abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 november 2003 @ 15:29:08 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_14701591
Sinds twee weken loop ik stage op een basisschool. Elke week hebben we daar een thema... Afgelopen week hadden we het thema vormen.

Ik ging op zoek naar een leuk liedje over vormen, maar ik kon niets leuks vinden. Toen heb ik zelf maar pen en papier gepakt en heb wat op papier gezet.

Aangezien mijn mentor lovend was over mijn liedje, de andere juffen graag een kopietje wilden zodat zij het ook nog aan de kinderen konden leren en ik toch eigenlijk wel een klein beetje trots ben, wil ik jullie het liedje niet onthouden. Misschien vinden jullie het wel niets, maar dat wil ik dan ook graag horen! (Ik kan daar alleen maar van leren)

Nu ik zulke leuke reacties heb gekregen ben ik eigenlijk van plan vaker zoiets te doen!

Het liedje heet: Een bal is rond

helaas kan ik niet rechtstreeks vanuit het programma waar ik de muziek in gemaakt heb knippen en plakken, daarom via paint en allemaal andere omwegen maar iets in elkaar gefabriceerd...

Edit: natuurlijk kan je ook gewoon printscreen doen

[Dit bericht is gewijzigd door Troel op 17-11-2003 16:01]

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_14703036
hoe oud zijn de kinderen voor wie het liedje is gemaakt? En is het een bekend melodietje?
Op zich wel aardig het liedje, ik vind 'm erg simpel eigenlijk. Maak je er ook bewegingen bij?
Het liedje zou imo waardevoller zijn als je iets meer verteld over de vorm (eigenschappen of doel van een voorwerp met die vorm)
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 17 november 2003 @ 16:17:44 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_14703097
quote:
Op maandag 17 november 2003 16:15 schreef melonovy het volgende:
hoe oud zijn de kinderen voor wie het liedje is gemaakt? En is het een bekend melodietje?
Op zich wel aardig het liedje, ik vind 'm erg simpel eigenlijk. Maak je er ook bewegingen bij?
Het liedje zou imo waardevoller zijn als je iets meer verteld over de vorm (eigenschappen of doel van een voorwerp met die vorm)
Het is een liedje voor kleuters (daarom moest het natuurlijk ook lekker simpel). Het is een onbekend melodietje, zomaar uit mijn duim gezogen.

Bij de vormen maak je inderdaad bewegingen. (Cirkel, vierkant, driehoek, rechthoek.)

Natuurlijk is er ruimte om het liedje heen om het dus te hebben over vormen. Wij hebben naar aanleiding van het liedje nog een boekje gelezen en de kinderen moesten nog dingen verzinnen met die vormen..

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_14703103
quote:
Op maandag 17 november 2003 16:15 schreef melonovy het volgende:

Inderdaad. En 'een tafel is soms vierkant' klinkt een beetje raar vind ik eigenlijk.. en tafel is vaker rechthoekig. Zo kan je ook zingen dat een raam soms rond is. Sjah.. past 'doos'' niet beter dan tafel ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')