abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17479793
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 23:51 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

...kinderlijk niveau (die bakstenen muur waar Camera Magazine lenzen mee test......) of krijg je als lezer geen bruikbare testgegevens, maar alleen wat plusjes en minnetjes...
Oh ja, de bakstenen muur. Bizar! En Focus lijkt vrijwel alles een 'Predikaat SUPER' te geven...
the world is ours
pi_17481680
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 13:21 schreef boozeroony het volgende:

[..]

Oh ja, de bakstenen muur. Bizar! En Focus lijkt vrijwel alles een 'Predikaat SUPER' te geven...
SUPER irritant jah ....en dat predikaat krijg je natuurlijk alleen als je genoeg lapt aan Focus (uit niet-bevestigde bron )

Maarre....het gaat over een scanner weet u nog wel en niet over een blad wat er soms dubieuze testpraktijken op nahoudt (lees: Focus).

Hou de 4870 in de smiezen bij Kieskeurig:

http://www.kieskeurig.nl/(...)870&%5Bresults%5D=50

Laagst gesignaleerd daaro bij: ADATA..maar die heeft een actuele voorraad van -1....dus ze motten er zelf nog eentje betalen
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  woensdag 3 maart 2004 @ 18:00:01 #228
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_17484756
Nog eens mijn vraag:

Ik heb vandaag mn eerste foto's terug gekregen met mn nieuwe oude minolta Dynax7000i en de resultaten vond ik best aardig, dus nu wil ik ze wel laten zien offcourse, maar mn scanner blijkt nie te werken op XP en tis al een oudje dus kdenk nie dat ik er veel aan zal hebben,

Wat raden jullie aan in de prijsklasse 100 euro?

Mn vorige scanner heeft 90 gulden gekost!
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_17485714
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 18:00 schreef metallicattim het volgende:
Nog eens mijn vraag:

Ik heb vandaag mn eerste foto's terug gekregen met mn nieuwe oude minolta Dynax7000i en de resultaten vond ik best aardig, dus nu wil ik ze wel laten zien offcourse, maar mn scanner blijkt nie te werken op XP en tis al een oudje dus kdenk nie dat ik er veel aan zal hebben,

Wat raden jullie aan in de prijsklasse 100 euro?

Mn vorige scanner heeft 90 gulden gekost!
Als jij een scanner van 90 GULDEN (lees: ¤ 40,84) en jij vind die resultaten best wel aardig, dan is jouw verwachtingspatroon niet echt hoog.

Ik zou dus zeggen...de eerste de beste die voor jou duur( of goedkoop) genoeg is.

Enige tip...neem wel eentje van een goed merk: dus epson, HP, Canon of mustek....die zitten allemaal zo rond de 54 - 109 euro...
pi_17487221
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 09:34 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Maar ik vind gemiddeld steve en dpreview toch stukken beter qua review...maar tja een blad kan niet zomaar 12 pagina's aan 1 product spenderen....daarom is internet zo top medium daarvoor.

En waarom doen die nederlandse pers zoveel moeite om het te verkopen....geef es ongezouten je mening, daar heeft de consument toch alleen maar baat bij? Verkapte verkooppraatjes vind ik dus echt niks, maar ik snap ook wel dat er andere belangen bij spelen
Nog even offtopic dan maar. Uiteraard voel ik me als redacteur aangesproken. Ik probeer zelf altijd mijn mening te geven, ook als die negatief is. Je moet weten wat je met een camera/printer/scanner/etc wel en niet kunt doen tenslotte. Wel probeer ik het in een context te plaatsen. Wat voor de een een minpunt is, is voor een ander niet belangrijk. En inderdaad spelen er ook andere belangen (lees advertenties), maar ik ben degene die het schrijft en als ik het slecht vind, dan mag ik dat in principe zeggen. Als het echt slecht is overleg ik wel altijd eerst met de importeur, wat er mogelijk mis kan zijn. In het uiterste geval besluiten we de test niet te plaatsen. Verkapte verkooppraatjes houd ik niet. Maar als ik ergens enthousiast over ben, laat ik dat graag merken. Hoe het bij andere bladen gaat, daar doe ik geen uitspraak over.

Ruimte hebben we altijd te kort, en inderdaad 12 pagina's aan een camera wijden is heel erg veel. Het enige wat ik aan de testen bij dpreview aan te merken heb is dat je zo weinig gebruikservaring leest. Het is heel erg technisch, en daardoor wat droog. Maar wel informatief.
Fotografie, omdat het leuk is
Roodpetje
Bas Fotografie
  woensdag 3 maart 2004 @ 20:59:17 #231
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_17487773
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 19:02 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Als jij een scanner van 90 GULDEN (lees: ¤ 40,84) en jij vind die resultaten best wel aardig, dan is jouw verwachtingspatroon niet echt hoog.

Ik zou dus zeggen...de eerste de beste die voor jou duur( of goedkoop) genoeg is.

