abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 22 maart 2004 @ 19:14:32 #251
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17894337
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:44 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Klopt ja:

http://www.mediamarkt.nl/(...)_perfection4870photo

iemand weet er ook een prijs?
Dit is in elk geval wel de volledige versie, dus met digitaal ijs . Nou nog zien wat de MM er voor prijskaartje aan hangtHelaas zit Ouwesok momenteel op een werkplek die ontzettend ver van een Mediamarkt is verwijderd, misschien kan iemand anders even een spiedende blik werpen
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_17894701
Mediamarkt iha is prijstechniek niet zo aantrekkelijk als het concept zich doet geloven....

Kan er in de verte al een wat meer concrete stap gezet worden richting een inkoopactie?!
Fotografie, lekker eten & reizen (easy combo ;) )
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 22 maart 2004 @ 20:42:06 #253
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17896984
quote:
Op maandag 22 maart 2004 19:30 schreef kwaakeend het volgende:
Mediamarkt iha is prijstechniek niet zo aantrekkelijk als het concept zich doet geloven....

Kan er in de verte al een wat meer concrete stap gezet worden richting een inkoopactie?!
Zolang we geen voorraadhoudend dealer hebben niet.
Zolang we geen zekerheid hebben of het ding inderdaad in Nederland in de winkel ligt niet
Zolang we nog niet eens de werkelijke verkoopprijs weten (en of je daarvoor ook digitaal ijs hebt) ook niet.

Nog even geduld houden dus (geldt ook voor Ouwesok zelf)
  maandag 22 maart 2004 @ 22:12:19 #254
87968 y0ze
I <3 [X]
pi_17899497
heb ik voor het eerst van mijn leven geld om EN de Nikon D70 te kopen EN de Epson 4870.... zijn ze niet te krijgen...
toXpose yourself at www.toXpose.com
pi_17900365
quote:
Op maandag 22 maart 2004 20:42 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Zolang we geen voorraadhoudend dealer hebben niet.
Zolang we geen zekerheid hebben of het ding inderdaad in Nederland in de winkel ligt niet
Zolang we nog niet eens de werkelijke verkoopprijs weten (en of je daarvoor ook digitaal ijs hebt) ook niet.

Nog even geduld houden dus (geldt ook voor Ouwesok zelf)
Ik heb Xoldes gemaild over waneer dat ding leverbaar is en dit is het antwoord:

Zover ik het nu kan zien, wordt deze weer begin april geleverd.
En het is mogelijk om te pinnen en af te halen bij ons.
U geeft dan bij betalingsmogelijkheden aan betalen per pin.
Voor 15.00 uur besteld is meestal volgende dag binnen.
Wij bellen u dan zodra het artikel hier afgeleverd is uit het magazijn.
Hopend u voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Joke
Xoldesteam

Ik ga haar effe terugmailen om te vragen hoeveel korting we krijgen bij een bulk aankoop.

Tot nu toe staatie daar te koop voor 451 euro...moet toch wel wat vanaf te halen zijn.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_17901984
Snel antwoord terug hoor:

In onze site vindt u eigenlijk alleen de meest scherpe prijzen die wij kunnen geven. Wij kunnen een gebaar maken die u wellicht zal aanspreken.

Voor 9 stuks kunnen wij u de scanner aanbieden voor Euro 375,-- excl. BTW.

Ik hoor graag van u

Wim Uiterdijk

MAAR nog steeds niet scherp genoeg vind ik...het is 447,44 euro per stuk....scheelt dus geen drol haast...een konijnenkeuteltje misschien....
pi_17911799
Ik volg dit topic al een tijdje, omdat ik ook op zoek ben naar een goede scanner (mijn huidige scanner (Microtek) is gewoon niet goed!). Alleen ik heb alleen maar kleinbeeld (zowel foto's en negatieven). Is de 4870 dan wel een goede keuze? Het is wel erg aan de prijs. En hoe goed is dat Digital ICE eigenlijk

Is er tot ca. 300 Euro een goede scanner te krijgen voor kleinbeeld foto's en negatieven?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_17912559
@Sasquatsch: als je alleen kleinbeeld film gebruikt (en het niet waarsch. is dat je grotere formaten gaat gebruiken), kun je eventueel ook andere (negatief)scanners overwegen. Tweedehands kun je voor aardige prijzen bijvoorbeeld een Coolscan III (alleen voor negatieven) krijgen. De lowbudget modellen zou ik zeer kritisch bekijken.. vaak niet geschikt.
Maar het scannen van zowel afdrukken alsook film beperkt je keuze en dan is die Epson een goede optie.

Digital ICE is stofreductie (zie Google). Van nature is scannen een tijdrovend klusje, maar wordt een crime als je ook nog eens alle foto's mag retoucheren op stofjes. ICE scheelt dus een hele grote factor tijd. Een scanner zonder ICE zou ik dus niet eens in overweging nemen (ookal scan je relatief weinig, lol zonder ICE is snel weg). En ja, het werkt dus prima! Hangt een prijskaartje aan.. is het imho zeker waard.

Dus ik denk dat je eerst voor jezelf moet uitmaken of je zowel afdrukken alsook negatieven wilt kunnen scannen en of dat ICE ook voor een must is of niet...
  dinsdag 23 maart 2004 @ 15:14:42 #259
35485 rique
with Canon, I can
pi_17913951
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 13:40 schreef sasquatsch het volgende:
En hoe goed is dat Digital ICE eigenlijk
Digital ICE is zo goed dat ik bijna niet meer zonder kan werken. Ik heb bij Nikon heel erg extreme demonstraties gezien (ook met andere leuke snufjes zoals ROC) waar ik erg enthousiast van geworden ben. Op mijn minilab zit voor het kleurnegatievenprogramma ook digital ICE ingebouwd en dat zorgt ervoor dat ik al een jaar geen klachten meer heb gehad over stofjes. Zwart/wit films moet ik wel nog "afstoffen" maar dat komt gelukkig niet meer zovaak voor.

Ik vind digital ICE briljant! En zeker voor middenformaat negatieven wat mij betreft onmisbaar. Die middenformaat dingen doe ik nu op de 3200 van Epson en ik ben dan per beeldje aardig wat aan het shoppen om het stof weg te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door rique op 23-03-2004 15:15:34 (tiepvaut) ]
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_17914705
@Sasquatsch: btw... ICE is voor kleurenfilm-dragers. Een echte z/w film werkt niet (ivm zilver oid in de film). De T400CN (z/w film op kleurenfilm-drager, ontw. via C41) kan er dus wel met ICE gescand worden.
pi_17982683
De Epson 4870 is inmiddels ook bij Correct verschenen.
http://www1.correct.com/a(...)515873b950690c6351f1
... echter nog niet leverbaar en bovendien met een "correctprijs" die zelfs hoger ligt dan de epson adviesprijs!
Een belletje naar Correct heeft niet veel opgeleverd: de scanner zou vermoedelijk de eerste week van april geleverd worden en aan de prijs wordt voorlopig ook niets gedaan. De verkoper beweerde dat epson wellicht hun adviesprijs intussen verlaagd heeft, maar bij mijn weten heeft bij epson van meet af aan de adviesprijs op 549¤ gestaan (ipv 599).

Het blijft een zoektocht om ook maar een "analoge"winkel te vinden waar die scanner direct leverbaar is (en tegen een schappelijke prijs).
pi_17982921
Jup, vol verwachting wordt er gewacht totdat de scanner eindelijk algemeen leverbaar wordt.. zal ook een goede invloed hebben op de prijs
pi_17986169
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 14:04 schreef D4D het volgende:
De Epson 4870 is inmiddels ook bij Correct verschenen.
http://www1.correct.com/a(...)515873b950690c6351f1
... echter nog niet leverbaar en bovendien met een "correctprijs" die zelfs hoger ligt dan de epson adviesprijs!
Een belletje naar Correct heeft niet veel opgeleverd: de scanner zou vermoedelijk de eerste week van april geleverd worden en aan de prijs wordt voorlopig ook niets gedaan. De verkoper beweerde dat epson wellicht hun adviesprijs intussen verlaagd heeft, maar bij mijn weten heeft bij epson van meet af aan de adviesprijs op 549¤ gestaan (ipv 599).

Het blijft een zoektocht om ook maar een "analoge"winkel te vinden waar die scanner direct leverbaar is (en tegen een schappelijke prijs).
Correct heeft altijd hogere prijzen gehad...het zijn ook afzetters in dat opzicht. Verder is het een prima zaak, maar toch....

Dat ding moet es gewoon normaal verkrijgbaar zijn...en dan vrees ik dat de prijs ook nog niet eens superveel omlaag gaat, als ik het zo zie. Ik vrees een stop bij de 400 euro ofzo voor zeker een jaar, gezien het prijsverloop van de 3200. Misschien 389, maar wel atijd rond die 400 euro..dat komt ook door de intro-prijs, daar gaat men nooit veel vanaf zitten. Tenzij het helemaal niet verkoopt, dan kan epson een soort subsidie erop geven aan de handelaren, maar dat zal echt geen 100 euro per stuk zijn..dus dat ze hun adviesprijs met 100 euro verlagen en dan ook dus dat de verkoopprijzen dalen met 1zelfde bedrag...kom je nog uit op rond de 350 euro...en hoelang moet dan dan duren? Euh...een jaar ofzo?

Maar dat Correct het al heeft is een pluspunt.
pi_18052323
We wilden toch weten hoe de underdog presteert t.o. de gevestigde orde?

Kijk op deze site en je kan alles zien...en ik vind het echt toppie hoor.

http://www.terrapinphoto.com/jmdavis/

overzichtsplaatje:

Uitvergroting van een epson scan:

http://www.terrapinphoto.com/jmdavis/VENICE.jpg
http://www.terrapinphoto.com/jmdavis/VENICE_II.jpg

Beetje groot misschien, maar je ziet wel de kwaliteit....en allemaal onbewerkt he !!
pi_18052422
Wat iemand in deze newsgroup schrijft over zijn ervaringen met de 4870
quote:
I've spent the morning experimenting with my new 4870 and I can tell you
without word of a lie... It is THE BEST flatbed scanner I have come across.
The reason why so many people have not come to the same conclusion is the
God awful software Epson supply with it.

I was at my wits end trying to justify spending the price of a new PC on
replacing my 3200 scanner. Then another Photographer in Canada (I think)
suggested Vuescan might be a better thing to use than the Silverfast or
(worse) Epson software. I did 2 scans with the demo version and bought the
Professional version right off.

I scanned a night shot I have always had difficulty with. A 6cm x 9cm Fuji
NPS negative with scratches and dust embedded in the emulsion. The scan at
4200 dpi took 5 minutes and another 6 minutes to process the 51 MB, JPG
file. The first thing I noticed about the scan was it's "correctness" to
look at. I ran Digital GEM over it to reduce the grain. Unsatisfied with
that, I ran grain surgery over it, used Photoshop's 'bandaid' healing tool
to pick up the dust spots and the image ended up at 30" x 20" (500 dpi).
Halving the resolution and sending it to a Durst "Lambda" equipped Lab will
yield a high quality photograph of truly majestic proportions 40" wide by 5
foot long!

The whole operation from scan to soft proof took me about 1.5 hours to
produce. I can now print out orders for this image and not have to worry
about the crappy DMax from my old 3200 ruining the shadows. I am one happy
camper, I can tell you. This scanner just paid for itself!

So... Just like when you buy a camera, you have buy other stuff to get the
results. IMHO Vuescan rates as one of the all time best products in the
world (photographically speaking). Throw away the software Epson provided
and cough up $80 (US) for the real thing. The scanner comes alive with it.

Incidentally... It took the Silverfast driver 25 minutes to scan the same
image and it looked like crap. The Epson "Digital ICE" driver got rid of the
dust pretty well but 40 minutes to scan and process the image is over the
top!

Douglas
pi_18052736
Wat me overigens wel stoort aan al die mensen is dat ze zeiken over lange scantijden en dat het niet beter is dan een Nikon LS50, of een Minolta 5400 filmscanner (!)

Ja duh....prijzen bij kamera-express voor die twee scanners:

minolta dimage scan elite 5400 ¤ 749,00 incl. BTW
nikon coolscan v ed / ls-50 ed ¤ 739,00 incl. BTW

Ja duh...die dingen zijn ook niet een beetje duurder...dat scheelt gewoon 80% en dan niet eens dezelfde mogelijkheden, vind je het gek ??

Voor ~400 euro wil ik wel een beetje wachten hoor...een half uur voor een 6x9 scan...maakt het uit...ik doe het voor men lol toch? Als je geld met fotografie verdient moet je ook niet op de 1e rij willen zitten voor het spreekwoordelijke dubbeltje.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 29 maart 2004 @ 22:58:26 #267
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_18052930
Ik ben zelf ook behoorlijk benieuwd wat Epson en VueScan in samenwerking gaat doen. Mijn HP Smartphoto kende ik niet meer terug toen ik Vuescan ging gebruiken. Verbetering met een grote V
pi_18052938
Hier een paar foto's die gescanned zijn met een Epson 3200 van een 5x4" diafilm @ 2400 dpi....je kan dus ongeveer of betere resultaten verwachten met de 4870 en ik vind deze al onwijs mooi....laat staan dat het alleen maar beter kan worden...je hoort mij dan ECHT niet klagen hoor

http://www.photo.net/photodb/folder?folder_id=376367
pi_18053075
quote:
Op maandag 29 maart 2004 22:58 schreef Ouwesok het volgende:
Ik ben zelf ook behoorlijk benieuwd wat Epson en VueScan in samenwerking gaat doen. Mijn HP Smartphoto kende ik niet meer terug toen ik Vuescan ging gebruiken. Verbetering met een grote V
Vuescan ondersteunt blijkbaar niet ICE3, maar heeft een soort IR scan channel en dat is praktisch hetzelfde...gebruikt dezelfde procedure als dat ICE doet, maar tja copyright redenen belemmeren de naam van de techniek denk ik...maakt ook niet uit, alstie het maar doet.

Die Epson software schijnt dus nogal crappy te zijn.

Maarre...OS, je gebruikt Vuescan voor je HP scanner....kan je dan ook Vuescan tegelijk voor die epson gebruiken...dus twee scanners tegelijk laten draaien, mocht je dat willen?
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 29 maart 2004 @ 23:17:22 #270
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_18053331
quote:
Op maandag 29 maart 2004 23:05 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Maarre...OS, je gebruikt Vuescan voor je HP scanner....kan je dan ook Vuescan tegelijk voor die epson gebruiken...dus twee scanners tegelijk laten draaien, mocht je dat willen?
Vuescan ondersteunt tientallen scanners . Of ie ze tegelijk de baas kan weet ik even niet, waarschijnlijk komt een grootformaat negatiefscanner bovendien bij mij aan een andere PC te hangen dan aan degene waarmee ik momenteel mijn scanwerk doe
  dinsdag 30 maart 2004 @ 20:35:16 #271
90458 OMenOM
many a mickle maks a muckle
pi_18070332
Toen ik dat verhaal van Vuescan las,dacht ik van "De Oplossing" voor mijn Canon D2400U flatbed.

Voor deze scanner kan ik mij niet voorstellen dat er slechter software ooit ontwikkeld is-abominable.
Maar helaas,is Vuescan niet voor deze geschikt omdat Canon geen inzicht wilt geven in de scanner software--waarschijnlijk bang om uitgelachen te worden!
pi_18070980
geen foto scanner maartoch het vermelden waard

hp scanjet 2200c al 2 jaar trouwe dienst
pi_18072306
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 21:07 schreef pascalheister het volgende:
geen foto scanner maartoch het vermelden waard

hp scanjet 2200c al 2 jaar trouwe dienst

Relevantie v deze reactie ontgaat Kwaakeend
pi_18072546
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 22:02 schreef kwaakeend het volgende:

[..]

Relevantie v deze reactie ontgaat Kwaakeend
Euh...zie topic...Ik denk dat de poster denkt dat er staat (wat is) de ideale scanner??

Niet wetende dat het om de epson 4870 gaat...DENK ik hoor
pi_18072618
Ik ook niet

Misschien kan ModjeSok titel uitbreiden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')