abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17417991
Kheb helaas zelf geen Hassie. Doe het met een oude Bronica EC-TL en een Rolleicord. Ook niet verkeerd hoor Maar het gros van het werk deed ik voor ik digitaal werkte met kleinbeeld. Daar is digitaal met name voor in de plaats gekomen. 6x6 werken duurde te lang vaak (deadlines halen....). Maar dat kan dus veranderen als ik de Epson heb. Zat eerst te denken aan de 3200, maar vond vooral het ontbreken van ICE een gemis. Sinds de geruchten van de 4870 gingen heb ik de 3200 uit mn hoofd gezet en mijn zinnen op de 4870. Maar dan moet die ook wel goed genoeg zijn. Heb een tijdje in loondienst gescand met een Coolscan 8000ED, dus ben wel wat kwaliteit gewend

[ Bericht 0% gewijzigd door bagwan op 29-02-2004 00:00:27 (typo) ]
Fotografie, omdat het leuk is
Roodpetje
Bas Fotografie
pi_17418180
Rolleicord was mijn 6x6 intro.. heb vergoeding voor mijn afstuderen en hoop zakgeld uiteindelijk 2e hands Hassie gekocht (in nieuwstaat). Beide zijn heerlijk om mee te werken!
Rollei is alleen in bruikleen.. en moet dus terug naar het baasje (maar als ik er 1 zie die betaalbaar is )

ICE is voor mij een must, zit al genoeg achter de pc en vind Photoshop niet leuk. Kleinbeeld gaat via een Coolscan III. Tja, digitaal.. ooit die D70 of opvolger (maar geen geld voor.. zit in Hassie )
Fotografie, lekker eten & reizen (easy combo ;) )
pi_17419191
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 22:49 schreef bagwan het volgende:
Ik test voor Foto en de Minolta scanner wordt in het aankomend nummer besproken. Kan/mag nog niet de test openbaar maken. Maar hij is goed. Goede scherpte, snel en kleuren zijn vrij snel goed. Alleen de stofreductie valt tegen.

In het lijstje? Waarom niet. Maar met een beetje mazzel heb ik hem echt heel snel bij mij thuis
Aha, valt me overigens nog mee dat Foto zo'n goedkoop ding test. Meestal komen ze op de proppen met drumscanners van 4000 euri oid....DAAROM lees ik die bladen ook niet...los daarvan uberhaupt niet...ze negeren gewoon de fervente amateurfotograaf...zelfs die computertotaal equivalente digi-fotografie bladen zijn nog beter dan.....

Maarre....zal best een goeie scanner zijn...ook voor die prijs wel. Ik ben voorlopig nog blij zat met mijn Primefilm 3600 pro scanner...goedkoop en snel en handig....36 foto's in een uur gescand..weliswaar met flink wat stof, maar toch goeie resultaten als je em maar goed gebruikt
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_17419256
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 23:59 schreef bagwan het volgende:
Kheb helaas zelf geen Hassie. Doe het met een oude Bronica EC-TL en een Rolleicord. Ook niet verkeerd hoor Maar het gros van het werk deed ik voor ik digitaal werkte met kleinbeeld. Daar is digitaal met name voor in de plaats gekomen. 6x6 werken duurde te lang vaak (deadlines halen....). Maar dat kan dus veranderen als ik de Epson heb. Zat eerst te denken aan de 3200, maar vond vooral het ontbreken van ICE een gemis. Sinds de geruchten van de 4870 gingen heb ik de 3200 uit mn hoofd gezet en mijn zinnen op de 4870. Maar dan moet die ook wel goed genoeg zijn. Heb een tijdje in loondienst gescand met een Coolscan 8000ED, dus ben wel wat kwaliteit gewend
Schijnt dus dat de 4870 die 8000ED alle hoeken van de kamer laat zien....die epson schopt konten grote tijd....

en epson heeft toch flink wat meer mogelijkheden en toepassingen....voor een fractie van de prijs...maar goed...praten over een andere scanner in dit topic is voor de komende tijd, bijna als vloeken in de kerk...dit topic is de steungroep: "Stichting Vrienden van Epson 4870 en familieleden".

Ik heb al een maand mijn hassie helemaal opgepoetst en gebruiksklaar gemaakt...alles is in paraatheid gebracht, dus lamaar komen dat ding...
pi_17421661
quote:
Aha, valt me overigens nog mee dat Foto zo'n goedkoop ding test. Meestal komen ze op de proppen met drumscanners van 4000 euri oid....DAAROM lees ik die bladen ook niet...los daarvan uberhaupt niet...ze negeren gewoon de fervente amateurfotograaf...zelfs die computertotaal equivalente digi-fotografie bladen zijn nog beter dan.....
Moet je toch eens beter in het blad kijken. Drumscanners kan ik niet herinneren dat we die getest hebben (ik zit nu anderhalf jaar in de redactie). Wel de Minolta 5400 en de Epson 3200 bijvoorbeeld. Wat we niet snel zullen testen zijn de goedkope digitale compactcamera's met 3MP of minder bijvoorbeeld. Daar zien we onze doelgroep niet. En soms zetten we inderdaad wel dure fotospullen in het blad neer. Mits ze interessant zijn.
Roodpetje
Bas Fotografie
pi_17421680
Ben echt benieuwd of die 4870 de 8000ED echt alle hoeken laat zien. Juist omdat de 8000ED zo specifiek voor filmscannen ontworpen is en de 4870 veel meer allround. Ik sta te popelen!
Roodpetje
Bas Fotografie
pi_17422401
quote:
Op zondag 29 februari 2004 07:43 schreef bagwan het volgende:
Ben echt benieuwd of die 4870 de 8000ED echt alle hoeken laat zien. Juist omdat de 8000ED zo specifiek voor filmscannen ontworpen is en de 4870 veel meer allround. Ik sta te popelen!
Laten we dan effe de hoeken definieren...ik zet alvast van puntjes neer:

prijs
kwaliteit
inzetbaarheid
technische specs

Niet dat ik tegen alle andere scanners ben en zeker in het bijzonder de 8000ED...ik zie overigens dan kamera-express.nl de 800ED nu voor 2300 euro verkoopt ipv 4500...dat is pas een afschrijving !! Maar goed als ik dan kijk 2300 euri....hmmm....dat zijn minstens 4 epsons...en in die combi is het sneller snannen dan welke dan ook.

Maar allround scanner is epson idd. Vergelijken is eigenlijk dus haast niet te doen want de hele doelgroep is anders, zij het wel minder uiteen dan een en scanner van 50 euri ofzo. 500 of 2300 euri maakt voor veel mensen toch niet uit...het is allebei veelsteveel geld....
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 29 februari 2004 @ 11:27:58 #208
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17423018
De doorbraak die de 4870 nu forceert is dat je als pro-sumer nu in elk geval een meer dan fatsoenlijke scanner hebt die rol- en vlakfilms lust.
Wanneer zo'n scanner voor je dagelijks brood dient kijk je minder snel naar de prijs, wanneer je grotendeels voor de fun middenformaat fotografeert begint het wel een bepalende faktor te worden. Wat ik tot op heden aan reviews van de scanner heb gezien is er simpelweg geen alternatief, tenzij je het viervoudige aan budget van je rekening kunt missen.

Waarschijnlijk zal er in de kamer nog echt wel een hoek of twee zijn waar de Nikon de Epson een kleine rondleiding kan geven, als totaalplaatje gaat voor de hobbyist/prosumer die Epson de grote winnaar zijn. Voordeel voor de beoogde gebruikersgroep is dat ze de lagere prijs in elk geval niet met lage scankwaliteit hoeven te verrekenen

* Met grote regelmaat de prijzen en adressen in de gaten houdt

Mijn vervolg staat ook al redelijk vast: Als de Epson eenmaal in Ouwesoks kompjoeterhoek geintegreerd is, laat ik een Koni-Omega uit de States overkomen voor het snellere 6*7-werk en voor het meer technische werk gaat de Cambo uit het vet(die trekt 4*5" en 6*7 Met name technische optiek is nog nooit zo goedkoop geweest
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_17423284
Bij Beat-it.nl kostie nu ¤ 470,05 (incl. btw)

http://www.beat-it.nl/cgi(...)Product/View/2358991

Bij Pixmania ¤ 478 (incl btw)
http://194.206.235.235/nl/nl/39090/art/epson/scanner_perfection_4870_p.html
pi_17423355
Wat is voor de fokker de prijsdoorbraak?
Als dat ding onder de ¤400 komt ben ik verkocht.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 29 februari 2004 @ 11:57:44 #211
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17423407
quote:
Op zondag 29 februari 2004 11:47 schreef hassanjassan het volgende:
Bij Beat-it.nl kostie nu ¤ 470,05 (incl. btw)

http://www.beat-it.nl/cgi(...)Product/View/2358991

Bij Pixmania ¤ 478 (incl btw)
http://194.206.235.235/nl/nl/39090/art/epson/scanner_perfection_4870_p.html
Voor die acht eur claimt pismania hem op voorraad te hebben, waar ie bij beat-it netjes op een voorraad van nul staat.

We wachten kortom geduldig af.
pi_17426462
euh heej mensen, ik ben dus volgende maand jarig en ik hebbem als mijn cadeau gevraagd....ouders, broers, zussen, vriendin, etc...alle geld op 1 hoop gegooid en dan aanschaffen die handel....duss...ik ga nog een maand of wat wachten en dan echt niet meer...
pi_17429001
@hassanjassan: lijkt erop dat intro pas rond 1 maart is... dus dan pak je meteen de volle prijs

De echte slimmer Fokker-t zoekt hulp bij de mede-Fokker-t en gaat gezamelijk in therapie
pi_17429633
Hoe bedoel je intro 1 maart? Dat ding is toch al op de markt gezet door epson nederland, of pas officieel 1 maart?

If so....grrrr.....dat betekent dus wachten maar.......want no wee da'k volle pond ga dokken...
pi_17429860
Die datum in maart heb ik van horen zeggen en was gekoppeld aan 1 of andere beurs.. ben d'r dus niet zeker van.. via Epson-site lijkt het alsof scanner al vrijgegeven is...
pi_17432420
quote:
Op zondag 29 februari 2004 07:39 schreef bagwan het volgende:

[..]

Moet je toch eens beter in het blad kijken.
Dat wou ik ook zeggen. Volgens mij heb jij het afgelopen jaar ook heel wat consumentencamera's getest...
the world is ours
pi_17433185
dat zou best kunnen....ik heb het blad dus al een jaar zeker niet aangeraakt.....maar goed, ik heb het dus ook niet alleen over consumentencamera's...wellicht hebben ze bij de redactie ook door dat ze ietsjes teveel klanten verliezen aan die andere fotografiebladen door zich voornamelijk alleen te richten op mensen met oneindig diepe portemonnee's. Ik weet niet maar ik schaar het een beetje bij Focus, P/F en dat soort bladen...misschien niet goed ??
  FOK!fotograaf dinsdag 2 maart 2004 @ 16:33:13 #218
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17464218
in de focus wordt de epson 4870 ook ff kort genoemd.. niet meer dan een verkoop praatje iig...

ik dacht, ik meld het ff
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17465461
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:33 schreef Xilantof het volgende:
in de focus wordt de epson 4870 ook ff kort genoemd.. niet meer dan een verkoop praatje iig...

ik dacht, ik meld het ff
Jammer dat ze er zo weinig over vertellen....een goeie nederlandse review zou erg welkom zijn en dus ook de verkopen behoorlijk omhoog tillen
  FOK!fotograaf dinsdag 2 maart 2004 @ 17:44:08 #220
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17465539
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 17:39 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Jammer dat ze er zo weinig over vertellen....een goeie nederlandse review zou erg welkom zijn en dus ook de verkopen behoorlijk omhoog tillen
waarschijnlijk wel ja...
maar verwacht die niet in de Focus....
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17466312
Nog steeds niemand uit de vakhandel die iets meer weet over een echte datum?
pi_17472345
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 17:44 schreef Xilantof het volgende:

[..]

waarschijnlijk wel ja...
maar verwacht die niet in de Focus....
Hoezo niet? Focus vind het niet "goed" genoeg...of focus is te laat offeuh... ???

Ik zie geen reden waarom geen enkel zelfrespecterend bald of site niet deze scanner naast een willekeurig andere scanner zou moeten plaatsen...

Liefst zou ik het zien naast een drumscanner (is er overigens al) en die 8000ED waar ik zoveel over hoor....zelf vind ik em nl. ook da bomb, maar tis zo fokking duur en eigenlijk helemaal niet flexibel inzetbaar...en dan met name datie niet alle formaten aankan
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 2 maart 2004 @ 23:51:49 #223
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17472604
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 17:39 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

De ellende met Nederlandse reviews is dat ze vaak niet zo geweldig zijn. Het doet allemaal meer aan een ongegeneerde verkoopbabbel denken dan aan een review of test.

In andere gevallen worden de tests op zo'n kinderlijk niveau (die bakstenen muur waar Camera Magazine lenzen mee test......) of krijg je als lezer geen bruikbare testgegevens, maar alleen wat plusjes en minnetjes, of een verhaal van de testuitvoerder die je dan maar moet geloven.

Het blijft trouwens griezelig stil rondom de 4870. Liever dan een review zie ik het ding in de handel verschijnen .
pi_17472777
Ze worden deze week uitgeleverd is mij verteld. Ik heb er volgende week eentje staan. Nog niet mijn eigendom dan helaas, maar kan dan al wel wat uitproberen
Roodpetje
Bas Fotografie
pi_17476167
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 23:51 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

De ellende met Nederlandse reviews is dat ze vaak niet zo geweldig zijn. Het doet allemaal meer aan een ongegeneerde verkoopbabbel denken dan aan een review of test.

In andere gevallen worden de tests op zo'n kinderlijk niveau (die bakstenen muur waar Camera Magazine lenzen mee test......) of krijg je als lezer geen bruikbare testgegevens, maar alleen wat plusjes en minnetjes, of een verhaal van de testuitvoerder die je dan maar moet geloven.

Het blijft trouwens griezelig stil rondom de 4870. Liever dan een review zie ik het ding in de handel verschijnen .
Ja joh, is dat zo bij de ned. fotobladen industrie? En idd ken ik die bakstenen muur van Camera Mag. wel ja (gebruiken ze die nog steeds ??).

Maar ik vind gemiddeld steve en dpreview toch stukken beter qua review...maar tja een blad kan niet zomaar 12 pagina's aan 1 product spenderen....daarom is internet zo top medium daarvoor.

En waarom doen die nederlandse pers zoveel moeite om het te verkopen....geef es ongezouten je mening, daar heeft de consument toch alleen maar baat bij? Verkapte verkooppraatjes vind ik dus echt niks, maar ik snap ook wel dat er andere belangen bij spelen...zo heb ik dat ook bij autoprogramma's op tv..."Stapel op auto's" en dat soort programma's is gewoon een commercial van een half uur.

en die stilte.....da's stilte voor de storm....ik denk dat epson vet groot aan het bevoorraden is en dan wellicht landelijk adverteren?

zitten er niet een paar mensen bij bladen op de marketingafdeling?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')