Aha, valt me overigens nog mee dat Foto zo'n goedkoop ding test. Meestal komen ze op de proppen met drumscanners van 4000 euri oid....DAAROM lees ik die bladen ook niet...los daarvan uberhaupt niet...ze negeren gewoon de fervente amateurfotograaf...zelfs die computertotaal equivalente digi-fotografie bladen zijn nog beter dan.....quote:Op zaterdag 28 februari 2004 22:49 schreef bagwan het volgende:
Ik test voor Foto en de Minolta scanner wordt in het aankomend nummer besproken. Kan/mag nog niet de test openbaar maken. Maar hij is goed. Goede scherpte, snel en kleuren zijn vrij snel goed. Alleen de stofreductie valt tegen.
In het lijstje? Waarom niet. Maar met een beetje mazzel heb ik hem echt heel snel bij mij thuis
Schijnt dus dat de 4870 die 8000ED alle hoeken van de kamer laat zien....die epson schopt konten grote tijd....quote:Op zaterdag 28 februari 2004 23:59 schreef bagwan het volgende:
Kheb helaas zelf geen Hassie. Doe het met een oude Bronica EC-TL en een Rolleicord. Ook niet verkeerd hoorMaar het gros van het werk deed ik voor ik digitaal werkte met kleinbeeld. Daar is digitaal met name voor in de plaats gekomen. 6x6 werken duurde te lang vaak (deadlines halen....). Maar dat kan dus veranderen als ik de Epson heb. Zat eerst te denken aan de 3200, maar vond vooral het ontbreken van ICE een gemis. Sinds de geruchten van de 4870 gingen heb ik de 3200 uit mn hoofd gezet en mijn zinnen op de 4870. Maar dan moet die ook wel goed genoeg zijn. Heb een tijdje in loondienst gescand met een Coolscan 8000ED, dus ben wel wat kwaliteit gewend
Moet je toch eens beter in het blad kijken. Drumscanners kan ik niet herinneren dat we die getest hebben (ik zit nu anderhalf jaar in de redactie). Wel de Minolta 5400 en de Epson 3200 bijvoorbeeld. Wat we niet snel zullen testen zijn de goedkope digitale compactcamera's met 3MP of minder bijvoorbeeld. Daar zien we onze doelgroep niet. En soms zetten we inderdaad wel dure fotospullen in het blad neer. Mits ze interessant zijn.quote:Aha, valt me overigens nog mee dat Foto zo'n goedkoop ding test. Meestal komen ze op de proppen met drumscanners van 4000 euri oid....DAAROM lees ik die bladen ook niet...los daarvan uberhaupt niet...ze negeren gewoon de fervente amateurfotograaf...zelfs die computertotaal equivalente digi-fotografie bladen zijn nog beter dan.....
Laten we dan effe de hoeken definieren...ik zet alvast van puntjes neer:quote:Op zondag 29 februari 2004 07:43 schreef bagwan het volgende:
Ben echt benieuwd of die 4870 de 8000ED echt alle hoeken laat zien. Juist omdat de 8000ED zo specifiek voor filmscannen ontworpen is en de 4870 veel meer allround. Ik sta te popelen!
Voor die acht eur claimt pismania hem op voorraad te hebben, waar ie bij beat-it netjes op een voorraad van nul staat.quote:Op zondag 29 februari 2004 11:47 schreef hassanjassan het volgende:
Bij Beat-it.nl kostie nu ¤ 470,05 (incl. btw)
http://www.beat-it.nl/cgi(...)Product/View/2358991
Bij Pixmania ¤ 478 (incl btw)
http://194.206.235.235/nl/nl/39090/art/epson/scanner_perfection_4870_p.html
Dat wou ik ook zeggen. Volgens mij heb jij het afgelopen jaar ook heel wat consumentencamera's getest...quote:Op zondag 29 februari 2004 07:39 schreef bagwan het volgende:
[..]
Moet je toch eens beter in het blad kijken.
Jammer dat ze er zo weinig over vertellen....een goeie nederlandse review zou erg welkom zijn en dus ook de verkopen behoorlijk omhoog tillenquote:Op dinsdag 2 maart 2004 16:33 schreef Xilantof het volgende:
in de focus wordt de epson 4870 ook ff kort genoemd.. niet meer dan een verkoop praatje iig...
ik dacht, ik meld het ff
waarschijnlijk wel ja...quote:Op dinsdag 2 maart 2004 17:39 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Jammer dat ze er zo weinig over vertellen....een goeie nederlandse review zou erg welkom zijn en dus ook de verkopen behoorlijk omhoog tillen
Hoezo niet? Focus vind het niet "goed" genoeg...of focus is te laat offeuh... ???quote:Op dinsdag 2 maart 2004 17:44 schreef Xilantof het volgende:
[..]
waarschijnlijk wel ja...
maar verwacht die niet in de Focus....
De ellende met Nederlandse reviews is dat ze vaak niet zo geweldig zijn. Het doet allemaal meer aan een ongegeneerde verkoopbabbel denken dan aan een review of test.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 17:39 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Jammer dat ze er zo weinig over vertellen....een goeie nederlandse review zou erg welkom zijn en dus ook de verkopen behoorlijk omhoog tillen
Ja joh, is dat zo bij de ned. fotobladen industrie? En idd ken ik die bakstenen muur van Camera Mag. wel ja (gebruiken ze die nog steeds ??).quote:Op dinsdag 2 maart 2004 23:51 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
De ellende met Nederlandse reviews is dat ze vaak niet zo geweldig zijn. Het doet allemaal meer aan een ongegeneerde verkoopbabbel denken dan aan een review of test.
In andere gevallen worden de tests op zo'n kinderlijk niveau (die bakstenen muur waar Camera Magazine lenzen mee test......) of krijg je als lezer geen bruikbare testgegevens, maar alleen wat plusjes en minnetjes, of een verhaal van de testuitvoerder die je dan maar moet geloven.
Het blijft trouwens griezelig stil rondom de 4870. Liever dan een review zie ik het ding in de handel verschijnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |