Kijk maar eens naar dit voorbeeldje:
quote:Kun je niet in je scanprogramma het contrast simpelweg wat terug draaien? Wanneer ik met de instellingen van een zwaar negatief een licht negatief scan krijg ik hetzelfde effect.
Op vrijdag 16 januari 2004 14:42 schreef Lortnoc het volgende:
Mijn scanner (Polaroid Sprintscan 35, oud ding) geeft bij scherpe contrasten of iets in die richting allerlei fluoriserende kleuren, het valt niet extreem op maar is er een manier om dit automatisch weg te poetsen met photoshop.Kijk maar eens naar dit voorbeeldje:
Misschien eens Vuescan proberen ?
daar komt tie dan....
vanaf 1 februari leverbaar....voor de prijs van 549,- euro!!!!
* kwaakeend wil eerst een snellere body (F100 of F5), anders heeft-ie niks te scannen
quote:W0000t !!!! EINDELIJK is dat ding er....en als je een paar maanden wacht dan heb je minder tijd om te scannen...
Op donderdag 22 januari 2004 16:26 schreef Lionheaad het volgende:
GROOT NIEUWS......daar komt tie dan....
vanaf 1 februari leverbaar....voor de prijs van 549,- euro!!!!bron: http://www.hardware.info/nieuws.php?id=2522
Nou effe mijn bankrekening overvallen en dan op 1 februari op naar de lokale computerboer (?)
quote:En als de wiedeweerga hier je ervaringen delen!!
Op donderdag 22 januari 2004 20:01 schreef hassanjassan het volgende:[..]
Nou effe mijn bankrekening overvallen en dan op 1 februari op naar de lokale computerboer (?)
Hmm, misschien willen we dat eigenlijk wel niet ivm
quote:Dat willen we nou juist wel
Op vrijdag 23 januari 2004 10:14 schreef kwaakeend het volgende:[..]
Hmm, misschien willen we dat eigenlijk wel niet ivm
![]()
De exacte winkelprijs moet je trouwens nog even afwachten, de indicatie die Epson voor de 3170 heeft is namelijk ook nogal aan de hoge kant.
Wellicht krijg je met die 3170 eerst nog wat stunterij en daar kun je van profiteren wanneer je met de specificaties van de 3170 kunt leven (en die specs zijn ook absoluut niet verkeerd)
quote:ik dacht ouwesok
Op vrijdag 23 januari 2004 10:48 schreef fotoloog het volgende:
Wie gaat de onderhandelingen voeren,als we 6 stuks afnemen?
quote:Ik ben hier niet de beste onderhandelaar.
Op vrijdag 23 januari 2004 10:48 schreef fotoloog het volgende:
Wie gaat de onderhandelingen voeren,als we 6 stuks afnemen?
Misschien moesten we eens contact opnemen met Epson zelf, we zitten dat ding tenslotte behoorlijk exposure te geven hier.
.....Dmax 3.8..... , kun je zowat een wandtegeltje mee doorlichten
quote:You got a point there
Op vrijdag 23 januari 2004 10:56 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Ik ben hier niet de beste onderhandelaar.
Misschien moesten we eens contact opnemen met Epson zelf, we zitten dat ding tenslotte behoorlijk exposure te geven hier.
.....Dmax 3.8.....
, kun je zowat een wandtegeltje mee doorlichten
quote:Precies....lijkt me een goeie actie om een inkopactie te doen
Op vrijdag 23 januari 2004 12:23 schreef kwaakeend het volgende:
Hmm, als er toch zes afgenomen worden.. waarom dan niet nog een paar erbij? Alias een inkoopactie... ik verwacht dat er redelijk wat vraag is..
We kunnen ook naar een grote shop gaan, maar direct bij de importeur lijkt me een goed plan.
* kwaakeend zoekt financiering..
zoja. hoeveel zakt ie dan?
ben best benieuwd hoeveel dat dan is...
quote:Nou, plan, plan...tis meer op hoop van zegen.
Op vrijdag 23 januari 2004 19:22 schreef Xilantof het volgende:
jullie plan is dus
quote:Toch wel zo'n 100 euri moetie kunnen zakken, ofnie?
Op vrijdag 23 januari 2004 19:22 schreef Xilantof het volgende:
jullie plan is dus om " groter" in de kopen (met een groep) zodat de prijs zakt?zoja. hoeveel zakt ie dan?
ben best benieuwd hoeveel dat dan is...
quote:Dat doet het over een klein half jaar ook wel... De 3200 daalde na een half jaar ook flink in prijs. (Wat niet wil zeggen dat ik er nu geen wil! Ik wil ook op de lijst...)
Op vrijdag 23 januari 2004 19:58 schreef hassanjassan het volgende:[..]
Toch wel zo'n 100 euri moetie kunnen zakken, ofnie?
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 19:58 schreef hassanjassan het volgende:[..]
Toch wel zo'n 100 euri moetie kunnen zakken, ofnie?
quote:Is inderdaad een beetje het verschil tussen een verkoopgesprek voeren en een klant met veel moeite naar zo'n scanner toe praten of in een keer een stuk of zes van die dingen aan een stel bloeddorstige Fok!kers te verpatsen. Meestal zit er dan ineens wel ruimte in de prijzen
Op vrijdag 23 januari 2004 23:08 schreef Xilantof het volgende:[..]
das aardig wat..
en dan puur alleen omdat jullie meer te gelijk in slaan?
Je moet er alleen het maximale uit kunnen onderhandelen waarbij iedereen dan ook nog met een glimlach om het gezicht blijft rondlopen.
quote:De laatste zin: Ik ben het eens met het eerste gedeelte....maximale uit de onderhandeling halen....maar het tweede...mwah...als wij met z'n zessen tegelijk zo'n ding kopen dan vind ik het al genoeg reclame voor de verkoper. Ik zal hem alleen maar meer aanprijzen voor zijn goede onderhandelingsmethodes en dat hij ondernemend denkt.
Op vrijdag 23 januari 2004 23:13 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Is inderdaad een beetje het verschil tussen een verkoopgesprek voeren en een klant met veel moeite naar zo'n scanner toe praten of in een keer een stuk of zes van die dingen aan een stel bloeddorstige Fok!kers te verpatsen. Meestal zit er dan ineens wel ruimte in de prijzen
.
Je moet er alleen het maximale uit kunnen onderhandelen waarbij iedereen dan ook nog met een glimlach om het gezicht blijft rondlopen.
Maar ik ben niet van plan om voor zijn mooie blauwe ogen een cent te geven, daarvoor is mijn geld te zuurverdiend.
Tuurlijk gun ik de winkelier wat, maar hij hoeft helemaal geen verkooppraatje te doen ofwat...ik zou zeggen dat tien euri per persoon voor zijn moeite een groot genoege marge is. Da's 60 euri zomaar in het handje en daarvoor hoeftie eigenlijk niks te doen, dan een belletje.
Kwestie van economisch rekenen denk ik. Hij zal waarschijnlijk het toch niet al te druk hebben in de winkel. En hoeveel ontwikkelingen en afdrukken moetie doen om 60 euri te verdien zou je denken? Ik denk behoorlijk wat meer werk dan 1 belletje naar epson en zeggen datie zsm 6 van die scanners wilt hebben.
quote:Waarna Epson waarschijnlijk ook al een stuk makkelijker doet
Op zaterdag 24 januari 2004 00:02 schreef hassanjassan het volgende:[..]
De laatste zin: Ik ben het eens met het eerste gedeelte....maximale uit de onderhandeling halen....maar het tweede...mwah...als wij met z'n zessen tegelijk zo'n ding kopen dan vind ik het al genoeg reclame voor de verkoper. Ik zal hem alleen maar meer aanprijzen voor zijn goede onderhandelingsmethodes en dat hij ondernemend denkt.
Maar ik ben niet van plan om voor zijn mooie blauwe ogen een cent te geven, daarvoor is mijn geld te zuurverdiend.
Tuurlijk gun ik de winkelier wat, maar hij hoeft helemaal geen verkooppraatje te doen ofwat...ik zou zeggen dat tien euri per persoon voor zijn moeite een groot genoege marge is. Da's 60 euri zomaar in het handje en daarvoor hoeftie eigenlijk niks te doen, dan een belletje.
Kwestie van economisch rekenen denk ik. Hij zal waarschijnlijk het toch niet al te druk hebben in de winkel. En hoeveel ontwikkelingen en afdrukken moetie doen om 60 euri te verdien zou je denken? Ik denk behoorlijk wat meer werk dan 1 belletje naar epson en zeggen datie zsm 6 van die scanners wilt hebben.
Een ander punt is de timing ofwel wanneer doe je zo'n actie.
Ik werd destijds ook al zo hebberig van de Canon G5 toen die voor 900 EUR in de winkel verscheen. Door een stukje zelfbeheersing kocht ik 'm een maand of wat later voor 250 EUR minder (en bleek ik nog te vroeg te zijn geweest
)
Eerst even verstand bij elkaar houden lijkt me ook in dit geval raadzaam maar beremoeilijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |