Ik wil hier wat mee doen...
Scannen een optie? Gewoon bij de fotozaak af laten drukken? (maar zou dan zelf een scanner aanschaffen niet goedkoper uitvallen aangezien ik nog wel zo'n 1000 dia's heb liggen maar niet uitgezocht nog)
Van de andere kant.. zo'n 500 foto's ga ik ook niet ff in een album plakken..
Gewoon als dia laten.. Sja, dan moet ik ergens een projector op de kop tikken.. en 'ff dia's kijken' wordt ook weer zo'n oppak..
Tips?
Wil je graag regelmatig bekijken, zonder al teveel moeite - projector.
Wil je graag regelmatig bekijken met zeer weinig moeite: investeren in het scannen en via de computer...
quote:Mwah wanneer moet je niet aan je foto's gaan klussen?
Op woensdag 11 februari 2004 22:23 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Net even doorgelezen, wat een griezelig mooi ding is het
.
Conclusie van deze review is trouwens wel dat je er om het uiterste eruit te halen het nodige aan tooling moet inzetten. Gelukkig wordt dat erbij geleverd en heb ik zelf ook nog wel het nodige aan programma'tjes achter de hand
.
Dit worden een paar lange maanden
Ik verknip en plak en crop mijn foto's toch bijna altijd...standaard procedure is auto levels, auto contract, USM en nog meer van dat soort dingen in meer of minder mate als naar gelang de foto.
Als ik snel wil scannen voor webplaatjes ofzo, dan scan ik wel op lage resolutie.
Maar punt is dat ik al mijn camera's een nieuw leven inblaas met deze scanner. En kan ik eindelijk es die linhoff van me vriend es lenen om te proberen.
Enne, scannen...tja ik heb nu die primefilm en ik heb nog lang niet al mijn gescande foto's verwerkt...dusss....
quote:Geld teveel? Laten scannen....en van 500 foto's kan je een leuke collage maken....desnoods maak je er allemaal contactsheets van en blaas je die op tot 2 bij 1 meter en dan is het ook mooi.
Op woensdag 11 februari 2004 22:47 schreef E.T. het volgende:
ff vraagje...
Ik heb hier een paar honderd ingeraamde dia's liggen uit mijn kindertijd.Ik wil hier wat mee doen...
Scannen een optie? Gewoon bij de fotozaak af laten drukken? (maar zou dan zelf een scanner aanschaffen niet goedkoper uitvallen aangezien ik nog wel zo'n 1000 dia's heb liggen maar niet uitgezocht nog)Van de andere kant.. zo'n 500 foto's ga ik ook niet ff in een album plakken..
Gewoon als dia laten.. Sja, dan moet ik ergens een projector op de kop tikken.. en 'ff dia's kijken' wordt ook weer zo'n oppak..Tips?
Meteen aanschaffen:
<nog leeg>
Twee maanden wachten / prijs met kop eraf (6x):
HassanJassan (FokFot)
OuweSok (FokFot)
Kwaakeend (FokFot)
Fotoloog (FokFot)
Lionheaad (FokFot)
boozeroony (FokFot)
NiekV (zie DPZ http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=4612)
Mike (DPZ)
(+2 tov vorige lijst)
Nog aan het twijfelen:
Xilantof
The-O
PS: heb soortgelijk lijstje op DPZ gezet.. zie link hierboven..
[Dit bericht is gewijzigd door kwaakeend op 16-02-2004 12:43]
quote:Done
Op maandag 16 februari 2004 11:31 schreef boozeroony het volgende:
Ik wil in principe ook op de '2 maanden'-wachtlijst.
quote:Met kortingen en btw voordeel zitten we nu al op 384 euri....alstie de 350 aantikt, dan koop ik em.....
Op maandag 16 februari 2004 16:43 schreef Xilantof het volgende:
ff vraag vanuit mijn moeders kant:
als we 2 maanden wachten, hoeveel is dan (geschat) de prijs van de scanner?
quote:
Op maandag 16 februari 2004 18:09 schreef hassanjassan het volgende:[..]
Met kortingen en btw voordeel zitten we nu al op 384 euri....alstie de 350 aantikt, dan koop ik em.....
en wat wordt het na die 2 maanden? wat wordt het dan? of is dat niet in te schatten?
Ik heb nu zon Network ding van aantal jaar trug, en al tijdje nietmeer gebruikt,
Kben niet van plan om een SLR te kopen om dan doorde scanner toch de kleuren te verkloten
mjah met 100 euro?? give or take
quote:Daar is inderdaad geen zinnig woord over te zeggen, omdat je een paar dingen nog niet kunt overzien.
Op maandag 16 februari 2004 18:45 schreef Xilantof het volgende:[..]
das aardig wat er af...en wat wordt het na die 2 maanden? wat wordt het dan? of is dat niet in te schatten?
Hoe is de markt voor deze scanner
Komt er een concurrent met iets gelijk(w)aardigs
Dat zijn nog maar twee vragen waarvan het antwoord een behoorlijk effect op de prijsontwikkeling kan hebben. Afwachten dus .
quote:lukt wel, want ik ben toch nog niet jarig
Op maandag 16 februari 2004 19:59 schreef Ouwesok het volgende:
Afwachten dus.
quote:Da's duidelijk.
Op maandag 16 februari 2004 21:00 schreef Xilantof het volgende:[..]
lukt wel, want ik ben toch nog niet jarig
quote:Sjjjiiiiitttt !!!! heeej....1,17Gb met een 5x4" dia@4800 DPI??
Op maandag 16 februari 2004 19:54 schreef boozeroony het volgende:
Inmiddels is de review op www.photo-i.co.uk compleet. Indrukwekkend! Bekijk vooral pagina 11 ('Medium format')
euh.....dan moet ik effe een treinlading DDR dimmetjes aan laten voeren...
en die Digital ICE is goed...en die details van dat horloge.....
hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe, hebbe !!!!
[Dit bericht is gewijzigd door hassanjassan op 16-02-2004 21:40]
Verdict.
The Epson Perfection 4870 is an excellent scanner that should satisfy most owners. For print scanning it's very fast and spot on with colours. For film scanning, Epson have supplied a good selection of film holders that should cover most peoples needs. 35mm scans were good, but need a heavy dose of USM to get the best quality. The 4870 produced better scans than my old Nikon LS1000 (film scanner), but fell short of matching the newer 4000 Nikon Coolscan. This didn't surprise me, but just how near the Epson came did. For medium and large format scans the 4870 produced outstanding quality, certainly good enough for any professional photographer to use on their work. The 4870 is a much cheaper option than buying a dedicated medium format film scanner. I loved Digital ICE and it works a treat on both transparencies and colour negative, this feature is going to save you a lot of retouching time.
The EPSON Perfection 4870 at £349 has to be one of the best bargains of the year.
Pros:
Excellent scan quality
Digital ICE on film and print scanning
Medium and Large format film scanning
Adobe Photoshop Elements version 2.0
Price (£349)
Cons:
Slow film scanning times
Noisier that the 3200, especially on film scans
4800dpi was not as spectacular as I had hoped for.
Scan quality 9/10
Features 9/10
Ease of use 9/10
Design 9/10
Software 8/10
Value 10/10
Rating 9/10 Highly recommended
quote:Speeksel schiet tekort, wat een apparaat.....
Op maandag 16 februari 2004 19:54 schreef boozeroony het volgende:
Inmiddels is de review op www.photo-i.co.uk compleet. Indrukwekkend! Bekijk vooral pagina 11 ('Medium format')
* heel diep gaat
OK DAN
en toen was 't alweer op
Source: http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/Epson%204870/page_12.htm
Documenten en foto's
Full Scanbed Preview: 6.3 sec.
10x15cm 300dpi: 6.6 sec.
10x15cm 1200dpi: 24.3 sec.
8" x 10" 300dpi: 12.7 sec.
8" x 10" 1200dpi: 59 sec
Film en dia
35mm Positive 600dpi: 22.65 sec.
35mm Negative 600dpi: 23.59 sec.
35mm Positive 4800dpi: 111.33 sec.
35mm Negative 4800dpi: 135.71 sec.
Medium Format Positive 600dpi: 30.14 sec.
Medium Format Negative 600dpi: 34 sec.
Medium Format Positive 4800dpi: 211.88 sec.
Medium Format Negative 4800dpi: 231.88 sec.
Large Format Positive 600dpi: 47.63 sec.
Large Format Positive 4800dpi: 558.34 sec.
Volgende week eens vergelijken met mijn Perfection 1200
quote:Dan maar met gehoorbeschermers op scannen
Op maandag 16 februari 2004 21:39 schreef hassanjassan het volgende:Noisier that the 3200, especially on film scans
Geluid schijnt garant te staan voor een goeie scan. Een Duitse test van filmscanners gaf eens van een, overigens perfecte Nikon-scanner aan dat het geluid suggereerde dat je negatieven versnipperd werden in plaats van gescand
quote:DAT schiet al op.....en als we het allemaal bij fotoloog laten komen, is dat ook nog eens een voordeeltje erbij....(volgens mij weetie niet waar die aan begonnen is...straks heeftie 40 van die scanners in huis
Op zondag 15 februari 2004 23:08 schreef kwaakeend het volgende:
Bijgewerkt lijstje maandag 17 feb '04:Meteen aanschaffen:
<nog leeg>Twee maanden wachten / prijs met kop eraf (6x):
HassanJassan (FokFot)
OuweSok (FokFot)
Kwaakeend (FokFot)
Fotoloog (FokFot)
Lionheaad (FokFot)
boozeroony (FokFot)
NiekV (zie DPZ http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=4612)
Mike (DPZ)
WinterNight (FokFot)
(+1 tov vorige lijst)Nog aan het twijfelen:
Xilantof
The-OPS: heb soortgelijk lijstje op DPZ gezet.. zie link hierboven..
quote:Ja ik snap het probleem niet...da's echt zo'n consumentengids kulargument, om toch maar een beetje objectief te blijven.....ja die dvdspeler is perfect...aleen jammer dat het display zo fel schijnt....
Op maandag 16 februari 2004 23:56 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Dan maar met gehoorbeschermers op scannen
.
Geluid schijnt garant te staan voor een goeie scan. Een Duitse test van filmscanners gaf eens van een, overigens perfecte Nikon-scanner aan dat het geluid suggereerde dat je negatieven versnipperd werden in plaats van gescand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |