Geen idee hoe het klimaat in thailand is.. nooit geweest.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:21 schreef anisubs het volgende:
Oooh, eeh, dat lijkt wel een beetje op die shopping malls in Thailand, ook zoveel winkels onder één dak en een wirwar van roltrappen.
Weet er iemand of ik ook zoiets in de benelux kan vinden?
Trouwens, lijkt dat klimaat kwa warmte en luchtvochtigheid enzo een beetje op dat klimaat in Thailand?

zie alleen maar kruisjesquote:Op donderdag 20 juli 2006 01:19 schreef ARKON het volgende:
Sommige foto's zijn wel brak maar dat kwam omdat ik niet stil stondsheung shui en tai po zijn ook wel leuk om een keer heen te gaan!

Werkt inderdaad niet. Maar je mist ook niet zoveel hoor. Times Square is echt 0,0 boeiendquote:

quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:22 schreef The_T het volgende:
5. Aantal buitenlanders. Overal zie je ze, zelfs veel Nederlanders.

ben er zelf ook geweestquote:Op donderdag 20 juli 2006 11:33 schreef The_T het volgende:
[..]
Werkt inderdaad niet. Maar je mist ook niet zoveel hoor. Times Square is echt 0,0 boeiend![]()

ik had omgerekend 50 euro gehaald en daarmee makkelijk een dag gered. Daarmee ook het vervoer betaald trouwensquote:Op woensdag 9 augustus 2006 09:09 schreef poohy het volgende:
Volgende week ben ik een dagje in Hong Kong en ik vraag me af hoeveel geld ik zal meenemen in HK dollars?
Hotel en vervoer van en naar de stad is al betaald.
Het makkelijkst is natuurlijk om een cc te gebruiken maar ik wil graag mijn NZ dollars omwisselen in HK dollars![]()

moet wel zeggen dat ik zelfs geld overhad (20 euro). Heb ook niks gekocht in de Hong Kong verderquote:Op woensdag 9 augustus 2006 09:16 schreef poohy het volgende:
Bedankt, dan heb ik in ieder geval een richtprijs![]()

Maakt niet zoveel uit, met het ov ben je overal in no-time...quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:12 schreef jorisss het volgende:
Ik ga in september een paar dagen naar Hong Kong en kan via mijn reisorganisatie kiezen voor het metropole hotel in kowloon of het Novotel Century Harbourview op Hong Kong island. Ik zit er voor 3 dagen. Welke locatie is leuk/beter voor een kort bezoek aan HK of maakt het geen fluit uit?

jaquote:Op vrijdag 15 september 2006 15:46 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Als je vanuit Hong Kong naar Shenzen gaat,heb je dan een visum nodig?
Het is alleen maar naar het vliegveld...

die is er ook, maar je komt alsnog op Chinees grondgebied... Het is niet zo dat je achter de grens pas naar Shenzen gaat en daar ook weer achter de grens bentquote:Op vrijdag 15 september 2006 15:49 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Heb namelijk ook ergens gelezen(dacht ik) van een lijnboot tussen Hong Kong airport en Shenzhen (airport)

Je hebt voor HongKong toch helemaal geen visum nodig....quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:35 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ja oke snap ik,maar dacht misschien net zoiets als Hong Kong (max 3 dgn verblijf zonder visum)
Dan toch maar via Macau

kloptquote:Op zaterdag 16 september 2006 10:48 schreef CleeJee het volgende:
Maar een visum is wel voor China nodig, zelfs als je van China even naar HK gaat en dan weer terug, het zogenaamde 'double entry' visum!

Hong Kong is inderdaad een erg goede plek om te shoppenquote:Op zaterdag 16 september 2006 14:41 schreef leolinedance het volgende:
Ik wil ook naar HK!![]()
En ik heb net besloten (na het lezen van de reisverslagen ed.) dat ik volgende zomer waarschijnlijk ga. Misschien is een bezoek aan een andere stad nog wel leuker, maar wellicht valt dat te combineren. De 1 week HK en een week ergens anders (inkopen doen)

Staan bij de uitgang een lading taxi's...quote:Op zondag 17 september 2006 12:22 schreef mivacron het volgende:
Waarneer ik aankomt in Macau met de Jetfoil vanuit Hong Kong, hoe kom ik in het centrum van Macau. Is het ver weg? Is er een bus of kan ik gewoon lopen?

als je een paar berichten terug leest, lees je het antwoord op je vraag!quote:Op zondag 17 september 2006 22:39 schreef WRDA6 het volgende:
Als je vanuit China komt is het nog steeds zo dat als je Hong Kong ingaat daar paar dagen blijft en daarna China weer ingaat dat je opnieuw een visum aan moet vragen voor China?
Een dag of 3 in Hong Kong lijkt me wel voldoende om het e.e.a. te zien. Vanuit Hong Kong kun je vrij goedkoop naar allerlei andere plaatsen in de wereld reizen toch?

Ok...welke stad is qua bezienswaardigheden interessanter? (cultuur dus)quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:17 schreef CleeJee het volgende:
Niet met elkaar te vergelijken, beiden wereldsteden, waarbij Hong kong toch een stuk westerser aandoet.....

Stedentrip...max. 8 dagen (week rond kerst)...quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:22 schreef CleeJee het volgende:
Hoe lang heb je?
Is het onderdeel van een grotere reis?
Of soort stedentrip?

Toen ik in Macau woonde had je twee busmaatschappijen, maar een kaartje met waar de verschillende lijnen heen gaan was er niet. Niet dat het duur was of zo. Ongeveer 3 MOP / 3 HK$ als je op een (schier)eiland bleef, 4,5 als je naar het volgende ging. Of was het nou nog minder? Weet het niet meer precies.quote:Op zondag 17 september 2006 22:39 schreef WRDA6 het volgende:
Als je vanuit China komt is het nog steeds zo dat als je Hong Kong ingaat daar paar dagen blijft en daarna China weer ingaat dat je opnieuw een visum aan moet vragen voor China?
Een dag of 3 in Hong Kong lijkt me wel voldoende om het e.e.a. te zien. Vanuit Hong Kong kun je vrij goedkoop naar allerlei andere plaatsen in de wereld reizen toch?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |