FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Gele NS banken
Volanomaandag 17 november 2003 @ 18:29
In de reclame van de NS over de vierkante wielen zitten de mensen in het treinstel op gele banken.. maar in welke treinen zitten gele banken? Ik reis elke dag met een stop- en sneltrein.. maar heb nog nooit gele banken gezien? Iemand wel?
JaWimaandag 17 november 2003 @ 18:30
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:29 schreef Volano het volgende:
In de reclame van de NS over de vierkante wielen zitten de mensen in het treinstel op gele banken.. maar in welke treinen zitten gele banken? Ik reis elke dag met een stop- en sneltrein.. maar heb nog nooit gele banken gezien? Iemand wel?
Groen, Paars, Rood, maar nog nooit geel nee
Nealzmaandag 17 november 2003 @ 18:30
ik denk dat de treinstellen zijn die je in de intercity vind die van haarlem naar eindhoven/maastrict rijden daar zie ik ze namelijk wel eens in.

dat zijn de enige gele banken die ik me kan herrineren

Hayekmaandag 17 november 2003 @ 18:31
in die reclames rijden de treinen ook altijd op tijd..
okkie-manmaandag 17 november 2003 @ 18:32
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:31 schreef Hayek het volgende:
in die reclames rijden de treinen ook altijd op tijd..

Misschien lagen er op dat moment geen bladeren op de rails

sweekmaandag 17 november 2003 @ 18:33
Gele, nouja, geel-bruine, zitten in de ICRm's...

Kom je tegen op Haarlem-Maastricht, en af en toe op Zwolle-Roosendaal.

AArtmaandag 17 november 2003 @ 18:34
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:30 schreef Nealz het volgende:
ik denk dat de treinstellen zijn die je in de intercity vind die van haarlem naar eindhoven/maastrict rijden daar zie ik ze namelijk wel eens in.
ja, daar kom je die gele banken wel eens tegen
okkie-manmaandag 17 november 2003 @ 18:34
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:33 schreef sweek het volgende:
Gele, nouja, geel-bruine, zitten in de ICRm's...

Kom je tegen op Haarlem-Maastricht, en af en toe op Zwolle-Roosendaal.
[afbeelding]


Gafe foto
Heb je die zelf gemaakt
ik_hiermaandag 17 november 2003 @ 18:35
er zijn een aantal nieuwe intercity rijstellen, die volgens mij ook die kleur banken hebben. reden onder andere op het traject Eindhoven-Den Haag (ja die trein komt ook nog ergens vandaan, maar dat varieert: Venlo of Heerlen uit mijn hoofd). Hebben een geel gespikkelde stof. Te herkennen aan de dichte aansluiting van de ramen met de rest van de buitenkant van de trein

edit: Nou ja, die van het plaatje dus.

Volanomaandag 17 november 2003 @ 18:37
* Volano rijdt op het traject Hoek Van Holland - Rotterdam ..
Wij krijgen daar alleen de oude klote treinstellen
sweekmaandag 17 november 2003 @ 18:37
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:34 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Gafe foto
Heb je die zelf gemaakt


Nee.
Heb er wel zelf foto's van gemaakt, maar die zijn minder...



Dit is eerste klas ICRm, erg mooi, en met:

GREENSKiNmaandag 17 november 2003 @ 18:39
Ja... dat zijn inderdaad van die nieuwe. Ik vind ze niet verkeerd. Ze zijn iets krapper maar er passen volgens mij een flink aantal meer mensen in. Ze lijken ook langer, kan dat?
sweekmaandag 17 november 2003 @ 18:39
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:35 schreef ik_hier het volgende:
er zijn een aantal nieuwe intercity rijstellen, die volgens mij ook die kleur banken hebben. reden onder andere op het traject Eindhoven-Den Haag (ja die trein komt ook nog ergens vandaan, maar dat varieert: Venlo of Heerlen uit mijn hoofd). Hebben een geel gespikkelde stof. Te herkennen aan de dichte aansluiting van de ramen met de rest van de buitenkant van de trein

edit: Nou ja, die van het plaatje dus.


Daar reden ze vroeger ook ja, maar daar heb je nu alleen nog maar ICK hokjes
okkie-manmaandag 17 november 2003 @ 18:41
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:37 schreef sweek het volgende:

[..]

Nee.
Heb er wel zelf foto's van gemaakt, maar die zijn minder...
[afbeelding]


[afbeelding]
Dit is eerste klas ICRm, erg mooi, en met:
[afbeelding]


Zijn toch ook leuke foto's
Volanomaandag 17 november 2003 @ 18:43

precies te krap om je Spits of Metro te lezen *voorstander van banken tegen over elkaar*
ploderusmaandag 17 november 2003 @ 18:45
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:29 schreef Volano het volgende:
In de reclame van de NS over de vierkante wielen zitten de mensen in het treinstel op gele banken.. maar in welke treinen zitten gele banken? Ik reis elke dag met een stop- en sneltrein.. maar heb nog nooit gele banken gezien? Iemand wel?
Heb inderdaad nog nooit gele gezien.; Maar ik ook nog nooit twee gasten op een handmatige bladerveegmachine gezien, en die zullen toch niet zomaar een verzinsel zijn..
sweekmaandag 17 november 2003 @ 18:45
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:43 schreef Volano het volgende:
[afbeelding]
precies te krap om je Spits of Metro te lezen *voorstander van banken tegen over elkaar*
Nah, ik vind het lezen best goed gaan hoor...
En de grote meerderheid was voor deze opstelling van de banken volgens enquetes, omdat het meer privacy biedt.
En op de twee trajecten waar je ze tegenkomt, is het ook meestal erg druk, en dan zit ik ook liever op deze manier.
ik_hierdinsdag 18 november 2003 @ 10:54
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:39 schreef sweek het volgende:

[..]

Daar reden ze vroeger ook ja, maar daar heb je nu alleen nog maar ICK hokjes
[afbeelding]


Zit nu in het buitenland, dus al bijna een jaar dat traject niet meer gereden. Maar die hokjes van zes vind ik maar niks, dan zijn zelfs die Belgische treinstellen beter (wel iets luidruchtiger, en je moet met je benen tegen de stoel van je voorganger aan gaan zitten, maar het is er altijd rustig). Die nieuwe treinstellen hebben trouwens best goede beenruimte (ben vrij groot).

Dit zijn dus de belgische coupé's (de K4), maar dan met de lampen aan, en niet vergeten de stoel voor je naar voren te zetten.

[Dit bericht is gewijzigd door ik_hier op 18-11-2003 12:09]

sweekdinsdag 18 november 2003 @ 12:59
Ik vond de K4 ook niet slecht... zat best lekker eigenlijk. Maar mooi was anders, en stil ook...
M'n favoriet is toch de ICRm, die hierboven al staat. Daarnaast vind ik de volgenden ook wel lekker zitten.

ICM / ICR, het Koploperinterieur, en dat van de ICR rijtuigen dus... waarvan de ICRm de gerenoveerde versie is. Te vinden als heel wat Intercity's... bvb. Rotterdam - Arnhem, Amsterdam - Nijmegen, Rotterdan/Den Haag - Groningen/Leeuwarden.


Buffel / DM90-interieur... Te vinden op Arnhem - Tiel, Nijmegen - Roermond. En nog wel wat andere plaatsen. . Best veel plaats, en zit gewoon lekker.


De vernieuwd Regiorunner... het ziet er allemaal nogal plastic uit vind ik, maar zit goed! .

Blikdinsdag 18 november 2003 @ 13:56
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:33 schreef sweek het volgende:
Gele, nouja, geel-bruine, zitten in de ICRm's...

Kom je tegen op Haarlem-Maastricht, en af en toe op Zwolle-Roosendaal.
[afbeelding]


eigenlijk bijna altijd op Zwolle - Roosendaal, behalve als er een hondenkop of een dubbeldekker rijd. En dat zijn er niet zo heel veel.

ze zitten trouwens heeeeel erg lekker al zeg ik het zelf

maarten.toomcafedinsdag 18 november 2003 @ 13:58
zijn die gele banken niet van de treinstellen die ze uit Duitsland hebben gehaald. ik heb er wel eens in gereden en volgens mij stond het DB logo aan de buitenkant van de trein
Adagiodinsdag 18 november 2003 @ 13:59
De buffels en gewone intercitys met oranje banken ken ik wel, maar hoe zien die treinen met gele banken er van buiten uit dan?
sweekdinsdag 18 november 2003 @ 14:11
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 13:59 schreef Adagio het volgende:
De buffels en gewone intercitys met oranje banken ken ik wel, maar hoe zien die treinen met gele banken er van buiten uit dan?

Het zijn geen treinen, maar rijtuigen... .

[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 18-11-2003 14:29]

ik_hierdinsdag 18 november 2003 @ 14:28
even een [ toevoegen voor /img].
De treinstellen die wat mij betreft verboden zouden moeten worden zijn de sprinters, met de harde stoelen achter elkaar. Daar heb je dus echt vervelend weinig beenruimte, en de stoelen zijn aan de achterkant ook nog eens hard. (kon zo snel geen plaatje vinden) om dan even een aan het topic rakende post te maken behalve dan de eerste zin.
sweekdinsdag 18 november 2003 @ 14:31
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 14:28 schreef ik_hier het volgende:
even een [ toevoegen voor /img].
De treinstellen die wat mij betreft verboden zouden moeten worden zijn de sprinters, met de harde stoelen achter elkaar. Daar heb je dus echt vervelend weinig beenruimte, en de stoelen zijn aan de achterkant ook nog eens hard. (kon zo snel geen plaatje vinden) om dan even een aan het topic rakende post te maken behalve dan de eerste zin.
Dit is toch het minst lekkere hoor. .

Plan W... gelukkig zijn ze er bijna uit. .
ik_hierdinsdag 18 november 2003 @ 14:52
nee hoor, die vind ik persoonlijk toch echt beter zitten dan die sprinter met harde stoelen achter elkaar (zijn er niet zoveel van).
sweekdinsdag 18 november 2003 @ 15:42
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 14:52 schreef ik_hier het volgende:
nee hoor, die vind ik persoonlijk toch echt beter zitten dan die sprinter met harde stoelen achter elkaar (zijn er niet zoveel van).
Daar heb ik nog nooit in gezeten, alleen de Citypendel versie

Is het interieur erg anders dan dit? Ik vind er namelijk geen foto van zo snel.

ik_hierdinsdag 18 november 2003 @ 16:10
ja, je kunt het vergelijken met het interieur van die dieseltrein die hier ook in voor kwam, maar nu staan die stoelen niet met de ruggen naar elkaar toe, maar met de rug naar de voorkant van de andere stoel. De beenruimte is gewoon te krap, en dat de achterkant van die stoel hard is, helpt daar niet bij. ik zal heel even snel zoeken, maar denk niet dat ik iets vind.
Kon er ook geen foto's van vinden. Volgens mij bedoel ik echt de sprinter (rijdt in ieder geval wel op het traject wat ik bedoelde), maar het is in ieder geval een stoptrein met speciale stoelen (ook echt stoelen geen banken), die ze normaal niet hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door ik_hier op 18-11-2003 16:33]

sweekdinsdag 18 november 2003 @ 17:52
Bedoel je toevallig Plan T?

Rijdt ook stoptreindiensten...

Erg weinig beenruimte daarin, maar ik ben klein en heb er niet zo veel last van.

ik_hierdinsdag 18 november 2003 @ 18:02
ja, die bedoel ik, kon hem nergens vinden. maar is dus geen sprinter, sorry. Met 1.96 is die niet fijn. Met meer 4-zits plekken, dan zou het nog wel gaan.
Lucskedinsdag 18 november 2003 @ 20:38
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 13:56 schreef Blik het volgende:

[..]

eigenlijk bijna altijd op Zwolle - Roosendaal, behalve als er een hondenkop of een dubbeldekker rijd. En dat zijn er niet zo heel veel.

ze zitten trouwens heeeeel erg lekker al zeg ik het zelf


Maar goed dat hondekoppen al een jaar of vijf niet meer in de reguliere dienst rijden.
Inc_Jdinsdag 18 november 2003 @ 22:17
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 20:38 schreef Lucske het volgende:

[..]

Maar goed dat hondekoppen al een jaar of vijf niet meer in de reguliere dienst rijden.


Helaas duiken ze steeds vaker weer op.. trombose-treinen noemen wij ze wel.. zie het verhaal hierboven, dat ze te klein zijn als je langer dan 1.90 bent.
LennyKravitzwoensdag 19 november 2003 @ 00:25
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:31 schreef Hayek het volgende:
in die reclames rijden de treinen ook altijd op tijd..
Erger zelfs:

In die reclames RIJDEN de treinen!

_The_General_woensdag 19 november 2003 @ 00:28
in die gele zit ik iedere dag, zitten erg fijn,

roermond - eindhoven en eindhoven - roermond rijden ze erg vaak op, dus de treinen naar heerlen of maastricht en amsterdan of denhaag

sweekwoensdag 19 november 2003 @ 10:53
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 22:17 schreef Inc_J het volgende:

[..]

Helaas duiken ze steeds vaker weer op.. trombose-treinen noemen wij ze wel.. zie het verhaal hierboven, dat ze te klein zijn als je langer dan 1.90 bent.


Hondekoppen rijden dus echt al heel wat jaartjes niet meer rond in Nederland... jij bedoeld Plan V's en Plan T's, die lijken er op... en plan T's hebben die kleine beenruimte.
Zie hier maar even. http://mercurio.iet.unipi.it/ns/ns-reizigers.html
sweekwoensdag 19 november 2003 @ 10:53
quote:
Op woensdag 19 november 2003 00:28 schreef _The_General_ het volgende:
in die gele zit ik iedere dag, zitten erg fijn,

roermond - eindhoven en eindhoven - roermond rijden ze erg vaak op, dus de treinen naar heerlen of maastricht en amsterdan of denhaag


Ze zitten eigenlijk wel in iedere trein tussen Haarlem en Maastricht, maar in Den Haag - Heerlen nooit meer kan ik je verzekeren. .
Rnejwoensdag 19 november 2003 @ 10:56
ik heb bijna altijd de vernieuwde regiorunner als ik van den haag naar vlissingen ga op vrijdagmiddag, dan hebben ze een dubbele treinlengte ingezet meestal....

geweldige trein, zit tenminste niet zo snel vol als een enkele treinlengte en er kunnen meer mensen in

vijn

ik_hierwoensdag 19 november 2003 @ 11:30
mogelijk bedoelde ik trouwens toch de sprinter, maar dan niet de citypendel versie (maar met een interieur dat vrijwel gelijk is aan plan T van jouw plaatje)
quote:
The 3-car "Sprinter" trainsets are used for suburban services in the west and middle of the country. They are not beloved by the passengers because of their lack of comfort (seats close together) and low maximum speed (actually 112km/h for the 3-car trainsets).
In March 2001 it was decided that this class would be rebuilt in a similar style as their 2-car sisters class 2000 (Citypendel). They will get a new traction control system with choppers, an additional door in the middle coach and of course a new interior. The rebuild is planned for the years 2003-2005 and will be done by Bombardier (formerly Adtranz Randers) in Denmark. The first trainset has been sent to Denmark in April 2002. It returned in May 2003, in a different livery. The rebuilt units will be numbered in the 2900 series.
wederom van die zelfde al eerder genoemde site. Maar kan dus geen plaatje vinden om het zeker te weten. Iemand die wel de niet city-pendel sprinters rijdt, die mij kan helpen?
sweekwoensdag 19 november 2003 @ 12:17
Euhm, volgens mij heeft Mr. En wel eens SGM3 interieurfoto's op Fok! gezet... is al weer een tijd geleden wel... iemand anders die er heeft?
MREnwoensdag 19 november 2003 @ 20:08
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:34 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Gafe foto
Heb je die zelf gemaakt


hij niet, ik wel
MREnwoensdag 19 november 2003 @ 20:12
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:17 schreef sweek het volgende:
Euhm, volgens mij heeft Mr. En wel eens SGM3 interieurfoto's op Fok! gezet... is al weer een tijd geleden wel... iemand anders die er heeft?

Deze dus

MREnwoensdag 19 november 2003 @ 20:19
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 14:11 schreef sweek het volgende:

[..]

[afbeelding]
Het zijn geen treinen, maar rijtuigen... .


Jezus, die foto's die je gebruikt zijn allemaal van mn tour door Nederland van juli, zie hier voor foto's van de volgende treinen:

Eindhoven-Duivendrecht: 1700+ICR, ICRm, Df
Duidvendrecht-Arnhem: ICE
Arnhem - Arnhem Velperpoort: plan V
Velperpoort - Duiven: lint
Duiven - Arnhem: lint
Arnhem - Deventer: 1700+ICR, ICRm
Deventer - Almelo: ICM
Almelo - Marienberg: DH1 (ex-wadloper, nu veenexpress)
Marienberg - Hardenberg: Plan V
Hardenberg - Zwolle: SM90
Zwolle - Hoogenveen: Plan U (rev.)
Hoogenveen - Zwolle: ICM
Zwolle - Deventer: VIRM
Deventer - Enschede: ICM

JTracingwoensdag 19 november 2003 @ 22:00
Die gele (stoffen )banken worden wel snel vies, maar zitten zeker goed, samen met de oranje leren banken zitten die het lekkerst.
Moet wel oppassen dat je niet zo`n uitgezakte stoel hebt, zitten volgensmij meestal in de fietsen rijtguigen (BDk`s ?).
Pietverdrietwoensdag 19 november 2003 @ 22:06
bij mij is de inrichting van de ICE-3 (amsterdam-frankfurt) in de eerste klasse favoriet. Grijslederen stoelen, beukenhout, glas, aluminium, heeeel mooi. tv in de rugleuning voor je...

en je hebt dus echt top bediening daar aan je plek, stroom voor je laptop.
hmmm
Reis daar regelmatig mee naar Frankfurt, lekker eigen filmpje kijken op mijn laptop
MREnwoensdag 19 november 2003 @ 23:30
quote:
Op woensdag 19 november 2003 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:
, stroom voor je laptop.
Dat heb je in de gemoderniseerde IC-rijtuigen ook

Lucskewoensdag 19 november 2003 @ 23:49
Alléén in de 1e klas.
MREndonderdag 20 november 2003 @ 04:35
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:37 schreef sweek het volgende:

[..]

Nee.
Heb er wel zelf foto's van gemaakt, maar die zijn minder...
[afbeelding]


[afbeelding]
Dit is eerste klas ICRm, erg mooi, en met:
[afbeelding]


Hmm, die onderste foto is toch echt van mijn hand, en die daar boven ook geloof ik.

Ja, ik ben in een zeikbui; bier is op

ik_hierdonderdag 20 november 2003 @ 10:37
Was dat eerste of tweede klas (van de SGM3)? maar het lijkt erop dat ik plan T toch bedoelde.
Inc_Jdonderdag 20 november 2003 @ 11:32
quote:
Op woensdag 19 november 2003 10:53 schreef sweek het volgende:

[..]

Hondekoppen rijden dus echt al heel wat jaartjes niet meer rond in Nederland... jij bedoeld Plan V's en Plan T's, die lijken er op... en plan T's hebben die kleine beenruimte.
Zie hier maar even. http://mercurio.iet.unipi.it/ns/ns-reizigers.html


Klopt idd, maar ze lijken er dan ook wel op
Ben verder geen trein expert, maar je hebt idd gelijk. Irritant blijft het, die kleine beenruimte.
Lucskedonderdag 20 november 2003 @ 14:24
quote:
Op donderdag 20 november 2003 10:37 schreef ik_hier het volgende:
Was dat eerste of tweede klas (van de SGM3)? maar het lijkt erop dat ik plan T toch bedoelde.
1.
MREndonderdag 20 november 2003 @ 15:18

Dit is het int. van de 1e klas van een plan T.


Dit is tweedek klas plan U.


Kan zo snel geen 2e kl plan T vinden

Fillipedonderdag 20 november 2003 @ 15:47
quote:
Op donderdag 20 november 2003 15:18 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]

Dit is het int. van de 1e klas van een plan T.

[afbeelding]
Dit is tweedek klas plan U.


Kan zo snel geen 2e kl plan T vinden


Wel opwindend zo'n treinen hobby zeg
ik_hierdonderdag 20 november 2003 @ 15:53
die staat al in dit topic, dus dat hoeft niet.
MREndonderdag 20 november 2003 @ 16:04
quote:
Op donderdag 20 november 2003 15:47 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Wel opwindend zo'n treinen hobby zeg


Als je per jaar een dikke 30.000km per trein aflegd komt de intresse vanzelf wel.
#ANONIEMdonderdag 20 november 2003 @ 16:19
Heeft iemand misschien een foto van zo'n intercity met allemaal kleurtjes binnenin?
Hij rijdt wel eens tussen Den Haag en Groningen geloof ik. Aan de buitenkant is het een vrij normale trein, hij heeft alleen witte deuren.
Aan de binnenkant... Elke stoel heeft een ander kleurtje, de muurtjes zijn blauw met roze bolletjes enzo.

De trein is een soort promotie voor Groningen of zo, of voor een andere stad.


Beetje zoals deze, je wordt alleen helemaal gek binnen.

MREndonderdag 20 november 2003 @ 16:27
quote:
Op donderdag 20 november 2003 16:19 schreef Toeps het volgende:
Heeft iemand misschien een foto van zo'n intercity met allemaal kleurtjes binnenin?
Hij rijdt wel eens tussen Den Haag en Groningen geloof ik. Aan de buitenkant is het een vrij normale trein, hij heeft alleen witte deuren.
Aan de binnenkant... Elke stoel heeft een ander kleurtje, de muurtjes zijn blauw met roze bolletjes enzo.

De trein is een soort promotie voor Groningen of zo, of voor een andere stad.

[afbeelding]
Beetje zoals deze, je wordt alleen helemaal gek binnen.


Dat is de 4023 'Mendini' die reclame maakt voor het Gronings museum.

#ANONIEMdonderdag 20 november 2003 @ 16:29
Hebben ze daar niet meer van gemaakt? Dit komt me niet bekend voor. Het lijkt er wel op, maar het is toch effe anders. Of zou dat komen omdat ik nooit in 1e klas werkcoupé's zit?

edit: Sjonge wat een typo's...

Fillipedonderdag 20 november 2003 @ 16:52
quote:
Op donderdag 20 november 2003 16:04 schreef MREn het volgende:

[..]

Als je per jaar een dikke 30.000km per trein aflegd komt de intresse vanzelf wel.


Ik vorig jaar ook zeker wel 10.000, en echt meer intresse in treinen heb ik der niet van gekregen.
Maar ja, veel plezier met treintjes fotograferen zal ik maar zeggen
Inc_Jdonderdag 20 november 2003 @ 17:55
quote:
Op donderdag 20 november 2003 16:52 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Ik vorig jaar ook zeker wel 10.000, en echt meer intresse in treinen heb ik der niet van gekregen.
Maar ja, veel plezier met treintjes fotograferen zal ik maar zeggen


Ik ben ook geen grote fan van treinen (fotograferen), maar je hebt ook mensen die voor hun hobby mensen in elkaar slaan, dan heb ik liever dat mensen foto's van treinen maken, of dat interessant vinden, dus zit niet zo kleinerend te zeuren.
pleymodonderdag 20 november 2003 @ 18:01
quote:
Op donderdag 20 november 2003 16:19 schreef Toeps het volgende:
Heeft iemand misschien een foto van zo'n intercity met allemaal kleurtjes binnenin?
Hij rijdt wel eens tussen Den Haag en Groningen geloof ik. Aan de buitenkant is het een vrij normale trein, hij heeft alleen witte deuren.
Aan de binnenkant... Elke stoel heeft een ander kleurtje, de muurtjes zijn blauw met roze bolletjes enzo.

De trein is een soort promotie voor Groningen of zo, of voor een andere stad.

[afbeelding]
Beetje zoals deze, je wordt alleen helemaal gek binnen.


Hey daar heb ik ingezeten, de intercity tussen den helder en nijmegen... Ik zat toen tussen heerhugowaard en alkmaar. zag er trouwens best wel tof uit... Had het helemaal niet verwacht toen ik de trein instapte. Dus dat was best wel raar. Zelfs de stoelen hadden allemaal kleurtjes.
MREndonderdag 20 november 2003 @ 18:38
Maar daar rijdt ie nu niet meer, die treinen zijn bijna allemaal vervangen door dubbeldekkers.
sweekdonderdag 20 november 2003 @ 18:39
quote:
Op donderdag 20 november 2003 04:35 schreef MREn het volgende:

[..]

Hmm, die onderste foto is toch echt van mijn hand, en die daar boven ook geloof ik.

Ja, ik ben in een zeikbui; bier is op


Ja, die zijn van jouw hand... ik had het alleen over de eerste... was niet helemaal duidelijk misschien, sorry daarvoor. .
Duveldonderdag 20 november 2003 @ 19:37
quote:
Op donderdag 20 november 2003 18:01 schreef pleymo het volgende:

[..]

Hey daar heb ik ingezeten, de intercity tussen den helder en nijmegen... Ik zat toen tussen heerhugowaard en alkmaar. zag er trouwens best wel tof uit... Had het helemaal niet verwacht toen ik de trein instapte. Dus dat was best wel raar. Zelfs de stoelen hadden allemaal kleurtjes.


Ha dat is het Mendini-treinstel! Mendini is de architect van het Groninger Museum. Vergelijk de kleuren van de banken en de wanden in treinstel 4023 maar eens met de wanden van het museum, en je zult de overeenkomst zien Wel met afstand de mooiste trein die ik ken qua interieurstyling!
SuperRembodonderdag 20 november 2003 @ 20:34
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:43 schreef Volano het volgende:
[afbeelding]
precies te krap om je Spits of Metro te lezen *voorstander van banken tegen over elkaar*
Ik ben ook voorstander van de banken tegenover elkaar. Ik heb ooit eens gelezen dat uit een onderzoek was gebleken dat de meeste mensen de "busopstelling" prettiger vonden
MREndonderdag 20 november 2003 @ 20:52
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:34 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Ik ben ook voorstander van de banken tegenover elkaar. Ik heb ooit eens gelezen dat uit een onderzoek was gebleken dat de meeste mensen de "busopstelling" prettiger vonden


ik denk dat het uitmaakt of het druk is. Als er niemand in de trein zit is coachopstelling inderdaad minder ruim dan 'viertjes', maar als het druk is juist weer wel.

Nieuwe dubbeldekkers hebben dus beneden tegenoverelkaar en boven coach, net wat je het fijnste vind dus.

MREndonderdag 20 november 2003 @ 21:01
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:39 schreef GREENSKiN het volgende:
Ja... dat zijn inderdaad van die nieuwe. Ik vind ze niet verkeerd. Ze zijn iets krapper maar er passen volgens mij een flink aantal meer mensen in. Ze lijken ook langer, kan dat?
Ze zijn niet langer, want het zijn gewoon gemoderniseerde oude, en ze blijven 26m40 lang.

Volgens mij passen er evenveel mensen in, anders zou dit ten koste zijn gegaan van de beenruimte.

Duveldonderdag 20 november 2003 @ 22:26
quote:
Op donderdag 20 november 2003 21:01 schreef MREn het volgende:

[..]

Ze zijn niet langer, want het zijn gewoon gemoderniseerde oude, en ze blijven 26m40 lang.

Volgens mij passen er evenveel mensen in, anders zou dit ten koste zijn gegaan van de beenruimte.


Volgens mij hebben ze de steek wel een beetje veranderd, kan me vaag herinneren dat iemand die ooit met het verbouwingsproject bezig was wel noemde dat er meer stoelen in moesten dan oorspronkelijk gepland. Kijk maar naar de debiele opstelling: je zit soms alleen maar tegen zijwand aan te kijken. Als de steek niet veranderd was, had iedereen netjes een raam naast zijn hoofd gehad...
Lucskedonderdag 20 november 2003 @ 22:32
Verbouwde ICR'en hebben inderdaad een rij banken extra.
contravrijdag 21 november 2003 @ 01:00
quote:
Op woensdag 19 november 2003 20:19 schreef MREn het volgende:

Eindhoven-Duivendrecht: 1700+ICR, ICRm, Df
Duidvendrecht-Arnhem: ICE
Arnhem - Arnhem Velperpoort: plan V
Velperpoort - Duiven: lint
Duiven - Arnhem: lint
Arnhem - Deventer: 1700+ICR, ICRm
Deventer - Almelo: ICM
Almelo - Marienberg: DH1 (ex-wadloper, nu veenexpress)
Marienberg - Hardenberg: Plan V
Hardenberg - Zwolle: SM90
Zwolle - Hoogenveen: Plan U (rev.)
Hoogenveen - Zwolle: ICM
Zwolle - Deventer: VIRM
Deventer - Enschede: ICM


Is Hoogeveen, met maar één n

Lucskevrijdag 21 november 2003 @ 07:26
Editski.
MREnmaandag 24 november 2003 @ 21:35
quote:
Ook op Duits spoor chaos door natte herfstbladeren (Trouw)
 
van onze correspondent
 
2003-11-24
 
BERLIJN - Na wekenlange chaos op het spoor door vallende herfstbladeren
heeft de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen nu de Deutsche Bahn een
ultimatum gesteld.
 
Het spoorbedrijf dient uiterlijk donderdag de minister van verkeer Axel
Horstmann een plan van aanpak voor te leggen, meldde de krant Rheinische
Post dit weekeinde.
 
Nog slechts dertig procent van de treinen reed vorige week op tijd in deze
aan Nederland grenzende deelstaat. De vertragingen waren het gevolg van door
vallende herfstbladeren glad geworden rails, waardoor treinen schade
opliepen. Onderhoudspersoneel moest dag en nacht werken om de uitgevallen
treinen te repareren.
 
Dat het herfst is, vindt de minister van verkeer geen reden voor
vertragingen. Herfst is het tenslotte overal, de Deutsche Bahn moet zorgen
voor een 'herfstbestendige dienstregeling', vindt Horstmann (SPD). Zijn
partijgenoot Gerd Wirth waarschuwde de spoorwegen alvast ,,dat het volgend
jaar ook weer herfst wordt''.
 
De minister zei vrijdag in het regionale parlement een strafkorting te
overwegen op de subsidie van 700 miljoen euro die de spoorwegen in
Noordrijn-Westfalen ontvangen. Niet alleen de vertraging, maar ook de
slechte informatievoorziening aan gestrande reizigers verwijt hij het
spoorbedrijf Deutsche Bahn.
 
De spoorwegen zeggen ter verdediging dat er in Noordrijn-Westfalen
uitzonderlijk veel bossen zijn, en dus ook veel bladeren.
Kijk NS-afzeikers, zo kan het ook