Enige tip...neem wel eentje van een goed merk: dus epson, HP, Canon of mustek....die zitten allemaal zo rond de 54 - 109 euro...
Of jij hebt niet goed gelezen of ik heb het verkeerd getypt,maar ik heb nog geen enkele foto ingescand met die scanner van 90 gulden.... ik vond de ontwikkelde foto's best aardig gelukt, daarom heb ik nu een scanner nodig om ze in te scannen en dat wel in de prijsklasse van ongeveer 100 euro.
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_17489640
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 20:27 schreef bagwan het volgende:

[..]

Nog even offtopic dan maar. Uiteraard voel ik me als redacteur aangesproken. Ik probeer zelf altijd mijn mening te geven, ook als die negatief is. Je moet weten wat je met een camera/printer/scanner/etc wel en niet kunt doen tenslotte. Wel probeer ik het in een context te plaatsen. Wat voor de een een minpunt is, is voor een ander niet belangrijk. En inderdaad spelen er ook andere belangen (lees advertenties), maar ik ben degene die het schrijft en als ik het slecht vind, dan mag ik dat in principe zeggen. Als het echt slecht is overleg ik wel altijd eerst met de importeur, wat er mogelijk mis kan zijn. In het uiterste geval besluiten we de test niet te plaatsen. Verkapte verkooppraatjes houd ik niet. Maar als ik ergens enthousiast over ben, laat ik dat graag merken. Hoe het bij andere bladen gaat, daar doe ik geen uitspraak over.

Ruimte hebben we altijd te kort, en inderdaad 12 pagina's aan een camera wijden is heel erg veel. Het enige wat ik aan de testen bij dpreview aan te merken heb is dat je zo weinig gebruikservaring leest. Het is heel erg technisch, en daardoor wat droog. Maar wel informatief.
effe naar een ander topic dan maar?
  zaterdag 6 maart 2004 @ 09:33:43 #233
35485 rique
with Canon, I can
pi_17529617
14 t/m 18 maart is de fotovijfdaagse weer in Nieuwegein. Epson staat daar natuurlijk ook met hoogstwaarschijnlijk hun nieuwe topmodel. Misschien een idee voor de Epsonkwijlers om daar eens een uurtje te gaan scannen en misschien een beetje te slijmen bij de verkopers over een collectieve inkoopactie. De beurs is volgens mij niet openbaar maar mensen in de fotobranche hebben een uitnodiging waarbij je ook je hele gezin (lees: Fok!) mag meenemen.

Lekker centraal en zowieso wel een leuke beurs om een beetje te spelen met verschillende dingen.

en gratisj eten
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  zaterdag 6 maart 2004 @ 09:57:32 #234
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_17529781
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 09:33 schreef rique het volgende:
14 t/m 18 maart is de fotovijfdaagse weer in Nieuwegein. Epson staat daar natuurlijk ook met hoogstwaarschijnlijk hun nieuwe topmodel. Misschien een idee voor de Epsonkwijlers om daar eens een uurtje te gaan scannen en misschien een beetje te slijmen bij de verkopers over een collectieve inkoopactie. De beurs is volgens mij niet openbaar maar mensen in de fotobranche hebben een uitnodiging waarbij je ook je hele gezin (lees: Fok!) mag meenemen.

Lekker centraal en zowieso wel een leuke beurs om een beetje te spelen met verschillende dingen.

en gratisj eten
En de D70 is present!
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  zondag 7 maart 2004 @ 03:30:29 #235
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_17549420
Ik heb me de Canon 3200F gekocht

De negatieffilm scans zijn wat minder, zijn best wazig allemaal, komt dat door het scannen of is dat altijd bij die goedkopere scanners?
pi_17551581
quote:
Op zondag 7 maart 2004 03:30 schreef metallicattim het volgende:
Ik heb me de Canon 3200F gekocht

De negatieffilm scans zijn wat minder, zijn best wazig allemaal, komt dat door het scannen of is dat altijd bij die goedkopere scanners?
En voor die negatiefscannnings doen we het nou allemaal...bij de epson 4870....

Dat je scans wazig zijn komt denk ik door het scannen....misschien kan je wat voorbeeldjes posten?
  zondag 7 maart 2004 @ 13:41:34 #237
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_17553300
jah maar dat ding koste iets van 400 Euro meen ik mee gekregen te hebben?!?

Als ik nu ga verglijken, is de negatiefscan wel wat waziger,maar de kleuren zijn veel mooier!

van Foto ingescand:

Negatief:

Foto:

Negatief:
pi_17553574
quote:
Op zondag 7 maart 2004 13:41 schreef metallicattim het volgende:
jah maar dat ding koste iets van 400 Euro meen ik mee gekregen te hebben?!?
Klopt ja, maar dan kandie ook meer dan alleen kleinbeeld inscannen...m.a.w. alle formaten dia's/negatieven t/m 5"x4" inch....en daar hebbik wel wat centjes voor over....

en digital ICE natuurlijk....DAT is voornamelijk waarvoor ik wacht op de epson en zoveel geld voor over heb.

eigenlijk beste prijs/kwaliteitsverhouding tot nog toe...en tja dan kost het maar wat meer...ik baal nl. altijd een beetje als ik nèt niet ietsjes meer moeite heb gedaan of ietsjes langer heb gewacht...

en als ik me kan beheersen dan weet ik ook echt dat het de moeite waard is en niet zomaar een gadget impuls....kost teveel geld die impulsen...
pi_17592679
"Nieuwe" test van de 4870....

Komt er niet zo goed uit...hmmm...

http://robertdfeinman.com/tips/epson_4870_tip1.html
pi_17594227
Waarom krijgt deze man erg andere resultaten dan die engelsman? Zal straks test eens goed doorlezen.. staat erg weinig informatie over de wijze waarop hij heeft gescand.
Fotografie, lekker eten & reizen (easy combo ;) )
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 9 maart 2004 @ 21:53:25 #241
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17609039
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 10:33 schreef hassanjassan het volgende:
"Nieuwe" test van de 4870....

Komt er niet zo goed uit...hmmm...

http://robertdfeinman.com/tips/epson_4870_tip1.html
Zo op het eerste gezicht is er een volkswagenbusje met een Porsche vergeleken, en is men tot de trieste conclusie gekomen dat het busje niet zo hard loopt en is de test gedaan door iemand die nooit eens veel boodschappen heeft
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_17612220
Bij kamera-express is die minolta 5400 789 euro....niet superduur...

maar jammer alleen dat Robert Feinman de test niet heeft gedaan op printscans, middenformaat en vlakfilm scans....oh wacht effe....die minolta KAN dat helemaal niet ....hehehehehehe....raar he ? Hij's FIJN MAN, die feinman !!

Op kleinbeeld kandie minolta misschien konten schoppen, maar voor de rest doetie helemaal niks beter...en dan ook nog eens (minimaal) anderhalf keer duurder...schiet dus geen ene mallemoer op.

Nee...ik ben nog steeds niet van die Epson keuze weg te slaan...
pi_17618377
@Hassanjassan: Jup, op kleinbeeld is er genoeg keuze, zeker in het budget tot 800 euro...

Maar voor grotere formaten...
pi_17647115
Dan maar een andere test plaatsen hier. (als hij er al niet tussen staat)
http://www.photo-i.co.uk/(...)on%204870/page_1.htm

Veel uitleg, en op pagina 10 zie je een aardig truukje met een beschadigt negatief.
Is toch wel een heel mooi dingetje hoor.

bij mij navigeert het wat lastig tussen de pagina's, kan alleen per pagina verder
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_17662740
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 16:40 schreef the-O het volgende:
Dan maar een andere test plaatsen hier. (als hij er al niet tussen staat)
http://www.photo-i.co.uk/(...)on%204870/page_1.htm

Veel uitleg, en op pagina 10 zie je een aardig truukje met een beschadigt negatief.
Is toch wel een heel mooi dingetje hoor.

bij mij navigeert het wat lastig tussen de pagina's, kan alleen per pagina verder
Beetje oud nieuws jah...
pi_17869704
Die scanner wordt nog niet echt geleverd

Maar er viel me iets op: in het buitenland (www.bhphoto.com) zijn er 2 versies beschikbaar (dure versie + 150 US$ + Silverfast Ai6).

Hoe zit dit in NL? Zit Silverfast er standaard bij of ....?
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 21 maart 2004 @ 19:48:25 #247
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17871881
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:59 schreef kwaakeend het volgende:
Die scanner wordt nog niet echt geleverd

Maar er viel me iets op: in het buitenland (www.bhphoto.com) zijn er 2 versies beschikbaar (dure versie + 150 US$ + Silverfast Ai6).

Hoe zit dit in NL? Zit Silverfast er standaard bij of ....?
De ene heeft als toevoeging Pro en de andere Photo, lijkt er inderdaad op dat er een wat uitgeklede versie in omloop is.

In Nederland moet de scanner eerst maar eens in de winkel verschijnen. Lijkt me wel dat je bij webshops een beetje op moet letten wat er precies geleverd gaat worden (in een winkel kun je het gewoon zien )
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_17872771
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:48 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

De ene heeft als toevoeging Pro en de andere Photo, lijkt er inderdaad op dat er een wat uitgeklede versie in omloop is.

In Nederland moet de scanner eerst maar eens in de winkel verschijnen. Lijkt me wel dat je bij webshops een beetje op moet letten wat er precies geleverd gaat worden (in een winkel kun je het gewoon zien )
Bij informatique moet je een halve week wachten....voor 509 euro....nog een beetje te duur vink....
  FOK!fotograaf maandag 22 maart 2004 @ 08:55:20 #249
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17881301
volgens mij staat ie ook op de site van de mediamarkt.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17882599
quote:
Op maandag 22 maart 2004 08:55 schreef Xilantof het volgende:
volgens mij staat ie ook op de site van de mediamarkt.
Klopt ja:

http://www.mediamarkt.nl/(...)_perfection4870photo

iemand weet er ook een prijs?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')