Oh ja, de bakstenen muur. Bizar! En Focus lijkt vrijwel alles een 'Predikaat SUPER' te geven...quote:Op dinsdag 2 maart 2004 23:51 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
...kinderlijk niveau (die bakstenen muur waar Camera Magazine lenzen mee test......) of krijg je als lezer geen bruikbare testgegevens, maar alleen wat plusjes en minnetjes...
SUPER irritant jahquote:Op woensdag 3 maart 2004 13:21 schreef boozeroony het volgende:
[..]
Oh ja, de bakstenen muur. Bizar! En Focus lijkt vrijwel alles een 'Predikaat SUPER' te geven...
Als jij een scanner van 90 GULDEN (lees: ¤ 40,84) en jij vind die resultaten best wel aardig, dan is jouw verwachtingspatroon niet echt hoog.quote:Op woensdag 3 maart 2004 18:00 schreef metallicattim het volgende:
Nog eens mijn vraag:
Ik heb vandaag mn eerste foto's terug gekregen met mn nieuwe oude minolta Dynax7000i en de resultaten vond ik best aardig, dus nu wil ik ze wel laten zien offcourse, maar mn scanner blijkt nie te werken op XP en tis al een oudje dus kdenk nie dat ik er veel aan zal hebben,
Wat raden jullie aan in de prijsklasse 100 euro?
Mn vorige scanner heeft 90 gulden gekost!
Nog even offtopic dan maar. Uiteraard voel ik me als redacteur aangesproken. Ik probeer zelf altijd mijn mening te geven, ook als die negatief is. Je moet weten wat je met een camera/printer/scanner/etc wel en niet kunt doen tenslotte. Wel probeer ik het in een context te plaatsen. Wat voor de een een minpunt is, is voor een ander niet belangrijk. En inderdaad spelen er ook andere belangen (lees advertenties), maar ik ben degene die het schrijft en als ik het slecht vind, dan mag ik dat in principe zeggen. Als het echt slecht is overleg ik wel altijd eerst met de importeur, wat er mogelijk mis kan zijn. In het uiterste geval besluiten we de test niet te plaatsen. Verkapte verkooppraatjes houd ik niet. Maar als ik ergens enthousiast over ben, laat ik dat graag merken. Hoe het bij andere bladen gaat, daar doe ik geen uitspraak over.quote:Op woensdag 3 maart 2004 09:34 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Maar ik vind gemiddeld steve en dpreview toch stukken beter qua review...maar tja een blad kan niet zomaar 12 pagina's aan 1 product spenderen....daarom is internet zo top medium daarvoor.
En waarom doen die nederlandse pers zoveel moeite om het te verkopen....geef es ongezouten je mening, daar heeft de consument toch alleen maar baat bij? Verkapte verkooppraatjes vind ik dus echt niks, maar ik snap ook wel dat er andere belangen bij spelen
Of jij hebt niet goed gelezen of ik heb het verkeerd getypt,maar ik heb nog geen enkele foto ingescand met die scanner van 90 gulden.... ik vond de ontwikkelde foto's best aardig gelukt, daarom heb ik nu een scanner nodig om ze in te scannen en dat wel in de prijsklasse van ongeveer 100 euro.quote:Op woensdag 3 maart 2004 19:02 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Als jij een scanner van 90 GULDEN (lees: ¤ 40,84) en jij vind die resultaten best wel aardig, dan is jouw verwachtingspatroon niet echt hoog.
Ik zou dus zeggen...de eerste de beste die voor jou duur( of goedkoop) genoeg is.
Enige tip...neem wel eentje van een goed merk: dus epson, HP, Canon of mustek....die zitten allemaal zo rond de 54 - 109 euro...
effe naar een ander topic dan maar?quote:Op woensdag 3 maart 2004 20:27 schreef bagwan het volgende:
[..]
Nog even offtopic dan maar. Uiteraard voel ik me als redacteur aangesproken. Ik probeer zelf altijd mijn mening te geven, ook als die negatief is. Je moet weten wat je met een camera/printer/scanner/etc wel en niet kunt doen tenslotte. Wel probeer ik het in een context te plaatsen. Wat voor de een een minpunt is, is voor een ander niet belangrijk. En inderdaad spelen er ook andere belangen (lees advertenties), maar ik ben degene die het schrijft en als ik het slecht vind, dan mag ik dat in principe zeggen. Als het echt slecht is overleg ik wel altijd eerst met de importeur, wat er mogelijk mis kan zijn. In het uiterste geval besluiten we de test niet te plaatsen. Verkapte verkooppraatjes houd ik niet. Maar als ik ergens enthousiast over ben, laat ik dat graag merken. Hoe het bij andere bladen gaat, daar doe ik geen uitspraak over.
Ruimte hebben we altijd te kort, en inderdaad 12 pagina's aan een camera wijden is heel erg veel. Het enige wat ik aan de testen bij dpreview aan te merken heb is dat je zo weinig gebruikservaring leest. Het is heel erg technisch, en daardoor wat droog. Maar wel informatief.
En de D70 is present!quote:Op zaterdag 6 maart 2004 09:33 schreef rique het volgende:
14 t/m 18 maart is de fotovijfdaagse weer in Nieuwegein. Epson staat daar natuurlijk ook met hoogstwaarschijnlijk hun nieuwe topmodel. Misschien een idee voor de Epsonkwijlers om daar eens een uurtje te gaan scannen en misschien een beetje te slijmen bij de verkopers over een collectieve inkoopactie. De beurs is volgens mij niet openbaar maar mensen in de fotobranche hebben een uitnodiging waarbij je ook je hele gezin (lees: Fok!) mag meenemen.
Lekker centraal en zowieso wel een leuke beurs om een beetje te spelen met verschillende dingen.
en gratisj eten
En voor die negatiefscannnings doen we het nou allemaal...bij de epson 4870....quote:Op zondag 7 maart 2004 03:30 schreef metallicattim het volgende:
Ik heb me de Canon 3200F gekocht
De negatieffilm scans zijn wat minder, zijn best wazig allemaal, komt dat door het scannen of is dat altijd bij die goedkopere scanners?
Klopt ja, maar dan kandie ook meer dan alleen kleinbeeld inscannen...m.a.w. alle formaten dia's/negatieven t/m 5"x4" inch....en daar hebbik wel wat centjes voor over....quote:Op zondag 7 maart 2004 13:41 schreef metallicattim het volgende:
jah maar dat ding koste iets van 400 Euro meen ik mee gekregen te hebben?!?
Zo op het eerste gezicht is er een volkswagenbusje met een Porsche vergeleken, en is men tot de trieste conclusie gekomen dat het busje niet zo hard loopt en is de test gedaan door iemand die nooit eens veel boodschappen heeftquote:Op dinsdag 9 maart 2004 10:33 schreef hassanjassan het volgende:
"Nieuwe" test van de 4870....
Komt er niet zo goed uit...hmmm...
http://robertdfeinman.com/tips/epson_4870_tip1.html
Beetje oud nieuws jah...quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:40 schreef the-O het volgende:
Dan maar een andere test plaatsen hier. (als hij er al niet tussen staat)
http://www.photo-i.co.uk/(...)on%204870/page_1.htm
Veel uitleg, en op pagina 10 zie je een aardig truukje met een beschadigt negatief.
Is toch wel een heel mooi dingetje hoor.
bij mij navigeert het wat lastig tussen de pagina's, kan alleen per pagina verder
De ene heeft als toevoeging Pro en de andere Photo, lijkt er inderdaad op dat er een wat uitgeklede versie in omloop is.quote:Op zondag 21 maart 2004 17:59 schreef kwaakeend het volgende:
Die scanner wordt nog niet echt geleverd
Maar er viel me iets op: in het buitenland (www.bhphoto.com) zijn er 2 versies beschikbaar (dure versie + 150 US$ + Silverfast Ai6).
Hoe zit dit in NL? Zit Silverfast er standaard bij of ....?
Bij informatique moet je een halve week wachten....voor 509 euro....nog een beetje te duur vink....quote:Op zondag 21 maart 2004 19:48 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
De ene heeft als toevoeging Pro en de andere Photo, lijkt er inderdaad op dat er een wat uitgeklede versie in omloop is.
In Nederland moet de scanner eerst maar eens in de winkel verschijnen. Lijkt me wel dat je bij webshops een beetje op moet letten wat er precies geleverd gaat worden (in een winkel kun je het gewoon zien)
Klopt ja:quote:Op maandag 22 maart 2004 08:55 schreef Xilantof het volgende:
volgens mij staat ie ook op de site van de mediamarkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |