abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14690513
Lang verhaal:

Mijn broertje (15 jaar oud) was eens op een schoolplein aanwezig waar hij op dat moment niet mocht zijn. Hiervoor werd hij door de politie aangehouden en meegenomen naar het bureau. Na een process verbaal enzo mocht hij naar huis.

Na een paar weken ontving hij een brief met daarin de datum waar op hij moest verschijnen bij de rechter.
Uitspraak 20 euro boete....

Omdat mijn moeder het onzin vond dat dit voor de rechter moest komen hebben ze de boete niet betaald. Bezwaarschrift was afgewezen.

Een half jaar oid later staan 2 politie agenten aan de deur om mijn broertje te arresteren. Dus mijn broertje zegt, nou dan ga ik wel een nachtje zitten, maar dat mocht niet hij moest de boete nu betalen. (geen extra kosten)

Dus hij pakt 20 eurie maar de agenten hadden geen kwitantieboekje bij. Zij gaan dat boekje halen op het bureau en komen een uur later weer terug. Boete werd betaald.

Ik had al sterk mijn bedenken over de politie, maar dit gaat geloof ik helemaal nergens over. Ze staan nb met 2 agenten aan de deur om 20 euro op te halen. Voor 20 euro FFS. Dit grapje kost de staat dus zo'n 500 euro.

En zo maak ik dus steeds vreemdere dingen mee met de politie. Wat mij betreft mogen ze heel die instelling wel afschaffen, want het zijn echt een stelletje getrainde apen.

Ik speel in een band, en we reperteren op een industrieterein. Waar op een gegeven moment elke week de politie stond, drumstel al eens ingeslaggenomen. Een drama. Voor 3000 euro de repetitie ruimte verbouwt en geisoleerd. Je hoorde buiten bijna niets, en de buurman (die dus steeds belde) kon binnen helemaal niks horen. Die woont er ook 100 meter vandaan. De eigenaar van die ruimte (de drummer dus) heeft alleen maar omdat hij drums speelt zware ruzie en zelfs vechtpartijen meegemaakt, doodsbedreigingen etc. En wat doet de polite....helemaal geen ruk, ja ze nemen nb zijn drumstel in beslag. En dat tot 3 keer toe. Deze meneer is gelukkig opgerot nu.

Pas werd ik aangehouden voor mijn eigen woning met de vraag "Wat zijn wij aan het doen".
Verontwaardig en geirriteerd door de toon van de agent zei ik: Eeuhm mijnheer agent, dat gaat u niets aan maar ik zal het voor deze keer verklappen. IK WOON HIER.

Een week eerder werd ik aangehouden op een pikdonker weggetje door een "undercover" auto. En ik moest maar gokken dat het een agent was die mij aan wilde houden en niet zo'n idioot die je lek prikt en je auto jat oid.

Maar mijn vraag is nu. Wat in godsnaam heb je nog aan de politie? het gezegde, "als je ze nodig hebt zijn ze er niet" is dus echt wel gigantisch van toepassing. Het enige wat ze nog doen is dingen die geld opleveren. (gordel controlles etc)

Ik vraag me af wat andere mensen hebben meegemaakt en of die er ook zo over denken als ik.

maandag 17 november 2003 @ 02:29:12 #2
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_14690577
ô_o.

En dat kwam om kwart over twee 's nachts zomaar in je op? .

Ten percent faster with a sturdier frame
pi_14690579
Ja nu heb ik tijd om zoveel tekst te tiepen
  maandag 17 november 2003 @ 02:32:55 #4
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_14690586
quote:
Op maandag 17 november 2003 02:30 schreef Zenith4ever het volgende:
Ja nu heb ik tijd om zoveel tekst te tiepen
.........

Je hebt een... een... sociaal leven? Zeg maar? .

.

Ten percent faster with a sturdier frame
pi_14690600
quote:
Op maandag 17 november 2003 02:32 schreef TC03 het volgende:

[..]

.........

Je hebt een... een... sociaal leven? Zeg maar? .

.

Een wat????
pi_14690620
Tijd terug moest ik naar de politiebureau komen omdat ik hetzelfde naam had als iemand die in het dorpje woont waar ik woon. Hij had namelijk een bromfiest ofzo gestolen en verdachten ze mij, best wel klote dat je opeens door de politie als dief uitgemaakt word, kon de politie's toen wel dood schieten. Vuile hufters!
pi_14690638
Was aan het wandelen met mijn hond in het park, er waren eerder die week 2 speciale agenten aangesteld om hondenbezitters te bekeuren op het niet dragen van de riem door de hond en het niet opruimen van hondenpoep. Omdat dit pas was ingesteld was er een lokale tv-ploeg aanwezig om het op te nemen. Spannend hoor. De politie gaat hondjes bekeuren!!! Welk een verantwoordelijke en relevante taak!!!

Mijn hond draagt nooit een riem in het park, het beestje moet kunnen rennen namelijk. Eventuele boetes neem ik op de koop toe. Voor ik het wist had ik dus een camera onder mijn neus en twee overijverige agenten die blijkbaar dolblij waren dat ze op tv kwamen, dus met een attitude als ware ik de grootste misdadigster. Ik kreeg een bekeuring en mocht doorlopen. Camera heb ik overigens uit laten zetten, ik wens niet op tv te komen ter meerdere eer en glorie van een stelletje &(&((wouten.

Stukje verder in het park, ongeveer 200 meter, tref ik een stel mannen aan die overduidelijk drugs staan te verhandelen. Even later kom ik de agenten weer tegen en maak daar melding van. Het antwoord dat ik kreeg was: 'Ja, daar doen we niks aan, we zijn nu hier mee bezig'. Ik weer: 'Ja bel dan een ander team ofzo!' Nee dus.

Tuurlijk, het is veeeeeeeeeeel dringender om een mevrouw met een hondje dat los loopt een prent te geven dan een stel harddrugsdealers op te pakken.

Dat ik behoorlijk over de rooie was hoef ik de geachte lezertjes niet uit te leggen denk ik??

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_14690650
Ow typisch weer van de politie. We zijn nu hiermee bezig.

politie

pi_14690673
Dat hadden wij twee jaar terug.
In ons park werd het opeens regel dat alle honden aangelijnd moesten zijn en in haar wijsheid had de gemeente besloten een Melkertwerker in te zetten.
Da's lachen, want die malloten hebben geen opsporingsbevoegdheid
Wij die klojo lachend duidelijk gemaakt dat 'ie maar beter naar huis kon gaan om piepers te gaan jassen oid.

Na twee (voor hem) uiterst vernederende weken, besloot de gemeente dan maar iemand in te zetten die wél z'n school had afgemaakt (een blauwe mig in opleiding) en zowaar ook nog met beperkte opsporingsbevoegdheid.
Het toeval wilde, dat er op dat moment meerdere mensen in het park liepen en ook nog zo'n hond of zes. Op zijn vraag van wie die honden waren, antwoordde iederen Niet van mij! en we hadden de riemen op een hoop gegooid. 'T mannetje heeft het een minuut of wat aangekeken en is toen maar weggegaan. Daarna hebben we nooit meer een ambtenaar kunnen betrappen in het park: ze durfden er gewoon geen een meer te sturen

De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_14690757
Agenten hier hebben ooit mijn fiets gejat!!!!
eikels.

verder zijn ze hier wel ok.

Thank Drunk I'm a Goddess!
  maandag 17 november 2003 @ 03:27:03 #11
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_14690762
quote:
Op maandag 17 november 2003 02:14 schreef Zenith4ever het volgende:
Pas werd ik aangehouden voor mijn eigen woning met de vraag "Wat zijn wij aan het doen".
Verontwaardig en geirriteerd door de toon van de agent zei ik: Eeuhm mijnheer agent, dat gaat u niets aan maar ik zal het voor deze keer verklappen. IK WOON HIER.
daarna ook nog geroepen: OWNED!
of niet?
Strakke actie
pi_14690811
quote:
Op maandag 17 november 2003 03:24 schreef prupke het volgende:
Agenten hier hebben ooit mijn fiets gejat!!!!
eikels.

verder zijn ze hier wel ok.

Je fiets gejat? En die agenten waren verder wel goed bij hun hoofd?
pi_14690813
quote:
Op maandag 17 november 2003 03:52 schreef Zenith4ever het volgende:

[..]

Je fiets gejat? En die agenten waren verder wel goed bij hun hoofd?

euh nee

na het weekend toen ik aangifte ging doen kwam ik er dus achter dat hun mijn fiets mee hadden genomen.
IK heb gevraagd of dat de agenten die dat hadden gedaan aanwezig waren maar helaas was dat niet zo.
Het gezegd dat ze die agenten maar de hartelijke groenten en fruit moesten doen!!!

sukkels.

Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_14690820
quote:
Op maandag 17 november 2003 03:55 schreef prupke het volgende:

[..]

Het gezegd dat ze die agenten maar de hartelijke groenten en fruit moesten doen!!!

sukkels.

En je fiets nooit meer teruggezien?
  maandag 17 november 2003 @ 04:11:32 #15
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_14690839
Nooit problemen gehad en de keer dat ik ze nodig had, kwamen ze keurig en deden wat van ze verwacht mocht worden.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 17 november 2003 @ 04:12:35 #16
53110 Rennus
Mod-der Fok-ker
pi_14690842
Als je criminaliteit wilt bestrijden moet je onderaan beginnen, aldus de politie.
Om zware jongens op te pakken heb je een dik pak bewijsmateriaal nodig, die laten zich niet zomaar oppakken. Daarom is het makkelijker wat kruimeldieven en mensen die niet tegenstribbelen op te pakken. Staat er toch weer een succesvolle aanhouding op hun naam.
Als ze nou eens die grote drugsbaronnen eens inkomstenbelasting lieten betalen over die miljoenen euro's die ze verdienen, dan staat over 2 jaar de staatskas ook weer eens in de plus.
I don't byte, I nibble a bit |
  maandag 17 november 2003 @ 04:14:05 #17
65457 heronimus
Hero of the past.
pi_14690845
Aangifte doen van pensioenfraude van mijn ex-werkgever op mijn loontje. Heb ik nodig om via de advocaat zaak aan te spannen, en is altijd beter om aangifte te doen zei ie. Kom bij de balie, zit zo'n zichzelf heel belangrijk vindende nitwit al meteen heel moeilijk te doen. Hij wist niet of zij daar wel iets mee deden, en moest even overleggen.

Heel lang wachten, uiteindelijk konden we (waren met meerdere collega's) toch geholpen worden, althans dat dachten we. Bleek die agent ineens ook niet te weten wat te doen bij dergelijke aangifte (blijkbaar toch niks besproken met die balie-lul). Moestie weer 15 minuten bellen met allerlei afdelingen elders, komt ie terug dat ie toch wel wil noteren maar dat het toch niks oplevert volgens hem, en dat we beter naar de grote stad ermee kunnen, in deze stad zit niemand die er wat aan doet. "Ow, wie doet er wel wat aan?" "Weet ik ook niet." Duh. Wat heb je nu aan die gasten. Aangifte gedaan, maar die agent blijkt ook nog nauwelijks met de computer om te kunnen gaan.

Ander moment, voor verhoor uitgenodigd van een bepaalde zaak. Verhindert door werk en laten weten dat het niet uitkomt, met de mededeling gaarne ander datum uit te zoeken voor week erop. Niks meer van gehoord. Paar weken later staan 2 blauwe flikkers voor mijn deur om 7 uur 's morgens, dat ik mee moest komen voor verhoor. Blijken ze gewoon te scheel of te dom zijn geweest om mijn alternatieve datum-voorstel te lezen. Ze dachten dat ik niet wilde komen. Heleboel heisa, ik zwaar geirriteerd meegegaan, mijn hele werkdag naar de klote maar homaar dat ze begrijpen dat ze iemand benadelen. Zo ontzettend dom die gasten, niet luisteren, plaat voor de kop, oftewel prototype agent die maximaal Lom-school had doorlopen als ie niet voor de politieschool had gekozen. Had ze het liefst langzaam hun nek omgedraaid, maar dat mag weer niet.

Rij keurig in de stad, 50KM/u. Zie een politiebusje met een veel te harde noodvaart zonder sirene of alarmlichten in mijn achteruitkijkspiegel aankomen. Ik blijf relaxed rijden, kan geen kant op, want de stoepen zijn heel hoog. Gaat die eikel bumperkleven en heel aggressief pushen. Zie hem vloeken in achteruitkijkspiegel. Toch maar heel voorzichtig mijn auto aan de kant proberen te zetten zo goed en kwaad als het kan toen ik hem zag gebaren, gaat ie langs me rijden en scheldt ie mij helemaal verrot. Zie achterin een arrestant zitten, maar zolang ie geen lichten of sirene aanheeft zie ik geen reden om spoed te vermoeden. De flikker. Gore bek dicht houden. Ik betaal jou van mijn belastingcenten, lul.

Ook veel ervaringen met agentjes die heel gewichtig willen doen bij zaken van niks, bv. als je een knipperlichtje niet aanhebt gehad met je auto als je linksaf wil. Met een motormuis bijvoorbeeld. "Stop politie." "Wat doet u nou meneer." Ik : " ". "Afslaan zonder knipperlicht." Niet beboet uiteindelijk na veel gelul, maar wel zo'n preek van 5 minuten van zo'n onderwijzer die bijna zijn pik in zijn leren broekie in mijn open autoraampje steekt. Er stond nog net niet op zijn pakje "suck my dominant autority dick, or I'll will make you pay". Je had zijn voldane glimlach moeten zien toen ie klaar was met zijn verhaaltje.

En verderest gewoon een aantal sukkeltjes die komen controleren als je in de nacht ergens op een afgelegen stuk weiland-weg waar echt geen hond komt in je autootje zit muziek te luisteren en te vrijen met je kippetje. Komt er zo'n hijgerige snor controleren wat je aan het uitvreten bent, en dat ik daar niet mocht staan. Waarom niet kon ie mij niet zeggen. Sodemieter effe op zeg, ga lekker een gay-pr0n movie huren, vieze voyeur.

Je wordt pas agent, als je thuis de bitch bent.

[Dit bericht is gewijzigd door heronimus op 17-11-2003 04:24]

Respect.
pi_14690846
quote:
Op maandag 17 november 2003 04:12 schreef Rennus het volgende:
dan staat over 2 jaar de staatskas ook weer eens in de plus.
En dat was een understatement

Volgens mij is dan de staatskas meteen weer in de plus.

pi_14690851
Ik heb het ook al een paar keer gezien dat er een agent met een noodgang door rood kachelt met optische en geluidssignalen. En dan een eindje verderop weer 50km/u sorry 60k/u gaat rijden.

En ik heb geloof ik nog geen een politieauto gezien die zijn richting aangaf op een rotonde.

Hoe kun je zulke figuren nu in godsnaam serieus nemen?

maandag 17 november 2003 @ 04:52:09 #20
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_14690890
jaja weer een 'grrr kutpolitie' topic

achja wat moet ik zeggen
net in deze 'drukke' tijd voor de politie kom ik steeds vaker in aanraking met ze voor suffe dingen

zo komt het over alsof ze tijd teveel hebben, maar als je de nieuwsberichten leest zou je toch zeggen dat hun prioriteiten ietsje verkeerd liggen

2 weken terug dus geflitst, en gisteren bekeuring voor wildplassen.........oke ik was fout maar het lijkt er gewoon op of ze nu op ieder hoekje voor zulke dingen staan te controleren....

Nobody fucks with The Jesus
pi_14690893
quote:
Op maandag 17 november 2003 04:52 schreef Bolderbast het volgende:
jaja weer een 'grrr kutpolitie' topic

2 weken terug dus geflitst, en gisteren bekeuring voor wildplassen.........oke ik was fout maar het lijkt er gewoon op of ze nu op ieder hoekje voor zulke dingen staan te controleren....

Precies, maar als je ipv wildplassen stond in te breken ergens, dan was je vast niet aangehouden. Want dat brengt geen geld in het laadje.

Bij een oude collega van mij is eens ingebroken, en toen kwamen ze niet, en ze vertelden dat ze woning inbraken niet meer behandelen omdat ze het te druk hebben.

pi_14690907
In mijn woonplaats zat een corpschef die mensen opbelde en een gratis 'hijgconcert' gaf.......

Omgekeerde wereld

een ontgoocheling is de bevestiging van een illusie
pi_14690953
Bij ons "Zaanstreek-waterland" zijn ze vrij relaxed , als ze je aanhouden heb je wat gedaan... en geen lullige onzin..

Ik ben eens een keer door een "burger" auto staandegehouden, maar dat was vragen om moeilijkheden;
100 waar je 70 mag en 90 waar je 50 mag,
ik was een beetje vaag aan het autorijden..
En jemmig, wat doet die golf op mijn reet... Aha STOP POLITIE..

Goh, ik zag jullie 2uur geleden op de heenweg ook al achtermij rijden..

Ze hebben mij met een waarschuwing laten lopen, waarschijnlijk omdat ze geen snelheidsmeting hebben kunnen doen..

Ja Ja , ik kom het wel weer maken !! domme doos..!!
  maandag 17 november 2003 @ 09:24:50 #24
38551 Sjwerver
lastig ventje
pi_14692011
quote:
Op maandag 17 november 2003 04:52 schreef Bolderbast het volgende:
zo komt het over alsof ze tijd teveel hebben, maar als je de nieuwsberichten leest zou je toch zeggen dat hun prioriteiten ietsje verkeerd liggen

Wildplasser opgepakt na plas tegen politieauto

Een 18-jarige jongen uit Soest heeft zaterdagavond een proces-verbaal gekregen voor wildplassen. Op zich niet veel bijzonders, het object wat hij had uitgekozen was alleen wel bijzonder, namelijk een politieauto.

Twee agenten hoorden tijdens een surveillance een aantal harde knallen. In een onopvallend voertuig gingen zij een kijkje nemen en toen zagen ze vier mannen op de fiets die nogal luidruchtig waren. Eén van hen stapte bij de politieauto af en begon tegen het voertuig te plassen.

De agenten stapten hierop uit en hielden de wildplasser aan. Een andere 18-jarige jongen kon deze actie van de politie niet waarderen en maakte zoveel misbaar dat hij net als de wildplasser mee mocht naar het politiebureau. De andere twee fietsers hadden hier geen zin in en gingen er snel vandoor.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=34924

derde doos vanaf links
pi_14692190
Ik ben een keer door een politie auto aangereden.
Ik kwam 's avonds terug van een vriend van mij op de fiets.
Kom ik de rotonde op en rij daar rond. Komt er zo'n pol. auto en die slaat dus van de rotonde af, precies waar ik zou gaan fietsen.
Maar die auto stopt ook niet. Ik dus hard remmen en ga op me smoel.
En die agent rijd gewoon door
Built for Speed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')