Het valt wel mee, je kan de shuttlebus nemen (50 min ben je gelijk in kowloon) of de trein (24 min iets buiten het centrum). Je vraagt een tijdelijk visum aan waarmee je hong kong in mag, je hoeft geen uren voor vertrek terug te zijn (als ik het me het goed herinner 30/45 min). Het Vliegveld is vrij nieuw, voorzien van alle gemakken, maar om nou 8,5 uur door te brengen daar.... Hong Kong is prachtig en je kan in 4/5 uur tijd behoorlijk wat zien.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:01 schreef joekeloekes het volgende:
het is wat kort om lekker rond te hobbelen, die nieuwe airport in hongkong ligt wat van de stad af, dus kost je al minimaal 2 uur heen en weer. Als je de airport verlaat zal je ook weer ruim van te voren terug moeten zijn. Dus tijd om wat te doen heb je niet echt.
Dat wordt dus shoppen, slenteren, eten en niksen in de transithal.
Holy, kan je zomaar een Wii halen? Zijn ze niet regiogebonden etc of iig de menu's?quote:
De wii is alleen uitgekomen in Japan en de USA, zuid-oost azie is volgens mij net als europa later aan de beurt.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:16 schreef iwantpie het volgende:
[..]
Holy, kan je zomaar een Wii halen? Zijn ze niet regiogebonden etc of iig de menu's?
Dat zou echt vet zijn.
nou ik mocht me toch echt weer 2 uur van te voren melden! dus met het regelen voor visum, transport enzo, blijft er weinig tijd over... gewoon lekker wat gaan eten en drinken en zorgen voor een goed boek...quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:15 schreef Elquinto het volgende:
[..]je hoeft geen uren voor vertrek terug te zijn (als ik het me het goed herinner 30/45 min)
24 minuten (net even opgezocht :-). Gewoon van beginpunt naar eindpunt van die lijn. Je hebt geen visum nodig. Je moet er alleen even op letten dat je vooraf een kaartje voor de metro-rit koopt, want je kunt ongehinderd instappen op het vliegveld, maar dan heb je bij aankomst een kaartje nodig om uit het station te kunnen. DIt is een beetje vreemd. Desnoods kun je de MTR service mensen om hulp vragen.quote:Op woensdag 29 november 2006 15:45 schreef cheukert het volgende:
Pak de Airport Express naar HK Island duurt ongeveer 20 minuten ofzo en gewoon beetje wandelen.. Je komt vanzelf wel leuke tentjes tegen
Als je van de terminal naar het station loopt zie je allemaal kaartautomaatjesquote:Op woensdag 29 november 2006 18:37 schreef jaco het volgende:
[..]
24 minuten (net even opgezocht :-). Gewoon van beginpunt naar eindpunt van die lijn. Je hebt geen visum nodig. Je moet er alleen even op letten dat je vooraf een kaartje voor de metro-rit koopt, want je kunt ongehinderd instappen op het vliegveld, maar dan heb je bij aankomst een kaartje nodig om uit het station te kunnen. DIt is een beetje vreemd. Desnoods kun je de MTR service mensen om hulp vragen.
Dan op Hong Kong Island (Central noemen ze het ook) gewoon wat rondwandelen/genieten en opletten dat je niet al te ver van het metrostation afdwaalt. 1.5 a 2 uur voor het boarden op de metro terug stappen en er kan niets misgaan.
~zucht ~ ik zou willen dat ik zelf de kans even had.
Ik ben meer dan 30 keer in Hongkong geweest maar ik ben nog nooit op Victoria Peak geweestquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:33 schreef DancePlaza het volgende:
jammer dat het zo mistig was op de peak anders hadden we mooie plaatjes van het uitzicht over hongkong heen.
het hotel.. uhuh..quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:01 schreef Bora-Bora het volgende:
Gaaf! Bedankt voor je berichtje!
Wij zitten er juist over te piekeren om er ook naartoe te gaan met een lastminute tripje!
Mag ik je vragen in wat voor hotel je hebt gezeten (en wat je ervan vond: hotel/situatie)?
Volgens mij wel... wij zaten in een 3 sterren hotel en dat was best goed.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 04:29 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik vroeg me al een tijdje af: het aantal sterren dat een Hong Kongs hotel bezit, komt dat enigszins overeen met onze normen??
Vaak zelfs boven Nederlandse normen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 04:29 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik vroeg me al een tijdje af: het aantal sterren dat een Hong Kongs hotel bezit, komt dat enigszins overeen met onze normen??
Ik wil het eigenlijk wel gaan doen in meiquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben meer dan 30 keer in Hongkong geweest maar ik ben nog nooit op Victoria Peak geweest
Mooi, dan heb ik dus ook nog tijd over voor andere dingen... suggesties?quote:Op donderdag 8 februari 2007 19:36 schreef cheukert het volgende:
Ben je een klein uurtje mee zoet
Hoe lang? Hong Kong kan je wel een paar dagen rondsjokken, anders dagtrip naar Macau, of Shenzhen, of een van die ander Chinese steden net over de grens.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:29 schreef Sjeen het volgende:
Mooi, dan heb ik dus ook nog tijd over voor andere dingen... suggesties?
niet als je de wandeling maakt van victoria peak naar de andere kant van het eiland. zie je een keer wat groenquote:Op donderdag 8 februari 2007 19:36 schreef cheukert het volgende:
Ben je een klein uurtje mee zoet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |