee. ![]() Heb er wel zelf foto's van gemaakt, maar die zijn minder... ![]()
| |
GREENSKiN | maandag 17 november 2003 @ 18:39 |
Ja... dat zijn inderdaad van die nieuwe. Ik vind ze niet verkeerd. Ze zijn iets krapper maar er passen volgens mij een flink aantal meer mensen in. Ze lijken ook langer, kan dat? | |
sweek | maandag 17 november 2003 @ 18:39 |
quote:Daar reden ze vroeger ook ja, maar daar heb je nu alleen nog maar ICK hokjes ![]() | |
okkie-man | maandag 17 november 2003 @ 18:41 |
quote:Zijn toch ook leuke foto's ![]() | |
Volano | maandag 17 november 2003 @ 18:43 |
![]() precies te krap om je Spits of Metro te lezen *voorstander van banken tegen over elkaar* | |
ploderus | maandag 17 november 2003 @ 18:45 |
quote:Heb inderdaad nog nooit gele gezien.; Maar ik ook nog nooit twee gasten op een handmatige bladerveegmachine gezien, en die zullen toch niet zomaar een verzinsel zijn.. | |
sweek | maandag 17 november 2003 @ 18:45 |
quote:Nah, ik vind het lezen best goed gaan hoor... En de grote meerderheid was voor deze opstelling van de banken volgens enquetes, omdat het meer privacy biedt. En op de twee trajecten waar je ze tegenkomt, is het ook meestal erg druk, en dan zit ik ook liever op deze manier. | |
ik_hier | dinsdag 18 november 2003 @ 10:54 |
quote:Zit nu in het buitenland, dus al bijna een jaar dat traject niet meer gereden. Maar die hokjes van zes vind ik maar niks, dan zijn zelfs die Belgische treinstellen beter (wel iets luidruchtiger, en je moet met je benen tegen de stoel van je voorganger aan gaan zitten, maar het is er altijd rustig). Die nieuwe treinstellen hebben trouwens best goede beenruimte (ben vrij groot). Dit zijn dus de belgische coupé's (de K4), maar dan met de lampen aan, en niet vergeten de stoel voor je naar voren te zetten. [Dit bericht is gewijzigd door ik_hier op 18-11-2003 12:09] | |
sweek | dinsdag 18 november 2003 @ 12:59 |
Ik vond de K4 ook niet slecht... zat best lekker eigenlijk. Maar mooi was anders, en stil ook... M'n favoriet is toch de ICRm, die hierboven al staat. Daarnaast vind ik de volgenden ook wel lekker zitten. ![]() ICM / ICR, het Koploperinterieur, en dat van de ICR rijtuigen dus... waarvan de ICRm de gerenoveerde versie is. Te vinden als heel wat Intercity's... bvb. Rotterdam - Arnhem, Amsterdam - Nijmegen, Rotterdan/Den Haag - Groningen/Leeuwarden.
| |
Blik | dinsdag 18 november 2003 @ 13:56 |
quote:eigenlijk bijna altijd op Zwolle - Roosendaal, behalve als er een hondenkop of een dubbeldekker rijd. En dat zijn er niet zo heel veel. ze zitten trouwens heeeeel erg lekker al zeg ik het zelf | |
maarten.toomcafe | dinsdag 18 november 2003 @ 13:58 |
zijn die gele banken niet van de treinstellen die ze uit Duitsland hebben gehaald. ik heb er wel eens in gereden en volgens mij stond het DB logo aan de buitenkant van de trein | |
Adagio | dinsdag 18 november 2003 @ 13:59 |
De buffels en gewone intercitys met oranje banken ken ik wel, maar hoe zien die treinen met gele banken er van buiten uit dan? | |
sweek | dinsdag 18 november 2003 @ 14:11 |
quote: ![]() Het zijn geen treinen, maar rijtuigen... ![]() [Dit bericht is gewijzigd door sweek op 18-11-2003 14:29] | |
ik_hier | dinsdag 18 november 2003 @ 14:28 |
even een [ toevoegen voor /img]. De treinstellen die wat mij betreft verboden zouden moeten worden zijn de sprinters, met de harde stoelen achter elkaar. Daar heb je dus echt vervelend weinig beenruimte, en de stoelen zijn aan de achterkant ook nog eens hard. (kon zo snel geen plaatje vinden) om dan even een aan het topic rakende post te maken behalve dan de eerste zin. | |
sweek | dinsdag 18 november 2003 @ 14:31 |
quote:Dit is toch het minst lekkere hoor. ![]() ![]() Plan W... gelukkig zijn ze er bijna uit. ![]() | |
ik_hier | dinsdag 18 november 2003 @ 14:52 |
nee hoor, die vind ik persoonlijk toch echt beter zitten dan die sprinter met harde stoelen achter elkaar (zijn er niet zoveel van). | |
sweek | dinsdag 18 november 2003 @ 15:42 |
quote:Daar heb ik nog nooit in gezeten, alleen de Citypendel versie ![]() Is het interieur erg anders dan dit? Ik vind er namelijk geen foto van zo snel. | |
ik_hier | dinsdag 18 november 2003 @ 16:10 |
ja, je kunt het vergelijken met het interieur van die dieseltrein die hier ook in voor kwam, maar nu staan die stoelen niet met de ruggen naar elkaar toe, maar met de rug naar de voorkant van de andere stoel. De beenruimte is gewoon te krap, en dat de achterkant van die stoel hard is, helpt daar niet bij. ik zal heel even snel zoeken, maar denk niet dat ik iets vind. Kon er ook geen foto's van vinden. Volgens mij bedoel ik echt de sprinter (rijdt in ieder geval wel op het traject wat ik bedoelde), maar het is in ieder geval een stoptrein met speciale stoelen (ook echt stoelen geen banken), die ze normaal niet hebben. [Dit bericht is gewijzigd door ik_hier op 18-11-2003 16:33] | |
sweek | dinsdag 18 november 2003 @ 17:52 |
Bedoel je toevallig Plan T? Rijdt ook stoptreindiensten... | |
ik_hier | dinsdag 18 november 2003 @ 18:02 |
ja, die bedoel ik, kon hem nergens vinden. maar is dus geen sprinter, sorry. Met 1.96 is die niet fijn. Met meer 4-zits plekken, dan zou het nog wel gaan. | |
Lucske | dinsdag 18 november 2003 @ 20:38 |
quote:Maar goed dat hondekoppen al een jaar of vijf niet meer in de reguliere dienst rijden. | |
Inc_J | dinsdag 18 november 2003 @ 22:17 |
quote:Helaas duiken ze steeds vaker weer op.. trombose-treinen noemen wij ze wel.. zie het verhaal hierboven, dat ze te klein zijn als je langer dan 1.90 bent. | |
LennyKravitz | woensdag 19 november 2003 @ 00:25 |
quote:Erger zelfs: In die reclames RIJDEN de treinen! | |
_The_General_ | woensdag 19 november 2003 @ 00:28 |
in die gele zit ik iedere dag, zitten erg fijn, roermond - eindhoven en eindhoven - roermond rijden ze erg vaak op, dus de treinen naar heerlen of maastricht en amsterdan of denhaag | |
sweek | woensdag 19 november 2003 @ 10:53 |
quote:Hondekoppen rijden dus echt al heel wat jaartjes niet meer rond in Nederland... jij bedoeld Plan V's en Plan T's, die lijken er op... en plan T's hebben die kleine beenruimte. Zie hier maar even. http://mercurio.iet.unipi.it/ns/ns-reizigers.html | |
sweek | woensdag 19 november 2003 @ 10:53 |
quote:Ze zitten eigenlijk wel in iedere trein tussen Haarlem en Maastricht, maar in Den Haag - Heerlen nooit meer kan ik je verzekeren. ![]() | |
Rnej | woensdag 19 november 2003 @ 10:56 |
ik heb bijna altijd de vernieuwde regiorunner als ik van den haag naar vlissingen ga op vrijdagmiddag, dan hebben ze een dubbele treinlengte ingezet meestal.... geweldige trein, zit tenminste niet zo snel vol als een enkele treinlengte en er kunnen meer mensen in vijn | |
ik_hier | woensdag 19 november 2003 @ 11:30 |
mogelijk bedoelde ik trouwens toch de sprinter, maar dan niet de citypendel versie (maar met een interieur dat vrijwel gelijk is aan plan T van jouw plaatje)quote:wederom van die zelfde al eerder genoemde site. Maar kan dus geen plaatje vinden om het zeker te weten. Iemand die wel de niet city-pendel sprinters rijdt, die mij kan helpen? | |
sweek | woensdag 19 november 2003 @ 12:17 |
Euhm, volgens mij heeft Mr. En wel eens SGM3 interieurfoto's op Fok! gezet... is al weer een tijd geleden wel... iemand anders die er heeft? | |
MREn | woensdag 19 november 2003 @ 20:08 |
quote:hij niet, ik wel ![]() | |
MREn | woensdag 19 november 2003 @ 20:12 |
quote: Deze dus | |
MREn | woensdag 19 november 2003 @ 20:19 |
quote:Jezus, die foto's die je gebruikt zijn allemaal van mn tour door Nederland van juli, zie hier voor foto's van de volgende treinen: Eindhoven-Duivendrecht: 1700+ICR, ICRm, Df | |
JTracing | woensdag 19 november 2003 @ 22:00 |
Die gele (stoffen ![]() Moet wel oppassen dat je niet zo`n uitgezakte stoel hebt, zitten volgensmij meestal in de fietsen rijtguigen (BDk`s ?). | |
Pietverdriet | woensdag 19 november 2003 @ 22:06 |
bij mij is de inrichting van de ICE-3 (amsterdam-frankfurt) in de eerste klasse favoriet. Grijslederen stoelen, beukenhout, glas, aluminium, heeeel mooi. tv in de rugleuning voor je...![]() en je hebt dus echt top bediening daar aan je plek, stroom voor je laptop. hmmm Reis daar regelmatig mee naar Frankfurt, lekker eigen filmpje kijken op mijn laptop | |
MREn | woensdag 19 november 2003 @ 23:30 |
quote:Dat heb je in de gemoderniseerde IC-rijtuigen ook | |
Lucske | woensdag 19 november 2003 @ 23:49 |
Alléén in de 1e klas. | |
MREn | donderdag 20 november 2003 @ 04:35 |
quote:Hmm, die onderste foto is toch echt van mijn hand, en die daar boven ook geloof ik. Ja, ik ben in een zeikbui; bier is op | |
ik_hier | donderdag 20 november 2003 @ 10:37 |
Was dat eerste of tweede klas (van de SGM3)? maar het lijkt erop dat ik plan T toch bedoelde. | |
Inc_J | donderdag 20 november 2003 @ 11:32 |
quote:Klopt idd, maar ze lijken er dan ook wel op ![]() Ben verder geen trein expert, maar je hebt idd gelijk. Irritant blijft het, die kleine beenruimte. | |
Lucske | donderdag 20 november 2003 @ 14:24 |
quote:1. | |
MREn | donderdag 20 november 2003 @ 15:18 |
Dit is het int. van de 1e klas van een plan T.
| |
Fillipe | donderdag 20 november 2003 @ 15:47 |
quote:Wel opwindend zo'n treinen hobby zeg ![]() | |
ik_hier | donderdag 20 november 2003 @ 15:53 |
die staat al in dit topic, dus dat hoeft niet. | |
MREn | donderdag 20 november 2003 @ 16:04 |
quote:Als je per jaar een dikke 30.000km per trein aflegd komt de intresse vanzelf wel. | |
#ANONIEM | donderdag 20 november 2003 @ 16:19 |
Heeft iemand misschien een foto van zo'n intercity met allemaal kleurtjes binnenin? Hij rijdt wel eens tussen Den Haag en Groningen geloof ik. Aan de buitenkant is het een vrij normale trein, hij heeft alleen witte deuren. Aan de binnenkant... Elke stoel heeft een ander kleurtje, de muurtjes zijn blauw met roze bolletjes enzo. De trein is een soort promotie voor Groningen of zo, of voor een andere stad.
| |
MREn | donderdag 20 november 2003 @ 16:27 |
quote:Dat is de 4023 'Mendini' die reclame maakt voor het Gronings museum. | |
#ANONIEM | donderdag 20 november 2003 @ 16:29 |
Hebben ze daar niet meer van gemaakt? Dit komt me niet bekend voor. Het lijkt er wel op, maar het is toch effe anders. Of zou dat komen omdat ik nooit in 1e klas werkcoupé's zit? edit: Sjonge wat een typo's... | |
Fillipe | donderdag 20 november 2003 @ 16:52 |
quote:Ik vorig jaar ook zeker wel 10.000, en echt meer intresse in treinen heb ik der niet van gekregen. Maar ja, veel plezier met treintjes fotograferen zal ik maar zeggen ![]() | |
Inc_J | donderdag 20 november 2003 @ 17:55 |
quote:Ik ben ook geen grote fan van treinen (fotograferen), maar je hebt ook mensen die voor hun hobby mensen in elkaar slaan, dan heb ik liever dat mensen foto's van treinen maken, of dat interessant vinden, dus zit niet zo kleinerend te zeuren. | |
pleymo | donderdag 20 november 2003 @ 18:01 |
quote:Hey daar heb ik ingezeten, de intercity tussen den helder en nijmegen... Ik zat toen tussen heerhugowaard en alkmaar. zag er trouwens best wel tof uit... Had het helemaal niet verwacht toen ik de trein instapte. Dus dat was best wel raar. Zelfs de stoelen hadden allemaal kleurtjes. | |
MREn | donderdag 20 november 2003 @ 18:38 |
Maar daar rijdt ie nu niet meer, die treinen zijn bijna allemaal vervangen door dubbeldekkers. | |
sweek | donderdag 20 november 2003 @ 18:39 |
quote:Ja, die zijn van jouw hand... ik had het alleen over de eerste... was niet helemaal duidelijk misschien, sorry daarvoor. ![]() | |
Duvel | donderdag 20 november 2003 @ 19:37 |
quote:Ha dat is het Mendini-treinstel! Mendini is de architect van het Groninger Museum. Vergelijk de kleuren van de banken en de wanden in treinstel 4023 maar eens met de wanden van het museum, en je zult de overeenkomst zien ![]() | |
SuperRembo | donderdag 20 november 2003 @ 20:34 |
quote:Ik ben ook voorstander van de banken tegenover elkaar. Ik heb ooit eens gelezen dat uit een onderzoek was gebleken dat de meeste mensen de "busopstelling" prettiger vonden ![]() | |
MREn | donderdag 20 november 2003 @ 20:52 |
quote:ik denk dat het uitmaakt of het druk is. Als er niemand in de trein zit is coachopstelling inderdaad minder ruim dan 'viertjes', maar als het druk is juist weer wel. Nieuwe dubbeldekkers hebben dus beneden tegenoverelkaar en boven coach, net wat je het fijnste vind dus. | |
MREn | donderdag 20 november 2003 @ 21:01 |
quote:Ze zijn niet langer, want het zijn gewoon gemoderniseerde oude, en ze blijven 26m40 lang. Volgens mij passen er evenveel mensen in, anders zou dit ten koste zijn gegaan van de beenruimte. | |
Duvel | donderdag 20 november 2003 @ 22:26 |
quote:Volgens mij hebben ze de steek wel een beetje veranderd, kan me vaag herinneren dat iemand die ooit met het verbouwingsproject bezig was wel noemde dat er meer stoelen in moesten dan oorspronkelijk gepland. Kijk maar naar de debiele opstelling: je zit soms alleen maar tegen zijwand aan te kijken. Als de steek niet veranderd was, had iedereen netjes een raam naast zijn hoofd gehad... | |
Lucske | donderdag 20 november 2003 @ 22:32 |
Verbouwde ICR'en hebben inderdaad een rij banken extra. | |
contra | vrijdag 21 november 2003 @ 01:00 |
quote:Is Hoogeveen, met maar één n ![]() | |
Lucske | vrijdag 21 november 2003 @ 07:26 |
Editski. | |
MREn | maandag 24 november 2003 @ 21:35 |
quote:Kijk NS-afzeikers, zo kan het ook ![]() |